به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۱۲۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۱/۱۳ ساعت ۱۳:۵۰
کد مطلب : ۱۰۰۴۶۶
از آن همه تعطیلی کارخانجات و واردات جنس‌هاي بنجل چيني تا اختلاس‌هاي ميلياردي...!!

در زمان احمدي‌نژاد کجا بودید؟

...اين همه کارشناس دلواپس اقتصاد مقاومتي و اشتغال جوان وطن امروز در زمان احمدي‌نژاد کجا بودند که کارخانجات يک به يک بر اثر واردات بي‌رويه جنس‌هاي بنجل چيني و حتي هندي تعطيل شده و کارگرانشان را اخراج مي‌کردند...
در زمان احمدي‌نژاد کجا بودید؟
اشکان بنکدار جهرمی

گروه سیاسی: سفر رئيس‌جمهور به اروپا در حالي پنجشنبه شب به پايان رسيد که رسانه‌هاي جهان و تحليلگران و کارشناسان اقتصادي پيشاپيش، چشم به اين سفر دوخته و در انتظار نتيجه ديدارهاي مقامات ايران و کشورهاي مطرح اروپا بودند. اين سفر از همان ابتدا مورد استقبال وافر مقامات اروپايي و رسانه‌هاي معتبر جهان قرار گرفت. ايتاليايي‌ها براي استقبال از هيأت ايراني سنگ تمام گذاشتند. کاروان استقبال کننده از رئيس‌جمهوري کشورمان و هيأت همراه را 45 خودرو زرهي همراهي مي‌کردند. اين کاروان حتي از کاروان اوباما، رئيس‌جمهور آمريکا، هم وقتي به رم سفر کرد بزرگتر بود. واقعا ايتاليايي‌ها هر آنچه را در چنته داشتند رو کردند. در پاريس نيز براي استقبال از رئيس‌جمهورمان، دولت اين کشور بالاترين تشريفات را انجام داد. گفته مي‌شود اين تشريفات حتي از آن چه براي پوتين، رئيس‌جمهور روسيه، انجام شد نيز بالاتر بود.

در بُعد قراردادهاي اقتصادي نيز نظر ايران بر سرمايه‌گذاري و سودآوري، دستيابي به جديدترين تکنولوژي‌ها و اشتغالزايي داخلي بوده است. تا پيش از سفر رئيس‌جمهوري به فرانسه، خريد 114 فروند هواپيماي ايرباس نو قطعي شده بود با اين همه با توجه به عدم تأييد رسمي‌ شرکت ايرباس خريد اين هواپيماها با شک رسانه‌ها همراه شد. حتي برخي معتقد بودند ايران مي‌خواهد دوباره ايرباس دست دوم از برخي شرکت‌هاي هوايي در اروپا بخرد. در اين زمان خبرگزاري بلومبرگ مدل هواپيماهاي درخواستي ايران را مدل‌هاي 320،330، 350 و 380 اعلام کرد. اما در دور آخر مذاکرات ايران خواهان چهار فروند هواپيماي 380 ايرباس ديگر شد تا تعداد هواپيماهاي اين قرارداد به 118فروند برسد.

هواپيماهاي خريداري شده مدرن‌ترين هواپيماهاي ايرباس هستند. خريد 118 فروند هواپيماي ايرباس به ارزش 25 ميليارد دلار بزرگترين قرارداد صنعت هوايي کشور تا کنون محسوب مي‌شود. ايران حتي پيش از وقوع انقلاب نيز چنين قرارداد بزرگي براي خريد هواپيما نبسته بود. تصميم ايران به بازپس گرفتن بازار سفرهاي هوايي خود، که اکنون در اختيار کشورهاي ديگر جهان است و حجم نياز انباشته شده کشور طي 35 سال گذشته بستن چنين قراردادهاي بزرگي را براي صنعت هوايي ايران اجتناب‌ناپذير کرده است. يکي از مشکلات اين طرح تأمين هزينه خريد حجم زيادي هواپيما بود که عملاً از توان ايران اير خارج بود. دولت هم در شرايط دشوار اقتصادي قادر به تامين چنين مبلغي نبود.

براي همين، طرح خريد اجاره به شرط تمليک اين هواپيماها مطرح شد و شرکت بيمه ساچه ايتاليا نيز براي اين کار پيشقدم شد طوري که پول خريد هواپيما را شرکت ايران اير بتواند از بخشي از در آمدش طي 15 سال آينده پرداخت کند. ايرباس همچنين متعهد شده که بخشي از تکنولوژي خود را به ايران آورده و از نيروي کار داخلي نيز برخي قسمتهاي توليد استفاده شود. شرکت توتال فرانسه نيز اعلام کرد که با ايران قرارداد خريد روزانه 150 تا 200 هزار بشکه نفت خام امضا کرده است. البته ايران نخستين قرارداد فروش نفت خود به اروپا پس از برداشتن تحريم‌ها را با شرکت نفتي هلنيک پتروليوم، بزرگترين پالايشگاه نفت يونان، منعقد کرده بود.

تحريم‌هاي بين‌المللي، صادرات نفت ايران را از 2/2 ميليون بشکه در روز به حدود يک ميليون بشکه کاهش داده به علاوه ايران هم‌اکنون روزانه 2.8 ميليون بشکه توليد نفت دارد و 30 تا 50 ميليون بشکه نفت نيز در تانکرهاي ايران ذخيره شده که قسمت اعظم آن ميعانات گازي است. پس يافتن مشتري‌هاي جديد براي خريد نفت ايران امري حياتي براي اقتصاد ايران به نظر مي‌رسد. قرارداد جديد ايران خودرو و پژو نيز با قرار داد‌هاي قبلي اين دو شرکت تفاوت بنيادين دارد و ايران بر حضور و سرمايه گذاري مشترک طرف مقابل تأکيد دارد. ايجاد شرکت مشترک ايراني- فرانسوي با سهامداري 50 درصدي هر يک از طرفين مهمترين بخش اين قرارداد است که به انتقال تکنولوژي به روز دنيا، توليد محصولات جديد و همچنين استفاده از بازارهاي صادراتي خواهد انجاميد. مهمترين بند اين قراردادها شايد اين باشد که دولتهاي اروپايي در کنار شرکتها متعهد شده اند که اين سرمايه‌گذاري‌ها مشمول هيچ تحريم که پس از اين فرضاً اجرا شود نيز نخواهد شد.

در زمينه سياسي نيز بايد گفت در فضاي قبل از برجام، به غلط و دروغ، چهره‌اي که از ايران ارائه شده بود چهره‌اي به عنوان يک تهديدکننده صلح و امنيت جهاني بود. رژیم صهيونيستي بي‌دغدغه در صحنه جهاني مظلوم‌نمايي مي‌کرد و ديپلماسي دولت قبل، مقهور لابي‌هاي صهيونيستي غرب روز به روز به دام تحريم‌ها فرو مي‌غلتيد. اکنون اما وضع دگرگون شده است. اسرائيل و رقباي منطقه‌اي ما به شدت از گشايش انزواي ايران عصباني‌اند. اورشليم و رياض عليرغم رشوه‌هاي کلان نتوانسته‌اند نظر غرب را به سمت خود جلب نمايند چيزي که قبل از اين در تصور دنيا نمي‌گنجيد. مسلماً چنين تصويري از اقدامات دستگاه ديپلماسي جمهوري اسلامي‌ما را جز به تحسين و افتخار وا نمي‌دارد. با اين وجود، هجمه‌هاي دلواپسان به دستاوردهاي چنين پيروزي اقتصادي، کم نبوده است. باز هم مثل هميشه مخالفان دولت ابتدا کاريکاتوري خود ساخته را از سفر رئيس‌جمهور نشان داده و سپس به تخريب آن پرداختند.

از ويژگي ديگر اين تخريب‌ها، عدم وجود نظرات کارشناسي مي‌باشد. نگاهي به نقدهای وارونه جماعت دلواپس، که پيش از اين هم بي‌نهايت با برجام مخالفت نمودند، نشان مي‌دهد که جز عقده‌گشايي سياسي، نمي‌توان نامي‌بر آن نهاد. افراطيون مخالف دولت که نشان داده‌اند در کشاکش صف‌آرايي داخلي حاضرند حتي منافع ملّي را زير پاي خود لگدمال نمايند، اين بار نيز براي اين که در برابر چشمان مردم، باخت سياست‌هاي‌شان فراموش شود بهترين تاکتيک را حمله به دستاوردهاي گسترده اين سفر ديدند.

اين گروه که در هشت سال دولت احمدي‌نژاد کارنامه روشني از خود نشان نداده‌اند اين‌بار پاسخ نمي‌دهند که آيا اين سفر ضربه بر پيکر اقتصاد ايران است يا اختلاس‌هاي چند ده هزار ميلياردي در دولت گذشته. چرا اين جماعت، زماني که امثال بابک زنجاني‌ها با دلار دولتي از چوب بستني و زين اسب تا مازاراتي و پورشه وارد مي‌کردند، رگ غيرتشان براي اشتغال جوانان و دانشگاه‌هاي تحقيقاتي کشور نجنبيد؟ جماعتي که جز تکذيب تاريخ گذشته دور ايران رسم و آييني نمي‌شناسد اکنون به سم اسب يک مجسمه منتسب به همين تاريخ که منحوسش مي‌خوانند گير داده‌اند.

نه تنها براي ما بلکه براي همه عجيب است که اين همه کارشناس دلواپس اقتصاد مقاومتي و اشتغال جوان وطن امروز در زمان احمدي‌نژاد کجا بودند که کارخانجات يک به يک بر اثر واردات بي‌رويه جنس‌هاي بنجل چيني و حتي هندي تعطيل شده و کارگرانشان را اخراج مي‌کردند. اينها که اکنون دل نگران وابستگي تکنولوژيکي ما هستند چگونه وقتي در قبال نفت گرانبهايمان ‌به ناچار از هند و پاکستان مجبور به تحويل روپيه بي‌ارزش يا واردات فرآورده‌هاي کشاورزي فاسد بوديم خفقان گرفته بودند؟ آيا اين فجايع که هر‌کدام کافي بود تا اقتصاد کشوري را از پا درآورد خنجري در پشت اقتصاد ايران نبود؟

متأسفانه اين جماعت حد‌اقلي يادگرفته صدايش را بر اقليت بلند کند و اکنون که با کياست ديپلماسي تدبير، کشور از شر تحريم‌هاي ظالمانه رها شده است مي‌خواهند آن را به دام خود تحريمي‌ گرفتار نمايد. اگر بنا بر سياست خود تحريمي‌اين خفقان گرفته‌هاي ديروز و عربده کشان امروز باشد پس چه لزومي ‌داشت که اين همه تلاش در جهت رفع تحريم‌ها صورت پذيرد؟

بهمن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۳ ۱۴:۰۶
مثل همیشه عالی بود
واقعا در این گیرودار عقده گشایی های سیاسی نباید رئییس حمهور و دولت رو تنها گذاشت و برای ارزش گذاشتن به رای خود در خرداد 92 همچنان تلاش کنیم که نمایندگان واقع نگر و با وجدان ملی به مجلس راه پیداکنند. (330238)
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۳ ۱۸:۴۷
مشکل اصلاحطلبان فقط از رقیب نیست، عبدی و ابطحی شده اند بلای اصلاحات، عباس عبدی هنوز شهامت نداشته بگوید چرا زمان هاشمی زندان رفته، کینه او از هاشمی به خاطر آن زندانست، او فردی مرموز و شاید هم نفوذی باشد ،روزی از دیوار سفارت بالا رفت و هنوز ما تاوانش را می دهیم و حالا دیواری دیگری ضعیف تر از هاشمی نیافته، در انتخابات 84 و 88 هم او و باندش از علل تعدد کاندیداها و تفرق رای اصلاحطلبان یود، ابطحي هم که یک روز رفت زندان به کارهای نکرده اعتراف کرد. هاشمی غیر از اینکه گفت به قانون عمل شود، او که خودش تائید شده برای بقیه گقت (330257)
شب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۳ ۲۱:۴۸
بخشی از نقد آقای عباس عبدی منطقی بود اما در نتیجه گیری، ذهنیت و نگاه منفی نویسنده بر جریان نقد غلبه یافته بود.ای کاش قدر بزرگانی مثل آیت الله هاشمی را بیشتر از این ها بدانیم و ضمن نقد منصفانه در حفظ حریم ها و حرمت ها اهتمام ویژه داشته باشیم. (330272)
شب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۳ ۲۲:۰۳
بنظر من ریشه همه کارشکنی ها و دلواپسی ها در دو نکته خلاصه میشه یکی بیسوادی ودومی منافع . (330274)
حبيب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۴ ۰۰:۳۱
من هم هميشه از اين عبدي بدم مي اومد. فردي متكبر و كينه توز. در حاليكه با اون كارشون (سفارت آمريكا) مملكت و انقلاب را به تندروي سوق دادند، اما هنوز قيافه حق به جانب مي گيره! به نظر من امثال شريعتمداري و رسايي هم به او شرف دارند (330289)
مامان جون
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۳ ۱۴:۱۳
در زمان احمدی نژاد مشغول کار بودند

حالا کاراشون : دلالی و دور زدن تحریم ها و حمایت از تحریم ها و در نهایت عشق و حال (330239)
ما
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۳ ۲۰:۵۰
یه سلامی هم بکنیم به قراردادکرسنت (330267)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۳ ۱۴:۳۰
چه سوالی هست؟ خوب مشغول بودند دیگه. آلان چون احساس خطر می کنند ناله و شیون می کشند. (330241)
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۳ ۱۴:۵۴
خب معلومه سر سفره احمدی نژاد بودند...!!! (330243)
پورامینی همدان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۳ ۱۵:۱۵
بنظرمیرسد علاوه بر تقویت ارتباطات اقتصادی تقویت ارتباطات سیاسی نیز مورد توجه دولت یازدهم بوده است قدرمسلم انتظار این است که دولت تدبیر وامیداز دلارهای نفتی هر چه بیشتر درجهت تقویت بنیه تولید و اقتصاد ملی کوشش نماید (330244)
مهربان توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۳ ۱۵:۱۹
از نظر برخی ریشه همه مشکلات فتنه و اصلاحات هستند نه. مدیریت اشتباه و تک جناحی (330245)
ناصر هشترودی
Russian Federation
۱۳۹۴/۱۱/۱۳ ۱۶:۲۱
ببین اصلاح طلبا هر چی بودند حداقل کشور را غارت نکردند اما این جریان نو ظهور همه فقط به فکر چاپیدن کشور بودند گر چه مجلس ششم راس همه مجالس ایران بوده (330251)
شب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۳ ۲۱:۳۱
اصلاحات جریانی است برای اصلاح کجی ها و کنترل زیاده خواهی ها، آنهم در چهارچوب قانون اساسی،خب طبیعیه اونایی که مطامع فراقانونی دارند و اصلاحات رو مانع رسیدن به اهداف خود میدونن ریشه همه ناکامی های خود رو اصلاحات بدونن و آن را فتنه و ... بنامند. (330270)
ای جوووووووونم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۳ ۱۵:۲۰
سلام ودرودبراولین رییس جمهور4ساله ایران!!! (330246)
بهاره
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۳ ۲۱:۱۸
96 هم می آید و روحانی باز رییس جمهور میمونه دیگه دوران عوام فریبی تموم شده مردم باسواد شدند ! محمودتون هم بره اول پرونده هاش را جمع کنه تو دادگاه بعد بیاد نظر بده .البته اگر محمود هم بیاد باز 4میلیون بیشتر رای نمیاره !
برجام همتون را به انزواکشوند .. محمود تموم شد رفت و اصولگراها هم شخصیت کاریزماتیک برای رای آوری ندارد ! اگر داشتند دست به دامان شورای نگهبان نمیشدند ! ای جوووووونم تحریم فساد (330269)
جوونی یا پیری؟! جونی یا جانی؟!
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۳ ۲۲:۱۱
آقای روحانی بی شک اولین رییس جمهوریست که به دلایل گوناگون می تواند در 4سال بساط تمامیت خواهان را برچیند! (330276)
میثم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۳ ۲۲:۲۴
شتر در خواب بیند پنبه دانه .. گه دانه دانه، گه بی دانه (330280)
میثم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۳ ۲۲:۲۶
مشکل اینجاست که بر خلاف فرمایشات امام، نظامیان در امور سیاسی کشور دخالت میکنند و این اتفاق خوشایندی برای اینده ایران نخواهد بود (330281)
امیرازقم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۳ ۱۵:۴۲
فضای ایجاد شده برای روحانی و دولت روحانی شبیه به سال 83 و 82 است ورفتار کژدارمریض رسانه ی میلی با دولت روحانی کاملا شبیه به دوران اصلاحات است !
مواظب باشید آنهایی که مردم رادعوت به خوردن یک وعده غذا میکردند !ودرمقابل اعتراض معیشتی مردم در دولت خودشان میگفتند مابرای شکم انقلاب نکردیم اینبار هم علم معیشت برندارند ! پوپولیست سهم مهلک جامعه است . (330247)
م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۳ ۱۶:۰۶
با درود دیروز سرگرم کاسبی تحریم بودند حالا نانشان آهن شده (330249)
تدبیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۳ ۱۶:۱۱
آیا گدشتگان بر شما مایه عبرت نیست؟جنابان بی خیالان، مقام پرستان، سرمایه داران و مرفهین بی درد آیا وافعا نمیدانید که اگر دستمان را به سمت ظالمان، کودکشان و تروریست پروران دراز کنیم عاقبتش جز هلاکت و بدبختی نصیبمان نیس؟ چرا اینقدر از خو بی خود می شوید؟ جناب پزشکیان شما زمان مسند خود چه گلی به سر این ملت زدید که ادعای جناحی داری؟ خوب است بدانید ما در تاریخ انقلاب اینقدر خوار و ذلیل نشده بودیم! از عدم صدور ویزا برا نماینده سازمان ملل بگیر تا زانو زدن پیش وزیر کویتی توسط ظریف الممالک و از ... (330250)
سارا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۳ ۱۶:۴۲
مشغول غارت بیت المال بودند (330252)
مختار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۳ ۱۷:۴۰
به نظر من همه چیز از حق به دوره.اصلا افکار سیاسی رو بزایم کنار بخوایم از روزنه اقتصادی مقاسیه کنیم اصلا آدم در عجب میمونه.اصلا دولت قبلی کدوم برنامه اقتصادیش بر مبنای اصول بود؟از موضوع نفت گرفته تا واردات بی رویه و هزاران عمل بی تدبیرانه که اقتصاد کشور رو زیر و رو کرد.این آقایان کجا بودن؟الان جمع شدن دولت
روحانی رو که باجان ودل داره برای ملت زحمت میکشه رو به چالش میکشن. (330255)
بهمن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۳ ۱۸:۰۱
زیاد نگران نباشید ما مردم فرق خائن وخادم رابه خوبی می دانیم آقایان دلواپس فقط برای روحیه دادن به کاسبان تحریم جاروجنجال راه می اندارند (330256)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۳ ۲۰:۰۸
چه خبر از مهدی فاضل کرباسچی جزایری وبزرگترین فساد تاریخ کرسنت (330263)
رضا درودگر
United States
۱۳۹۴/۱۱/۱۳ ۲۰:۵۵
تشکر برای مقاله روشنگر

من از عباس عبدی سوال دارم تا چند وقت پیش شما نسخه خروج از حاکمیت برای اصلاحطلبان می پیچیدی و تو رسانه میلی هی بحث اتهام شما و نسبت دادنش به كل جریان اصلاحطلبی بود(موسسه آینده
حالا مثل يك روشنفكر نشستی و کارت شده نقد اصلاحطلبان! شدی محبوب رسانه میلی...

آقای عبدی عزیز چه کردی و چه میکنی با خودت، ما و اصلاحات؟ (330268)
غفار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۳ ۲۲:۰۳
شب وروزناله میکنم ازاخلاقی که طی هشت سال دوران احمدی ازبین رفت باوجود جنگ وتحریمهاودیگرمشگلات درکشورمان اینقدراخلاق ومعنویت ازبین نرفته بود (330275)
مصلح
Russian Federation
۱۳۹۴/۱۱/۱۳ ۲۲:۲۹
آقا اون خفقان را خيلي خوب اومدي دمت گرم (330282)
ایوب محمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۳ ۲۳:۱۱
اگه توی هر شهر و روستا یک بمب اتم منفجر بشه بخدا خطرش کمتر از دوباره رئیس جمهور شدن احمدی نژاده
هنوزم این ادم طرفدار داره من تعجب میکنم
دولت شعار دولت تحریم دولت ....
دولت تهمت دولت تخریب دولت گرانی دولت بیکاری دولت فرار مغزها دولت نابودی اقتصاد دولت ....
بازم اگه هست شماها بگید و ادامه بدید (330286)
م م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۳ ۲۳:۳۷
خدا مو قعیتی فراهم کرده است تا این افراد بر کوس رسوایی خود بکوبند و مردم بیشتر با فریبکاریها و نیرنگهای آنها آشنا شوند.بسیاری از این افراد نه انقلابی اند و نه دلسوز نظام و مردم..اینها بدانند سکوت آنها در مقابل خیانتهایی که به این کشور شد در تاریخ ثبت شده و پاک نخواهد شد و اکنون هم نمی دانند با این کارها آب به آسیاب دشمن می ریزند و بانی این هستند تا همچون سالهای تحریم منابع این کشور را کشورهای عربی به غارت ببرند و دلارهای آن مردم شریف ایران را تحقیر کنند.چرا این همه سال سکوت معنادار کردند (330287)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۴ ۰۰:۵۵
من ک میگم این پولهایی ک قراره آزاد بشه رو بدن ب همونا ک در دولت نهم و دهم کاسه بشقاب و ملاقه از چین وارد میکردن.
آخه شنیدم شرکای چینیشون فکر نمیکردن تحریم ها برداشته بشه و تولید کاسه و بشقاب و ملاقه رو چند برابر کردن.
خدا رو خوش نمیاد ک اون جنسها تو انباراشون بمونه.
هواپیما میخایم چکار!چهارتا توریست خارجی بیاند دلاراشون رو تو ایران خرج کنند ک چی بشه.
بلاخره نفتی ک قرار بود سر سفره بیاد رو باید تو یک ظرفی ریخت یا نه!؟ (330290)
هاله نور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۴ ۰۲:۲۸
شما ببینید این عده ای که مخالف هستند بایدم باشند اینها شغل ومقامشون و از نبود متفکرین ودانشمندانی دارند که بخاطر اینها مجبور به فرار از این مملکت شده اند اینها نون همین کاراشونو میخورند (330291)
صادق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۴ ۰۷:۱۴
متاسفانه با این کار شورای نگهبان همین دلواپسان رفع تحریم ها(که فقط به فکر منافع خودش هستند) دوباره به مجلس میایند البته با حضور 43 درصدی!!! (330292)