به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۱:۵۸
 
۲۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۲/۰۵ ساعت ۱۶:۵۰
کد مطلب : ۱۰۵۶۶۶
مقاله وارده

توسل به دروغ برای تخریب دولت روحانی

بین انتقاد و عقده گشایی و افتراء باید تفاوت قائل شد
توسل به دروغ برای تخریب دولت روحانی
کرم محمدی

گروه مقالات: به روایت تاریخ انقلاب اسلامی دکتر حسن روحانی از جمله مبارزان با رژیم شاهنشاهی و مجاهدان راه استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران است که 16 ماه قبل از پیروزی انقلاب؛ در یک فراز تاریخی برای اولین بار لقب «امام» را به شایستگی تمام و عمق تفکر وتدبر ولایی برای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بکار برد. بر اساس همین سوابق مشعشع طی سالهای پس از پیروزی انقلاب چندین دوره مورد اعتماد مردم قرار گرفته و به مجالس شورای اسلامی وخبرگان رهبری راه یافته است.علاوه بر آن همواره مورد وثوق حضرت امام خمینی(ره) وخلف صالحش مقام معظم رهبری بوده ودر شورای عالی امنیت ملی بعنوان نماینده ولی فقیه حضوری پررنگ داشته است.

درخرداد ماه سال 1392 و درجریان یازدهمین انتخابات دوره ریاست جمهوری و علی‌رغم بداخلاقی های انتخاباتی فراوان؛ بدلیل ارائه برنامه‌های راهگشا ودارا بودن مشی اعتدال مورد استقبال عمومی و با آراء خیره کننده مردم بعنوان رئیس جمهور اسلامی ایران برگزیده شد. این شخصیت برجسته توسط عده ای که تنها خود را «دیندار»؛ «انقلابی»؛ «ولایتمدار»؛ «ضد استکبار» و......می دانند؛ مورد تندترین هجمه ها قرار می گیرد. گناه او هم کاملا مشخص و معلوم است. روحانی رای اکثریت را کسب کرده است و این عده معدود « رای» مردم را زینت می دانند.

روحانی بر شفاف سازی در عرصه اقتصاد تاکید دارد و این رویکرد ایشان با مرام و منش عده ای منفعت طلب، سازگاری ندارد زیرا به مصداق مثل نان آنان را «آجر» کرده است. حسن روحانی براین باور است که روزنامه هایی که از بیت المال ارتزاق می کنند؛ نباید موضع گیری جناحی داشته باشند چون متعلق به همه ملت ایران از هر حزب و جناح سیاسی و قوم و مذهب هستند ولی عده ای که حیات سیاسی خود را در مرگ سیاسی رقبایشان جستجو می کنند؛ این سیاست اخلاقی را برنمی تابند.

رئیس دولت یازدهم براین باور است که در همه عرصه ها و به ویژه در عرصه مدیریت؛ سیاست و مطبوعات و......اخلاق را باید سرلوحه کار قرار داد و از تهمت و توهین و افترا دوری جست اما برخی ها این منش را با سیاست خود مبنی بر «هدف وسیله را توجیه می کند» متباین دیده و با آن به مخالفت بر می خیزند. رئیس دولت تدبیر و امید با اشرافی که بر روابط بین الملل دارد؛ نه تنها قطعنامه های سازمان ملل را کاغذ پاره نمی داند بلکه آثار و پیامدهای ناشی از آنها را تاثیر گذار بر معیشت مردم دانسته و در تلاش است تا سایه تحریم ها را از سرِ اقتصاد این مملکت بردارد؛ اما معدود افرادی که برداشتن تحریم ها را خلاف منافع خود می دانند؛ سخت در تلاش برای ناکام جلوه دادن این سیاست روحانی هستند...از این رو هر روز بدنبال بهانه و مستمسکی هستند.

برای آنان فرق نمی کند که این بهانه ها صحت دارند یا دروغ محض هستند؛ مهم آن است که دست آویزی برای حمله و « تخریب» دولت روحانی باشد. جدیدترین نمونه این موضوع؛ سخنان آقای احمد توکلی نماینده مجلس نهم است. در این سخنرانی نماینده فوق چنین بیان می دارد: «برای مزید اطلاع نمایندگان و دولت محترم عرض می کنم در روزهای آخر دولت پیشین (دولت آقای احمدی نژاد) یک مصوبه ای شورای عالی امنیت ملی داشت که ۲.۵ میلیارد دلار از صندوق بدهد با سود صفر و شش ماهه برای واردات مواد اولیه، دارو و کود. توجه بفرمایید شش ماهه باید بر می گرداندند اما شرکت جهاد سبز از ۱۵۲ میلیارد تومانی که گرفته است فقط ۴۵ میلیارد را برگردانده و بقیه آن را ساختمان خریده و به شرکتهای دیگر قرض و حق العمل بازرگانی داده است.

یکی از روزنامه های کثیرالانتشار که خود را تنها داعیه دار اصولگرایی وتمامی ارزشهای والای انقلاب اسلامی می داند؛ در تیتر یک خود برخلاف اصل خبر که آقای توکلی آنرا دو ونیم میلیارد دلار اعلام کرده بود؛ رقم نجومی ۱۰۵ هزار ميليارد تومان؟! ذکر کرد. جالب آنجاست که توضیح روشن و واضح آقای توکلی و متن پیاده شده نوار سخنرانی اش نیز نتوانست گرداننده اصلی این روزنامه را قانع کند تا آنچه گوینده گفته است را بازتاب دهد و او کماکان براین باور است که در دولت تدبیر و امید 105 هزار میلیارد تومان تخلف صورت گرفته است؟! یک تشکل دانشجویی منتقد دولت هم مبادرت به ارسال نامه سرگشاده خطاب به آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور می نماید.

البته معاون اول رئیس جمهور ضمن تکذیب این خبر؛ دربخشی از جوابیه اش چنین می نویسد: متأسفانه این دروغ بزرگی است که به دولت نسبت داده شد. ... دولت تدبیر و امید به قانون گرایی و مبارزه با فساد اعتقاد داشته و عمل کرده است و هزینه آن را نیز می‌پردازد." یکی از ارزش های والای جمهوری اسلامی پرهیز از دروغ و نشر اکاذیب است. آنانی که خود را تجسم عینی ارزش ها می دانند؛ توضیح دهند که این دروغ های آشکار چه سنخیتی با ارزش ها دارند؟

دروغ پردازان بدانند هرچه بیشتر دراین زمینه تلاش کنند؛ کمتر نتیجه خواهند گرفت زیرا مردم به روحانی و برنامه هایش باور دارند. آنان می دانند که «شیخ دیپلمات» با هدایت های رهبری و حمایت های اقشار مختلف مردم و قرار دادن قطار مدیریت اجرایی بر ریل عقلانیت؛ کشور را درچه وضعیتی تحویل گرفته و چه خطراتی را از سرِ این مملکت دور نموده است. کسانی که در دو انتخابات بیست و دوم خرداد 92 و هفتم اسفند ماه سال 1394 با «نه» بزرگ مردم مواجه شده اند؛ بدانند که با چنگ انداختن به چهره دولت یازدهم؛ ره به جایی نخواهند برد.

ظاهرا این روزها که تهران کانون توجه جهانیان شده و مقامات ارشد سیاسی و اقتصادی دول مختلف میهمان جمهوری اسلامی ایران هستند؛ منتقدان دولت را خوش نیامده و در صدد تحت الشاع قرار دادن این مهم هستند. البته هیچ کس با نقد و انتقاد سازنده وبازگو نمودن اشکالات احتمالی موجود در بدنه گسترده قوه مجریه ی تحت مسئولیت آقای روحانی نباید مخالفت کند اما بین انتقاد و عقده گشایی و افتراء باید تفاوت قائل شد.