به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۲۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۲/۰۶ ساعت ۰۸:۳۷
کد مطلب : ۱۰۵۶۸۴
مردم ایران از بینش بالایی برخوردارند

مواضع دوگانه تندروها در پرداخت یارانه نقدي

دولت روحانی هر چند با شناسایی پردرآمدها در حال حذف یارانه این افراد بوده است و این روند ادامه دارد ولی این اقدام مجلس نهم آخرین تلاش های این جماعت برای ایجاد چالش بین قشر عظیمی از مردم و دولت است به این امید که در انتخابات ریاست جمهوری 96 مؤثر واقع شود
مواضع دوگانه تندروها در پرداخت یارانه نقدي
اسماعیل حسین‌پور

گروه سیاسی: روزی که محمود احمدی‌نژاد در هنگام پرداخت اولین یارانه به همه‌ی ایرانیان داخل و خارج کشور در سال 1389، یارانه را «پول امام زمان و با برکت» دانست بسیاری از اصول‌گرایان بهارستان نشین که این روزها از شیوه ی پرداخت یارانه به فریاد آمده اند قطعا سکوت دیروز خویش را خوب به خاطر دارند که ضمن همراهی با رئیس‌جمهورشان به ستایش از این اقدام پرداختند و او را تا سر حد یک قهرمان بالا بردند و کمتر کسی بر آن «معجزه ی هزاره ی سوم» خرده گرفت که چرا یارانه را پول امام زمان! نامیدی و چرا فقرا و اغنیا با هم از آن برخوردار شده‌اند!

با انتخاب روحانی به عنوان رئیس‌جمهور، برخی همراهان احمدی‌نژاد که گویی از خواب چند ساله برخاسته‌اند و تمام آرزویشان به جای توفیق ملت و میهن، ناکامی دولت روحانی است این روزها بر دولت تدبیر و امید نهیب می‌زنند که چرا قانون هدفمندی یارانه‌ها درست اجرا نمی‌شود؟ این روزها همان افراد سکوت پیشه کرده در دولت «یار» دیروز، فریادشان برای اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها بلند است و اقدام سیاسی مجلس نهم در حذف یارانه 24 میلیون نفر تازه ترین اقدام مجلس اصولگرایان است که می‌خواهد آخرین تیرهای در ترکش را به سمت مردم و دولت تدبیر روانه کند.

همه نیک می‌دانند که قانون هدفمندی یارانه‌ها در صورت اجرای صحیح می‌تواند گره گشا و رهگشای مشکلات بی شماری در کشور باشد و همه در این راه باید یاریگر دولت باشند تا نسبت به اجرای دقیق قانون اقدام کند ولی شتابزدگی برخی اصولگرایان و اصرار بر حذف یکباره ی یارانه ی 24 میلیون نفر اقدامی هدفمند و سیاسی است چرا که سطح درآمد در شهرهای بزرگ و کوچک، داشتن انبوه قسط، بیماری، داشتن فرزند دانشجو و...در این مصوبه جنجالی مجلس اصولگرایان لحاظ نشده است و قطع یارانه این افراد که بیشتر کارکنان دولت را شامل می‌شود با امید به رویارویی دولت با مردم صورت گرفته است و نمی تواند اقدامی کارشناسانه باشد.

دولت روحانی هر چند با شناسایی پردرآمدها در حال حذف یارانه این افراد بوده است و این روند ادامه دارد ولی این اقدام مجلس نهم آخرین تلاش های این جماعت برای ایجاد چالش بین قشر عظیمی از مردم و دولت است به این امید که در انتخابات ریاست جمهوری 96 مؤثر واقع شود و حریف روحانی با وعده یارانه بیشتر پای در عرصه بگذارد و با تکیه بر شعارهای پوپولیستی روحانی را از عرصه انتخابات کنار نهند غافل از این که همان مردم که حماسه 7 اسفند را در تهران و ایران عزیز رقم زدند و به رغم رد صلاحیت گسترده ی کاندیداهای اثرگذارشان توانستند نیمی از هم اندیشان خود را راهی بهارستان کنند خوب به خاطر دارند که این تصمیم احساسی و سیاسی ثمره ی مجلس نهم و ثمره ی کار مجلس اصولگرایان است.

دوستان اصولگرای مجلس نهم باید بدانند مردم ایران از بینش بالایی برخوردارند و این بدعهدی مجلس با خویش را نیز خوب به خاطر خواهند داشت و مواضع دوگانه اصولگرایان در پرداخت یارانه در دولت احمدی‌نژاد و  روحانی در دل و دیده ی مردم باقی است و نیک می‌دانند چرا عده ای این روزها با شتاب فراوان می‌خواهند پول با برکت امام زمان! را از 24 میلیون نفر دریغ دارند و چرا حذف یارانه 24 میلیون نفر آن هم بدون کار کارشناسی، باید یکباره در دولت روحانی صورت گیرد. تندروهای امروز بهارستان که برای فردا خواب‌ها دیده اند باید خوب بدانند مردم در خرداد 96 با صدایی رساتر از 7 اسفند به این بدعت های بی دلیل «نه» بزرگی خواهند گفت.

ابوذر از قوچان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۰۶ ۰۸:۵۷
اميدوارم به فضل الهي توطئه هاي دلواپسان افراطي خنثي و دولت آقاي روحاني با تدبير و دقت و سرعت بيشتري يارانه افراد غير نيازمند را قطع نموده و به اقتصاد از هم پاشيده (ناشي از عملكرد غلط دولت قبلي) رونق دهد. (335158)
ایرانیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۰۶ ۰۹:۲۳
دولتی که شب یارانه دادن عزای عمومی اعلام کرده حالا شده مدافع حقوق یارانه بگیران....
دولت راستگویانه دیگه سرهم یه سری راستگو به دور هم جمعند......
این طور که معلومه خیلی از حضور دوباره (م ا )حول ولا دارید ....
راسته میگن جیبوتی هم برای ایران ادعا کرده .... (335160)
جزايري
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۰۶ ۱۲:۰۵
آره ايراني! دلم لک زده براي اون (احمدي نژاد رو ميگم) ......، براي اينکه صبح اول وقت که از خواب پا ميشيم، يه سورپرايز جديد داشته باشه برامون و با افتخار اعلامش کنه، و ... تکرار هر روزه اون! براي ادبيات قشنگش دلم لک زده، براي دانش شگرف و ژرفش (ميدوني که گفت انگليس کجاست، نه؟ يا گفتش که جمعيت دنيا چند ميليونه؟ يا به مجري برنامه گفت وان دقيقه) و خلاصه دلم لک زده براي اون (335168)
امیرازقم 2
Romania
۱۳۹۵/۰۲/۰۶ ۱۳:۳۰
150 میلیارد دلار خرج انرژی هسته ای کردید که یک لامپ هم نتونسته روشن کنه ! والا اگه جیبوتی ادعایی هم داره برای اینه که دیگه این دولت پول ملت رابرای خودشیرینی به گداگشنه ها نمیده ! دیگه براشون ساختمون و خونه نمیسازیم ! دیگه نمیتونند مارا تیغ بزنند .یادتون رفته دریای خزر را دادید به روسها بازار داخل را دادید به چینی ها و به جای آبادانی روستاها و شهرهای مرزی لبنان را آباد کردید آخرشم در شورای امنیت رای برعلیه ما دادند ! عزتتون کجا بود ؟ (335178)
امیرازقم3
Romania
۱۳۹۵/۰۲/۰۶ ۱۳:۳۴
فیلمهای کتک خوردن محمودتون درقاهره و استانبول در فضای مجازی است اینه عزت !این همه خرج فلسطین کردید کمال تشکر را فلسطینی ها از ملک سلمان و اردوغان داشتند درنهایت خون مارانجس میخواندند ....
شما هیچ شانسی در انتخابات 96 نخواهید داشت با این همه ادعا از یه لیست 130 نفره ی درجه چندوم شکست خوردید حالا توهم 96 در سر میپرانید !؟؟؟؟ (335179)
شب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۰۶ ۱۵:۲۴
دادن یارانه به این شکل و بدون بررسی های کارشناسی و همه جانبه جنایتی بود که واقعا باید براش عزای عمومی اعلام میشد. و اینک قطع کردن آن بدون بررسی های لازم حماقت محض است.شما طرفدار رفتار« ابن الوقت» ی هستید ولی ما از آن بیزاریم و معتقدیم که ابن الوقتی عمل کردن کشور را به باد می دهد همچنان که در دولت قبل شاهد آن بودیم.ضمنا اگر حرفهای دولت یازدهم را با تمام ابعادش درک کنید ذره ای تناقض و یا دروغ در آن ها نمی توانید بیابید مگر اینکه غرض ورزانه و به شکل بچگانه گیر بدهید. (335195)
لطفا نام ایرانی را لوث نکنید!
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۰۶ ۲۰:۵۸
رییس دولتی که خود را حامی محرومین و مستضعفین می دانست چرا به همه و حتی ثروتمندان یارانه می داد؟! به ثروتمندان و همه مردم یارانه می داد تا از او و یار غارش برای مدل پوتین-مدودف حمایت کنند و در واقع رای می خرید؟! مجلس چرا در برابر رفتارهای غیر قانونی دولت مدیریت جهانی و پرداخت یارانه به ثروتمندان سکوت کرد؟! امیدوارم احمدی نژاد که به دادگاه نمی رود نترسد و سال آینده از مخفیگاه خود در ولنجک خارج شود و کاندید شود تا پاسخگوی سوء مدیریت ها... شود! (335217)
فرید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۰۶ ۲۱:۳۴
فعلا برید تازه ترین شاهکار احمدی نژاد را که شامل خرید اوراق قرضه امریکایی را توجیه کنید. راستگویی دولت اختلاس محور را در ۸ سال گذشته دیدیم! (335227)
صالح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۰۶ ۱۱:۰۷
اصلا هدفمندی طرح ضعیف و اشتباهی بود... (335163)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۰۶ ۱۱:۱۸
معلومه بدجور از احمدی نژاد میترسید.خودتونم میدونید حتی اگر احمدی نژادهم کاندید نشه روحانی4ساله است.انتخابات7اسفند هنوز تبعات برجام مشخص نبود. (335164)
سلام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۰۶ ۱۲:۴۱
بسیار عالی. انشااله خرداد96 بهشون نشون خواهیم داد یه من ماست چقد کره داره... (335171)
محمد
Romania
۱۳۹۵/۰۲/۰۶ ۱۳:۵۸
فعلا که فروش نفت از 600 هزارتا رسیده 2میلیون بشکه ! بیمه ی کشتیرانی هم برقرار شده . کشتیهامون هم همگی در راه اروپا هستند . هروز هم قرار داد های جدید بسته میشه به زودی مشکلات اجراهم برطرف میشه !الانم 3ماه گذشته نه 30ماه !مردم هم برخلاف شما شعوردارند و میفهمند . البته خرداد ماه وقتی رشد 4 درصدی اعلام شد یوقت سکته نکنید البته شما پررو تراز آن هستید که خم به ابرو بیاورید چون در عوام فریبی و شارلاتالیزم زبانزد خاص و عام هستید (335183)
مهدی پنچر گیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۰۶ ۱۴:۲۲
امیدوارم محمود احمدی نژاد نترسد و سال آینده از پناهگاه خود در ولنجک خارج شود و کاندید شود تا پاسخگوی دوره فسادها و اختلاس ها و تاراج بیت المال باشد... (335187)
صالح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۰۶ ۱۵:۰۶
از احمدی نژاد نمی ترسیم... من به شخصه معتقدم تنها چیزی که میتونه مردم رو مجاب کنه به شخصی مثل احمدی نژاد رای بدن، عملکرد ناموفق اقای روحانی است... لذا فکر میکنم رقیب روحانی خود روحانی است که امیدوارم موفق باشه... (335190)
شب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۰۶ ۱۶:۰۷
ما به دلایل زیر از آقای احمدی نژاد می ترسیم .
1-ایشان کشور در آستانه ی خیز اقتصادی را از اصلاح طلبان تحویل گرفت و بعد 8 سال مخروبه ای به دولت یازدهم تحویل داد.
2- دولت نهم و دهم شعار مبارزه با مفاسد اقتصادی سر داد ولی خودش بزرگترین فاسدهای تاریخ را رقم زد.
3- مهمتر از همه ایشان باعث شد جریان افراطی گری در همه ی حوزه ها مخصوصا در عرصه فرهنگ و سیاست و ... شکل بگیره و بر امورات کشور مسلط گردد.
آیا این ها و موارد دیگری که امکان بیانش وجود نداره برای ترسیدن از ایشان کافی نیست؟؟؟!!! (335198)
امید وار به آینده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۰۶ ۱۲:۳۹
همه نیک میدانیم تثبیت قیمتها و کنترل رشد تورم محسوس در سبد هزینه خانوار و توازن در در آمد های پایدار با هزینه ها ، از پرداخت یارانه با افزایش قیمتها و عدم ثبات مفید تر برای مردم است . (335169)
بندر دیلم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۰۶ ۱۲:۵۶
با عرض سلام خدمت همه بهارنیوزان این قشر فقط و فقط درد رسیدن به قدرت را دارند و الا هیچ گونه درد مردم رو ندارند وهدف شان همین است (335172)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۰۶ ۱۵:۰۷
خوب کاری میکنن انشا ا.. با این کارها جبران اشتباهی که ما با رای دادن خود کردیم را کرده و ریشه این دولت اقتصاد خراب کن را میکنند مردیم از بسکه تعطیلی کشیدیم صنعت ساختمان کشور را این دولت نابود کرد (335192)
پورامینی همدان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۰۶ ۱۵:۵۹
از ابتدای هدفمندی تاکنون بار مالی وجوه پرداخت یارانه ها از محل افزایش قیمت حاملهای انرژی تقریبا تامین شده است بهتر اینست که باشناسائی دقیق دهکهای کاملا برخوردار ازشمول واجدین دریافت یارانه خارج و بحث پرداخت یارانه ها برای همیشه به بوته فراموشی سپرده شود (335197)
مهربانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۰۶ ۱۶:۲۸
نفرین بر دورویی و پوپولیسم و عوام فریبی (335203)
حمید
Germany
۱۳۹۵/۰۲/۰۶ ۲۱:۲۷
دولت شب پرداخت یارانه ها عزامی گرفت .حالا می گوید امکان حذف یارانه 24میلیون نفروجودندارد.و این دولت قطعا یارانه را قطع نمی کندتادردوربعدهم روحانی رئیس جمهور شود.بعدا زآن قطعا یارانه 70میلیون نفر راقطع خواهدکرد.وآن وقت حتما امکان خواهدداشت.اصولگراها بااین طرح می خواهند به روحانی ضربه بزنندوروحانی هم ترس رای نیاوردن دارد.به هرحال هرکس به فکر خود و منافع گروه خویش است و مردم هم بازیچه این گروها قرارمی گیرند. (335224)
دوستدار حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۰۷ ۰۷:۵۱
جمله
اول و دوم شما به نقل از مقامات دولتی درست است و هیچ تناقضی در آن نیست.
شناسایی پردرامدها دشوار است; بطوریکه به نقل از معاون وزیر رفاه از 4.5
میلیون نفری که دولت مبادرت به حذف یارانه انها کرده,یارانه 1.5میلیون نفر
بازگردانده شد... (335249)