به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۸:۰۳
 
۱۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۲/۱۴ ساعت ۰۸:۲۱
کد مطلب : ۱۰۶۴۵۹

مخالفت با دولت با قربانی کردن حقیقت!

کرم محمدی *

گروه سياسي: روزگار عجیبی است؛ کسانی که خود اسباب و علل وضع کنونی كشورند و بخاطر عملکرد آنها ملک و ملت دچار خسارات فراوان گردیده است بجای پاسخگویی به مردم؛ با رویکردی طلبکارانه؛ از هر خبر و اقدامی که علیه جمهوری اسلامی ایران در خارج از مرزهای این مملکت اتفاق افتاده و صورت می‌گیرد؛ بهانه و چماقی درست کرده و آنرا بر سر دولت يازدهم می‌گوبند.

نشانه‌ها حکایت دارد ظاهرا اتاق فکر وستادی در اردوگاه مخالفان افراطی دولت تشکیل شده ودریک حرکت هماهنگ در نظر دارند تا با فرار به جلو؛ به زعم خود آرامش را از دولت گرفته و اذهان مردم را مشوش و زمینه بدبینی را نسبت به دولت و شخص رئیس‌جمهور محترم را فراهم نمایند. از این رو سخنرانان وابسته به این طیف داد سخن سر می‌دهند و روزنامه‌های آنها؛ حتی آنهایی که از جیب ملت ارتزاق می‌کنند؛ تیترهای ریز ودرشت خود را علیه تصمیات دولت یازدهم اختصاص می‌دهند. بغض مخالفان نسبت به دولت چنان است که انگار نه انگار دولت دکتر روحانی متعلق به جمهوری اسلامی بوده و منتخب اکثریت ساکنان این سرزمین است؟

قلبِ حقایق و وارونه جلوه دادن واقعیات توسط منتقدان دولت تدبیر و امید به روندی سیستماتیک مبدل گردیده است. آنان بدون توجه به راست یا دروغ بودن برخی خبرها وهمچنین زمان وتاریخ برخی از مشکلات واینکه چه کس ویا دولتی باعث و بانی آنها هستند؛ بلافاصله از هر آب گل آلودی بدنبال گرفتن ماهی مقصود خویش می‌باشند. تازه‌ترین نمونه دراین زمینه صدور رای دادگاه عالی آمریکا مبنی بر تصرف دو میلیارد دلار دارایی‌های جمهوری اسلامی ایران وتقسیم آن بین شکات آمریکایی است.

مخالفان دولت بدون درنگ فریاد برآوردند که بیت المال غارت شد. که البته تا اینجای کار موضوع درست بوده واین پول متعلق به ملت ایران است ودستگاه قضایی آمریکا برخلاف اصول وقواعد بین المللی مبادرت به صدور حکم نموده است اما تاسف و تعجب آنجاست که علی رغم اشراف آنان به سابقه و پرونده امر؛ آنرا نتیجه برجام و کوتاهی دولت آقای روحانی دانسته و با رنگ ولعاب دلسوزی برای مردم؛ خبر آن را مکرر در مکرر بازتاب داده وحول وحوش آن دهها سخنرانی ایراد وصدها تحلیل ارائه نموده اند.

این اقدامات در حالی صورت می‌گیرد که براساس اظهارات مقامات دولت تدبیر وامید واز جمله آقایان دکتر ظریف وزیر امورخارجه وسیف رئیس کل بانک مرکزی؛ این پرونده مربوط به دولت «مهرورزان» به ریاست آقای احمدی‌نژاد و هفت سال پیش رخ داده و کوتاهی‌های آن دولت باعث و بانی توقیف و تصرف دو میلیارد دلار دارایی‌های این ملت شده است اما منتقدان دولت آقای روحانی با قلب واقعیات و هیاهو در صدد هستند تا ناکارآمدی‌های گذشته دوستان و همفکران خود را به گردن دیگران بیندازند. تامل در این رویه و روش؛ مصداق آن تمثیل معروف است که: دزدی در روز روشن در بازار دزدی کرد و پا به فرار گذاشت و برای اینکه گیر نیفتد شروع کرد با دست به هر ناکجا آبادی اشاره کردن که‌ای دزد، دزد را بگیرد! ! و با این‌ ترفند خود را رهانید.

اما به یمن هوشیاری ودرایت مردم و گسترش روز افزون شبکه‌های اجتماعی؛ این روش‌ها منسوخ شده و کثیری از ساکنان این سرزمین به این نتیجه و باور رسیده‌اند که هرآنچه این گروه قلیل اما پر مدعا مطرح کنند؛ برعکس آن عمل نمایند. از مخالفان دولت که قدرت اجرایی وتا حدود زیادی حضور درمرکز قانونگذاری کشور را از دست داده اند؛ انتظاری جز شایعه‌پراکنی؛ چوب لای چرخ گذاشتن و کارشکنی نمی‌رود اما در این میانه، رفتار سیمای جمهوری اسلامی ایران تامل برانگیز است.

این رسانه که متعلق به ملت ایران بوده و علی‌القاعده نبایستی به‌تریبون هیچ گروه وجناح سیاسی مبدل شود؛ در بسیاری از موارد و در عرصه عمل بازگو کننده اخبار یک طرفه علیه دولت یازدهم شده و برنامه‌های تحلیلی آن در خصوص مسائل روز پایگاهی برای عقده گشایی منتقدان ومخالفان سرسخت دولت گردیده است. امری که بارها مورد اعتراض مقامات دولت تدبیر وامید قرار گرفته است.

این رسانه در همان حالی که یک جمله از  رییس کل بانک مرکزی در آمریکا را بارها از زبان ایشان بازتاب داد؛ هرگز حاضر نشد تا جملات همین مقام دولتی و همچنین وزیر و معاون وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص علت مصادره دو میلیارد دلار از دارایی‌های ایران را بازتاب دهد؟! شاید علت این استنکاف هم بخاطر آن باشد که موضوع به عملکردِ دولت آقای احمدی‌نژاد بر می‌گردد و‌ ای بسا از منظر عده‌ای؛ انتقاد و بازگو کردن حقایق در این حوزه «ممنوع» باشد!
* فرماندارشهرستان گیلانغرب