به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۳/۰۶ ساعت ۱۲:۴۱
کد مطلب : ۱۰۸۰۳۶

حمله عبادي به خودسري حشدالشعبي

گروه بين‌الملل: نخست وزیر عراق اظهار داشت: دولت عراق اظهارات برخی اعضای وابسته به نیروهای حشد الشعبي (بسیج مردمی) را محکوم می‌کند و برخی گروه‌های نیروهای داوطلب مردمی بر خلاف اصول عمل ‌می‌کنند.
حمله عبادي به خودسري حشدالشعبي
به گزارش الجزیره، حیدر العبادی اظهار داشت که گروه هاي داوطلب موسوم به حشد الشعبي در عراق با تصمیم دولت ایجاد شده است و بخشی از نظام این کشور به شمار می‌رود اما بیش از 100 گروه هستند که خود را به این نیروها نسبت می‌دهند در حالی که جز آن‌ها نیستند. وی با اشاره به بی‌انضباتی و عدم تعهد برخی گروه‌هایی که بسیج مردمی خوانده می‌شوند، تاکید کرد که دولت تمام مقرهای وابسته به آن‌ها را می‌بندد و تلاش می‌کند تا برای برقراری امنیت در کشور مانع از اقدامات علیه ثبات شود.

العبادی تاکید کرد که دولت عراق اظهارات برخی اشخاص وابسته به بسیج مردمی را به ویژه اظهاراتی که دارای بعد فرقه‌گرایی است، محکوم می‌کند. وی تاکید کرد که جایز نیست در درگیری‌های سیاسی از سرویس‌های امنیتی عراق سوء استفاده شود. وی عنوان داشت: دولت نسبت به تمامی شهروندان عراقی مسئول است که شامل فرقه‌ها، ادیان و رویکردهای مختلف و همچنین مخالفان می‌شود. دولت همچنین نسبت به جان شهروندان در فلوجه متعهد است.

سخنان نخست وزیر عراق در پی ادعاهایی در خصوص وقوع اقدامات متجاوزانه علیه شهروندان در عملیات بازپس گیری شهر فلوجه صورت گرفت. پیشتر منابع محلی اعلام کردند که 19 تن از جمله زن و کودک در عملیات آزادسازی فلوجه کشته و ده‌ها تن زخمی شدند.