به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۰:۰۸
 
۱۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۳/۱۸ ساعت ۲۳:۱۵
کد مطلب : ۱۰۸۶۱۶

وضعیت احسان‌مازندرانی از زبان همسرش

گروه سياسي: همسر مدیرمسوول سابق روزنامه فرهیختگان اخرین وضعیت وی را تشریح کرد.
ملیجه حسینی در تماس با سایت جماران، در تشریح آخرین وضعیت همسرش گفت: پرونده وی مربوط به سال ۱۳۹۱ می شود که در آن زمان ضابط پرونده وزارت اطلاعات بود؛ اما در آن زمان وزارت اطلاعات وقت از پیگیری انصراف داده و پرونده مسکوت شده بود، به طوری که که وی در سال ۹۲ بعد از گرفتن تائید صلاحیت از تمامی مراجع ذی صلاح مدیر مسئولی روزنامه فرهیختگان را برعهده گرفت.

وی افزود: همسرم حدود یکماه پیش نامه ای به مقامات عالی کشور نوشت و روند بازجویی های خویش را توضیح داد، اما بعد از این نامه به بند ۲ الف اوین منتقل شد و از او خواسته شد تا نامه خویش را تکذیب کند که همسرم نپذیرفت و از همان زمان اعتصاب غذای خود را آغاز کرد. حسینی گفت: درخواست احسان این است که که پرونده به ضابط اصلی آن یعنی وزارت اطلاعات برگردد، با قید وثیقه آزاد شده و آن گاه به پرونده اش به طور عادلانه در دادگاه رسیدگی شود.

وی با بیان اینکه مازندرانی بعد از آغاز اعتصاب غذا به علت آن چه « وخامت حال و عفونت شدید نای و گوارش» می خواند، به بیمارستان منتقل شد، افزود: در روز پنجم در حالی که خواهر و خواهرزاده احسان به ملاقات او آمده بودند، به شکلی که وی آن را «توهین آمیز» گفته، آنها را از محل بیرون کرده اند و تبلت خواهرزاده او نیز ضبط شده که باعث ایجاد درگیری می شود. حسینی با بیان اینکه «اکنون وضعیت احسان خوب نیست» افزود: او بعد از ٢٠ روز اعتصاب غذا از روز گذشته وارد اعتصاب غذای خشک شده است.

همسر احسان مازندرانی گفت: احسان در طول ۲ سال و نیمی که در سمت مدیر مسئولی روزنامه فرهیختگان بود نشان داد تمامی سخنان و قلمش در چهارچوب قانون خلاصه می شود؛ او حتی ویژه نامه ایی ۱۱۶ صفحه ایی به مناسبت نامه مقام معظم رهبری به جوانان غرب منتشر کرد و در سرمقاله آن ویژه نامه آن نامه را همطراز با با نامه تاریخی امام خمینی خطاب به گورباچف دانست. اما متاسفانه ضابطان جدید بدون توجه به شأن و جایگاه احسان مازندرانی او را متهم به دست داشتن در پرونده نفوذ کرده اند.

وی یادآور شد: پیش از این وکیل وی آقای علیزاده طباطبایی گفته بود در آن بحث نفوذ مطرح نیست و در طول ۴ ماه بازداشت موقت، موکل بنده حدود ۳۰ جلسه بازجویی شده است که به گفته خودش، فقط یک جلسه بازجویی مرتبط با پرونده بوده است و دیگر جلسات بازجویی هیچگونه ارتباطی با موضوع بازداشت نداشته است.