به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۸:۲۷
 
۲۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۴/۰۸ ساعت ۱۲:۱۲
کد مطلب : ۱۱۰۳۳۸
مدیرانی که توان دفاع از دولت خود را هم ندارند

«رسانه»؛ ظرفیتی که روحاني از آن غافل است

رييس بانك مركزي همين دولت مي‌گويد برجام هيچ دستاوردي بر اقتصاد ايران نداشته است! و اينگونه، مهمترین دستاورد دولت خود در عالم دیپلماسی که مورد اذعان غالب تحلیلگران داخلی و خارجی است را رسوا مي‌کند دیگر چه انتظاری از منتقدان دولت می‌توان داشت که آن را بعنوان دستاویزی برای تخریب دولتمردان مبدل نسازند!
«رسانه»؛ ظرفیتی که روحاني از آن غافل است
آیت قیصربیگی

گروه مقالات: درحالیکه امروز به سبب اهمیت و تاثیر گذاری رسانه‌ها در ارتباط با قضایای پیش روی آن را رکن چهارم دموکراسی می‌نامند اما بعد از گذشت سه سال از عمر دولت یازدهم اغلب فعالان حوزه رسانه معتقدند که این دولت نه تنها از این ظرفیت بزرگ استفاده مناسب نکرده است بلکه در غالب اوقات این ظرفیت به چالشی بزرگ برای دولتمردان مبدل شده و هزینه‌هایی برای آنان درپی داشته است.

این درحالیست که علی رغم بازخوردهای مکرر دوستان و علاقه مندان نسبت به ضعف عملکردی گروه رسانه‌ای دولت، آنها کماکان از کنار این موضوع مهم به راحتی عبور کرده و گویا حتی صدای هوادارانشان را هم در این زمینه نمی‌شنوند! پرواضح است دولتی که می‌خواهد ارتباطی شفاف و درست با مردم داشته باشد باید از یک تشكيلات رسانه‌‌ای قوی برای گرفتن به موقع بازخوردها و ارائه اطلاعات لازم با ضریب اطمینان بالا به مردم برخوردار باشد و البته این حق مردم است که از عملکرد مسولان خود اطلاع دقیق و شفاف داشته باشند.

با این حال امروز می‌بینیم کماکان دولت روحاني از ظرفیت بزرگ و تاثیرگذار رسانه بی بهره است بطوریکه نه تنها عملکرد مثبت دولت به درستی تحت پوشش قرا نمی‌گیرد بلکه حتی گاهی دستاوردهای دولت به بهانه‌‌ای در دست منتقدان رسانه‌‌ای (افراطيون و دلواپسان)، علیه خود دولت تبدیل می‌شود که در ادامه به برخی از این گزاره‌ها اشاره می‌گردد.

● اقدام مسئولانه دولت، تحت عنوان گزارش 100 روزه از مجموعه اقدامات خود برای سروسامان دادن به وضعیت آشفته پیش روی اقتصاد کشور در آن زمان، از طرف منتقدان بد تفسیر می‌شود و به هجمه‌‌ای علیه دولت مبدل می‌گردد. این در حالی بود که رسانه‌های منتقد چنین می‌گماشتند که دولت یازدهم وعده داده است که مشکلات اقتصادی کشور را در 100 روز کاری حل و فصل می‌کند. البته این ادعای منتقدان آنقدر تابلو بود که بیش از آنکه اقدامی علیه دولت تلقی شود منطق خود آنان را زیر سئوال می‌برد که چگونه است منتقدان در زمانی که خود 8 سال در شرایطی که کشور رکورد بیشترین درامد حاصل از فروش نفت را بدست آورده بود نه تنها نتوانست از فرصت پیش آمده استفاده کند بلکه با فرصت سوزی‌های گسترده باعث انباشت چالش‌ها و مشکلات در کشور گردید حال آنها با چه منطقی انتطار داشتند که این مشکلات انباشته شده ظرف 100 روز برطرف شود! درحالیکه دولت روحاني سعی نمود که در ظرف این 100 روز با انجام مجموعه اقدامات تسکینی التهاب پیش آمده از وضعیت اقتصادی کشور را فرونشاند درعوض منتقدان این تدبیر دولت را به موضوعی علیه دولت تبدیل کردند و از آن بعنوان یک خلاف وعده از طرف دولتمردان یاد کردند!

● سبد کالای دولت تدبیر و امید به بهانه‌‌ای برای رسانه‌های منقد تبدیل می‌شود تا نیت خیر دولت در کمک به نیازمندان در زیر صف‌های بسته شده برای این سبدها نادیده گرفته شود! آنها صف‌های طولانی مردم برای دریافت سبد کالا را دیدند اما علت تشکیل چنین صف‌هایی که ریشه در عملکردهاي ضعیف اقتصادی گذشته داشت را ندیدند.

این درحالی بود که دولت یازدهم سعی داشت با تجویز قرص‌های مسکن تاحدودی وضعیت اقتصادی خانوارهای آسیب پذیر را تعدیل سازد اما این حرکت مثبت دولت یازدهم که از یک طرف نگاهی به اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه داشت و از طرفی دیگر با ارائه سبدکالا بجای تزریق پول به جامعه باعث عدم رشد نقدینگی در جامعه می‌شد تا تورم را بیشتر نشود اما این اقدام مثبت دولت نیز در خواب زمستانی تیم رسانه‌‌ای دولت نه تنها نادیده گرفته شد بلکه رسانه‌های منتقد این فرصت خدمت رسانی را به چالشی علیه دولت بدل کردند.

● سیاسی جلوه دادن یک موضوع زيست‌محيطي چون هجوم ریزگر‌دها باز یکی از آن بحث‌های جالبی بود که در انفعال تیم رسانه‌‌ای دولت، میدان را برای جولان دادن منتقدان خالی کرد تا حتی گرد و خاک طبیعت را به پای دولت یازدهم بگذارند درحالیکه حدود یک دهه هست این پدیده زیست محیطی مخاطراتی برای هم وطنمان بوجود آورده است.

بعبارتی موضوع ریزگردها به سالهای قبل از دولت یازدهم برمی‌گردد و اگر بخواهیم قضاوتی منصفانه در این مورد داشته باشیم خیلی از افرادی که امروز مطالبه گر قصور دولت یازدهم در ارتباط با این پدیده زیست محیطی هستند بایست پاسخگوی انفعال خود در آن زمانی باشند چراکه آن در شرایطی که هنوز جنگي در عراق و سوریه نبود و از طرفی رابطه ایران و عربستان هم به شکل امروز پرچالش نبود می‌توانستند اقدامی مناسب برای کنترل و مهار ریزگردها داشته باشند و البته این کار را نکردند! با این حال تیم رسانه‌‌ای دولت حتی نتوانست از خود دفاع کند و به تشریح عملکرد دولت در ارتباط با پدیده ریزگزدها بپردازد تا بلکه تسکینی بر مردمانی باشد که امروز ایستاده در غبار نفس می‌کشند.

● به حاشیه بردن برجام و دستاوردهای ممتاز دستگاه دیپلماسی کشور در فضای رسانه‌‌ای در حقیقت بیشتر از هر چیزی ضعف رسانه‌‌ای دولت در عدم پوشش مطلوب و منطقی این رویداد بزرگ خبر می‌دهد. رویدادی که انگشت حیرت را به دهان مفسران و تحلیلگران گذاشت چرا باید در غفلت رسانه‌‌ای دولت اینچنین مظلوم واقع شود! واقعیت آن است که دولت نتوانسته است همسان عملکرد شایسته خود در سیاست خارجی این دستاورد ممتاز خود را در عرصه بین المللی برای مردم کشور تشریح و تبیین نماید.

برجامی که جمهوری خواهان و دموکرات‌های آمریکا را به جان هم ریخت؛ برای اولین بار در رابطه آمریکا و اسراييل شکاف ایجاد کرد؛ خشم دشمنان قسم خورده نظام را برانگیخت؛ تحریم‌ها را از سر راه برداشت و حقوق ملت بزرگ ایران در استفاده صلح آمیز از فن آوری هسته‌‌ای را تثبیت نمود چرا باید اینجوری در ضعف رسانه‌‌ای دولت بایکوت شود؟ رييس بانك مركزي همين دولت مي‌گويد برجام هيچ دستاوردي بر اقتصاد ايران نداشته است! و اينگونه، مهمترین دستاورد دولت خود در عالم دیپلماسی که مورد اذعان غالب تحلیلگران داخلی و خارجی است را رسوا مي‌کند دیگر چه انتظاری از منتقدان دولت می‌توان داشت که آن را بعنوان دستاویزی برای تخریب دولتمردان مبدل نسازند!

● امروز رسانه‌های منتقد با علم کردن فیش‌های حقوقی برخی مدیران اجرایی سعی در سیاسی جلوه دادن موضوعی هستند که اتفاقا پاشنه آشیل خود آنان در دولت گذشته بود. اگرچه قصور دولت در عدم شناسایی به موقع چنین فیش هایی خود جای بحث دارد اما طریق برخورد دولت با این کژکاری اقتصادی خود قابل توجه است. با این حال این موضوع باز می‌رود در انفعال و بی تفاوتی تیم رسانه‌‌ای دولت به چالشی برای دولت یازدهم تبدیل شود.

فیش حقوقی این مدیران در یک پروسه زمان بر تعداد صفرهایشان بیشتر شده است و اینطور نبوده که یک شبه و قارچ گونه در این دولت رشد کرده باشند و احتمالا اگر بخواهیم در این ارتباط قصوری برای دولت در نظر بگیریم به چراغ سبز دولت برای تداوم روند کاری چنین مدیرانی بر می‌گردد که از دولت گذشته کار اجرایی در دست داشته‌اند. پرواضح است که اقدام قابل تحسین رئیس‌جمهور در برخورد قاطع با چنین مواردی خود می‌تواند نقطه عطفی در مبارزه عملی با معضلات پیش روی اقتصاد کشور باشد تا دیگر شاهد مفاسد اقتصادی بزرگتر از این نباشیم کما اینکه در گذشته برخی‌ها عوامل اجرایی خود را خط قرمز دولت معرفی کردند و عملا آنان را از حیطه نطارتی خارج ساختند تا عملا از پاسخگویی مصون بمانند.

درچنین شرایطی باز در بی تفاوتی تیم رسانه‌‌ای دولت نادیده گرفته می‌شود تا تنها این فیش‌های حقوقی باشند که یکی پس از دیگری پتک می‌شوند و بر سر دولت فرود می‌آیند! فیش هایی که شاید در فربه کردن آنها این دولت کمترین نقش را داشته باشد اما بجای آن حداقل شهامت رونمایی و برخورد قاطع با آنها را داشته است و ... مجموعه این عوامل امروز باعث شده است که خلاء تیم رسانه‌‌ای دولت در شفاف‌سازی و دفاع به موقع از عملکرد دولت بیش از پیش احساس شود.

در این راستا حتی گاها مشاهده می‌شود که برخی از مدیران دستگاه‌های مختلف دولتی در مقابل انتقادات موجود سکوت پیشه کرده و حاضر نیستند در عرصه رسانه‌‌ای ظاهر شوند و با تشریح دستاوردهای سازمان و ارگان خود به صراحت از آن دفاع کنند! کار بجایی رسیده است که هر ازچند گاه این خود رئیس‌جمهور است درپاسخ به منتقدان در فضای رسانه‌‌ای ظاهر می‌شود و شخصا به انتقادات پاسخ می‌دهد و به نوعی خلاء رسانه‌‌ای دولت را پر می‌کند!

حال این سئوال پیش می‌آید که مگر می‌شود مدیرانی که توان دفاع از عملکرد دولت متبوع خود را نداشته باشد ابزار مفیدی برای توسعه در آن دولت بشمار آیند؟ این درحالی است که امروز منتقدان دنبال بهانه هایی برای تاختن بر دولتی هستند که با عملکرد مثبت خود حرف‌های تازه‌‌ای برای گفتن داشته است. با این همه، خالی کردن عرصه‌های رسانه‌‌ای توسط دولتمردان، فضای تاخت و تاز مناسبی را برای افراطيون و دلواپسان بوجود آورده تا نه تنها از ضعف‌های موجود بلکه حتی از نقاط قوت دولت پاپوشی علیه خود دولت بسازند.

حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۰۸ ۱۴:۰۱
خیلی باحالید به خدا سیاست هم که ندارید !!بابا حداقل یکی از این مواردی که برشمردید رو اعتراف میکردید که یک کمی مقصرید تا بقیه ادعا ها قابل باور باشه!!!
با این مطلبی که نوشتید مثلا گفتید که این دولت کلا مثبت و دیگران خصوصا دولت قبل کلا منفیه و همه جمع شدن تا به ناحق این دولت رو زیر سوال ببرند حتما باید خرداد 96 بیاد و ارا معلوم بشه تا شما سکوت کنید (اگر سکوت کنید و نریزید تو خیابونها) تازه متوجه بشید که از ضعیفترین و شکننده ترین دولت این کشور به ناحق دفاع کردید خداوکیل اینه معنی اعتدال!!!!!؟ (340055)
کاظم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۰۸ ۱۸:۱۱
نتیجه انتخابات ۹۲ و ۹۴ به اندازه کافی نشان دهنده گرایش مردم هست. البته اگر باور ندارید اشکالی نداره تا ۹۶ صبر کنید تا تودهنی سوم را بخورید که از قدیم گفته اند: تا سه نشه بازی نشه! (340070)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۰۸ ۲۳:۰۵
کاظم جان اولا به قول خودتون ادب مرد به ز دولت اوست!!!
دوما پیروزی 51.6 درصد سال 92رو خداوکیلی پیروزی میدونی یا اکثریت اصولگرای مجلس تو انتخابات 94!!؟ تو دانشگاه یه همکلاسی داشتیم که معروف بود به اینی که خالی می بنده بعد خودش هم باور می کنه حالا حکایت امروز جنابعالی و امثالهم شده .برادر من تکرار مداوم یه موضوع حقانیت نیست .
به هر حال ما که بی صبرانه منتظر انتخابات 96 هستیم چرا که هر ادم اشنا به مبانی سیاست میدونه که تعداد بسیار زیادی از اراء جناب دکتر روحانی در سر رسید وعده صد روزه ریخت و رفت و تموم ... (340081)
خندان
Romania
۱۳۹۵/۰۴/۰۹ ۱۱:۲۰
برادر گلم، در آسمان افکار افراطی گری حتی ستاره ی کم سوئی پیدا نیست و در افق آن جز تاریکی مطلق چیزی دیده نمی شود.بفرض اگر آراء روحانی ریخته باشد جای خوشحالی ندارد در این صورت باید با دو دست بر سرمان بکوبیم و بر جهالت خویشتن سخت گریه کنیم.فردای کشور ما و آینده جوانان و کودکان ما به فهم و تشخیص امروز ما بستگی دارد اگر در تشخیص خود اشتباه کنیم آیندگان ما را نخواهند بخشید.دولت روحانی مطلوب نیست اما از هزاران دولت اصولگرا بهتر است.چون آسمان تفکراتش روشن و آفتابیست. (340087)
کاظم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۰۹ ۱۲:۵۹
ما هم بی صبرانه منتظریم تا محمود خان بیاد و تودهنی بخوره تا از توهم دربیاد. در سال ۸۸ هم قبل از انتخابات حقوق ها را افزایش داد و گونی سیب زمینی و سهام عدالت پخش کرد تا رای جمع کنه که البته بعد انتخابات حقوق ها به میزان قبلی برگشت و دیگه خبری از سهام عدالت و... نشد. حالا حمایت نهاد های خاص بماند. وگرنه همون موقع هم بازنده بود چه برسه به الان. سال ۸۴ هم که به زور و در مرحله دوم رای آورد. اون اصولگراهایی که میگی اکثرشون معتدل و حامی دولتند و افراطیون پایداری در اقلیت محض اند. (340095)
مشدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۰۸ ۱۸:۲۹
قعطا ین دولت نقاط ضعفی هم داره، اتفاقا همین مقاله داره به یکی از همین نقاط ضعف اشاره می کنه. اما اون دولت کلا منفی بود. در این یکی شکی نیست. یه مشت ..... که تعدادی شون تو زندانن (کدام دولت رو در سطح جهان میتونی نام ببری که دو تا از معاونینش به جرم دزدی از بیت المال زندانی باشند و رئیسش راست راست راه بره و شعار عدالت بده؟!!). موضوع انتخابات 88 و علت اعتاض مردم رو هم شما خودت بهتر میدونی ماجرا چی بود، فقط خودتون رو می زنید به کوچه علی چپ... (340072)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۰۸ ۱۴:۱۹
تیم رسانه ای را دکتر روحانی لطفا تعویض و یک تیم اصلاح طلب را به جای ان بگذارید (340058)
جوان 43 ساله!
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۰۸ ۱۴:۴۰
دیگه چقدر رسانه میخواهید .روزانه صدها سایت و روزنامه مثل شما داره از این دولت کورکورانه طرفداری میکنند. بازهم دنبال رسانه هستید. به نظر من رسانه هست ولی حرفی برای گفتن ندارید.مثلا دارید قبلی هارو میکوبید که این دولت فعلی رو بالا ببرید که شاید یک دوره چهار ساله دیگه راس کار باشه ؟ خب که چی ؟ مگه این دولت پیر و ورشکسته کارگزارانی با تفکرات لیبرالی چه منفعتی برای مردم داره که حالا بخواد چهار سال دیگه سر کار باشه. به خدا که شما هم در بوجود اومدن این وضع برای مردم شریک جرم هستید. (340059)
اميد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۰۸ ۱۶:۰۰
اقايي كه ادعا مي كني دولت قبل را مي كوبيد تا دولت فعلي را بلا ببريد اگر تو وامثال تو كمي انصاف مي داشتيد وچشم ها يتان را بر واقعيت هايي كه مثل روز روشن است نمي بستيد اين گونه اراجيف نمي بافتي قبول داري كه دولت قبلي با بيشترين در امد نفتي در پايان بده كار ترين دولت بود يانه ؟ قبول داري كه رئيس دولت قبل تحريم را كاغذ پاره ناميد يانه ؟قبول داري كه د رهمان دوره ارزش پول يك شبه يك چهارم شديانه ؟ قبول داري كه در همان دور تورم به بالاي ٤٥درصد رسيد يانه وقبول داري كه بزرگترين دزدي هاي تاريخ ايران درهمين (340065)
اميد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۰۸ ۱۶:۱۰
دوره اتفاق افتاديانه و قبول داري كه سيل مهاجرت بهترين جوانان ما به خارج از كشور دردولت نهم ودهم اتفاق افتاد يا نه ؟قبول داري كه رئيس دولت نهم ودهم اجازه داشت كه دررسانه ميلي هر تهمت وافتراهي را به هركس دلش مي خواست مي زد ولي هرگز به فرد مفتري اجازه كوچكترين دفاع داده نمي شد وصد ها مورد ديگر كه از اين مقال خارج است اما يك نصيحت به تو وامثال تو گرچه شما نصيحت پذير نيستيد وان اين كه اگر دين نداريد لااقل ازاد مرد باشيد (340066)
کاظم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۰۸ ۱۸:۱۶
این دولت هر چی باشه حداقل مثل دولت قبل تفکرات سوسیالیستی نداره که اقتصاد را ضربه فنی بکنه. چیزی که امروز در ونزویلا در حال وقوع هست. البته وضعیتی که این دولت تحویل گرفت چیزی فراتر از ورشکستگی بود که یادگاری دلواپسانی است که امروزه به جای بدهکار بودن طلبکار شده اند. (340071)
11
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۰۸ ۱۹:۱۳
افراطی های مخالف دولت کاری به اعتقادات خودشون هم ندارن فقط صبح به صبح بیدار میشن با لودر میفتن تو افکار دیگران (340075)
رضا .ف
Estonia
۱۳۹۵/۰۴/۰۹ ۰۳:۰۰
آقای 43 ساله 8 سال دولت پاکدستان ضربه ای به کشور وارد کرد که 20 سال طول میکشد نتایج منفی اش از بین برود از لحاظ مقایسه کردن فقط قاجاریه بود که توان رقابت با دولت آقا محمود را دارا میباشد .به جرئت میشود گفت که 8 سال محمود بیش از 8 سال جنگ خسارت وارد کرد .اگر میخواهیم به روزگار سومالی و سودان تبدیل شویم کافیست 4 سال دیگه محمود رییس جمهور شود آنوقت است که نان خالی هم کمیاب شود . (340083)
شب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۰۸ ۱۴:۴۸
بنظر می آید سیاست و تاکتیک دولت در مواجهه با افراطی گری بر اساس ترمیم شکاف و ایجاد نزدیکی بین نهادهای حاکمیتی است و شاید بهتر باشد اغمای رسانه ای دولت را نیز در همین راستا ارزیابی کرد یعنی دولت بجای اینکه به افکار عمومی بپردازد تمام همت و عزم خود را جزم کرده که حاکمیت را به سمت یکپارچگی در اتخاذ سیاست ها سوق دهد و در این راه حاضر است از تمام اعتبار خود ایثارگرانه چشم بپوشد. این تنها یک بر داشت مثبت از وضعیت موجود است. واقعیت چیست؟ الله اعلم. (340060)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۰۸ ۱۴:۴۹
تشکر از نویسنده محترم که نکات ظریفی رو مطرح نمودن دولت اصلا قید رسانه رو زده است و این خیلی جای تعجب داره و اینکه برخی مدیران دولت توان دفاع از خودشون رو ندارن یک واقعیتیه که جور اونو خود روحانی باید بکشه! (340061)
کامران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۰۸ ۱۵:۰۹
روحانی باید یا از مدیرانی که هیچ تعهدی به دولت نداره صرف نظر کنه یا از هوادران خود (340062)
رضا .ف
Estonia
۱۳۹۵/۰۴/۰۸ ۱۶:۲۰
کسی نمیتواند منکر تأثیر برجام بر کشور و بالا بردن جایگاه کشور در عرصه بین المللی باشد ولی اصلاح طلب یعنی منتقد با انصاف .اگر شما در جامعه تحقیق کنید متوجه میشوید که وضعیت اقتصاد بسیار وخیم است و بر اکثر مردم تأثیر منفی گذاشته و دولت باید تمام توان خود را برای شکوفایی اقتصادی استفاده کند وگرنه دلواپسان از این موضوع سوء استفاده خواهند کرد .در ضمن تیم رسانه ای ضمن دفاع از عملکرد دولت باید کمبودها و ایرادها را هم مطرح کند و نباید از اوضاع کنونی اقتصاد تعریف و تمجید کند . (340067)
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۰۸ ۱۷:۵۱
این دولت که 4 ساله خواهد رفت. اما کمی فکر کنید که کار دولت بعد چقدر راحت می شود.
اگه از دولت بعد در مورد بیکاری بپرسید، میگه دولت روحانی افتضاحی به بار آورد که ترمیم آن قرن ها به طول می انجامد. (340068)
کاوه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۰۸ ۲۲:۱۲
دولت تدبیر و امید نسبت به دولت گذشته از هر لحاظ بهتر عمل کرده است. حداقلش اینه اگر وضعیت اقتصادی کشور را بهتر نکرده که کرده، نسبت به قبل بدترش نکرده. درسیاست خارجی نسبت به دولت گذشته نه تنها تنش بیشتری درست نکرده بلکه تعامل کشور با دنیا بیشتر شده. نه تنها تحریم ها بیشتر نشدن بلکه متوقف شدن و از اون گذشته قسمتی از اونها رفع هم شده است. این دولت اگرچه ادعای مدیریت جهانی نکرده حتی برای مدیریت داخل خم از خمه جناح ها استمداد کمک داشته. اگرچه بهانه منتقدان شده چند تا فیش حقوقی اما فساد میلیاردی نداشته (340080)
م. مرادی
Romania
۱۳۹۵/۰۴/۰۹ ۰۲:۰۱
بدون شک دیپلماسی رسانه ای یکی از مهمترین بخش از بدنه یک دولت باید محسوب شود.آنچه مسلم است و رفته رفته سیاستمداران به آن اشراف دارند این است که دیپلماسی در پشت درهای بسته منسوخ شده و نیاز به اطلاع رسانی یکی از ضروری ترین کار دولت چه در بخش داخلی و چه در بخش خارجی است بنابراین رییس جمهور نباید از این مهم غافل شود. از این نکته هم نباید چشم پوشید که دولت نیاز به رسانه نقاد و راهگشا بدون هدف ضربه زدن به اهدافش دارد نه رسانه مجیز گوی. (340082)
a
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۰۹ ۰۴:۱۶
دولت فقط یک بخش از رسانه ها را دارد..
حامیان دولت در خارج از دولت باید حمایت کنند مانند زمان انتخابات ها.. تنها گذاشتن دولت صحیح نیست (340084)
سارا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۰۹ ۰۹:۳۶
واقعاً خیلی ناراحت کننده است که پاسخ قوی در برابر این هجمه رسانه‌ای از سمت دولت داده نمی شه. کاش زودتر کاری بکنن (340085)
اصلا طلب عاقل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۰۹ ۱۱:۱۴
برادران خوبم :کدام عاقلی ازاحمدی نژادودارودسته اش انتظارکارعلمی ومنطقی راداشت؟چرابرای پوشش ضعفهای خودمان به عملکرددولت نهم ودهم متمرکزمیشیم؟اصلادرشان فرهیختگان واهل اندیشه نیست درخصوص خاسران وزیان آوران بحث نمایند!مامیگوییم جناب روحانی ویارانش نبایدهیچیک ازآنضعفهاراداشته باشندومامیگوییم برخی نزدیکان ومدیران درشان این ملت نیستندودرعمل وکلام فاصله زیادی بااین مردم نجیب دارندومامیگوییم روحانی بایدخانه وخانواده تکانی نمایدتاهرغباری زدوده گرددوالامردم باورنمیکنندوسا96سال...!!! (340086)
محسن
۱۳۹۵/۰۴/۰۹ ۱۱:۳۳
وقتی برجام تاثیری بر اقتصاد نداشته،انتظاردارید بگه برجام اقتصاد ما رو شکوفا کرده؟مردم رو که نمیشه فریب داد (340088)
کارمند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۰۹ ۱۲:۱۸
با سلام
با توجه به شعار دولت مبنی بر تدبیر و امید آیا چند درصد از آن تحقق یافت بطور نمونه در امور اداری و استخدامی از وقتی آقای دکتر نوبخت رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گردید برخی اقوام و دوستان خود را به عنوان مدیران رده بالا انتخاب کرد و حتی برخی افراد که بازنشسته بودند که این خود نقض مقررات است مدیرانی که در ابتدای انتصاب خود حتی یک نامه عادی را نمی توانستند بنویسند و تایید کنند و طی سه سال با آزمون و خطا تازه مواردی را فراگرفته اندآیا این مدیران می توانند از دولت دفاع کنند. (340090)
هوادار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۰۹ ۱۳:۰۷
دولت برای موفقیت در انتخابات پیش رو سه کار رو باید انجام دهد. اول ترمیم کابینه.دوم تغییرات در حوزه دستگاه های اجرایی فرمانداران مدیران کل و مدیران شهرستان و تقویت تیم رسانه ای خود برای روشنگری و تشریح عملکرد مثبت دولت (340097)
کریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۰۹ ۱۴:۱۴
خیلی از مدیران میانی دولت نه اینکه از جنس این دولت نیستند هیچ تعهدی هم به دولت ندارند ازآنجاست که اینجور به نطر میاد که توان دفاع از دولت ندارند بلکه حتی اگز ازدستشان هم بیاد تخریب هم می کنند نمونش همین فیش های حقوقی که اکثرشان از مدیران دولت گذشته هستند! (340101)