به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۲۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۴/۲۳ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب : ۱۱۰۳۳۹
مي‌خواهند روحانی را از چشم مردم بیاندازند

جنگ روانی وحشتناك علیه روحانی و دولتش

عذرخواهی و اعتراف به اشتباه اولین قدم در راه تصحیح خطا است و البته این دولت در این حرکت اصلاح‌گرانه پیش قدم بوده است
جنگ روانی وحشتناك علیه روحانی و دولتش
آیت قیصربیگی

گروه سياسي: روحانی که در یک فرصت کوتاه مناظره توانست دل مردم ایران را بدست آورد چهار سال فرصت داشته است تا پس از عبور از باد و بورآن‌های سخت و طاقت فرسا بتواند از شکوفه‌های تدبیر و امیدش میوه بچیند. اگرچه درخت اعتدال روحانی تا بارور شدن چهار فصل دیگر را پیش روی خود می‌بیند اما از خمیدگی شاخ و برگ هایش و از سنگ هایی که بدان پرتاب می‌شود می‌توان فهمید که از همین حالا این درخت بارور شده است.

در حالیکه شمارش معکوس برای رقابت‌های انتخاباتی دور دوازدهم ریاست جمهوری شروع شده است، هجمه‌ها علیه دولت یازدهم بیشتر و بیشتر می‌شود. منتقدان روحانی که اغلب از هواداران متعصب دولت گذشته هستند در حالی جنگ روانی خود را علیه عملکرد دولت تدبیر و امید به راه انداخته‌اند که در زمان دولت متبوع خویش از جنبه عملکردی مورد قضاوت افکار عمومی بودند. به عبارتی کسی که در یک موضوع خاص خود تحت قضاوت است نمی‌تواند در ارتباط با همان موضوع دیگران را مورد قضاوت قرار دهد.

در این زمینه خیلی از چالش‌ها و مشکلاتی که امروز آن‌ها انگشت اشاره بر آن گذشته‌اند و با آن دولت را زیر سئوال می‌برند ریشه در ضعف عملکردی خود آن‌ها داشته است. بطور مثال اینکه دولت تدبیر و امید در امورات اقتصادی انتظارات را برآورده نکرده است قسمت عمده‌ای از این اتفاق برمی گردد به چالش‌ها و مشکلاتی که نه از این دولت بلکه از دولت گذشت به ارث رسیده است. قضاوت جهت دار مخالفان دولت به اینجا ختم نمی‌شود آنان حتی دستاورد برجسته و قابل تحسین دولت یازدهم در سیاست خارجی را نادیده می‌گیرند جالب‌تر اینکه از آن بعنوان پاشنه آشیل دولت نیز یاد می‌کنند تا مشخص شود که نوع نگاه آن‌ها به دولت از چه منطقی برخوردار است. حال در آستانه انتخابات ریاست جمهوری مخالفان نه اینکه خود چیزی در چنته ندارند، می‌خواهند از شگرد قدیمی خود استفاده کنند تا با نفی دیگران راهی برای اثبات خویش دست و پا کنند.

در این راستا از هر بهآنه‌ای برای نقد یک طرفه و تخریب دولت استفاده می‌کنند و در این وادی هیچ ابایی هم ندارند با به راه انداختن جنگ روانی برخی واقعیات را معکوس جلوه دهند فارغ از اینکه چشمان تیز بین ملت همه چیز را به درستی زیر نظر دارد. البته جنگ روانی نشانه ضعف منطق در رودر رویی با طرف مقابل است و ایضا تلاشی درجهت دور کردن ذهن‌ها از واقعیت هایی پیش رو است. امروز مخالفان دولت در ادامه سریال پروژه‌های چالش برانگیز خود با سیاسی کردن قضیه فیش‌های حقوقی نیم نگاهی به بد جلوه دادن دولت تدبیر و امید در امورات اقتصادی همسان دولت گذشته دارند!

آن‌ها طوری وانمود می‌کنند که گویی دولت خود مشوق و مسبب افزایش نجومی فیش‌های حقوقی بوده است درحالیکه رئیس‌جمهور پیش از همه دستور برخورد قاطع با متخلفان و حکم برکناری آن‌ها را داده بود. قضاوت جهت دار منتقدان در این زمینه را بایست در این نکته ملاحظه کرد که آن‌ها در حالی قضیه فیش‌های حقوقی را با تب و تاب خاصی فریاد می‌زنند که در مقابل معضلات و فسادهای اقتصادی دولت گذشته چشم خود را بر روی واقعیات بسته بودند. آن‌ها در حالی ادعای پاک‌ترین دولت طول تاریخ را داشتند که پرونده‌های فساد چند هزار میلیاردی آن‌ها رونمایی شد و تا کنون کسی مسئولیت آن‌هارا بر عهده نگرفته است و به خود هم اجازه نداده‌اند که به خاطر آن از مردم عذرخواهی کنند!

ولی امروز منتقدان در قضیه فیش‌های حقوقی در حالی چوب دفاع از منافع ملی را به سینه می‌زنند که در برابر برخی فسادهای اقتصادی دولت گذشته که بهانه دور زدن تحریم ها، منافع ملی و بیت المال را دور زدند سکوت پیشه کردند ولی امروز حتی نتوانستند ذوق زدگی خود را از انتشار فیش‌های حقوقی غیرمتعارف پنهان کنند! فساد اقتصادی و افزایش غیرمتعارف فیش‌های حقوقی در هر دولتی آن هم در شرایط اقتصادی کشور با وضعیت بیکاری جوانان محکوم است و نیازمند برخورد قاطع مسولان دارد. اما اینجا یک نکته برای مردم مبرهین و روشن است و آن طریقه برخورد دولت‌ها با این معضلات است.

در این زمینه اگرچه پیدایش فیش‌های حقوقی بعد از گذشت سه سال از عمر دولت یازدهم رونمایی می‌شود و این ضعف نظارتی دولت را می‌رساند اما برخورد قاطع رئیس‌جمهور روحانی با متخلفان و برکناری آن‌ها قابل تقدیر است و این مهم غیر عمد بودن قصور دولت را بیشتر آشکار می‌کند کما اینکه رئیس‌جمهور اظهار داشتند که این دولت در عذرخواهی کردن در پیشگاه ملت لکنت زبان ندارد. بنابراین، اگر واقعا دغدغه منتقدان و مخالفان دولت دفاع از منافع ملی هست پس نمی‌بایست در برخورد با قضایا یک بام و دو هوا برخورد کنند. نمی‌شود در برابر یک حرکت غیر قانونی همچون اختلاس‌های میلیاردی در یک دولت سکوت کرد و در دولت دیگر در برابر فیش‌های غیر متعارف داد و هوار کشید و سپس ادعای دفاع از مردم را داشت.

خوب است آن‌ها نیز در جاهایی که اشتباهی مرتکب شده‌اند شهامت اعتراف به آن را داشته باشند چرا که در قضیه اخیر فیش‌های حقوقی خود هم مورد قضاوت هستند. عذرخواهی و اعتراف به اشتباه اولین قدم در راه تصحیح خطا است و البته این دولت در این حرکت اصلاح‌گرانه پیش قدم بوده است. در این وادی و در قضیه فیش‌های حقوقی دولت سعی نکرده توپ را به زمین منتقدان بیاندازد و با مسئولیت پذیری ضمن برخورد با متخلفان در جهت تصحیح این رویه غیر غیرمتعارف که سنگ بنای آن از دولت گذشته بنا نهاده شده است، برآمد.

با این وصف رئیس جمهور روحانی در تازه‌ترین تویت خود در این باره چنین اظهار داشته است: طبق آئین نامه‌های سال 90 یک مدیر حتی می‌تواند تا یک میلیارد تومان هم دریافتی داشته باشد! که این آئین نامه‌ها بایست اصلاح شود. " یا در این رابطه در روزهای گذشته اغلب سایت‌ها و روزنامه‌ها از مصوبه‌ای با امضای معاون اول رئیس‌جمهور دولت گذشته و زندانی امروز داد سخن راندند که در آن آمده است: "محاسبه و پرداخت حقوق و مزایای مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره بانک‌های دولتی از سال 91 تا زمان ابلاغ دستورالعمل اجرایی فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری برای همسان‌سازی، مطابق حقوق و مزایای پرداختی به مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره بانک صنعت و معدن مجاز است. "

با این حال علی رغم اصرار مخالفان به بد جلوه دادن دولت تدبیر و امید اما این مردم هستند که داور نهایی مسائل و قضایا هستند و مردم همیشه قضاوت منصفآن‌های در امورات داشته اند. یحتمل منتقدان این نکته را فراموش کرده‌اند که نمی‌شود چیزی را علی رغم میل باطنی مردم به آنان قبولاند. برداشت هر کسی از قضایا امری درونی است و کنترل این قضاوت هم تنها دست خود اشخاص است. بنابراین از جنگ روانی و تبلیغات گسترده‌ای که منتقدان بصورت ناصحیح به راه انداخته‌اند چیزی دشت نمی‌شود و با این کارها نه تنها روحانی از چشم مردم نمی‌افتد بلکه محبوب‌تر نیز می‌شود.

در نتیجه هجمه‌های مخالفان و اعمال فشار آنان علیه دولت تدبیر و امید نتیجه عکس خواهد داد چرا که تجربه نشان داده است مردم فارغ از داد و فریادهای تبلیغاتی، تصمیم خواهند گرفت. آنچه که مسلم است مردم در انتخابات آتی با شناخت بیشتری در مورد شخص دکتر حسن روحانی نظر خواهند داد. اگر تا پیش از انتخابات 24 خرداد 92 روحانی به جز چند برنامه و مناظره‌ها فرصت کافی برای ارائه برنامه‌های خود نداشت اما او اینک یک دوره چهار ساله در معرض دید ملت بوده است تا مردم در انتخابات آتی عملکرد وی را با آگاهی بیشتری مورد قضاوت قرار دهند.

امروز مردم هم صداقت روحانی در برخورد با قضایا را دیده اند، هم عزم او در دفاع از منافع ملی، هم شجاعت او در عذرخواهی، هم تدبیر و منطق او در عالم دیپلماسی و. . . هم قاطعیت او در برخورد با تخلفات را دیده اند. البته مردم این را نیز دیده‌اند که چرخ توسعه دولت در ایستگاه یازدهم با وزنه‌های بسته شده در حال حرکت بود. این وزنه‌ها همان حاشیه‌سازی‌های گسترده، انتقادات بی‌حد و حصر، جو‌سازی‌های پشت سر هم و بار اضافی انباشت چالش‌ها و مشکلات گذشته بوده است که گام‌های دولت را برای حرکت رو به جلو سنگین‌تر کرده بود.

با این حال منتقدان و مخالفان فکر می‌کنند با مخالفت و هجمه‌های گسترده و انتقادات تند و تیز خود به مردم خدمت می‌کنند اما واقعیت آن است که این دولت برآیند آرای همین مردم است و مانع ایجاد کردن بر سر راه آن و کند کردن چرخ توسعه و روند خدمت رسانی در جهت حصول منافع مردم و ملت نخواهد بود. البته انتقاد منصفانه حق همه است ولی آنچه که امروز به اسم انتقاد علیه دولت در جریان است به تخریب شبیه‌تر است تا انتقاد چرا که در انتقاد منصفانه حداقل زوایای مثبت امور نیز در نظر گرفته می‌شود و این حس دلسوزی برای همه قابل درک می‌شود. با این همه از سبک و سیاق کنشگران حاضر در عرصه سیاسی کشور چنین بر می‌آید که علی رغم جنگ روانی که منتقدان و مخالفان دولت تدبیر و امید به راه انداخته‌اند اقبال روحانی در انتخابات پیش رو روشن‌تر از گذشته شده است. در اینجا به برخی گزاره‌ها در این باره اشاره می‌گردد:

● جلوه‌هایی از خدمات به یادماندنی دولت تدبیر و امید در ذهن مردم حک شده است. حل و فصل کردن پرونده هسته‌ای و رفع تحریم‌ها بعد از 12 سال به این زودی‌ها از ذهن مردم پاک نمی‌شود، خدمات دولت تدبیر و امید در حوزه بهداشت و درمان بهار سلامتی را در افق پیش روی جامعه روشن‌تر کرد و تدبیر روحانی در امورات داخلی خصوصا در کنترل تورم ثبات و آرامش را در بازار ایجاد کرده است.

● حمایت اصلاح طلبان از روحانی ادامه دارد. پرواضح است که امروز اصلاح طلبان روحانی را از خود می‌دانند گذشته از آن بهترین و منطقی‌ترین گزینه اصلاح طلبان در انتخابات دور دوازدهم ریاست جمهوری باز کسی جز دکتر حسن روحانی نمی‌تواند باشد و البته این مهم را می‌توان در رفتار منتقدان و مخالفان دولت تدبیر و امید نیز دید نشان به آن نشانی که امروز یکی از پروژه‌های مهم آنان قضیه عبور از روحانی از زبان اصلاح طلبان است. هدف مخالفان دولت به زعم خود از این جنگ روانی القای این باور است که حال روحانی نتوانسته است انتظارات حامیان خود و اصلاح طلبان را برآورده سازد، آن‌ها استراتژی عبور از روحانی را در انتخابات آتی کلید زده اند اما واقعیت آن است هم روحانی به حمایت اصلاح طلبان نیاز دارد و هم اصلاح طلبان نمی‌توانند در این شرایط به راحتی از گزینه‌ای چون  روحانی عبور کنند.

● حمایت میانه‌رو‌ها از روحانی بیش از دور اول شده است. شاید پر بیراه نگفته باشیم که یکی از دستاوردهای روحانی در حوزه اجتماعی متقاعد کردن طیف میانه رو در کشور باشد. از این رو وی توانسته است در فضای سیاسی کشور نیز در جذب افراد میانه رو موفق عمل نماید و این می‌تواند از نقاط قوت نامزد اصلی انتخابات پیش رو باشد که از یک طرف جریان اصلاحات را پشت سر خود می‌بیند و از طرف دیگر طیف میانه رو را در کنار خود حس می‌کند که در چند سال اخیر ظرفیت و پتانسیل خود را به خوبی نشان داده است. کما اینکه امروز اغلب کارشناسان اذعان دارند که انتخابات مجلس دهم نشان دهنده گرایش مردم به سمت اعتدالگرایان بوده است و در این راستا حتی‌ترکیب هیات رئیسه مجلس بطور کلی بیش از همه به سود روحانی تمام شده است و بطور اخص ریاست علی لاریجانی در این مجلس پیش از آنکه گردن فرازی برای مخالفان دولت داشته باشد احتمالا آبستن تحولاتی است که در آینده به نفع روحانی تمام خواهد شد.

● اتکای روحانی به حمایت اقشار مختلف مردم نقطه قوت اوست. او نشان داده است که در هر شرایطی نه کابینه بلکه مردم خط قرمز او هستند. او حتی در جلسه روز استیضاح وزیر علوم در مجلس حاضر نمی‌شوند و‌ ترجیح می‌دهند به جای آن بر طبق وعده داده شده در سفرهای استانی خود عمل کند و در میان مردم خوب اردبیل حاضر شود و جلوه‌ای زیبا را از مردمسالاری به نمایش بگذارد. رئیس‌جمهور روحانی بارها نشان داده است در پیشگاه باعظمت مردم شهامت عذرخواهی را دارد و به گفته او زبانش در عذرخواهی در مقابل ولی نعمتان خویش لکنت ندارد.

کسی که در انتخاب دور یازدهم ریاست جمهوری دستان خود را به طرف مردم دراز کرد و مردم دستان او را به گرمی فشردند نه تنها همیشه با مردم متواضع رفتار کرد و لب به تکریمشان گشود بلکه با منطق اعتدالی خود به زورگویان عالم اجازه نداد جز با زبان تکریم با ملت بزرگ ایران حرف بزنند. جان کلام آنکه از شواهد و قرائن چنین برمی‌آید که مخالفان دولت علی‌رغم جنگ روانی گسترده و با وجود ارتش سایبری مجهز خود و البته در غیاب تیم رسآنه‌ای دولت باز نتوانسته‌اند از خاکریز اعتماد مردمی عبور کنند و روحانی را از چشم مردم بیاندازند.

محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۲۳ ۱۲:۰۰
آقاي روحاني و مديرانش ضعف و بهانه دست كسي ندن ، كسي نميتونه عليه دولت جنگ رواني به راه بينداره ، مردم خودشون آگاهند .
نمونه اش اگه مديران دولتي حقوق ها و پاداش هاي نجومي نمي گرفتن، و اين همه تبعيض و بي عدالتي در حقوق هاي كارمندان ادامه پيدا نمي كرد ، بهانه به دست مخالفان نميداد و كسي هم نميتونست بر عليه شون جنگ رواني به راه بيندازه . (340954)
مهدي
Romania
۱۳۹۵/۰۴/۲۳ ۱۲:۱۱
عذرخواهي بي رويه هم كم كم ارزششو از دست ميده ميشه پوششي بر مشكلات (340955)
waw
Italy
۱۳۹۵/۰۴/۲۳ ۱۲:۱۲
دستاورد سبد کالا و بیمه رایگان روستاییان و کارگران و وام ۲۵ میلیونی خودرو و وام خرید کالاهای داخلی و افزایش حقوق بازنشستگان و کامل کردن طرح مسکن مهر و ادامه طرح هدفمندی دستاوردهای دیگر دولت هست که باید به گوش ملت برسد (340956)
بهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۲۳ ۱۲:۲۹
اگر دولت لیاقت داشته باشد باید از این جو بوجود آمده استفاده کند و با افشاگری نسبت به مدیران .....دولت قبلی آنچه به جیب زده اند را به بیت المال برگردان و نام آنان را برای مردم افشا کند. چراکه همه میدانیم این دریافتهای غیر متعارف از سالها قبل روتج داشته است. (340960)
سجاد
United States
۱۳۹۵/۰۴/۲۳ ۱۲:۳۶
با باخسته شدیم از این وضعیت کشور مثل اینکه ایران و ایرانی هیچ وقت رنگ ارامش واسایش وعدالت را نخواهد دید تا اخر دنیا (340961)
رضا .ف
Romania
۱۳۹۵/۰۴/۲۳ ۲۲:۱۲
بیچاره ملت ایران برای قدری زندگی بهتر به این جناح یا اون جناح رای میدهد ولی دریغ از آسایش .گویی ملت ایران جن است و زندگی راحت بسم الله جوری شده حسرت ترکیه رو میکشیم اروپا و جهان اول پیشکش .ملت ما زندگی مادی آنچنانی نمیخواهد کشوری آرام بدون تنش بدون سوء استفاده مسئولین و برابر بودن تمام افراد کشور در پیشگاه قانون .تبعیض بسیار به مردم فشار میاورد زمانی که میبینند فشار اقتصادی برای مردم و حقوقهای آنچنانی سهم مسئولان . (341053)
اميد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۲۳ ۱۳:۲۲
اقايان مخالف دولت اعم از تندروها وپايدارچي ها شما هم در دوران دولت اصلاحات كه برگرفته ازراي حداكثري ملت ايران بود وهم در دولت يازدهم كه باز هم برگرفته ازراي حداكثري اين ملت مي باشد ،شاهد كارشكني ها وهمراهي كردن شما با دشمنان خارجي اين ملت هستند واز طرف ديگر ديدند كه در ان هشت سال سياه احمدي نژادي چه به روز اين ملك وملت اورديد ، دست ازسر اين كشور برداريد وبيشتر از اين به مردم وكشور اسيب نرسانيد چون مردم ديگر فريب دروغ ها شما را نخواهد خورد ، ملت ايران را به خيرشما اميدي نيست پس لطف كنيدوشرنرسانيد (340973)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۲۴ ۰۹:۴۱
من طرفدار احمدی‌نژاد نیستم ولی خودخواهی اینه که همه رای ها رو حداکثری میدونید ولی رای به احمدی‌نژاد رو حداکثری میدونید حتی انتخابات 84 که برگزار کننده آن اصلاح طلبان بودند و همین برخوردهاست که ماهیت شما رو روشن میکنه (341095)
مانا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۲۳ ۱۴:۵۰
آقای روحانی تا دیر نشده باید با مفسدین اقتصادی شدیدا برخورد کنه حتی اگه در دولت باشند تا اعتماد مردم برگرده . (340995)
رضا .ف
Romania
۱۳۹۵/۰۴/۲۳ ۱۵:۲۳
روحانی در زمان افشای فیشها خط قرمز تعیین نکرد ولی محمود با وجود فسادهای کابینه از آنها حمایت و خط قرمز تعیین کرد .پیشنهاد میدهم جلسه ای آزاد با شرکت روزنامه نگاران و فعالان سیاسی با موضوع فساد تشکیل شود و روحانی و محمود هر کدام یا نماینده هایشان به ابهامات و فسادهای اقتصادی پاسخ دهند و با توجه به شجاعت احمدی نژاد که همیشه شعارش بود در این جلسه حاضر شود و در صورت عدم حضور مشخص خواهد شد که شجاعتش پوشالی است شجاع کسی است که در قدرت دست به بیت المال نزند و چون ناموس از آن دفاع کند . (341004)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۲۳ ۱۵:۵۷
آقای روحانی نگران جنگ روانی رقبایش نباشد بلکه ایشان نگران بی تدبیری دولت خودش باشد که هنوز که هنوز است مدیران احمدی نژاد در بدنه دولتش جا خوش کرده و در خیلی از جاها پست کلیدی هم دارند و میدان داری هم میکنند که متاسفانه این بی خیالیهای دولت موجبات دلسردی مردم را فراهم کرده است بعضی از مدیران کل که در دولت احمدی نژاد بوده اند ضمن اینکه بر کنار نشده اند ارتقا نیز پیدا کرده اند برای مثال در مخابرات و..... شناسایی اینها کار سختی نیست آقای روحانی اگر می خواهند مردم را داشته و توفیق در کارشان حاصل شود ... (341006)
شب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۲۳ ۱۶:۳۳
بنظرم هجمه رقبا هیچ تاثیری بر آرای آقای روحانی ندارد. (341012)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۲۳ ۱۷:۲۵
مگر شما مردمید؟ (341019)
دوست علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۲۴ ۱۷:۴۴
لابد مردم کسانی هستند که مهر و لنگه کفش در حرم حضرت معصومه پرتاب می کنند و چوب و چماق و آجر به دست می گیرند و سخنرانی ها را بهم می زنند؟؟؟ (341123)
امید کوکبی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۲۳ ۱۸:۰۴
ما به روحانی خیلی نقد داریم، خیلی ازش گله مندیم ولی هیچوقت به یک اصولگرای تندرو یا آدم بی شناسنامه اعتماد نمی کنیم (341023)
نقطه چین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۲۳ ۱۸:۱۳
8سال بحران سازی كردن برای دولت اصلاحات تا مردم رو متقاعد كنن یكی مثل معجزه هزاره سوم ناجی مردم و كشوره! و حالا افراطی ها تصمیم گرفتن كار دولت روحانی رو 4سال اول خاتمه بدن.ایندفعه چه پدیده تازه ای قرار از اتاق فكر دلواپسان خارج بشه ؟خدا بخیر كنه (341024)
علی
Romania
۱۳۹۵/۰۴/۲۳ ۱۸:۱۵
اونا دارند خودشونو خسته می کنن روحانی دوباره رئیس جمهوره (341026)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۲۳ ۲۲:۵۵
عمرا !!!! 6/51 در صد که این حرفها را ندارد !!!
در صد بسیار زیادی از ارای جناب روحانی در سررسید صد روزه ریخت و رفت و تمام شد مگر اینکه اعتقاد داشته باشید از ان 4/48 در صد قرار است ریزش ارای جناب شیخ را جبران کنند !!! عجب اعتقاد با مزه ای میشه جان خودم !!! (341057)
رضا .ف
Romania
۱۳۹۵/۰۴/۲۴ ۰۲:۴۵
حسن جان در انتخابات اسفند ماه مجلس وخبرگان کدوم جناح با وجود رد صلاحیتهای گسترده بیشترین رای رو کسب کرد مطمئن باش اگر تایید شده بودن به جرئت بالای 80% از آن اعتدایها واصلاحات بود .جنح راست بکلی مردم رو قبول نداره و اگر کار شکنیهای گسترده آنان نبود الان ملت اثرات برجام رو میدیدند ولی حسودان و کاسبین تحریم چنین چیزی رو تحمل نخواهند کرد و اقتصاد کشور اگر روی ریل بیفتد دیگر تندروها چه حربه ای دارند . (341075)
92 94 96
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۲۴ ۰۶:۱۰
همه دنیا دیدند که در 7 اسفند 94 بزرگترین دوپینگ تاریخ بشر هم به حال دوستانتان افاقه نکرد...! منتظر باشید که سال 96 دور دوم شکست های شما آغاز می شود و شکست سه گانه شما رقم خواهد خورد...! (341080)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۲۳ ۱۹:۲۳
صداسیما شاهکاره در سالگرد توافق تاریخی ایران و قدرتهای بزرگ و فقط منفی بافی میکند.
6 ماه از اجرایی شدن برجام گذشته و هر روز که میگذرد یک سری نواقص آن اصلاح میشود منتهی جوری می گویند که انگار هیچ اتفاقی نیافتاده!!!!!
تولید نفت حداقل یک میلیون بشکه روش رفته چیز کمی است ؟
رفع تحریم های کشتی رانی ؟؟؟؟
تثبیت غنی سازی و آب سنگین اراک و بسته شدن PMD هیچ است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
جمهوری خواهان به سبب انتخابات آمریکا یک سری شوهای رسانه ای انجام میدهند منتهی قوه مجریه آمریکا گفته طرح های آنها را وتو خواهد شد (341034)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۲۳ ۲۲:۵۶
داریم میمیریم از خوشی بعد این صدا و سیما همش منفی بافی میکنه!!!! (341058)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۲۳ ۱۹:۳۵
جنگ روانی دلواپسان نشانه این است که آنها چیزی برای گفتن ندارند و تنها می خواهند با دروغ پردازی مقاصد خویش را پیش ببرند. مثلا در بحث فیش های حقوقی در حالی دولت تدبیر و امید را زیر سئوال می برند که اولا پای خودشان هم گیر است و درثانی خودشون در بحث فسادهای میلیاردی زیر سئوال هستند. (341035)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۲۳ ۱۹:۵۵
بستن پرونده اتمی ایران در شورای امنیت بزرگترین دستاورد دولت است و واقعا شاهکار بوده و همین یک کار این دولت برای انتخاب مجدد ان کافی است.
پایین اوردن نرخ تورم هم مهم بوده.
ازادی منتقدین خوب بوده .
برخورد با فیش های حقوقی و نداشتن خط قرمز هم محشر بود.
دیشب شبکه خبر دوباره اقای محمدی وطن امروز را علیه برجام اورده بود و شده بود کارشناس ارشد امور مالی و بانکی و استراتژیک و واقعا با اعتماد به نفس در حد لالیگا داشت برجام را میزد و ....پردازی (341039)
کریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۲۳ ۲۱:۳۲
اتکای روحانی به حمایت اقشار مختلف مردم نقطه قوت اوست. او نشان داده است که در هر شرایطی نه کابینه بلکه مردم خط قرمز او هستند. (341050)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۲۳ ۲۲:۵۴
اگر عملکرد اقای روحانی خوب باشد همه جمع شوند و هجمه ایجاد کنند بازهم ایشان رای خواهند اورد اما بالعکس اگر بد باشد و همه حمایت کنند باز هم رای نمی اورد . (341056)
احمد
Romania
۱۳۹۵/۰۴/۲۴ ۰۰:۰۵
وضعیت اقتصادی بهبود نیابد ومردم احساس ارامش نکنند و فقط شعار داد ه شود که تورم پایین امده وهمین حقو ق های نجومی وجود داشته باشد هیچ امیدی به دولت تدبیر امید نیست (341065)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۲۴ ۰۲:۱۸
تلویزیون چنان علیه برجام تبلیغ میکنه که انگار قبل از برجام همه چی گل و بلبل بود و همه در ناز و نعمت بودیم و بعد از برجام ناگهان کن فیکن شد! غیر از اینه که قبل از برجام بدبخت و بیچاره بودیم و الان هم کماکان بیچاره ایم؟ چی از دست دادیم؟ یه نیروگاه هسته ای داشتیم که بعد از سالها کارشکنی و تعلل روسها راه اندازی شده بود که کماکان داره کار میکنه و متوقف نشده، حالا بماند که از وقتی وارد مدار شده قیمت برق فقط افزایش پیدا کرده. چنا علیه پسا برجام موضع میگیرند انگار پیشا برجامشون بهشت برین بود! (341072)
صادق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۲۴ ۰۶:۴۳
اگر موانعی سرراه دولت به وجود آمده است دولت باید چگونگی آنرا برای مردم توضیح دهد و دراین مورد روش احمدی نژادی یعنی سخن چهره به چهره با مردم (نه تکیه به صداوسیما) جواب میدهد. البته تقصیر را به گردن دولت گذشته یا این و آن انداختن بیفایده است و باید با تصمیم صحیح و عملکرد درست و کمک از مردم مشکلات را یکی بعد از دیگری از پیش پا برداشت. نکته مهم دیگراین است که:فرصت کم است باید کارهایی که سریع جواب میدهد در اولویت قرار گیرد. (341082)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۲۴ ۰۸:۵۷
از دولت مظلوم روحانی باید تمام قد حمایت کرد.
در سالگرد توافق تاریخی گزارش های صدا سیما پمپاژ یاس و نومبدی است.
تاسف تاسف (341092)
کارشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۲۴ ۱۰:۱۴
شما فقط تا انتخابات صبر کن تا ببینی هر چه نوشتی از ذهنیات خودت نوشتی و در خارج از ذهن شما واقعیت چیز دیگه ای است (341105)
بابک.ج
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۲۴ ۱۰:۳۸
اگر حتی حل و فصل کردن پرونده هسته ای را تنها دستاورد دولت روحانی بدانیم باید گفت که این دولت موفق عمل کرده است و ناراحنی مخالفان روحانی از همین مورد است که کار بزرگی که او انجام داده اونا نتونستند انجام بدهند! (341108)
موریس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۲۴ ۱۱:۲۲
آقایان ضد دولت ؛ دنیا دیگر جایی برای افراطی گری ندارد ، کشور ما دیگر از نصیحتهای چندین صد ساله خسته شده . در دوران سیاه احمدی نژاد از معاون اولش تا آخرین رتبه دولتش شاهد چنین مشکلاتی (البته بزرگتر) بوده ایم . محض رضای خدا دست سر این ملت بردارید . (341111)
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۲۴ ۱۴:۱۸
امروز انتظارات از روحانی رو باید با توجه به محدودیت های پیش رویش تعدیل کرد. ارثیه دولت گذشته برای روحانی تلی از مشکلات و موانع بود که ماشین روحانی با وصف فشار دادن پدال گاز هنوز نتونسته به جاده ای هموار برسه! اما رفع تحریم ها، افزایش تولید نفت و صادرات آن، آزاد شدن منابع مالی بلوکه شده و ... چراغ سبزی به ماشین روحانی برای حرکت روبه جلو هست (341117)
احمد از همدان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۲۴ ۱۴:۲۹
به نظر اینجانب آقای روحانی تو این شرایط فرصت و غنیمتی شد برای نفس دوباره کشور عزیز ایران تا بار دیگر بخود آید و از سقوط و زوال رهایی یابد چون ادوار گذشته که اون نفس رو سال 76 خاتمی دمید، اگر ملت انتظار اقتصاد مطلوب و ارامش دارند به این دوسال خاتمی برنمیگردد، اگر مردم زیر بار فشار اقتصادی همه ارزشهای دولت روحانی رو زیر سوال میبرند، مقصر این دولت نیست بلکه اشتباهاتی است که قبلا خیلی از سیاسیون گنده به ظاهر بی خبر مرتکب شده اند که زمان لازم است تا حل شود (341118)
احمد.ع
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۲۴ ۱۵:۱۰
مردم بهتر از هر کسی آقای روحانی را می شناسند تبلیغ منفی بر علیه ایشان اثر ندارد چون روحانی با حل و فصل کردن پرونده هسته ای در عمل ثابت کرد که مرد سیاست است. (341119)
اصلاح طلب
Germany
۱۳۹۵/۰۴/۲۴ ۱۷:۲۶
جریان مدعی هزاره سوم یک بار امتحان خودشون رو پس دادن، آزموده را آزمودن خطاست (341122)