به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۹:۵۵
 
۳۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۸/۱۲ ساعت ۱۱:۲۵
کد مطلب : ۱۱۹۶۷۷
درباره‌ی پرونده مالي صندوق ذخیره فرهنگیان

سکوتی به ضرر همه

صادق صدرایی
گروه سياسي: درباره‌ی پرونده مالي صندوق ذخیره فرهنگیان همه چیز در هاله‌ای از ابهام است و ديروز هم رييس‌جمهور از نحوه خبررساني برخی رسانه‌ها از اين موضوع انتقاد كرد، همان رسانه هايي گه با سوءاستفاده از همین فضای پر ابهام ارقام عجیب و غریبی را در این باره مطرح می‌کنند و به خیالشان می‌خواهند این فساد اقتصادی را بزرگتر از مفاسد گسترده‌ی مالی در زمان دولت سابق نشان دهند.

همان کاری که در ماجرای موسوم به حقوق‌های نجومی هم انجام دادند اما در نهایت مشخص شد که آن حقوق‌ها از سال 88 پرداخت می‌شده است و مجموعش هم در همه‌ی این سال‌ها کمتر از بیست و پنج میلیارد تومان بوده است. آنچه این فضای غبارآلود را پر ابهام‌تر کرده است عدم اطلاع رسانی دستگاه قضاست. حتی حضور دادستان کل کشور در تلویزیون هم نتوانست اطلاعات جدیدی را در این موضوع در اختیار مخاطبان قرار دهد و تلاش‌های بیست و پنج دقیقه‌ای مجری برنامه برای دریافت پاسخی در این باره هم بی‌نتیجه ماند. ممکن است مسئولان قضایی معتقد باشند که چنین اطلاعاتی در این مرحله از رسیدگی کردن به پرونده‌های مفاسد اقتصادی محرمانه است و برای انتشارش دچار محدودیت‌های قانونی هستند.

در این صورت از دستگاه قضا این انتظار است که به رسانه‌هایی که درباره‌ی این پرونده داستان سرایی می‌کنند و آن را به مقامات ارشد دولت منتسب می‌کنند تذکر لازم را بدهد اما در این سوی ماجرا هم شاهد سکوت رسانه‌های حامی دولت در این موضوع هستیم که یکی از دلایل میدان‌داری رسانه‌های مخالف دولت در این عرصه هم همین سکوت و انفعال بی‌معنا در این سمت است. در پاسخ به این نقد احتمالا گفته شود که ما اطلاعاتی از این پرونده نداریم که درباره اش خبر و تحلیلی ارائه دهیم.

در پاسخ به این توجیه می‌توان گفت که اساسا بحث بر سر جزییات پرونده نیست و رسانه‌ها می‌بایست در چنین پرونده هایی مواردی از قبیل مقایسه‌ی ابعاد این فساد احتمالی با مفاسد اقتصادی در دولت سابق که بنا بر نقل مقامات قضایی مقامات ارشد آن دولت هم در آن نقش داشته‌اند را به یاد مخاطب بیاورند یا سوابق مدیران دستگیر شده که کسر قابل توجهی شان از مدیران دولت گذشته هستند و با بی‌تدبیری وزیر وقت آموزش و پرورش و بی‌توجهی مطلقش به تذکرات دلسوزان در این پست گمارده شده بودند و همچنین یادآوری برخورد قاطع روحانی با کنار گذاشتن وزیری که در زیر مجموعه‌اش چنین اتفاق نامبارکی رخ داد و مقایسه‌ی چنین برخوردی با خطر قرمز دانستن کابینه توسط رییس‌جمهور ‌سابق فضا را برای رسانه‌های جریان مقابل خالی نمی‌کردند.

شب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۸/۱۲ ۱۲:۲۸
در چنین موقعیت زمانی دزدی از صندوق ذخیره فرهنگیان علاوه بر بعد اقتصادی شائبه سیاسی هم ایجاد می کند.یعنی این گمان را پدید می آورد که اصولگرایان محترم برای ضربه زدن به مقبولیت قابل توجه آقای روحانی در بین فرهنگیان، این سناریو را طراحی و اجرا کرده اند.و گرنه تحمیل وزیر قبلی به دولت، بدون داشتن چنین نیاتی نمی توانست اتفاق بیفتد. (344688)
صالح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۸/۱۲ ۱۳:۰۵
حرفاتون خنده داره... مثلا چون از سال 88 این قانون وجود داشته، پس دولت مردان جدید که دقیقا بخاطر مفاسد دولت قبل روی کار اومدن تا خراب کاری های اونا رو جمع کنن، باید همون راه رو ادامه بدن؟ عجیبه که دولت هر قانون دولت قبل رو که به نفع خودشه ادامه میده و میگه ما کاری نمی تونیم بکنیم، مصوبه دولت قبله، اما تا پای یک قدم برداشتن برای مردم میشه، دست و پاش می لرزه.تغییر قانون کار چه هدفی رو دنبال میکنه؟ خصوصی سازی های بی اساس به نفع چه کسانی است؟ تغییر تعریف از شاغل به کجا رسید؟ (344690)
رضا
۱۳۹۵/۰۸/۱۲ ۱۴:۰۳
فساد را با اصلاح می توان شست و گروهی که حتی با کلمات مطهر زاویه دارند در پی آنند تا فساد را در کارنامه خود با فساد شست و شو دهند. (344695)
اقایی که بهم گفتند نیا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۸/۱۲ ۱۶:۰۵
داستان /یکی بود یکی نبود غیر از خدا یه محمود بود با دار ودسته که بصورت ناپلونی با روش بگم بگم رئیس شد وهشت سال مملکت رابوسیله دور برگردان به صد سال عفب تر برد .اخه اون متخصص دور برگردون بودنه ریاست .خلاصه بعد از هشت سال ریس عوض شد وریس جدید دوتا مشکل بزرگ داشت مشکل اول خرابی کشور ومشکل دوم دارو دسته محمود .دارودسته محمود که حسابی بهشون توی اون هشت سال خوش گذشته بود ول کن نبودنند یه عدشون رفتند زندان ویه عدشو ن هم امدند به جنگ با ریس جدید و مردم باچماف .چماق اونها از اون قدیمی ها نبود از نوع جدیدش ... (344700)
کارمندستم دیده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۸/۱۲ ۱۷:۲۴
یکی ازایرادهای جدی این دولت خون سردبودن دربرابرتخلفات حتی کوچک میباشدوشایدواقف نباشداغماض ازآنهاچه ضربات جبران ناپذیری براعتمادمردم میزند؟ویاوجودتبعیضات جدی درنظام پرداختهاوپاداشهای پایان خدمت که سخت عموم کارمندان رامیآزاردمثلادریک قوه ای صدهامیلیون مدیران وعموم کارمندان حداکثرشصدمیلیون واین بیدادگری تاکی؟!الحمدلله آقای نوبخت باشکم سیرمشکلی نمیبیندوهمه چیزمطلوب!نمی دانیم کسیکه توانایی ایجادعدالت درنظام پرداختهارانداردآنجاچکارمیکند؟!!! (344702)
فردوس توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۸/۱۲ ۱۸:۲۰
من معلم معیشت و منزلت مناسب ندارم ومشکلات فراوان
از وزیر جدید میخام فرصت رو از دست ندهد نعلمان و بازنشستگان منتظر اقدام عملی تا از اعتدال ناامید نشوند! (344705)
توسیوند
Romania
۱۳۹۵/۰۸/۱۲ ۲۰:۰۶
من معلم هنوز کاندیدای سال بعد رو انتخاب نکردم منتظرم ببینم وزیر جدید برا فرهنگیان چه میکنه و روحانی ب بقیه وعده هاش چه میکنه (344707)
سکوتی به ضررهمه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۸/۱۲ ۲۲:۱۷
مقاله خوبی بود.سکوت درقضایای پزشک معروف تبریزی وخواننده محبوبش وعضویتش درحزب نزدیک به اصلاح طلبان وهمچنین 8000میلیارد معنانداره!!!!
چاپ کن عزیز...زنده بادمخالف من! (344711)
رضا .ف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۸/۱۳ ۰۲:۱۹
خدایا این همه فساد و اختلاس کی رسیدگی میکند حق مردم یا حق الناس چگونه حفظ میشود و مدافع آن کیست ؟چرا اینها اعدام نمیشوند ؟چرا اموال نا مشروعشان مصادره نمیشود ؟مگر اینها به آخرت ایمان ندارند ؟به راستی که مردم از اینهمه اختلاسگر بریده اند .چرا فقط عیب دیگران رو میبینیم و خودمان را عاری گناه ؟.... (344718)
شاپرک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۸/۱۳ ۰۶:۱۰
فساد فساد است! ربطی به این دولت و آن دولت ندارد. بجای این نوع انتقاد کردن و این نوع دیدگاه به مسائل، باید در زمینه فساد فراجناحی عمل کرد تا بتواد برخورد مناسبی داشت. تازمانی که این طور به مسائل نگاه شود مشکلات حل شدنی نیست بلکه با آمدن هر دولت جدید فساد جدیدی توسط افراد جدیدی رخ خواهد داد. (344720)