به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۳:۵۶
 
۴۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۰/۲۲ ساعت ۱۷:۲۲
کد مطلب : ۱۲۳۳۹۲

کدام یک بهت‌آور است؟

کدام یک بهت‌آور است؟
محمد توکلی

خبر ناگوار رحلت ناگهانی مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی را می‌توان تلخ‌ترین خبر سال‌های اخیر دانست. هاشمی رفسنجانی را می‌توان یار دیرین و صمیمی بنیانگذار جمهوری اسلامی و دوستی دلسوز و واقعی برای رهبری فعلی نظام آیت الله خامنه‌ای دانست. دوستی که بر خلاف دوستان نادان انقلاب با صراحت مثال زدنی اش خطاها و انحرافات پدید آمده در مسیر انقلاب را با مردم و تصمیم گیران ارشد نظام در میان گذاشت و به بهترین شکل ممکن، فریضه امر به معروف و نهی از منکر را به جا آورد و در این راه دچار سختی‌ها و محدودیت‌های بسیاری شد. از شنیدن تهمت‌های سنگین تا به زندان افتادن فرزندان، از هتاکی‌های ناجوانمرادنه در‌تریبون‌های عمومی تا اعلام عدم صلاحیت برای حضور در انتخابات.

شاید این ناجوانمردی‌ها با ظلم هایی که رژیم گذشته در حق این مرد بزرگ انجام داد قابل مقایسه نباشد اما قطعا آثار سوء آن بر روح هاشمی رفسنجانی بیش از آن ظلم هاست زیرا از دشمن و ظالم توقعی جز ستم نیست اما از دوستان و همراهان انتظار چیز دیگری است. به واقع کدام یک شوک آور است؟ مرگ یا ناجوانمردی دوستان؟ در آن شب شوم که فردی در جایگاه رییس جمهوری برای کسب چند رای بیشتر پای هاشمی را به مناظره اش با میرحسین کشاند و در برابر دیدگان متعجب مخاطبان تلویزیون تهمت‌های رنگارنگی را علیه او مطرح کرد باید از آن حجم از وقاحت شوکه می‌شدیم.

در روزهایی که عده‌ای در پوشش دفاع از نظام و رهبری در‌تریبون‌های عمومی که گویی ملک طلقشان است هر نوع فحاشی را علیه این یار نظام و رهبری جایز دانستند می‌بایست متحیر می‌شدیم. در روزهای انتخابات ۹۲ باید از شدت تعجب دهانمان باز می‌ماند وقتی که با خبر رد صلاحیت ستون انقلاب برای ریاست جمهوری مواجه شدیم. و زمانی که آیت الله لب به سخن گشود و قصه پر غصه چگونگی رد صلاحیتش را برای مردم بازگو کرد می‌بایست شوکه می‌شدیم. آری، آنچه شوک آور و مایه تعجب است ستم هایی است که به مردی شد که خود از بزرگان و بنیانگذاران نظام و انقلاب بود وگرنه پدیده مرگ هر قدر هم ناگهانی باشد شوک آور نخواهد بود. از وقاحت تهمت زنندگانی که اهانت و قدرناشناسی نسبت به بزرگان مشی همیشگی شان شده است باید شوکه شد.

اميد
Denmark
۱۳۹۵/۱۰/۲۲ ۱۸:۴۱
اقاي توكلي ايا ازتهمت هايي كه جناب اقاي شريعتمداري در مناظره دوازدهم ديماه در برنامه (حاشيه ) صدا وسيماي ميلي به اقايان ايت الله خاتمي وهاشمي نسبت دادند نبايد شوكه شد اگر بايد شوكه شد ايا نبايد مرجعي باشد كه ايشان را مورد بازخواست قرار دهد كه چرا خيلي راحت به اين دو بزرگوار تهمت مي زند ؟ ايا مي توان به صدا وسيمايي كه اين چنين جانبدارانه وهدفدار برخورد مي كند ، اعتماد كرد اين مردمي كه در ارتحال ان بزرگمرد تاريخ شركت كردند پاسخ دندان شكني به اين هتاكان دادند اين مردم خوب جواب اين دشمنان را دادند (347119)
سلام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۰/۲۲ ۲۱:۴۶
به این آقا هیچ ظلمی از طرف مردم نشد همه ظلم از طرف فرزندانش شد همه ظلم از طرف اصلاح طلبانی شد که او را علیجناب سرخپوش نامیدند همه ظلم از طرف کسانی شد که در انتخابات مجلس ششم بدترین تخریب ها را علیه او کردند بماند ماجرای رد صلاحیت هم با فوت ایشان کاملا توجیه پذیر شد همان زمان علت رد صلاحیت سن ایشان اعلام شد. ضربه دیگر نیز به ایشان انتخاباتی بود که رای نیاورد در آن زمان همین اصلاح طلبان رقیب ایشان بودند وحاضر نشدند به نفع ایشان کنار بکشند. (347136)
مردمی
Romania
۱۳۹۵/۱۰/۲۲ ۲۲:۴۷
مردم قدر شناس تر از آنند که ظلم به کسی کنند . همه ظلم ها از کانون های نامشروع و یا حداقل کم مشروع قدرت است . همانها که همین آن هم گفتگوی شان با جنازه هاشمی را هم سانسور میکنند . ظلم یعنی چه ؟ آیا این ظلم نیست که صدای مردم را آشکارا سانسور میکنند ... مردم خیلی بهتر از اینها می فهمند که با چندجمله تسلیت ظاهری خام شوند ... مردم میفهمند خیلی بیشتر و عمیقتر و ماندگارتر ... باید منتظر ماند ودید. (347141)
علیک السلام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۰/۲۲ ۲۲:۴۸
از طرف مردم قطعا نشد اما از طرف کسانی شد که ایت ا... آنها را به هم جا رساند . .. اگر شاقول اصلاحطلبان را خاتمی موسوی و کروبی بدانیم در هیچ دوره ای از طرف این بزرگان جسارت وبی احترامی به هیچکس نشد. چه رسد به شخص آیت ا.. رفسنجانی که مورد وثوق امام وبیت ایشان بودند. (347142)
مردمی
Romania
۱۳۹۵/۱۰/۲۲ ۲۲:۵۱
کدامیک بهت آورتر است؟
مرگ هاشمی ؟
یا ذوق زدگی بعضیها در تسلیت دادن ؟
کدامیک؟
مردم تشییع کننده میلیون ؟ یا شریعتمداری و کیهان کمتر از هزار تیراژی ؟
کدامیک واقعآ؟ (347143)
متعجبم خيلي!
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۰/۲۲ ۲۳:۴۱
اين جريان عاليجناب سرخپوش كه مال ١٨ سال پيشه عزيز! شما تندروها تا همين يكشنبه ي همين هفته به مرحوم ميگفتيد فتنه گر! حالا چي شده؟ شده نور چشميتون؟ امان از دست شما تندروها ( چه اصلاح طلبش چه اصولگراش) (347144)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۰/۲۲ ۲۲:۲۸
بعد از گذشت سه روز هنوز شوکه هستم و باورم نمیشه که دیگر هاشمی در بین ما نیست (347139)
سجاد
Germany
۱۳۹۵/۱۰/۲۳ ۰۰:۴۰
بنظر من مردم ایران باید بجای عزداری برای هاشمی به وضعیت کشور گریه کنند شعار های انقلاب که هیچ کدام عملی نشد نتیجه اش فقیر و فلاکت وبدبختی مردم هست که هر روز شاهد هستیم خود کشی دانشجویان نخبه خودکشی مردمی که از درد بد بختی مرگ ترجیح میدن کجاست برابری برادری کجا ست حکومت مستضعفان همه اینا شعار توو خالی بود وگرنه وضع مردم اینطوری نبود (347146)
فردوس توسی
Australia
۱۳۹۵/۱۰/۲۳ ۰۷:۴۰
مرحوم هاشمی با تهمتعا و توهین ها و...تندروها مظلومانه رفت
اما قدر خوبان بجا مانده را بدانیم قبل از انکه انها هم بروند (347157)