کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

چقدر بايد وقيح باشيم كه مسئولین عزیز را برنجانيم!

من مقصرم و از جایگاه شهروندی‌ استعفا می‌دهم

16 بهمن 1395 ساعت 14:16


مهدی دادویی‌نژاد


بالاخره افتاب از پشت ابر بیرون امد و تشت رسوایی ما شهروندان از روی بام شهر به زمین افتاد! چقدر سیاه نمایی کردیم در حادثه پلاسکوتا بر گناهمان و خطایمان در عدم پذیرش مسئولیت سر پوش بگذاریم! آن روزهایی را که شهردار تهران یک تنه به قلب مشکلات زد را ندیدیم و در تلاشی مذبوحانه از او خواستیم استعفا بدهد، آن روزهایی که عضو محترم شورای شهر هر روز در شهر امان بزها را بریده بود وهر شاخی که مزاحم شهر بود را می‌شکست، ندیدیم، آن روزی که باید به مالکین ساختمان پلاسکو اخطار می‌دادیم ندادیم، آن روزی که باید پلمپ می‌کردیم درب مکان‌های پر خطر را و نکردیم!

یادمان رفت که باید ادوات و تجهیزات آتش نشانی تهیه کنیم، یادمان رفت که ریسمان‌های نسوز را برای آتش نشان‌های دلبندمان تهیه کنیم، بهجایخریدنتکنولوژی مالیات‌های شهر را حیف و میل کردیم، یادمان رفته که چقدر به دریافت مالیات و عوارض حساس بودیم و فی الفور و ضربتی پلمپ می‌کردیم.
ما لایق جایگاه شهروندی نیستیم، دو دستی چسبیده‌ایم به صندلی شهروندی و مدعی این هستیم که حتی شهروند جهانشهر باشیم و تمام هم و غممان شده دست یافتن به شهروندی جهان شهر، سال‌های سال است که مسئولین از دست ما عاصی شده‌اند و پیرشان کردیم، انگار قرار نیست با این همه افتضاح که به بار می‌آوریم به جایی جواب پس بدهیم، مدام و بلافصل تقصیرات را به گردن مسئولین می‌اندازیم!

چقدر می‌خواهیم وقیح باشیم و این همه کم کاری کنیم و مسئولین عزیز را مقصر بدانیم، چرا یک بار این صندلی پر قدرت و منفعت شهروندی را به یک مسئول محروم از موهبت شهروندی نمی‌دهیم، آنها هم حق دارند شهروند باشند، چه گناهی کرده‌اند که مسئول شده اند؟ این حجم کاهلی از طرف ما شهروندان بی مسئولیت و در آخر کار و در فاجعه‌ها انگشت اتهام را به سمت این گرامیان گرفتن واقعا کار نادرست و ناپسندی است.

اینجانب به نمایندگی از شهروندانی که در اثر گزارش کامل و جامع شهردار محترم که در صحن علنی مجلس قرائت شد متحول شدند و بزرگواری آن مقام مسئول را نظاره گر بودند که با چشم پوشی از کاهلی ما شهروندان در انجام وظایف بازسازی و بهسازی و مقاوم‌سازی شهر همه مصائب را به جان خریدند و زخمها از شمشیر عداوت و کین ما شهروندان خورده‌اند، عذر خواهی نموده و از جایگاه شهروندی خود استعفا می‌دهم و از همه مسئولین عزیز غیردخیل در این گونه حوادث نیز پوزش می‌طلبم!

باشد که این استعفا موجبات پایه ریزی فرهنگ پذیرش مسئولیت از طرف شهروندان در امور اجرایی باشد و دل نبستن به جایگاه پر تنعم شهروندی را یاد اوری کرده و دیگر شهروندان نیز استعفا دهند، لا اقل در اثر این استعفا از جایگاه شهروندی دست مسئولین عزیز برای انتخاب شهروندان اصلح‌تر باز می‌باشد و می‌توانند امور اجرایی را به شهروندان مسئول‌تری بسپارند. امیدواریم شهروندان جدیدی که به جایگاه ما شهروندان مقصر در حادثه پلاسکو قبول مسئولیت می‌نمایند قدر تلاش‌های شهردار بزرگوار را در محاسبه قیاسی زمان مهار بحران در حادثه پلاسکو و بحران فرو ریختن سه برج در یازده سپتامبر به دیده منت پذیرا باشند و از داشتن توقعات بیجا به طور جد بپرهیزند.


کد مطلب: 124882

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/article/124882/مقصرم-جایگاه-شهروندی-استعفا-می-دهم

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir