کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

احمدی‌نژاد مخل آسایش اصولگرایان

26 فروردين 1396 ساعت 17:56


صادق صدرایی
جریانی تمام آبرو و امکانات مادی و معنوی اش را خرجش کند، برای رضایت او مایه رنجش بسیاری از مردم و بزرگان نظام شود، تخلفات متعددش در شهرداری و دولت را نادیده بگیرد و بعد شاهد آن باشد که در بزنگاه‌های مختلف محبوبش نمک نشناسی می‌کند و علیه طراحی‌های آن جریان قیام کرده است. این حکایت تلخ جریان اصولگرا در مواجهه با دست پرورده اش (احمدی نژاد) است. احمدی نژاد و حامیانش معتقدند در دور اول انتخابات84 اصولگرایان همراه با او نبودند. سلّمنا، در انتخابات88 چطور؟ آیا آن زمان جریان اصولگرا تمام قد پشتیبان احمدی نژاد نبود و بر محسن رضایی نمی‌تاخت که چرا مقابل احمدی نژاد نامزد انتخابات شده است؟

به نظر می‌رسد که اصولگرایان امکان فرار از مسئولیت به وجود آوردن پدیده‌ای مانند احمدی نژاد را که خسارات سنگینی بر کشور وارد آورد نخواهند داشت و این پدیده مخرّب همواره به نام آنان خواهد بود. شاید تنها بتوان بخش میانه رو جریان اصولگرا را (افرادی از جنس ناطق نوری، علی لاریجانی، علی مطهری، عماد افروغ و...) چهره هایی دانست که پس از مدت کوتاهی متوجه خطای خود شده و آن مسیر اشتباه را به سرعت تصحیح کردند.

رئيس جمهور سابق این بار هم طرح اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری پیش رو را بر هم ریخته است. رفتار خارج از قاعده احمدی نژاد این بار به قدری برای اصولگرایان گران آمده است که می‌خواهند در تبری جستن از او از همدیگر سبقت بگیرند. اما مردم قطعا به این زودی‌ها حمایت‌های بی چون و چرای این دسته از اصولگرایان از فردی که امروز مورد اعتراضشان است فراموش نخواهند کرد. جریان اصولگرا تصور می‌کرد در انتخابات96 با سازوکاری مانند «جمنا» توان وحدت بر روی نامزدی واحد را داشته باشد و از طرف دیگر حمید بقایی نیز به واسطه پرونده مفتوحش در دستگاه قضایی از سوی شورای نگهبان رد خواهد شد اما امروز با حضور احمدی نژاد تمامی آن طراحی‌های خوشبینانه اصولگرایان برای رسیدن به نامزدی واحد شکست خورده است مگر آن که شورای نگهبان بخواهد ریسک حذف رئیس‌جمهور سابق مملکت را هم پذیرا باشد و با حذف او به وحدت اصولگرایان یاری رساند.

 


کد مطلب: 128385

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/article/128385/احمدی-نژاد-مخل-آسایش-اصولگرایان

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir