کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اتفاق مشابه، واکنش‌های متناقض!

28 فروردين 1396 ساعت 16:11


صادق صدرایی
ایام تبلیغات انتخابات۸۸ بود که صدای اعتراض برخی نامزدهای آن دوره نسبت به عملکرد صداوسیما به گوش رسید. بخشی از اعتراضات به جهت گیری همیشگی این سازمان سیاسی-رسانه‌ای انحصاری باز می‌گشت که هنوز هم وجود دارد و حتی بیشتر هم شد و امیدی به اصلاح آن نیست. اما بخشی از آن اعتراضات ناشی از خلاء قانونی و سکوت قانونگذار در این زمینه بود. معترضان به صداوسیما در آن روزها معتقد بودند خبرهای مرتبط با عملکرد جاری دولت از قبیل افتتاح پروژه های گوناگون یا سخنرانی های رییس جمهور به واسطه حضور رییس دولت وقت در رقابتهای انتخاباتی نمی بایست از طریق صداوسیما پوشش رسانه ای داشته باشد.
در آن روزها اصولگرایان حامی احمدی نژاد در پاسخ به معترضان از قانون می گفتند و معتقد بودند به واسطه حضور احمدی نژاد در دولت کاملا طبیعی است که صداوسیما اقدامات مرتبط با دولت را برای مردم اطلاع رسانی کند.

حال به بهار۹۶ بازگردیم، همان اصولگرایانی که آن روزها نوع عملکرد صداوسیما در این موضوع را طبیعی می دانستند و رقیب را به قانون حواله می دادند امروز معترضانه به پوشش خبری عادی و مرسوم خبرهای حوزه دولت می نگرند و به کنایه از «صداوسیمای روحانی» می گویند. کمتر کسی است که به عملکرد رسانه انحصاری صداوسیما بنگرد و به این ادعا که این رسانه حامی روحانی است نخندد. اینکه اصولگرایان انتظار دارند که صداوسیما نشست خبری رییس جمهور یا افتتاح طرح های افتخارآمیزی در پارس جنوبی را پوشش ندهد نشان گر آن است که گویا رقبای روحانی طاقت این مواجهه مرسوم و عادی صداوسیما که کمترین وظیفه این رسانه در برابر دولت منتخب اکثریت است هم ندارند و خواهان گوش به فرمان بودن بیش از پیش صداوسیمایی ها هستند.


 


کد مطلب: 128502

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/article/128502/اتفاق-مشابه-واکنش-های-متناقض

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir