به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۲:۰۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۲/۲۵ ساعت ۱۸:۱۷
کد مطلب : ۱۳۰۱۶۲

انتخابات و صدا و سیمای «سیاه‌نما»

اسماعیل حسین پور

صدا وسیما هر چند در موضوع مناظره‌ها و لحاظ نمودن زمان مساوی برای تبلیغات کاندیداهای ریاست جمهوری رویه‌ی عادلانه‌ای را در پیش گرفته است ولی با نزدیک شدن به 29 اردیبهشت که این رسانه باید به امیدآفرینی در جامعه بپردازد و زمینه‌ی مشارکت حداکثری را فراهم کند، متأسفانه در بخشی از برنامه‌های صدا و سیما با برجسته‌سازی برخی عقب ماندگی‌های تاریخی و با روی آوری به شیوه‌ای ناصواب، تنها بذر یأس در دل مردم افشانده می‌شود.

امروز صدا و سیما همسو با برخی تندروها چنان به دنبال سیاه نمایی است که این شبهه در ذهن‌ها زنده می‌شود که ایران نه تنها در خاورمیانه پایگاه و جایگاهی ندارد بلکه عقب مانده‌ترین کشور آفریقایی را در خاطر این مردم تداعی می‌کند. حال سؤال اینجاست اگر واقعا این همه فقر و فلاکت و شکاف طبقاتی و بی عدالتی در جامعه داریم آیا جوانان حق ندارند از پدران شان بپرسند ثمره‌ی 4 دهه انقلاب پرشکوه ملت ایران واقعا این همه عقب ماندگی، فقر و بی عدالتی است؟ ایا صدا و سیما می‌داند عملا دارد بر سر شاخ بن می‌برد و برای تخریب روحانی ابایی ندارد که همه‌ی اقدامات مثبت این سالیان پس از انقلاب که به مدد ایثار این ملت بزرگ محقق شده است را انکار کند؟ این روزها صدا و سیما در راستای عینیت بخشی به شعارهای انتخاباتی برخی کاندیداها شدیدا چهره‌ی عقب مانده‌ای از ایران را‌ترسیم می‌کند که دقیقا در راستای خواست بدخواهان نظام است. کار به دستان صدا و سیما باید بدانند این تنها تخریب دولت روحانی نیست بلکه رویگردانی از نظام را در ذهن جوانان نهادینه می‌کند و این خطر و خطای بزرگی است که متأسفانه با نزدیک شدن به انتخابات وسعت و عمق بیشتری پیدا می‌کند.

جوانان این سرزمین که این روزها دغدغه بی کاری شان برخی کاندیداها و بزرگواران صدا و سیما را بی خواب و بی تاب کرده است حق دارند از مسئولین صدا و سیما بپرسند چرا وقتی در دولت قبل هزاران خانه در نیگاراگوئه ساخته می‌شد، چرا در زمانی که میلیون‌ها دلار از سرمایه‌ی این ملت و مملکت در کشورهای آمریکای لاتین هزینه می‌شد، چرا در روزگاری که وام‌های میلیاردی کم بهره به کشورهای همسایه داده می‌شد همین صدا و سیما، صدا و حنجره‌ی مردم نمی‌شد تا به دولتمردان دیروز بگوید این دلارها دسترنج یک ملت صبور و نجیب است، سرمایه‌ی این ملت دارایی شخصی تان نیست که به هر که و هر جا بخواهید عطا کنید. چرا دیروز صدا و سیما بر دولتمردان نهیب نمی‌زد که به جای حاتم بخشی‌های بی ثمر به کشورهایی که هیچ منافع مشترکی با ایران اسلامی ندارند به فکر مدارس کپری باشید، به فکر اشتغال جوانان تان در داخل باشید، مانع ورشکستگی کارخانجات داخلی شوید. به فکر خانه‌های کاهگلی آبادی‌ها باشید تا با پس لرزه‌ای بر سر مردم این سرزمین آوار نشوند؟

مردم آگاه ایران انتظار دارند ریاست محترم صدا و سیما اجازه ندهد صدا و سیمایی که باید کانون امیدآفرینی در انتخابات باشد این گونه غبار مرگ بر چهره‌ی این ملک و میهن بپاشد. اجازه ندهد رسانه‌ی ملی که باید اقدامات و افتخارات نظام، عظمت، شکوه و بالابلندی این ملت در برابر بیگانگان را به تصویر بکشد به صورت موسمی دلواپس شود به صورت موسمی سیاه نمایی کند چرا که این بی اعتمادی جفا در حق این ملت صبور است.

۱۳۹۶/۰۲/۲۵ ۱۸:۵۷
همه کشورها نزدیک انتخابات های خود که میشود امید افرینی می کنند برای افزایش مشارکت سیاسی منتهی اینجا صدا و سیما برعکس شده. (352640)