به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۲/۳۱ ساعت ۱۷:۰۴
کد مطلب : ۱۳۰۴۹۷

به روستاییان سلام

داریوش احمدیان
گفتند روستانشینان فریب وعده‌های چرب و شیرین یاران رقیب روحانی را خواهند خورد و رایشان به روحانی نیست، نوشتند که روستا نشینان چون اطلاعی از واقعیات ندارند فریب مطالب کذبی را که درباره سند2030 از این خانه به آن خانه، از این مسجد به آن مسجد گفته شد را می‌خورند و به واسطه فرهنگ سنتی‌تری که از آن برخوردارند از روحانی روی برمی گردانند، گفتند و گفتند تا صبح پر «امید» شنبه آغاز شد.

صبحی که در آن مشخص شد حسن روحانی علاوه بر رای طبقه متوط شهری، رای روستایی ها، آنان که به حاشیه شهرها رانده شده اند، مردم حاضر در شهرهای کوچک را هم از آن خود کرده است. مردم روستاها و شهرهای کوچک را باید دوباره شناخت. آنان بر خلاف تصور نادرست ما که سال هاست از فضای این بخش از جامعه دور شده‌ایم بیش از آن که محتاج یارانه و و وعده‌ای غذا باشند و یا با پارچه سبز و شاخه نباتی از مشهد فریب بخورند به دنبال واقعیت هستند.


گسترش مراکز آموزشی و افزایش قابل ملاحظه قشر تحصیل کرده در روستاها و شهرهای کوچک و از آن مهمتر گسترش فضاهای اطلاع رسانی از قبیل شبکه‌های اجتماعی باعث آن شده است که آگاهی جامعه با سرعت غیر قابل تصوری افزایش پیدا کند و امروز بر خلاف گذشته دیگر نمی‌توان با بازی‌های از جنس آن چه در انتخابات88 شاهدش بودیم رای این قشر از مردم را به دست آورد.
امروز دیگر هر فردی می‌تواند خودش یک رسانه باشد و می‌تواند با صرف فرصتی چند دقیقه‌ای از نمایش‌های تبلیغاتی و وارونه نمایی هایی که رسانه‌های یک جریان خاص در آن متخصص هستند عبور کند و به واقعیت در هر موضوعی پی ببرد. شاید اگر مقاومت دولت در برابر آنان که به دنبال ایجاد محدودیت و در نهایت حذف شبکه‌های اجتماعی بودند وجود نمی‌داشت امروز کار مقابله با جریان عوام فریب سخت‌تر از گذشته بود.

کوتاه سخن آن که باید تصورمان را از بخش هایی از جامعه تغییر دهیم و بپذیریم که آنان اگر از طبقه متوسط جامعه پیشی نگرفته باشند پا به پای شهرنشینان از نظر آگاهی در حرکت هستند. دولت دوازدهم که همراهی قابل توجه اقشار مختلف جامعه را پشتیبان خود می‌بیند  باید خود را بیش از پیش موظف به قدرشناسی از این بخش از جامعه بداند و از هر نوع تلاشی برای کاهش دردها و رنج‌های آنان دریغ نورزد.

amir
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۲/۳۱ ۱۷:۲۵
درود بر شما پدرومادرعزيز (353079)