به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۵۱
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۳/۰۱ ساعت ۱۷:۵۴
کد مطلب : ۱۳۰۵۷۹
تفاوت از زمين تا آسمان است

ميان ماه من تا ماه گردون...!

دكتر نوذر درستان
تكرار تاريخ، يكي خرداد 1376 و ديگري ارديبهشت 1396، دو انتخابات، دو رقيب با 2 ديدگاه و نگرش. يكي اصلاح‌طلبي و ديگري اصولگرايي، يكي خواهان تغيير و ديگري ايستايي و واپس‌گرايي. شايد در بعضي از موارد خيلي نتوان همه چيز را يكسان ديد اما تقريبا در كل يكي‌است. رقابت بين سيدمحمد خاتمي كه گفتمان، بيان و راه اصلاح را در پيش و نگرش داشت و حضرت حجت‌الاسلام ناطق‌نوري. يكي با حمايت طيف اصولگرايي، روحانيت مبارز، حوزه علميه، صداوسيما و تمام جريان اصول‌گرايي و ديگري سيدمحمد خاتمي كه خيلي شناخته شده نبود اما اصلاحات، تغيير، اينكه ايران براي همه ايرانيان و زنده باد مخالفت من، را در پيش داشت نگرشي كه بر دل مردم نشست و حماسه آفريد. حماسه‌‌اي به نام دوم خرداد كه بعد از 20 سال و حتي تا سال‌ها بعد هم باقي مانده و خواهد ماند.
درختي كه تنومند شده و قابل كنده شدن نيست و امروز در حال ثمره دادن است. با علام اولين شمارش آرا در سال 1376 ساعت 8 صبح بيش از 8 ميليون راي شمارش شده، آقاي سيدمحمد خاتمي با بيش از 6 ميليون راي و رقيب با يك ميليون و اندي راي پيش بود.
درست يك ساعت بعد حجت‌الاسلام ناطق‌نوري شكست را پذيرفت و ضمن تبريك به رقيب و تبريك به طرفداران ايشان و تشكر از حاميان خودش روشي كه در دنياي متمدن و دموكرات مرسوم بوده بيان فرمودن. هميشه در رقابت انتخاباتي يك نفر پيروز ميدان است و بايد احسنت گفت به اين گفتمان؛ اما امروز در سال 1396 بعد از 20 سال كه از اين گفتمان و نگرش در دنيا و در ايران مي‌گذرد و ما در اين 20 سال 20 انتخابات برگزار كرده‌ايم. در 29 ارديبهشت 1396 نزديك به 42 ميليون نفر آگاهانه پاي صندوق راي رفتن و با اكثريت قاطع به دكتر روحاني راي دادند. ايران شاهد پيام‌هاي تبريك از سوي سران كشورهاي جهان به دكتر روحاني هستند؛ متاسفانه رقيب ايشان يك سيد بزرگوار و حجت‌الاسلام رئيسي معروف به رئيس الساداتي – خادم امام هشتم و حامي محرومان و مستضعفان به گفته خودش اين اجازه را به خود نداد كه تبريكي حتي صوري و رعايت عرف اسلامي- ايراني و جهاني به رقيب خود كه هم روحاني است و هم بيش از 24 ميليون راي را پشت سر خود دارد و 4 سال رئيس‌جمهور كشور ايران بوده، بيان نمايد.
بايد گفت ميان ماه من تا ماه گردون تفاوت از زمين تا آسمان است.