به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۴/۲۹ ساعت ۱۲:۲۲
کد مطلب : ۱۳۳۷۳۲

عبای تولیت یا ردای سیاست؟

گروه سیاسی: دست پخت جمنا برای انتخابات ریاست‌جمهوری که حضورش موجب شگفتی بسیاری از سیاستمداران حتی دست راستی در ایران شد هم چنان در حال و هوای سیاست است، جمنا به دنبال استفاده از روش انتخاباتی اصلاح طلبان در سال 76 برای شکست رقیب، تمام سرمایه گذاری‌اش را  روی رئيسی انجام داد اما این استراتژی نیازمند اندیشمندانی بود که فهم و درک درستی از جامعه داشته باشند و هم چنان فرد منتخب برای رقابت دارای شاخصه‌های جلب آرا باشد. انتخابات 29 اردیبهشت این استراتژی از قبل شکست خورده در اذهان را بر برگه‌های رای حک کرد و از آن روز تا به امروز، درد جدایی از رویای شیرین ریاست‌جمهوری همچنان در جمنایی‌ها و بیشتر از همه سید ابراهیم رئیسی را می‌آزارد، اخیرا ایشان در مصاحبه‌ای با خبرگزاری فارس همچنان خود را دغدغه‌‌مند انتخابات نشان دادند.

حضور در عرصه سیاسی طبق اصول قانون اساسی برای همگان مجاز است و ایشان نیز از این قاعده مستثنی نبوده و نخواهند بود، موضوعی که اهمیت دو چندان دارد حفظ حریم رضوی از لوث سیاست و جناح بازی می‌باشد، مرحوم واعظ طبسی سالیان درازی که تولیت آستان قدس را بر عهده داشتند علی رغم پیشینه مبارزاتی درخشان و جایگاهی که داشتند تن به مسائل سیاسی وجناحی ندادند و در عملکرد در حوزه تولیت رویکردی فراجناحی داشتند، این موضوع می‌توانست در مورد ابراهیم رئيسی هم اتفاق بیفتد اما امروز به روشنی و با توجه به ورود او به عرصه سیاسی وبا نگاهی به حامیان او می‌توان به قطعیت اعلام کرد که او نماینده افرادی است که از جمله افراطی‌ترین سیاسیون ایران می‌باشند، افراط گرایانی که بعد از ظهور احمدی نژاد کشور را عرصه تاخت و تاز خود کردند و امروز نیز بر منوال همیشگی خود باقی مانده اند.

شائبه استفاده از ظرفیت‌های آستان قدس رضوی در انتخابات ریاست جمهوری با توجه به حضور تولیت استان قدس در رقابت‌ها جزء گزاره‌های مطرح شده بود و آقای رئيسی برائت خود را از چنین سوءاستفاده‌ای اعلام کرد، اما تصاویری دست به دست می‌شد که خلاف گفته ایشان بود و البته می‌توان گفت شاید خود ایشان تمایلی به این امر نداشتند اما مگر می‌شود چنین ظرفیتی وجود داشته باشد و افرادی در تغافل ایشان و با نیت تحت تاثیر قرار دادن جامعه مذهبی ایران به آن چشم نداشته باشند؟ تولیت آستان قدس رضوی با توجه به دلدادگی مردم ایران به امام رضا (ع) باید وظیفه‌ای مهم بر دوش خود احساس کند، وظیفه صیانت از قداست بارگاه رضوی، در ایام انتخابات فردی از جمع طرفداران ایشان در‌تریبونی رسمی صحبت از کاندیدای امام رضا پسند نمود که قطعا از دید ایشان شخص امام رضا پسند آقای رئيسی بود، این سوءاستفاده از امام رضا نبود؟ نباید پرسید حالا که 24 میلیون نفر به نامزد مورد نظر ایشان رای ندادند خلاف پسند امام رئوف عمل کردند؟ بهترین نیست آقای رئيسی یکبار و برای همیشه انتخابی مهم را انجام دهد؟

مهم‌ترین انتخاب آقای رئيسی برای سالیان پیش رو باید انتخاب میان عبای خادمی و تولیت امام رضا یا انداختن ردای سیاست بر شانه باشد. حفظ حریم رضوی احتیاج به حضور فردی فراجناحی دارد که تمام همت خود را صرف اعتلای مجموعه تحت اختیار تولیت استان رضوی بکند، امروز او از بزرگترین برکت حضور خویش رونمایی کرد و آن هم رساندن صدای مردم به گوش دولت بود، با تصدیق این گزاره این کار را آقای قالیباف هم می‌توانست انجام بدهد و در نهایت به آنچه مد نظر ایشان بود برسد، و امروز شاهد ضربه‌ای هر چند کوچک بر پیکره تولیت استان قدس رضوی نباشیم.

بارگاه ملکوتی و منور امام رضا (ع) بزرگترین مامن آرامش برای همه مسلمانان و شیعیان می‌باشد، جایگاهی که انسان فارغ از هر دسته و گروه و رنگ کوله بار خستگی‌ها و دل مردگی‌های خود را بر زمینش می‌گذارد و سبک بار می‌شود، این چنین جایگاهی قطعا حفظ و حراستی جانانه می‌طلبد، ابراهیم رئيسی مفتخر به خدمت و تولیت این بارگاه عظیم‌الشان است و از او انتظار می‌رود فردی فارغ از نزاع‌های سیاسی باشد و حتی برای رفع نزاع‌های سیاسی واسطه‌ای محکم باشد نه اینکه خود یک طرف این نزاع‌ها باشد. قطعا کسانی که با دین و مذهب مردم مشکل دارند و تمام همت خود را مصروف ضربه زدن به جایگاه دین در ایران می‌کنند مشتریان پرو پا قرص حضور ایشان در این نزاع خواهند بود.