به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۷/۰۱ ساعت ۱۱:۴۶
کد مطلب : ۱۳۷۲۱۱

جوانان اصلاح‌طلب را باور کنید

میرهادی سیدعلی بابائی
اگر نگاهی به دوران قبل از انقلاب بیفکنیم، همواره جوانان جزو اولین‌ها بوده اند. در دوران پس از انقلاب و مخصوصاً زمان هشت سال جنگ نیز جوانان مقدم مبارزه و جهاد بودند. از یاد نبریم گذشته‌های نه‌چندان دور را که مدیران ارشد امروزی، همان جوانان سابق به پشتوانه اعتماد ملت و مسئولان، فرماندهی جبهه‌های جنگ و مدیریت ارشد وزارتخانه‌ها و ادارات کل را بر عهده گرفتند. در تاریخ انقلاب ثبت است مدیران، معاونان، فرمانداران و فرماندهانِ جوان بیست و چند ساله.

یکی دیگر از نقش‌های اساسی جوانان بعد از جنگ، ایجاد حماسه پرشکوه و ماندگار ۲ خرداد ۱۳۷۶ بود که یارغار سیدمحمدخاتمی شدند. در دوران اصلاحات جوانان اصلاح طلب ‌در بطن فعالیت‌های حزبی و سیاسی در هر زمانی نقش ایفا کردند. اگر نگاهی گذرا به تاریخ احزاب بیندازیم خواهیم دانست حزبی دارای عملکرد قابل دفاع بوده است که جوان در ساختار آن دخیل و نقش مهمی را ایفا کرده است. همچنین در سال ۹۲ نیز جوانان در ایجاد امیدِ با تدبیر نقش آفرینی داشتند. به وضوح روشن است که هنوز هم محرک جریان اصلاح طلبی جوانان هستند. اعتماد به جوانان می‌تواند محوری برای اتحاد و انسجام اصلاح طلبان در کشور گردد.

دوران انتخابات مهم ریاست جمهوری ۹۶ و شوراهای سرنوشت ساز برای اصلاح طلبان در کشور را پشت سرگذاشتیم. اکنون مسئولین و مخصوصاً بزرگان اصلاحات شعارها را کنار گذارند و در عمل میدان را برای جوانان و بانوان باز کنند. امید دور از دسترسی نیست که نگاه پوستر چسبانی از جوانان برداشته شود. جوان همیشه متحمل هزینه‌های فعالیت‌های سیاسی میدانی بوده است. فرصت اعتماد به جوانان را از دست ندهیم. این قشر پرشور و باتوان کشور، باید فهمیده شده و درک گردیده و میدان عمل برایش فراهم شود. جبهه اصلاحات با پشتوانه قوی فکری و قشر انبوه جوانان اصلاح طلب می‌تواند تاثیرگذارترین جریان موثر در انتخابات باشد.

بلاشک خیز بلند اصلاح طلبان برای کرسی‌های شوراها بدون اتکا به قدرت جوانان و حضور آن‌ها در عرصه انتخابات به نتیجه‌ای مطمئن و قابل دسترس منجر نخواهد شد. پس بایستی بت استفاده صرف نفر از جوانان در انتخابات شکسته شود. اطمینان به این قشر عظیم در جنبه‌های فکری و مدیریتی قابل اتکا برای نظام و ملت بی شک مثمر ثمر خواهد بود و همچنین است در‌تربیت مدیران آینده کشور و باز تکرار می‌کنیم، جوان اصلاح طلب را باور کنید!