به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۱:۱۶
 
۱۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ساعت ۱۲:۲۳
کد مطلب : ۱۴۱۴۹
اولين چالش پیش روی «شيخ ديپلمات مظلوم»

کابینه تحمیلی کابینه نامرادی‌ها و ناکامی‌هاست

گروه سياسي: دکتر علی شریعتی در جمله حکیمانه‌ای مي‌گویند:«درجایی که مردم حضور ندارند سخن گفتن از مردم دروغ است» و این جمله پرمغز در این روزها و روزگار مصداق حال ماست. ما که کشورمان با تکیه بر آرا و رأی مردم شکل گرفته است و شعار تابناک «استقلال- آزادی- جمهوری اسلامی» هنوز زنده تر از قبل در باور ما نفس تازه مي‌کند باید بپذیریم که جمهوریت و اسلامیت جان نظام است.
کابینه تحمیلی کابینه نامرادی‌ها و ناکامی‌هاست
اسماعیل حسین پور*

درد زمانی است که این مردمِ هر درد را تاب آورده و در عرصه دفاع از نظام خوش درخشیده، با چشم‌هاي خود مي‌بینند برخی ناراستان بیگانه با مردم که تنها هنرشان بدنام ساختن همین مردم است و از «رحماءبینهم» در باورشان خبری نیست؛ حالا هر روز به بهانه ای رئیس جمهور منتخب را مورد هجمه قرار مي‌دهند تا به خواسته‌هاي آنها در انتخاب وزرا تن دهد.

رئیس جمهور منتخب شاید این روزها یکی از مظلومترین افرادی است که در برابر بسیاری از زیاده خواهی‌ها و خط و نشان کشیدن‌های برخی افراد غیر مسؤول و نشریات خاص، با مشی اعتدال گرایانه و با صبر و سکوتش درحال برنامه ریزی برای فردای کشور است. این حق طبیعی رئیس جمهور منتخب است که خود در چینش نیروهای کابینه نقش آفرین باشد. خودش افرادی را انتخاب کند که فردا درقبال عملکردشان پاسخگو باشد.

بی شک کابینه تحمیلی کابینه خیره سری هاست، کابینه نامرادی‌ها و ناکامی هاست، کابینه نا امیدی هاست و این خیانت به رأی و امید مردم است. چه مظلومیتی از این بالاتر که مردمی که رئیس جمهورشان را انتخاب کرده اند خواستار عدم دخالت برخی افراد غیر مسؤول در انتخاب وزرا شوند؟ چه مظلومیتی از این بالاتر آنان که نتوانستند اندیشه شان را راهی پاستور کنند مدعی کابینه رييس‌جمهور منتخب شده اند و امروز به دنبال سهم خواهی هستند و با تحدید و تهدید‌هاي پیاپی خود به دنبال اثرگذاری بر انتخاب روحانی در ترکیب کابینه هستند.

مردم به کابینه روحانی سخت امید بسته اند، حضور کابینه توانمند روحانی را در حد توان گره گشای مشکلاتشان
کابینه تحمیلی کابینه خیره سری هاست، کابینه نامرادی‌ها و ناکامی هاست، کابینه نا امیدی هاست و این خیانت به رأی و امید مردم است
مي‌دانند. بر این باورند که این کابینه با بهره گیری از نظرات خردمندانه بزرگان نظام مي‌تواند بسیاری از تهدیدهای داخلی وخارجی را به فرصت تبدیل کند، مي‌تواند کشور را از سخت ترین گردنه‌ها با درایت وتدبیر عبور دهد. روحانی باید بدون اثرپذیری از افراد زیاده خواه، خود ابتکار عمل را به دست بگیرد و با «نه» گفتن به این افراد که فاقد پایگاه و جایگاه مطلوب در بین مردم هستند، کابینه ای همسو با اهداف و برنامه‌هاي خود، وفادار به نظام وانقلاب و صادق با مردم را برگزیند و نباید نگران رأی اعتماد مجلس باشد چرا که مجلس برخاسته از اراده مردم بر مدار عقلانیت گام بر مي‌دارد و طبق میل برخی افراد که از کلام شان یاس ودلمردگی مي‌بارد حرکت نمی کند.

کابینه روحانی نشانگر این است که چه قدر به رأی مردم تن مي‌دهیم. نشانگر میزان پای بندی ما به آراء مردم است و ضرورت دارد رسانه‌ها با تبیین ضرورت استقلال رأی روحانی در انتخاب همکارانش، ضمن مشورت دهی به این منتخب مردم و نقش آفرینی به منظور ایجاد روحیه امید و وحدت در بین مردم، به دور از جنجال‌هاي رسانه ای به یاری روحانی بشتابند تا این منتخب مظلوم مردم حداقل خود بتواند همکاران خود را انتخاب کند.

آنان که با غوغا سالاری به دنبال تحمیل نیروهای خود در کابینه روحانی هستند باید خوب بدانند که مردمِ رأی داده به مشی روحانی نمی پذیرند رئیس جمهور پایبند به آرمان بلند مردم باوری با این امر و نهی‌هاي رایج چشم بر این همه رنگین کمان امید پدیدار شده در آسمان دل مردم ببندد. روحانی به احتمال فراوان به خوبي مي‌داند این همه شور و نشاط سیاسی ایجاد شده در کشور را چگونه مدیریت کند و سرفرازانه از اين اولين چالش بزرگ سربلند بيرون آيد. همه ما نيز كه به او اعتماد كرديم و نامش را در برگه‌‌هاي آراي‌مان نوشتيم و به صندوق‌ها انداختيم اميدواريم.

۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۲:۳۶
مظلوم ماییم که ..... (99341)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۴:۵۰
روحانی باید
کابینه مورد نظر خودش رو معرفی کنه تا به عهدی که با مردم بسته وفادار بمونه
مجلس اگه رای اعتماد نده رسوا میشه
اما اگه روحانی کوتاه بیاد هم کابینه رو از دست مىده هم حمایت مردم رو!!! (99514)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۲۰:۱۰
دقیقا همینطور است... (99852)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۲۳:۵۶
آفرین، آقای روحانی نباید کوتاه بیاید، باید راه خودش که همان مسیر مدرم و خواست مردم است را طی کند مجلسی ها هم اگر مقابله کردند مردم بهتر می شناسنشان و همان جوابی را که به جلیلی دادند به انها می دهند. (100011)
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۰۲:۴۲
مگه مجلس نماینده مردم نیستند؟ هر چی به نفع شما باشه مردمیه و اگه به ضررتون دیکتاتوری؟! حتما نظرتون اینه که الان رئیس جمهور مردمیه و مجلس باید تابع باشه؟
ظاهرا دوره احمدی نژاد هم بر عکس بود. احمدی نژاد دیکتاتور بود و مجلس منتقد مردمی؟!
شما دیگه کی هستید بابا؟!
مجلس باید محکم بایستد و بر طبق قانون به هرکسی اجازه ورود به عرصه سیاست کشور را ندهد (100084)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۶:۵۲
شیخ ديپلمات مظلوم ؟؟؟؟؟؟

چرا اینقدر سیاه نمایی میکنید ؟؟؟

مرگ با عزت بهتر از زندگی با ذلت!

خیلی راحت میتونه خیلی از گزینه ها رو بیاره ! یا خیلی از گزینه ها رو قبول نکنه !!! فیلم بازی نکنین با این تیتر ها ! (99657)
کیانمهر
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۲۳:۳۹
اگه مظلوم نبود ، تو هر رسانه ای به خصوص صدا و سیما ، هر حرف حق و ناحقی رو بهش نسبت نمی دادن و اونم صداش در نیاد . به درد شما یکی مثل دولت فعلی می خوره که هر حرفی رو با 180 درجه چرخش تو دهنتون فرو کنند تا نتونین نفس بکشین (99999)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۲۱:۰۲
از خدا میخوهام به حق این ماه عزیز به همه ما عقل و به رییس جمهور عزیز صبر عنایات فرماید
جدا فقط خدا باید آقای روحانی رو حمایت کنه ما ملت که ..............
فقط کامنت ها رو بخونین و قضاوت کنین (99885)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۲۲:۵۴
کسایی که اینجا هستن بیشتر یک تفکر رو دارن و همه ملت نیستن (99953)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۲۳:۵۸
همین امثال شما همین حرف رو در مورد نظر سنجی های اینترنی قبل از انتخابات می زدید دیدید که تفکر اکثریت مردم با تفکر کاربران این گونه سایت تفاوت چندانی ندارد. (100014)
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۰۰:۱۵
کلا گفتم دوست عزیز
قبول کن و باید قبول کنیم که ملتی ...........
اصلا فراموش کن
من الان خوشحالم چون به آینده امیدوارم (100029)
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۰۴:۴۶
ببخشید اشتباهی مثبت را زدم. (100131)
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۰۳:۲۶
اقای روحانی من یه رای اولیم و به شما رای دادم اگه شما به وعده هاتون عمل نکنین من دیگه هیچوقت رای نمیدم (100108)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۲:۴۲
ما راضی نیستم که حتی علی جنتی اگر اصلاح طلب چند آتشه هم باشه وارد کابینه ملت شود ما میگوییم هر کسی بوی تحجر و خودکامگی و خودسری بدهد اجازه ورود به کابینه ندارد این دولت مال ماست ما زحمت و زجر کشیدیم تا حماسه محقق شد . جناب روحانی کوتاه بیایی تا آخرش همینطوره .ما و شما این قوم را خوب می شناسیم کلاه سرتون نرود مقاومت کن. (99345)
دوستدار روحاني
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۴:۴۹
جنتي اگر شبيه پدرش نباشه هيچ اشكالي نداره كه تو كابينه باشه گناه پدرو كه پاي پسر نمي نويسن! همونطور كه خود آقاي علي جنتي هم گفته افكار موروثي نيست. بنابراين خواهشا آدمهارو با نسبتهاي فاميليشون نسنجيد با افكاروعملكردشون بسنجيد. (99513)
مهدی
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۵:۴۳
مگر پدرش چه مشکلی داره مگر نه اینگه جلو زیادی خواهان رو میگیره (99577)
حامد
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۷:۳۱
به نام خدا.

ایشون مشکلی ندارن. فقط کاش یکم با دید باز به مسایل نگاه میکردن نه با دیدی به قدمت سن خودشون! (99695)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۲۱:۲۴
استغفرالله اين چه حرفيه ، ايشون ماشالا شبيه جوانه ١٨ ساله ميمونند. (99902)
احمد
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۹:۳۸
آره یه چن صد سالی هست که داره جلوی زیاده خواهان رو میگیره.
دیگه وقت بازنشستگیشه ... ما برا خودش میگیم! (99827)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۲۳:۰۷
کیا بودن میگفتن ادب مرد به ز دولت اوست؟
همش حرف بود؟؟ (99969)
رد صلاحیتتتتت
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۲۳:۴۴
دوست عزیز که میگی زیاده خواهاااان
پدر من با چندییییین ماه سابقه جبهه و چندین سال سابقه کار در مناطق محروم بخاطر ادای دین و کارهای دیگه که نیاز به گفتن نداره به دلیل "عدم التزام عملی به اسلام" توسط همین جناب که ازش دفاع می کنی رد صلاحیت شد.
چرا چشماتونو به روی حقایق میبندید!!؟؟
گفتم کاش بخش نظرات باز باشه تا جواب شما را بدم دلم نسوزه. (100003)
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۰۰:۰۲
ایشان مشکلی ندارد فقط طرز فکرشان و همفکرانشان از بیش از 50 میلیون رای 4 میلیون رای دارند و اقلیت کوچک هستند که چون قدرت دارند عقایدشان را تحمیل آن اکثریت بزرگ می کنند. همین. (100016)
milad
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۵:۵۶
بله افکار موروثی نیست اما پسر کو ندارد نشان از پدر...
برادرم ایشون آقا زاده هستند،با رانت پدر به اینجا رسیدند پس این اوج بی تدبیری و نا امیدی ملت هستش که ایشون انتخاب بشن (99596)
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۰۰:۰۲
آفرین. (100018)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۶:۱۴
بله درسته. (99616)
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۰۰:۰۰
دوست من افراد به مراتب شایسته تری از آقای جنتی پسر برای این پست وجود دارند . (100015)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۶:۰۸
میشه یکم برا من از علی جنتی بگید؟


دوست عزیز تحجر اینه که شما گناه پدر رو به پای پسر بنویسی (99608)
من
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۶:۵۸
چنان ما ما میکنی. . . مگه یه رای بیشتر دادی (99666)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۲۱:۲۵
راي حداقل خانواده هم هست. (99903)
امیر
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۸:۵۲
"ما راضی نیستم که حتی علی جنتی اگر اصلاح طلب چند آتشه هم باشه وارد کابینه ملت شود"

این حرف شما سراسر پوچ و تهی است. یه حرف کاملا نابخردانه و ناشی از احساسات. این عین افراطه و اگه چنین تفکری بر کشور حاکم بشه بسیار خطرناک خواهد بود.

متاسفم که این همه مثبت گرفته. واقعا دلم میخواد بدونم منطق حامیان این جمله چیه؟

من دقیقا نمیدونم علی جنتی اصلاح طلبه یا نه. ولی اگه افکار اصلاح طلبانه داشته باشه چه دلیل داره وارد کابینه نشه؟ چون پدرش اصلاح طلب نیست؟ عجب منطقی!!!!!!!

ظاهرا همون بلایی که عبور کنندگان از خاتمی سرش آوردن و احمدی نژاد رو زائیدند این بار شماها سر روحانی خواهید آورد. برید سخنرانی سال 83 خاتمی رو تو جمع دانشجوهای اصلاح طلبی که بهش ناسزا میگفتن و ایشونو متهم به سازش و خیانت میکردن ببینید و حرفهاش رو چراغ راه قرار بدید. تو یوتیوب موجوده. (99773)
صبا
Sweden
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۲۳:۱۵
شما خيال ميكنيد آدم مصونيت دار وزير خوبي ميشه؟نگاه كنيد كه ايشان همواره پست داشته.آيا درد كشيده هستند؟در كدام وادي هنر اثري به جاي گذاشته اند كه حالا سزاوار اين مقام باشند؟ضرب المثل ها هميشه گوياي دردهاي جامعه بوده اند.............. (99976)
امیر
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۰۲:۰۶
این یه بحث دیگه است. من دارم میگم جمله زیر آخه با کدوم منطق جور در میاد؟:

"ما راضی نیستیم که حتی علی جنتی اگر اصلاح طلب چند آتشه هم باشه وارد کابینه ملت شود" (100070)
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۰۰:۰۵
دلیلش ساده است برای پست هایی که ایشان به عنوان فردی کم تجربه با چهره و افکاری ناشناخته قرار است در نظر گرفته شود برای هر کدام ده ها چهره به مراتب مناسب تر وجود دارد. (100020)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۲:۴۴
ببینید اقای روحانی واقعا خیلی تحت فشاره نمی تونیم ازش انتظار بالایی مخصوصا با این مجلس اصولگرا داشت..
ولی من به عنوان کسی که می خواستم به دکتر عارف رای بدم حداقل می خواستم از ایشون دعوت برای حضور در کابینه می شد!!! اما یادمون نره اصلاحات اومد پشت اعتدال ایستاد پس باید همه به روحانی کمک کنیم
کابینه اعلام شده هم با اینکه رسمی نیست اما همفکران اعتدال و هاشمی هستند همون طور که از سخنان اقای روحانی قبل انتخابات هم می شد فهمید اقای روحانی خاتمی رو هم مثل هاشمی جزو تفکر اعتدالی می دونه پس همه و همه باید به رییس جمهور منتخب کمک کنیم برای ترمیم اوضاع کشور (99347)
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۰۰:۰۶
رئیس جمهوری که همان اول کار با کمترین فشار عقب نشینی کنه آینده دولتش مشخصه. (100021)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۲:۵۳
من که دیگه امید ندارم تغییری ایجاد بشه.
چون پول و قدرت دست یک عده ای هست و حاضر نیستن پسش بدن! (99354)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۲:۵۶
آقای محترم این افرادی که گمانه زنی شده اند که اکثریت کارگزارانی و اصلاح طلب هستند
اصلاح طلبان : ما سهم نمیخواهیم!
ولی یکمی میخواهیم مثلا وزارت خارجه وزارت اطلاعات وزرات علوم وزارت ارشاد وزارت کشور وزرات آموزش و پرورش در کل سهم نمی خواهیم ولی میخوایم کل کابینه رو ببلعیم (99357)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۴:۳۴
ما می خوایم اصلاح طلبا باشن! حتی اگه خودشون سهم نخوان! (99496)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۷:۳۲
اضلاح طلبان اندازه همان 7درصد رای عارف حق اظهارز نظر دارند ببین پشت صحنه روحانی =هاشمی ناطق سید رضا اکرمی وبسیاری از اصولگرایان ئعامه مردم که طرفداران اعتدال گرایی بودند ونظام پاک وحافظ آرائ مردم بودند که وی را به ریاست رساندندنه افراطگرایان وطرفداران فتنه وفتنه گران (99698)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۲۰:۴۹
اون نظرسنجی ها بدرد لای جرز می خوره. تو اون نظرسنجیها روحانی هم چهارم پنجم بود. (99874)
بهنام
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۲۱:۱۶
آقای روحانی به واسطه حمایت هاشمی و خاتمی وطرفداران اصلاحات رای آورد انصاف هم خوب چیزیه عزیز (99898)
حامد
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۲۱:۲۲
جون من تو خودت به کی رای دادی؟ (99900)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۲۱:۲۷
اون ٧٪ كه توهم حسين جونه . ما حداقل به اندازه ١٤ ميليون (اسما نه رسما) سهم داريم. (99905)
کیانمهر
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۲۳:۴۷
داداش من اگه اصلاح طلب ها به اندازه 7 % عارف حق اظهار نظر داشته باشن ، اصول گرا ها که تمامی رسانه های مملکتی دستشون بود و با تمام قدرت نخبه هاشونو ! فرستاده بودن تو انتخابات و آخرش هم نفهمیدیم کی با کی ائتلاف کرده که هر کدومشون به اندازه همون 7% دکتر عارف رای نداشتن ، حق اظهار نظر ندارند. قربون آدم چیز فهم (100005)
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۰۰:۱۰
نظر سنجی ipose بسیار دقیق بود بروید نگاه کنید می فهمید چه بود و چه شد و اگر اصلاح طلب ها نبودند قالیباف با چه اختلافی پیروز می شد. (100024)
آرمان
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۸:۴۵
اصلاح طلبان گفتند آقای روحانی تحت فشار نباشه آزادانه عمل کنه نه اینکه پشت کنه به رای مردم (99765)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۹:۴۲
مامیخواهیم مملکت درست بشه وبه جایی تبدیل بشه برای زندگی بهتر تا هرروز با دوست ورفیقی که دوستش د اریم برای رفتن به خارج که معلوم نیست چی از توش دربیاد خداحافظی نکنیم.حالا هرکی میتونه کشور رو به مکان بسیار بهتری برای زندگی تبدیل کنه بسم الله.افراد مهم نیستند. (99830)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۴:۳۷
دیکتاتوری به سبک اصلاح طلبان افراطی. (99500)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۴:۴۷
ادب داشته باش اونی که می بلعد اژدهایی مثل توست (99511)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۸:۱۶
خیلی جالبه نظرات رو وقتی میخونی میبینی که بیشترین فشار رو همین افراد دارن به روحانی میارن بعدش هم میگن که اصولگراها فشار میارن
آدم اصلا میمونه تو کار اینا (99736)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۲۱:۳۳
اولا ببخشيد نمي دونستيم نظر دادن فشار آوردن هست ،
دوما اونايي كه تو مجلسن و راي اعتماد مي دن نبايد فشار بيارن نه مردم. (99909)
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۰۰:۱۲
فرق نظر دادن مردم را با تهدید افرادی که در قدرت هستند و ابزارش را دارند نمی فهمی؟ (100026)
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۰۱:۱۲
دوست عزیز. اینایی که اینجا نظر میذارن دارن حرف دل خیلی از مردم رو میزنن که آقایون مجلسی نمیزنن.
فشار ما به جایی نمیرسه، چون قدرتی نداریم. فشار رو کسایی دارن میارن که قدرت دارن.
مجلس اگه نماینده ی مردمه، باید حرف دل مردم رو بزنه، ولی متاسفانه به فکر منافع خودشونن نه مردم. (100043)
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۰۰:۰۸
شما هنوز نمی فهمی که چهره ای اصلاح طلب و احزاب اصلاح طلب سهم نمی خواهند ولی ما که به روحانی رای دادیم انتظار داریم آنها سهم داشته باشند. (100022)
توسی
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۳:۰۱
موافقم (99367)
امین(آشنا)
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۳:۰۶
مظلوم مردم ایران هستند که روحانی رو انتخاب کرده اند اما روحانی نمی تونه محکم بر شعارها و خواسته های مردم بایسته

تازه می گه که وامدار مردم هم نیستم!!! (99375)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۴:۵۴
دکتر روحانی:
من وامدار هیچ حزب و گروهی نیستم (99519)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۵:۴۹
من نمی دونم چرا القا می کنن حزب و گروه بده؟
حزب و گروهی که به صورت حرفه ای پیگیر خواست های مردم باشه و حرف مردم رو بزنه بده؟!
اتفاقا هر چی می کشیم از این بی حزبی می کشیم، چون معلوم نیست کسی که روی کار میاد دار و دستش کیا هستن که بعدا مردم ازشون طلب کار بشن. (99585)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۶:۱۰
اقای محترم کی گفت وامدار مردم نیست؟ چرا دروغ میگی اینقدر راحت؟

روخانی تغییری نکرده همونه که بود

شما روحانی رو با خاتمی اشتباه گرفتید

توقع بیجا دارید ازش. یکم از عارف و خاتمی یادبگیرید همراهی کردن با دولت رو (99612)
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۰۰:۱۴
شبیه کامنت برادران اصولگراست که با آوردن اسم خاتمی و عارف در کامنتش سعی داره نظر مردم را در مورد کوتاه نیامدن روحانی عوض کنه.

امیدوارم که اشتباه می کنم. (100028)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۳:۰۷
ولی وزرای انتخابی که لیستشون اومده بیرون(البته گمانه زنی) برطبق رای مردم نیست. ما وزیر کشور، اطلاعات، ارشاد و علوم برامون مهمه،امیدواریم آقای روحانی با توجه به پشتوانه مردمی که دارن کسایی رو معرفی کنن که مردم دچار یاس نشن و بگذارن این نماینده ها اگه میخان بهشون رای ندن نه اینکه ایشون عقب نشینی کنن، اونوقت مردم هم تو انتخابات مجلس جبران میکنن. (99377)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۳:۱۳
روحانی عزیز اگه در برابر زیاده خواهی نمایندگان مجلس کوتاه بیایی به من و هر که به شما رای داده مدیونی. (99391)
اصولگرا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۳:۲۰
روحانی مچکریم... (99403)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۵:۰۷
برای چی به این اصولگرا مثبت میدین ؟ این داره سنگ خودشو به سینه میزنه که نوشته روحانی مچکریم . ببینید کی چی نوشته بعد مثبت بدید ... (99528)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۳:۲۶
درد ما درد مشترک است اسماعیل عزیز. ما را فریاد کن. دردمندانه دغدغه هایت را عزیز میشماریم. آفرین بر شما. (99409)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۳:۳۹
باز شروع کردین از یه طرف اصول گرایان و از طرف دیگر اصلاح طلبان این دولت رو برای خودشون میدونند هنوز دولت تدبیر و امید نیامده جنگ روانی شما شروع شد؟! خوشبختانه کسی شمشیر رو از رو بر این دولت اعتدال نبسته ولی شاهد سهم خواهی و فشار بر دولت یازدهم هستیم.زنده باد روحانی (99419)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۳:۴۲
به نظر من عزیزان اقلیت به جای تعیین تکلیف برای آقای روحانی فکری به بدهی های میلیارد دلاری دولتی که می خواهند تحویل بدهند بکنند از بدهی به بانک جهانی تا وزارت نیرو که قبلا درآمد زا بود حالا ده هزار میلیارد بدهکار (99427)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۵:۵۰
منظورت از اقلیت کیان؟ (99587)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۸:۲۰
فعلا که همه دارن برا روحانی تعیین تکلیف میکنن انگار نه نگار که رئیس جمهوره و خودش عقل داره (99743)
عطا
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۳:۴۳
این کابینه اعلام شده ظاهرا تماما اصولگراست
و عارف با نجابت نقش پله را داشته
و امثال جنتی و رحمانی فضلی و نهاوندیان و ..... حتی جهانگیری که نمیتونن اصلاح طلب باشن
متاسفم از رای خودم که خرابش کردم و اگه به جلیلی هم رای داده بودم شاید کابینه یه چیزی تو همین مایه ها بود با این تفاوت که شاید بجای جهانگیری مثلا یکی مثل هلوی احمدی نژاد یا باهنر یا هر کس دیگه ای که چندان تفاوتی ندارند میشد (99431)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۸:۲۶
کجای این کابینه اصولگراست الکی جو میدی؟ اینا که یا اصلاح طلبن یا کارگزار (99747)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۳:۴۳
اقاي محترم عزيز بزرگوار!!يادتون كه فرموديد در چند سخنراني پشت هم قبل از انتخابات!!كه بياييد راي بديد حتي اونهايي كه نظام رو قبول ندارند هم بيايند براي حفظ يكپارچه گي وتماميت ارضي راي دهند؟؟؟ما امديم هرچند كه زخم باتومهاي 88 به شددت اين روزها جايشان درد ميكرد!!نه ان درد !!درد دردها داشت!!
حال كه ما امديم بخشيديم هرچند كسي از ما بخششي طلب نكرد!!سهم ما از اين خاك چقدره!!به اندازه يك زندگي بي دغدغه براي من وبچه هاي ايران!!ما را چه به قشون كشي اين حرفها.....ما امديم كه بگوييم ايرانمان دارد تنگ ميشود!! هوا كم است !!نفس كشيدن سخت شده!!وانتظار ذره ايي درك ومحبت داشتيم يك كلمه ساده مي فهممتان......همين (99432)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۸:۲۷
خوب الان دوشواری داری؟ (99748)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۰۲:۰۸
این نظر رو باید با اب طلا نوشت (100071)
صادق
United States
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۳:۵۵
بهار تو خودت بیشتر دنبال سهمی.فقط میخوای از افراد اصلاح طلب استفاده بشه.درصورتی که باید از افراد متخصص وخبره استفاده بشه اصولگرا و اصلاح طلبم مهم نیست مهم درست شدن کشوره. (99456)
مهرداد
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۷:۲۶
دقیقا مساله اینجاست که متخصص ترین افراد اصلاح طلب اند اکثریت! اصولگرا ها متخصص داشتن که وضع احمدی نژاد این نبود! چندتاشونم مدرکشون قلابی از آب دراومد! همه ی شایسته ترین ها اصلاح طلب نیستن ولی همه اصلاح طلبا شایسته ترین اند! (99691)
اعتدال گرا
United States
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۲۱:۰۲
با این تفکر به هیچ جا نمی رسیم.اگه فکر کنیم تمام افراد خبره مال یه گروه خاصه وضع از اینم بدتر میشه.تمام مشکلات به این برمی گرده که هرکس خودشو برتر از دیگری می دونه.من از این کامنتا فهمیدم اصلاح طلبا خیلی انحصار طلب تراز اصولگراها هستن- فقط دوست دارن خودشون تو راس کار باشن (99886)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۲۳:۰۵
دقیقا حرف دلمو زدی (99967)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۸:۲۱
کو گوش شنوا؟ (99744)
عصاره حلزون !!!
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۴:۰۲
معلم شهیددکتر علی شریعتی :«درجایی که مردم حضور ندارند سخن گفتن از مردم دروغ است»
آقای روحانی باید از حقوق ملت دفاع شجاعانه بکنند.دولت نهم و دهم به اسم دفاع از حقوق ملت چه ستمها که نکرد اونوقت آقای روحانی که ملت پشتشن باید خیلی با قدرت حرکت کنند نه شل !!! (99465)
یزدان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۴:۱۷
انشالله با تدبیرو توصیه مقام معظم رهبری در کمک به کارآمدی دولت وجلوگیری از دخالتهای نابجا وتدبیرشیخ دیپلمات وتشکیل یک کابینه ی کارآمد حرکت نظام در مسیرکارآمدی بیشتر پیش خواهدرفت وآرمان 19میلیون ایرانی که گفتمان جدیدی را برای ادامه مسیر بالنده نظام برگزیده اند محقق خواهد شد.اقتدار بیش از پیش نظام ،تقویت معیشت مردم و توسعه اقتصادی وتعامل سازند ه با دنیا مهمترین مطالبه ی مردمی و هواران روحانی است. امروز مجلسیان باید کمک کنند این مهم در سایه هم افزایی با دولت منتخب محقق شود. (99482)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۲۳:۰۰
آفرین (99960)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۴:۱۷
رییس جمهوری که نتونه خودش یک کابینه بچینه از همین اول اشتباهیه (99483)
دوستدار روحاني
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۴:۱۸
دكترروحاني بداند كه ما اوراانتخاب كرديم چون به عقلانيتش و به شعور و درك بالايش اعتماد كرديم بنابراين همواره پشت او هستيم و از او حمايت خواهيم كرد.
دكتر قدرت بزرگ شما دلهاي مردمي است كه به شهامت ودرايت شما دل بسته اند پس از چيزي نترسيد و يك ياعلي بگوييد و هرآنچه صلاح مردم خويش ميدانيد را انتخاب كنيد و بدانيد اگر شما دست مردم را رها نكنيد مردم هرگز دست شما را رها نخواهند كرد و هميشه پشتيبان شما خواهند بود. (99484)
ویانا
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۴:۳۱
درود بر دکتر شریعتی .. مقاله بسیار جامع که حرف دل اکثریت مردم هست را بیان فرمودید .. همه ما خوب میدانیم که سدهایی در مسیر راه عزیز منتخبمان هست که ایشان قادر به گذشتن از این سدها نیستند .. ما باید به منتخبمان اعتماد داشته باشیم و از جدال و حاشیه سازی دست برداریم .. درست است مطالباتی داشتیم ولی باید صبور باشیم و زمان بدهیم .. هیچ اصلاح طلبی به دنبال سهم خواهی نیست اگر که اصلاح طلب واقعی باشد ! پس بیایید همفکر وپشتیبان دکتر روحانی باشیم .. نه اینکه دنبال حاشیه باشیم. (99494)
م.الف.عادل
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۶:۱۲
درود بر شما هم وطن.. (99615)
خنجر از پشت
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۴:۳۶
من رایم رو پس می گیرم . روحانی از همین الان ضعف نشون داد . وای بر این 4 سال (99498)
علیرضاا
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۴:۳۸
می خواهم با افزودن چند کلمه عبارت دکتر شریعتی را تصحیح کنم :

در جایی که مردم حضور ندارند ( البته حضوری که آزادانه باشد و نه از روی ترس و تملق ) سخن گفتن از مردم دروغ است . (99502)
علیرضاا
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۸:۰۳
و نظرتان درباره این جمله چیه:
اگر تلوزیون را روشن کردید و دیدید سخنران ان از کلمه ملت یا الشعب یا people زیاد استفاده می کند بدانید که ان کشور غیر دموکراتیک است . (99728)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۲۰:۵۶
جالبه کی اینو گفته؟ (99878)
تحریمی
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۴:۵۲
بعضی موقع دلم خیلی برای روحانی میسوزه فکر میکنم بنده خدا همش میگه چه اشتباهی کردیم که کاندید ریاست جمهوری شدیم از یک طرف باید به میلیونها نفری که بهش رای دادن پاسخگو باشه و از یک طرف هم به چند نفری که انها برایشان مردم مهم نیستند و به هیچ کس هم پاسخگو نیستند دوستان اصلاح طلب من اگر میخواهید در این مملکت اصلاحی انجام شود باید مشکل این گروه دوم را حل کرد مگرنه این انتخابات و رای دادن دور خود چرخیدن است وخود را گول زدن حالا باز بدو بدو بیاید و منفی بدید (99517)
رضا
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۵:۲۹
و ناگهان اعتدال... (99559)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۵:۳۴
درود بر شریعتی
بزرگ مرد تاریخ معاصر ایران (99570)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۵:۴۸
با دیدن رویه‌ی سایت بهار در چند روز اخیر تازه متوجه شدم که دلیل اصلی شکست اصلاح‌طلبان در ۱۰ سال اخیر چه بوده است! (99583)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۲۳:۰۳
افراط
افراط
افراط (99964)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۵:۵۵
من مییییییی دووووووونستم!!! (99594)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۶:۰۳
بابا بزارید کار کنه بعد صداتون در بیاد... (99602)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۶:۰۹
ایشالله که وضع مملکت درست میشه... مگر ما مثل شریعتمداری هستیم که سهم می خواهیم؟ بگذاریم هر کاری که خواست انجام بدهند (99610)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۲۰:۴۷
صد رحمت به شریعتمداری (99872)
فرداد
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۶:۱۸
اقای روحانی اگر نگذاشتند مردانه استعفا بدهید و سنگ اندازان را به مردم معرفی کنید تا هم نامتان در تاریخ و بین مردم به نیکی بماند و هم مردم تکلیف خود را بدانند در غیر اینصورت باید اماده دفاع از انتقادات و حملات پی در پی ما باشید (99620)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۶:۳۹
همین کابینه درست هست... به غیر ۲ نفر بقیه اصلاح طلب و کارگزارانی هستند... ما دیگه تندروهایی مثل مجلس ششم و جبهه پایداری نمیخوایم اینها از دایره نظام خارج هستند.... من به عنوان یک کسی که آقای خاتمی و ناطق و هاشمی و روحانی رو دوست دارم میگم همین کابینه خوبه برای شروع و چانه زنی با حاکمیت اصولگرا ( مجلس و قوه قضاییه ) (99640)
علی م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۷:۳۳
اقای روحانی 4سال زود میگذره، خودت رو تبدیل به تنها رییس جمهور تک دوره ای نکن. (99699)
آرش
United States
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۸:۲۰
آخه چه انتظارایی دارید....شما خیال میکنید روحانی شجاعت بازرگان را داره که وقتی دید همه برا خودشون فتوا میدن و هرکاری میکنند حساب خودش را جدا کرد...روحانی باید به ساز همه برقصه و این بدترین کاره (99742)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۸:۵۳
درود بر عارف کابینه بی معاون اولی عارف یعنی ناحقی در حق من که عاشق عارف ام با اون که اصلاح طلب نیستم و مستقل ام ولی از صداقت وقار عارف خوشم می اید سلام بر عارف فراجناحی درود بر عارف (99774)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۲۰:۲۱
عارف فقط به خاطر روحانی کنار کشید پس معاون اولی حق عارف هست نه جهانگیری (99858)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۲۱:۰۴
ایشان با گلایه رفتند کنار و تا انتخابات هم اطرافیان عارف مدام مصاحبه‌های آنچنانی با فارس‌نیوز و... می‌کردند. (99889)
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۰۱:۱۲
عارف رفت کنار ولی آیا گفت به نفع کی رفته کنار؟؟؟؟ حمایت خاتمی و هاشمی باعث شد ببریم! وگرنه عارف خیلی طلبکارانه کنار رفت و اسمی از روحانی نبرد! (100044)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۹:۰۹
متاسفانه روحانی دارد بین مردم و فشار ها تسلیم فشارها می شود بطوریکه که ایلنا گزارش داده بجای یونسی برای وزارت کشور رحمانی فضلی را انتخاب کرده در صورتی که حیاتی ترین وزات خانه که استانداران و فرمانداران را تعیین میکنه همین وزیر کشور است و با این انتخاب یاس و سرخوردگی شدیدی بین طرفداران ایشان بوجود می آید و این عقب نشینی مقدمه عقب نشینی های بعدی می شود. (99791)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۹:۱۳
به نظر من بايد صبر كرد و ديد چي ميشه چون از همون روزي كه روحاني در اولين برنامه تلويزيوني شبكه 2 شركت كرد شخصيتي ديده شد كه سياستمدار تر از اين حرفاست و مطمئنم كه كه انتخاب اين كابينه هم با نظر و مشورت بزرگاني كه خودمان مي شناسيم انجام گرفته فقط بايد صبر كرد و ديد چه مي شود من اميدوارم با توكل بر خدا همه چيز درست مي شود زود قضاوت نكنيد (99796)
شروین
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۹:۳۴
اقا این حرفها چیه مطمئنا مردمی که اومدن به روحانی رای دادن یکی از دلایلشون نه گفتن به عده ای تندرو بوده مگه مردم رو چی فرض کردن؟اگه روحانی پاپس بکشه والله از ترس خودشه وگه نه اون کابینه مورد نظرش رو که مورد تایید مردم باشه معرفی کنه ولو اینکه هیچگدوم رای نیارن اونوقت تکلیف رو به مردم واگزار کنه استعفا بده کنار بره اگه میخواد اعتدال رو به سرانجام برسونه باید از همین امروز محکم بایسته گروه تندرو همیشه میگن یه قدم به عقب یعنی شکست چه برای خود وچه برای دشمن (99817)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۲۰:۱۹
ته فکرت همینه >>>>>>>>ما حامیان روحانی حامی تعامل هستیم نه تندروی اینی که تو میگی بدتر از تندروی است (99857)
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۰۱:۱۱
روحانی روحانی حمایتت میکنیم...

روحانی خودش صدتای مارو درس میده... باید دید چه تدبیری پشت این کارش هست!!! (100042)
Iman
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۰۱:۳۴
روحاني اگر نتواند همكاراشو خودش انتخاب كنه
بايد ازهمين اول مردم را در جريان بگذارد درود بر اقاي حسين پور كه حرف دل خيليها را زد (100058)
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۰۷:۵۵
چشمم آب نميخوره اين شيخ بتونه كاري كنه (100165)