به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۳/۲۰ ساعت ۱۴:۳۵
کد مطلب : ۱۵۱۸۷۷

سهم شما در کابوس بهاره‌ها چقدر است؟

مرتضی آژند
بهاره دختر بچه پنج ساله افغان در خمینی شهر از جلوی خانه‌اش توسط سه نفر به اصطلاح مرد، ربوده می‌شود و به او تجاوز می‌کنند، رئیس اورژانس پزشکی اجتماعی کشور نیز تایید می‌کند که پیکر نیمه جان بهاره چند ساعت بعد از ربوده شدن و تجاوز در خرابه‌ای پیدا شده است. در حالی که همه در شوک این عمل غیرانسانی و شنیع هستند، نماینده خمینی شهر در مجلس در اقدامی که خاص مسئولین ماست، با ارسال درخواستی به رئیس سازمان بهزیستی کشور خواهان برکناری رئیس اورژانس اجتماعی کشور به خاطر تایید و رسانه‌ای کردن موضوع می‌شود. محمد جواد ابطحی در این نامه چند دلیل را برای درخواستش ذکر می‌کند، معلوم نیست تجاوز حتمی باشد، معلوم نیست چند نفر بودند، معلوم نیست تبعه چه کشوری بودند و اگر موضوع صحت داشته باشد معلوم نیست انگیزه عامل یا عاملین چه بوده است، در آخر نیز نتیجه می‌گیرد که این تایید و رسانه‌ای باعت سوءاستفاده دشمنان می‌شود.

آقای نماینده، حق آن بود که از شنیدن خبر گرفتار شدن یک دختر بچه در چنگ سه بیمار جنسی دلتان به درد می‌آمد نه اینکه چنین افاضات سطحی و درد آوری داشته باشی، کاش قبل از نوشتن برای یک لحظه به دست پا زدن و جیغ‌های آن طفل معصوم زیر هیکل‌های زمخت و بی‌احساس آن سه نفر فکر می‌کردی تا شاید از نوشتن چنین درخواستی پشیمان می‌شدی. گفته‌اید که معلوم نیست تجاوز حتمی باشد، در جواب این استدلالتان مادر دختر در گفت‌وگو با خیریه مهر آفرین گفته است که به دخترش تجاوز کامل صورت گرفته و چند ساعت در اتاق عمل بوده است، اورژانس پزشکی اجتماعی هم خبر تجاوز در خرابه‌ها را تایید کرده است، مگر آنکه این حرف‌ها را قبول نداشته باشید و بگویید چون حوزه انتخابی من است، من می‌گویم تجاوزی بوده است یا خیر.

گفته‌اید معلوم نیست که چند نفر تجاوز کردند، شما فرض کنید که یک نفر بوده است، آیا از حیوانی بودن این عمل چیزی کم می‌کند، مگر آنکه در نظر شما تجاوز عدد و ارقام خاصی داشته باشد. فرمودید معلوم نیست تبعه کدام کشور بودند؛ فرض کنید که از فضا آمدند آیا از چیزی از مجرم بودن آنها کم می‌کند، درست است که به نظر امثال شما از ما ایرانی‌ها چنین افعالی بعید است ولی یک لحظه تصور کنید از کشور خودمان بوده‌اند، آیا نباید تحت پیگرد قانونی قرار بگیرند تا داستان بهاره‌ها تکرار نشود؟

نوشتید که اگر تجاوز صحت داشته باشد معلوم نیست انگیزه عامل یا عاملین چه بوده است؛ درد همین جاست، سه مرد نما دختربچه را دزدیده و بعد از تجاوز در خرابه رهایش کرده و رفتند، آن وقت شما دنبال تئوری توطئه هستید، نکند فکر می‌کنید که این کار دشمنان خارجی برای بدنام کردن کشور است، شاید هم این تصور را کرده‌اید که کار رقیبان انتخاباتی شماست تا دستاوردهای ارزشمند دوره نمایندگی‌تان را زیر سئوال ببرند. استدلال کرده‌اید که دشمنان از این خبر سوءاستفاده می‌کنند و باید رئیس اورژانس اجتماعی برای تایید و انتشار خبر برکنار شود؛ آقای ابطحی کار دشمن، دشمنی است و باید سوءاستفاده کند، شما که نماینده مجلس این کشور هستید چه گلی به سر این مردم زده‌اید، چه اقدامی انجام داده‌اید که دشمن نتواند سوءاستفاده کند، تا کی باید به بهانه سوء استفاده دشمنان چشم بر روی حقایق ببندیم و چیزی نگوییم، آیا واقعا نگران سوءاستفاده دشمن هستید یا نگران بر ملا شدن سوء مدیریت‌های خودتان، تا کی قرار است ناکارآمدی شما را ببینیم و دم نزنیم؟

نگران بودید که خبر تجاوز در شبکه‌های اجتماعی بچرخد و جنبه منفی داشته باشد، یک بررسی کنید ببینید بازتاب منفی نامه شما بیشتر بوده یا خبر تجاوز، در هر کشوری ممکن است که تجاوز اتفاق بیفتد، اما اینکه نماینده مجلس یک کشور خواهان پاک کردن صورت مساله و برخورد با منتشرین خبر باشد در کشوری اتفاق نمی‌افتد. شما اگر واقعا نگران سوءاستفاده دشمنان از چنین اخباری هستید در همان مجلسی که وظیفه قانونگذاری آن را بر عهده دارید لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان را که هفت سال در حال خاک خوردن است تصویب می‌کردید تا شاید چنین جرم‌هایی کمی کاهش یابد. هر چند ویژگی خاص مجلس دهم آن است که بیشتر از آنکه قوه مقننه باشد، نقش قوه مجریه را بازی می‌کند و نمایندگان اربابان بی‌چون چرای حوزه انتخابیه خود هستند. در آخر گفته‌اید نسبت به برکناری فوری ایشان اقدام کنید و نتیجه را جهت کاهش التهاب و تنش در شهرستان رسانه‌ای کنید.

آقای نماینده؛ التهاب و نگرانی مردم به خاطر آزاد چرخیدن سه جانی در شهر و خطر آنها برای بهاره‌های دیگر است، تنش در شهرستان به خاطر همدردی با بهاره و مادر بهاره ست نه به خاطر انتشار خبر تجاوز. آقای ابطحی شما را نمی‌دانیم اما مردم دلشان از چنین خبرهایی درد می‌گیرد هر چند همسایه، همشهری، هم کشوری یا سه فضایی مرد نما این کار را انجام داده باشند.