به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۰:۳۱
 
۱۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ساعت ۰۸:۴۹
کد مطلب : ۱۵۸۰۰
مي‌خواهند بگويند چیزی تغییر نکرده است!

استمرار فضای‌ پادگانی در دانشگاه‌هاي‌ كشور

گروه سياسي: در ماه‌های اخیر و خصوصا پس از استقرار دولت جدید، مدیران باز‌مانده از دولت پیشین تلاش وافر مي‌کنند تا با انجام مجموعه اقداماتی خاص نشان دهند که چیزی تغییر نکرده است و قرار بر ايجاد اصلاح روند دولت احمدي‌نژاد و ايجاد تغییري هم نيست و خيلي هم اميدوارند همچنان در عرصه خدمتگذاري!! ابقا شوند!
استمرار فضای‌ پادگانی در دانشگاه‌هاي‌ كشور
هادی کیانی *

در این میان دانشگاهیان به عنوان گروهی که بیشترین ضربه‌ها و خسارات را از اقدامات غیر کارشناسی دولت پیشین دریافت کرده اند، امیدوار بوده و هستند که استقرار دولت جدید بتواند فضای راکد دانشگاهها را به سمت بهبود حداقلی سوق دهد اما ملاحظه برخی رفتارها نشان مي‌دهد که تعدادی از مدیران دانشگاهها نه تنها خیال همراهی با فضای جدید و مطالبات قانونی دانشگاهیان را ندارند که در اقداماتی حساب شده تلاش مي‌کنند تا این فضای پادگانی را استمرار بخشند.

گو اینکه در طی هفته گذشته شاهد نصب دوربین‌هاي امنیتی پیشرفته در مجتمع خوابگاهی نخل دانشگاه شهید چمران اهواز بوده­ ایم که پیگیرهای نشان مي‌دهد، قرار است طی روزهای آینده تعداد این دوربین‌ها افزایش یابد. با توجه به تعطیلی مجتمع خوابگاهی خواهران و همچنین خوابگاههای پراکنده در سطح شهر اهواز، برآوردهای اولیه نشان مي‌دهد که احتمالا قریب 50 دوربین امنیتی در این خوابگاه‌ها نصب شده باشد!

این در حالی است که در چند سال اخیر و با افزایش نیروهای امنیتی و کیوسک‌هاي بازرسی حراست دانشگاه در فواصل کوتاه، فضای دانشگاه در رکود کامل بوده و نصب کامل این دوربین‌هاي پیشرفته، فضای دانشگاه را تبدیل به یک پادگان نظامی تمام عیار با افسران آموزش دیده خواهد کرد!

با توجه به شروع سال تحصیلی جدید طی روزهای آینده و احتمال اعتصاب و اعتراض گسترده دانشجویان نسبت به این توهین آشکار و تجاوز صورت گرفته به حریم خصوصی دانشجویان و از طرف دیگر حضور گروههای فشار فربه از امکانات مالی دولت پیشین، بیم آن مي‌رود که هر گونه درگیری احتمالی زمینه را برای وقوع فاجعه‌اي نو در فضای دانشگاهی کشور فراهم آورد.

ضروري است در جهت جلوگیری از هرگونه حادثه، سرپرست وزارت علوم در اقدامی پیشگیرانه ضمن تذکر جدی به مدیریت دانشگاه، دستوری شفاف برای جمع آوری این دوربین‌ها در راستای تقلیل فضای امنیتی دانشگاه صادر کنند. گفتنی‌‌ست در چند سال اخیر به سبب حجم بالای برخوردها، تعداد دقیق دانشجویان زندانی، محروم از تحصیل و ستاره‌دار دانشگاه از شمار خارج شده است و انتظار مي‌رود دولت جدید نگاهی ویژه به این دانشگاه داشته باشد نه اینکه با سکوت در برابر اقدامات غیر علمی مدیران آن، مقدمات ناامیدی زودهنگام دانشگاهیان از دولت "تدبیر و امید" را فراهم آورد.

 *فعال دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز

تورج
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۰۹:۲۲
هردم از این باغ بری میرسد تازه تر از تازه تری میرسد (124714)
حسین
۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۲۱:۳۷
اصلا این اصولگرا ها خیلی افراطین مگه ندیدید با خانم راستگو چه کردند ؟ (125383)
۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۰۹:۲۲
متاسفانه با جوسازیهای شدید فشار بر آقای توفیقی زیاد شده و در حالی که ایشون تنها دو مدیر معلوم الحال رو عوض کرده و بر خلاف انتظار ما دانشجویان روسای بقیه دانشگاهها هنوز سر کار هستن اما به ایشون تهمت سونامی تغییر میزنن. البته مهم نیست ولی خب ایشون باید از مجلس ... رای اعتماد بگیره هرچند که اگه نگیره هم در قلب ما تا ابد جای خواهد داشت (124715)
۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۰۹:۳۵
اولین کار باید برداشتن دانشجو باشه چون صدا و سیما از الان داره آه و ناله سر میده. (124720)
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۱۰:۰۱
من دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف هستم سال 89 انجمن اسلامی دانشگاه منحل شد و با وجود وعده ی بازگشایی دوباره حتی قبل از 24 خرداد 92 هیچ اقدام عملی صورت نگرفته. انجمن مستقل و بسیج تنها تشکل های موجودند و هیچ توهینی به بزرگان انقلاب و انجمن اسلامی منحل شده کم نگذاشتن. بنده ورودی 91 هستم و این فضای رخوت و سستی در دانشگاه با تمام وجود احساس کردم امیدوارم دولت تدبیر و امید سرعت عمل به خرج داده و فضای نشاط به یکی دانشگاه های بزرگ کشور برگرداند. (124728)
۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۱۰:۳۶
من دانشگاه صنعتی شریف درس میخونم. انصافا از زمانی که دولت عوض شده اوضاع تغییر کرده و ظاهرا ریاست دانشگاه میخواد انجمن اسلامی دوباره باز بشه (124745)
۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۱۰:۳۸
در خوابگاهها دوربین الزامی است والا بعداز فارغ التحصیلی همه معتادند. واگر در خوابگاه مونده باشی میدانی چه چیزهای دیگر میشود. (124746)
۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۱۲:۰۵
من خودم هم خوابگاه بودم نه معتاد شدم نه چيزي و همچنين دوستانم ، اعتياد ربطي به خوابگاه نداره عوامل گوناگون چون مشكلات روحي و مشكلات فرد در محيط اجتماعي و تأثيرش بر وي و ميزان سرعت دسترسي فرد به مواد و نبود اوقات فراغت و وجود فشارهاي روحي و استرس فراوان در جامعه همه و همه دست به دست هم ميدن تا يه فرد براي خلاص شدن از اين همه فشار دست به يه تصميم اشتباه خانمان سوز مصرف مواد بزنه جايگاه اصلي معتادان در بيرون از خوابگاه نه در خود خوابگاه !!!

اين كار توهين به قشر تحصيلكرده و به زعم خودشون فكر ميكنن كه ميتونن با اين كارها جلوي رشد افكار رو بگيرن (124802)
۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۱۵:۱۹
هروقت سرمنزل شما دوربین کار گذاشتن ؛در خوابگاهها هم الزامی. خواهد شد ؛دوست عزیز ؛!!گذاشتن دوربین ؛یعنی ورود به حریم شخصی!!!! (125034)
امین
United States
۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۱۱:۲۹
تبریک به دوست خوبم هادی کیانی بابت این مقاله و مقالات دیگر (124768)
۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۱۱:۳۵
اينا وظيفه محوله را انجام ميدن، مشکل از اينا نيست! (124776)
۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۱۱:۴۷
وقتی به نام دانشجو هر کاری که دلشان میخواهد انجام میدهند هر کجای دنیا هم باشد جلوی آنها را خواهند گرفت
آقایان روشنفکر نما
یک کم از دوستان غرب رفته تان پرس و جو نمایید سپس بفرمایید که اینجا فضا پادگانی است, ببینید آیا در دانشگاه های غرب میشود از چیزی که مورد پسند آنها نیست حرف زد
شما آزادی را بی بند و باری مانی میکنید که هیچ کجا خریدار نخواهد داشت
در دانشگاه های دولتی مالزی نوع پوشش را دانشگاه تان میکند و شما نمیتوانید با هر لباسی آنجا حضور داشته باشید
کمی تفکر بد نیست (124788)
۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۱۳:۴۲
تااونجایی که ما دیدیم نه تنها خود دانشجوهای دانشگاهای آمریکایی در اظهار نظر آزادن،بلکه رئیس جمهور پیشین ما هم این آزادی رو داشت که تو دانشگاهاشون اون کشور رو به باد انتقاد و توهین بگیره (124898)
حسین
۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۲۱:۳۶
یعنی ازادی حتی تو بیان اینقدر هست که تو روزنامه هاشون هرچی بخوان فحش به رئیس جمهورشونم بدن؟
تو ایران که بود
راستی از راستگو چه خبر طرفدارای آزادی (125381)
۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۱۶:۲۸
]قا اصلا" شما تا حالا دانشگاه غربی که هیچی دانشگاه رو از نزدیک دیدی؟ چرا پرت و پلا میگی؟ توی مالزی کدوم دانشگاه پوشش رو مشخص میکنه؟ توهم دانشجو بودن زدی؟ تو برو برای هم سطح های خودت نظر بده! (125112)
۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۱۲:۰۷
ببینید عزیزان! مدیران ناتوان در پشت فضاهای امنتی خود را پنهان می کنند. این فرد یعنی رییس کنونی دانشگاه شهید چمران آنقدر از عدم اعتبار خودش در بین دانشگاهیان اطلاع دارد و یا آنقدر اساتید در چشم ایشان بی اعتبارند که معاون فرهنگی خود را از کارگرهای صنایع فولاد انتخاب کرد یعنی 6 سال 600 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه چمران مرده بودند تا ایشان جهت گرفتن حکم ریاست مجبور شده است از کارگرهای صنایع فولاد که از نزدیکان دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی است استفاده نماید.
این مدیران عموما ضعیف در ساده ترین مسایل موجود هم سعی می کنند با ایجاد فضای امنیتی خود را پنهان کنند. ولی باید بدانند که آن ممه را لولو برد! حالا باید برگردند به اتاقشان و کم کم تحت کنترل همین ابزارهایی که نصب می کنند قرار بگیرند. (124804)
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۱۳:۵۵
دانشگاه تهران پردیس قم هم دوربین در سطح دانشگاه نصب شده (124927)
دانشجوی چمران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۱۴:۲۳
فضای پادگانی اونم توی چمران!!!!!
خداییش خودتون هم حرفعای خودتون رباور میکنید یا ماها رو سر کار گذاشتید
لابد منظورت از حجم بالای برخوردها با اوناست که آشوب به پا کردن و امتحان لغو کردن و زدن و شکوندن و یه سری کارای دیگه که بی خیالشون بشیم بهتره...راستی این کیوکسهای بازرسی حراست دقیقا کجان...بی خیال بابا (124959)
۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۱۶:۰۴
مطمئنم روحانی کوتاه میاد و تسلیم اصولگرا ها میشه (125100)
ابوذر
۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۱۹:۲۲
از کجا مطمئنی کمی صبر کن چرا انقدر عجله می کنید چرا انقدر دچار جو زدگی هستید یه روز جشن امید بگرید یه روز زانوی غم بغل کنید (125271)
۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۱۶:۱۸
فعلا که تو دانشگاه ما اصلاح طلبان که مسول جاهای خاص شدن یک روند تهدید می کنند روحانی کم کم دارم پشیمون میشم (125107)
۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۱۸:۵۳
امیدوارم داس مقدس آقای توفیقی به داننشگاه چمران هم برسه (125243)
۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۱۹:۱۹
من ترم دیگ باید تو این خوابگاه باشم.شرم باددددددددددددددد (125264)
احسان
۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۲۳:۵۴
حسودهای آمریکایی هنوز نمیدونند که ما چه تخصص هایی که پیدا نکردیم. اونوقت اگه میدونستند احتمالاً اصلاح طلب از چین و افغانستان هم وارد می کردند بازهم ادعا تموم های مدعی حرفی برای گفتن نداشتند.
درود بر ایران اسلامی و مرگ بر سلطنت طلب (125459)