به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۰:۳۱
 
۶۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ساعت ۱۵:۳۹
کد مطلب : ۱۶۸۸۱
مقاله وارده

موضوع انشاء: نامه‌ای به رئیس‌جمهور

جناب آقای روحانی رئیس جمهور محترم درود بر شما
در پرسش مهر پرسیده‌اید که اگر پدر شما رییس‌جمهور باشد چه اقدامی را به او توصیه می‌کنید که بتواند اعتدال و میانه‌روی را در همه ابعاد زندگی اجتماعی جامعه ایران بگستراند؟ البته من نه دانش آموز هستم و نه به شما رای دادم! البته به هر حال به قول خودتان رئیس‌جمهور من و 15 میلیون نفر امثال من هستید. همه ما می دانیم اعتدال و میانه روی باید از خود شروع شود. یعنی خود دولت باید پیشگام این امر باشد. به بیان بهتر وقتی اعتدال از خود دولت به عنوان راهبر و مدیر جامعه شروع شود مردم باور می کنند که این یک تنها شعار نیست و وقتی باور کنند پس به آن عمل می‌کنند!

شما اکنون در سازمان ملل هستید. همان جائی که بیشترین ضربه‌ها را ملت ما از سخنان تندروانه خورديم. به عنوان یک رئیس‌جمهور و دبیر سابق شورای امنیت ملی بهتر می‌دانید که در این دوره هشت ساله کلیه زیر ساختهای ایران شخم زده شد و امروز دولت شما بیش از هر کس دیگر در دنیا می داند که درو کردن این علف‌های هرز و کاشت دوباره درخت های سرسبز چه سخت است و چقدر زمان می‌برد تا میوه آن بار دهد!

مردم ایران برای چه به شما رای دادند؟ به عنوان یک ایرانی به شما پیشنهاد می‌کنم در سازمان ملل به عنوان رئیس‌جمهور ملت ایران از سخنان قبلی که هم برای ایرانیان و هم برای دنیا مشکلات بسیار زیادی پدید آورد معذرت خواهی کنید و یا حداقل تاسف عمیق خود را ابراز کنید. لطفا دقت کنید آن مرد رئیس‌جمهور ایران بود و دولت شما با این کار بزرگواری شما و یک ملت را به نمایش می‌گذارد.

شاید بگوئید این سخنان در دولت من گفته نشده که مسئول آن باشم در حالی که همین الان دولت شما مشغول بازسازی ویرانی های دولت قبلی است! همچنین با نگاهی به کودتای 28 مرداد (عملیات آژاکس 1953) در زمان دولت آیزنهاور و معذرت خواهی مادلین آلبرایت و خانم کلینتون در می‌یابیم که دولت‌ها مسئول هستند نه فرد.

به نظر شما این تحریم‌ها نتیجه بی‌اعتدالی‌ها نبود؟ عدم مسئولیت پذیری، عدم شفاف سازی در روابط خارجی و گفتمان با دنیا نبود؟ آیا دنیا نباید بداند که آن مرد پس از باران آمد. خاتمی مانند بارانی بود که بر ایران بارید اما بدلیل تجربه ناکافی دولت وی و همچنین مردم ایران از فرصت پیش آمده از این نکته مهم غافل بود که علف‌های هرز بیشترین رشد و نمو را از باران کردند.

به نظر شما پوزش رسمی یک رئیس جمهور از دنیا از بابت عملکرد و سخنان ریاست و مجموعه دولت قبلی که ایران و رابطه اش با دنیا را ویران کرد در سازمان ملل که مرکز بزرگترین امواج خبری دنیاست چقدر در بازگشت باور مثبت دنیا به ایران و مردم ایران نقش دارد؟ چقدر باعث می‌شود تحریم‌ها با سرعت بیشتری لغو شوند؟ وقتی نمایندگان کشورهای دنیا در سازمان ملل متحد یکی یکی صندلی های خود را ترک کردند تا سخنان او را نشنوند چه احساسی به عنوان یک ایرانی که او مثلا نماینده یک ملت است به شما دست داد؟

آیا با معذرت خواهی و یا ابراز تاسف عمیق از حقایق تلخی که بوده شما و مردم ایران کوچک می‌شوند؟ پاسخ به این پرسش‌ها با شما. می دانم که برای پاسخ به این پرسش ها هوشمندی کافی را دارید.                یک ایرانی

یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۵:۵۳
من زیبا و درستی بود.گل گفتید. (134397)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۹:۴۵
متن زيبا و تحليل متين نديدي تا حالا ! (134621)
م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۶:۰۲
من اگر میخواستم برای پدرم انشاء بنویسم به او میگفتم به جای حرفهای پوچ وبه مهمانی نرفتن به بهانهای واحی به فکر پدرانی بودم که از فرط شرمساری جلوی فرزندان خود کمرها خمیده شده ودیگر راه به جائی ندارند به جای دادن وعده حل مشکل هسته ای در ماه های اینده از همین امروز که امریکا بودم شروع میکردم تا چشمان گرسنه ان بچه های فقیر که پشت ویترین های مغازه ها از فرط گرسنگی دل به هم میسایند افسوس که به هر دلیلی این فرصت از دست رفت (134405)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۶:۰۴
١. شما که میگی به روحانی رای ندادی پس حتما به یکی از آن آقایان اصول گرا رای دادی دیگه پس چرا مینالی ؟
٢. فرموده ای در این دوره هشت ساله کلیه زیر ساختهای ایران شخم زده شد , میتونم بپرسم زیر ساخت چی هست؟ تو علم اقتصاد به زیر ساخت میگن راه سازی, توسعه امکانات کشاورزی, سد , مخابرات , برق و .... یک کم از پای اینترنت پاشی بد نیست البته نه اینکه بری میدون ونک و پاساژ .... بلکه برو تو شهرستان های دوردست و روستاها ببین چه کارهایی انجام شده و چه کارهایی انجام نشده
٣. اگر انصاف داری بشین با خودت فکر کن ببین سهم دوستان و همفکران اصلاح طلبت و همچنین افرادی همچون هاشمی و ... در سنگ اندازی مقابل دولت گذشته چقدر بوده است, و سهم آنها در نابسامانی های سیاسی و اقتصادی چقدر بوده است
٤. اخبار را سعی کن یک طرفه دنبال نکنی, بد نیست از خبر های همه جناح ها با خبر باشی , میدونی امروز سرلشکر فیروز آبادی چه گونه از آقای دکتر روحانی حمایت نموده است ؟ میدانی همین حمایت ها بزرگترین رمز موفقییت دولت میتواند باشد, آیا اصلاح طلبان این کار را در حق احمدی نژاد نمودند ؟

سعی کن همیشه در زندگی عدالت را رعایت کنی تا بتوانی راحت زندگی کنی, (134408)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۶:۰۷
خاتمي هرگز براي ملت ايران تكرار نخواهد شد، با آن وضع قيمت نفت بهترين وضع اقتصادي را داشتيم و با آن فشارهاي سياسي كه براي شكستش وارد مي كردند (نه تنها در زماني كه وي در سازمان ملل بود از ايشان حمايتي نشد بلكه تهديدش هم مي كردند) باز حضورش و تفكرش و كلامش باعث افتخار ايران در جهان بود. (134413)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۹:۴۴
امثال خودتون قدرش را ندانستيد و در سالهاي ٨٠ تا ٨٨ در تمام انتخاباتها تنهاش گذاشتيد
الان هم قدر روحاني رو نمي دونيد . فردا پشيمان ميشيد
ايراني از تاريخ عبرت نميگيره (134618)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۰۳:۴۳
تو از کجا می دونی در انتخابات 84 و 88 تنهاش گذاشتم؟ تا الان نشده به گزینه ای غیر از مد نظر خاتمی رای بدم و نخواهم داد، پس از طرف خودت و وقتی من رو نمی شناسی قضاوت نکن، امسالم به خاطر گل روی خاتمی و برای اینکه حرفش برام حجته و هرگز حرفش رو زمین نمی اندازم به روحانی رای دادم، ولی اگه ببینم روحانی قدر نمی دونه دیگه بهش رای نمی دم، یعنی چی؟ ادم نمی تونه بیاد نظرش رو بگه! (134817)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۶:۰۷
به عنوان یک ایرانی به شما پیشنهاد می‌کنم در سازمان ملل به عنوان رئیس‌جمهور ملت ایران از «سخنان قبلی» که هم برای ایرانیان و هم برای دنیا مشکلات بسیار زیادی پدید آورد «معذرت خواهی» کنید و یا...

به عنوان یک ایرانی دیگه به شما پیشنهاد می کنم قبل از حرف زدن کمی فکر کنید تا در درس انشا نمره خوبی بگیرید! (134414)
فرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۶:۲۳
من هم جزو انهایی هستم که رای ندادیم همان پانزده میلیون چون دراین سیستم فقط شخص خاتمی را قبول دارم ولاغیر (134437)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۹:۴۵
شاهرگم را ميذارم خاتمي را هم قبول نداري . پاش بيفته به خاتمي هم فحش ميدي (134619)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۲۲:۳۶
تو رو خدا خودت رو کنترل کن! (134721)
فرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۲۳:۵۱
شاهرگتم بذاری یا نذاری فقط خاتمی رو قبول دارم ولاغیر (134752)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۶:۳۴
1- چه نسخه شفابخشی برای روحانی تجویز می کنی آقای تحلیل گر ؟!
خدا را شکر روحانی مشاورینی مثل تو نداره
یعنی واقعا سخنرانی های محموت را با کودتای 28 مرداد بالانس میکنی؟ برای این تز چقدر فسفر سوزاندی؟ یه حورده تاریخ و سیاست بخونی بد نیست
2- به روحانی میگی من بهت رای ندادم . خب ! به کی رای دادی؟ حداد یا جلیلی؟ نکنه تحریمی بودی و اصلا اهل رای دادن نبودی . میدونی در اینصورت خودت جزو متهمای ردیف اول پسرفت مملکتی.میدونی ا ح م د ی ن ژ ا د با نردبان شماها رییس شد و هشت سال تازوند. میدونی توی عواقب ریاست جمهوری اون مقصر و مسوولی . چقدر هم اعتماد به نفس داری میگی رای ندادم .
داداش
رای ندادن پدر این مملکت را دراورد. یه انشا برای خودت بنویس و خودت را به معذرت خواهی از همه چیز وهمه کس دعوت کن. این تویی که باید معذرت بخوای نه روحانی (134454)
قادري
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۶:۳۶
استدلالت منكوب كننده بود . واقعاً مبهوت شدم !! (134458)
1001
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۷:۵۴
میشه همینجا نوشت؟

سلام رئیس جمهورم

یا ناخدا باش و خودت کشور رو اداره کن،
یا با خدا باش و به فکر مردم باش و نزار رانت خوارها دورت جمع بشن و نون مردم فقیر رو با حرفاشون گرون کنن.

بچه کوچک ایران (134514)
پویا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۹:۳۹
15 میلیون که نه 75 میلیون داداش (134614)