به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۰:۳۱
 
۱۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ساعت ۱۰:۰۵
کد مطلب : ۱۷۱۹۵
روزنامه جمهوری اسلامی:

چرا در برابر سخنان احمدي‌نژاد که مورد تمسخر دنیا بود سکوت کرديد؟

چرا در برابر سخنان احمدي‌نژاد که مورد تمسخر دنیا بود سکوت کرديد؟
گروه سياسي- رسانه‌ها: روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله امروز خود نوشت: این روزها اعتراض به مکالمه تلفنی رؤسای جمهور ایران و آمریکا در آخرین لحظات سفر دکتر روحانی در نیویورک، به خبر اول رسانه‌های جناح افراطی و موضوع مهم سخنان عناصر وابسته به این جناح تبدیل شده است.
*خوشبختانه تاکنون رئیس‌جمهور و دستیاران ایشان و هیچیک از اعضای دولت یازدهم به این برخوردهای منفی اعتراضی نکرده و حداکثر بعضی از آنها به دادن توضیحاتی درباره ماوقع اکتفا کرده‌اند. این خویشتن‌داری رئیس و اعضای دولت قابل تقدیر است و درست با همین روش است که می‌توان سیاست‌های اعتدالی را محقق ساخت.

*از اعتراضات باید استقبال شود و هیچکس نباید معترضین را طرد نماید یا کار آنها را خارج از چارچوب و دور از هنجارهای مورد نظر نظام جمهوری اسلامی بداند. اصولاً یکی از اهداف روی کار آمدن دولت یازدهم اینست که فضای نقد را باز کند و زمینه را برای اعتراض و اظهارنظرهای مخالف فراهم سازد.

*اگر کسی حق نداشته باشد و یا جرأت نکند به دولت آقای روحانی اعتراض کند و عملکرد شخص رئیس‌جمهور را نقد نماید، چه فرقی میان این دولت و دولت‌های نهم و دهم می‌توان یافت؟ در دولت‌های نهم و دهم، روال این بود که رئیس‌جمهور در یک برنامه پربیننده تلویزیونی به مخالفان خود تهمت بزند، اهانت کند و نسبت‌های نادرست به آنها بدهد ولی متهمان درحالی که به دروغ متهم شده‌اند حق دفاع از خود را نداشته باشند و رسانه ملی نیز هرگز به آنها اجازه دفاع از خود را ندهد. همین رویه در سطح جامعه رواج یافت و افراطیون هرچه می‌خواستند می‌گفتند و می‌کردند و هیچیک از کسانی که آماج حملات آنان قرار می‌گرفتند حق دفاع از خود را نداشتند.
* تجدید رابطه با آمریکا و مقدمات مربوط به آن قطعاً از مصادیق سیاست‌های کلان است و به همین دلیل، در این زمینه حرف آخر را باید از رهبری شنید و تکلیف رابطه با آمریکا را تصمیم ایشان تعیین می‌کند.
* رئیس‌جمهور روحانی، قبل از سفر به نیویورک و در ایام حضور در نیویورک بارها اعلام کرد درباره مسائل این سفر دارای اختیارات کامل است. از آنجا که این سخن رئیس‌جمهور با تکذیب رهبری مواجه نشد، روشن است که درست است و آنچه وی انجام داده در چارچوب اختیاراتی بود که داشت.

*خوشبختانه، معترضان همگی در زمره کسانی هستند که خود را پیروان ولایت معرفی می‌کنند و حتی معتقدند اعتراضاتشان نیز در راستای حمایت از ولایت و رهبری است. اگر آنها در این ادعای خود صادق هستند، باید عدم تکذیب سخنان رئیس جمهور، که به معنای تأیید آن از ناحیه رهبری یا لااقل عدم مخالفت ایشان است، را مورد توجه قرار دهند و در برابر آن ایستادگی نکنند. البته نقد منصفانه به ویژه در مورد چگونگی برخوردها، امری طبیعی است و کسی نمی‌تواند این حق را از مخالفان سلب نماید، اما رعایت اعتدال در نقد و اعتراض، انتظار به جائی است که از آنان می‌توان داشت.

* اگر مخالفان بخواهند دست از افراط بردارند و اهل اعتدال باشند، باید به نقاط قوت سفر رئیس‌جمهور و اقدامات برجسته وی نیز توجه کنند. پیشنهاد طرح "جهان علیه خشونت و افراطی گری" و طرح موضوع مهم و حساس "ائتلاف برای صلح" در برابر "ائتلاف برای جنگ" در سخنرانی رئیس‌جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل، منطق کوبنده‌ای بود که توانست تمام توپخانه‌های تبلیغاتی آمریکا، اروپا و صهیونیسم بین الملل را که همواره ایران را با چهره‌ای خشن و جنگجو معرفی می‌کردند از کار بیاندازد و خود آنها را به عنوان منشأ جنگ افروزی و خشونت و افراطی‌گری زیر سؤال ببرد.

این سخنرانی را که همه هیأت‌ها در آن حضور داشتند با سخنرانی رئیس‌جمهور سابق که برای صندلی‌های خالی صحبت می‌کرد مقایسه کنید و به این سؤال پاسخ بدهید آیا این سخنرانی مایه عزت ملت ایران و نشان دهنده قدرت و منطق نظام جمهوری اسلامی نبود؟ در این سخنرانی ادعای مدیریت جهان توسط رئیس‌جمهور ایران مطرح نشد، کاری که رئیس‌جمهور سابق کرد و مورد بی‌اعتنائی و ریشخند قرار گرفت ولی دکتر روحانی با منطق قوی، مدیریت جهانی را نقد کرد و به سران کشورها راهکار مدیریت صحیح را نشان داد.

*معترضان همان کسانی هستند که از 8 سال قبل تاکنون شاهد رفتارهای غیرمتعارف رئیس‌جمهور سابق بودند که به رئیس‌جمهور آمریکا نامه نوشت ولی جوابی دریافت نکرد. در سفر آخر خود به نیویورک بارها به بیان‌ها و زبان‌های مختلف برای ملاقات و مواجهه و مذاکره با دولتمردان آمریکائی اعلام آمادگی کرد ولی با بی‌اعتنائی مواجه شد و در یکی از سفرهایش به آمریکا در سیاسی‌ترین شورای متعلق به دولت آمریکا شرکت کرد و هیچ سخن مؤثری نگفت و نشنید، این حضرات اینها را دیدند ولی هیچ عکس العملی نشان ندادند و اعتراضی نکردند و حتی به تحسین او نیز پرداختند!

ناصر ( موج نو )
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۱۰:۱۴
میدونید دلیلش چیه که به احمدی نژاد اعتراض نمی کردند؟
چون این افراد افراطی جیره خوار احمدی نژاد بودند و از بیت المال پول های بی حساب و کتاب میل مینمودند که انشاالله حرومشون باشه (138436)
ايمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۱۰:۲۸
متن بسيار عالي و منطقي تهيه شده است. تشكر از نگارنده (138439)
حسن گلاسکو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۱۰:۳۳
به کسانیکه عزت را در پر بودن صندلی های یک سازمان کذائی می بینند چه میشود گفت ؟؟!! و البته باید خوش رقصی کرد گردن کج نمود و دل قاتلان و تروریستها و تروریست پرورها و مظلوم کشها را بدست آورد تا با عزت شد !
این است منطق اعتدال و تدبیر ... همان منطقی که فرزند خلف ! منطق تنش زدایی است که نهایتِ عزتش به محور شرارت ختم شد ... خدا عاقبت این یکی را به خیر کند ... بلند بگو آمین !!! (138442)
لاله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۱۱:۰۹
توام یه روز خوب میشی برادر خدا بزرگه.بلند بگو آمین!!! (138475)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۱۱:۱۸
لااقل خودت به خودت یه مثبت بده برادر طالبانیزم من (138482)
علی رضا ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۱۱:۳۶
آقای حسن گلاسکو اول از همه چیز رهبر این مملکت همه چیزو گفت اما شما نمی خواهید بشنوید چون اصولا گوشی برای شنیدن ندارید
دوم آیا تندروی شما عزت این مردم را زیاد کرد یا ذلتشان را؟؟؟؟در هشت ساله گدشته برای ایران جز تحقیر و توهین ،تحریم وبی ارزش شدن پاسپورت و تروریست خواندن ایرانی ها چیزی داشتین؟؟؟ روابط خارجی هم که کلا تعطیل (138499)
سبز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۱۱:۳۸
تو رو به احمدی نزادتون دیگه ساکت باشید بگذارید دولت دکتر روحانی مردمو از این فلاکت احمدی نزادی بیرون بیاره (138502)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۱۱:۵۱
کفکیر جیره و مواجبتان به ته دیگ خورده دارین پرت و پلا میگین (138516)
ن_ الف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۱۱:۵۷
اگر سازمان كذايي بود چرا رفت ؟؟ چرا سخنراني كرد ؟؟!! الان چون ضايع شديد اعلام مي كنيد صندلي هاي خالي يك سازمان كذايي!!!!! توي 8 سال منطق اعتدال و تدبير آقاي احمدي نژاد رو ديديم كه جز خوار شدن ايران و ايراني چيز ديگه اي نداشت . (138519)
ساجده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۱۲:۰۶
شما لطف کنید توضیح بدید که سخنرانی های مشعشع احمدی نژاد نهایتش به چی ختم شد!!!!!!!!!!بعد لطف کنید نتیجه مدیریت جهان رو بیان کنید(با ذکر کشور های مورد مدیریت قرار گرفته)............بعد نتیجه مدیریت ایشون به ایران رو بازگو کنید که در این مورد آخر توضیح زیادی لازم نیست خودمون در جریان هستیم.......سپس همگی با هم برای عاقبت به خیری ایران عزیز دعا میکنیم.....بلند بگو آمین (138526)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۱۲:۱۵
دوست محترم اين سايت جاي عربده كشي و توهين و تمسخر و اوباش گري نيست زحمت بكشيد به سايت محبوبتون فارس مراجعه كنيد اينجا جاي آدم هايي هست كه با فكر و ايده و منطق با هم صحبت ميكنند . و در مرامشان هوچيگري و لنگه كفش پراني مفهومي ندارد. اگر مي خواهي بااين روش صحبت كني بسم الله ولي اگر مي خواهي هوار بكشي برو فارس (138538)
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۱۲:۵۷
معترضان همان کسانی هستند که از 8 سال قبل تاکنون شاهد رفتارهای غیرمتعارف رئیس‌جمهور سابق بودند که به رئیس‌جمهور آمریکا نامه نوشت ولی جوابی دریافت نکرد. در سفر آخر خود به نیویورک بارها به بیان‌ها و زبان‌های مختلف برای ملاقات و مواجهه و مذاکره با دولتمردان آمریکائی اعلام آمادگی کرد ولی با بی‌اعتنائی مواجه شد و در یکی از سفرهایش به آمریکا در سیاسی‌ترین شورای متعلق به دولت آمریکا شرکت کرد و هیچ سخن مؤثری نگفت و نشنید، این حضرات اینها را دیدند ولی هیچ عکس العملی نشان ندادند و اعتراضی نکردند و حتی به تحسین او نیز پرداختند! (138583)
مهدي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۱۳:۳۸
دقيقا منظورت از تروريست ها و تروريست پرور ها كيه؟اون كشوري كه رءيس دولتش جايزه ي صلح نوبل رو برد يا اون كشوري كه دولتش بزرگترن حامي تروريست سال شد (138630)
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۱۴:۳۱
اینها کسانی هستند که از آن طرف بام به زمین می افتند انشاءا... خدا هدایتشان کنداین منطق مانند همان سخنانی است که میگفتند: این بخشنامه ها کاغذ پاره ای بیش نیست وعاقبت کار به اینجا ختم شده است که میبینید (138673)
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۱۶:۴۷
حسن اقا خرد جمعی منطق اعتدال را درشرایط فعلی قبول دارن و میخوان که از تنش وفشار اقتصادی فاصله بگیرن . الان هم با انتخاب رئیس دولتی که این خواسته رو انجام بده همراه شدند رهبر کشورهم نظرمثبتی به این حرکت دارن وانشاا.. نتیجه هم خواهد داد.شما و طرز فکر شما چه نفعی به این مردم رسوند؟ عزت رو وقتی جستوجو کن که مردمت زیربار فشار اقتصادی دین واخلاق وبنیاد خانوادشون ازبین نره. وگرنه شعار های ایدولوژی دادن راحته وشما هم عادت کردین به سازمخالف زذن درهرحال متاسفانه. (138787)
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۱۷:۵۴
نه هرگز این ها گفتی کی هست بگو ما هم بدونیم خوش رقصی یعنی مذاکره پس جلیلی برای همین تونست دل شما رو بدست بیاره (138820)
حسن گلاسکو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۲۳:۱۲
بجای بد و بیراه گفتن کمی منطقی باشید . دروغ که نگفتم ... همین امروز اوباما جونتون دوباره ایران را تهدید کرد و گفت گزینه نظامی روی میز است و با صهیونیستها در مورد مذاکره با ایران مشورت خواهد کرد ضمن اینکه گفت ایران بخاطر تحریمها حاضر به مذاکره شده ... میدانید معنی این حرفها چیه ؟‏!‏ این نتیجه همان روی خوش نشان دادن به این قلدرها و دلخوش بودن و ذوق زدگی برای صندلیهای پر در همین اول کار است . مذاکره ای که طرف مقابل در مقام شاکی و قاضی و ... و شما هم در جایگاه متهم باشید نتیجه اش غیر از ذلت نخواهد بود البته اگر واقعا در فکر عزت باشید نه کسب نتیجه به هر شکلی‏!‏‏!‏‏!‏ (138935)
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۱۰:۴۴
بابا رو که رو نیست سنگ پا قزوینه این افراطی ها رسوای هردوعالم هستند. (138451)
حسن گلاسکو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۱۲:۵۵
بله دیگه ... آب داره سربالا میره !!! افراطی ها و آشوبگران و چماق بدستان دیروزی که مملکت را به خاک و خون کشیدند آنهم بخاطر توهم یک آدم متوهم !!! ... اکنون ادای آدمهای گل و بلبل و بچه مثبت ها را در می آورند! (138578)
رامین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۱۰:۵۵
به این میگن سیاست یک بام و دو هوای آقای ارزشگرا!!! (138461)
مسلمان ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۱۱:۰۵
بافضای آزادبرای نقدسازنده موافقم،ولی زمانی که هدف تخریب وکارشکنی وبه شکل تهمت ودروغ وبی حرمتی باشد؛اولا مراجع قضایی بایدبه موقع عکس العمل نشان دهندومسؤلان دلسوز نظام هم به مراکزقدرتی که هنوز باهزینه بیت المال دراختیارافراطیون قراردارد؛بیشترتوجه کنندتابه امیدخدا بیش ازپیش سرمایه های مملکت به زیان ملت استفاده نشود. (138470)
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۱۱:۲۹
چون اينها حزب بادند هر طرفي كه باد بياد اينها هم مي روند اون طرف. اين كه پرسيدن نداره !! (138492)
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۱۱:۵۷
واقعا هر وقت ياد رفتار ها و سخنان احمدي نژاد مي افتم احساس سر شكستگي ميكنم.به والله قسم (138518)
نظومی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۱۲:۱۴
با با این ساندیس خورا فکر ومغزشون کجا بود؟!!... (138535)
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۱۲:۵۳
احمدی نژاد دیوانه قدرت و خبرسازی بود التماس می کرد که خودش رابطه را شروع کنه ولی کسی قبولش نداشت (138575)
یاشار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۱۳:۵۴
با تشکر از نگارنده به خاطر متن دقیقش (138651)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۲۱:۱۴
روحانی ظریف مچکریم (138894)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۲۲:۱۳
یاد کفن پوشان زمان خاتمی افتادم
واقعا اینها 8سال خواب بودند
فقر و بدبختی مردم رو ندیدند
فساد اخلاقی رواج داده شده رو ندیدند
دزدی رو ندیدند
بی اخلاقی سیاسی رو ندیدند
از دست شما به کی پناه ببریم (138918)