کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مقاله وارده

نمونه‌اي از آنچه بر دانشگاه‌هاي ما مي‌گذرد!

29 مهر 1392 ساعت 15:24

گروه فرهنگي: دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین، دانشگاهی که بخشی از برنامه‌ی چشم‌انداز توسعه‌ی کشور برای قدرت اوّل خاورمیانه شدن به حساب مي‌آید، دانشگاهی که مقام معظّم رهبری در تبیین اهمیّتش، آن را "آبروی نظام" تلقّی کرده‌اند، وضع بسیار نامناسبی دارد.


نمی‌دانم تاکنون با یک دانشجوی مشغول تحصیل در این دانشگاه روبه رو شده‌اید یا نه، اما بگذارید از همین دور برای شما از دانشگاهمان و آنچه در 8 ساله گذشته بر آن گذشته برايتان بگویم! بزرگترین اشکال دانشگاه ما این است که اسم اشتباه به روی آن گذاشته‌اند. این مکان هرچه باشد، مشابهت چنداني با يك محيط آزاد و شاداب "دانشگاهي" ندارد.  تبدیل شده به محيطي برای جوسازي و فضاسازي‌هاي سياسي عده‌اي افراد که همگی در طیف گروه پایداری مي‌گنجند، محلّی برای قطع کردن درختان تنومندِ يك فضاي آموزشي به دست فرصت‌طلبان و افراطی‌ها!

در دانشگاه ما هیچ کس جرأت پرسش و اعتراض ندارد. دانشجویان از اینکه زیر بیانیه‌ای را امضا کنند، هراس دارند و به خود مي‌لرزند. تبدیل به زندانی شده که هر روز بیش از دیروز شخصیت دانشجو را تحقیر مي‌کنند. دانشگاه ما پول برای فعّالیت‌هاي علمی نمی‌دهد، امّا موقع برخي مراسم(....) ایستگاه‌هاي صلواتی راه مي‌اندازد و فضای دانشگاه را به کلّی تغییر مي‌دهد. به خوابگاه‌هایش رسیدگی نمی‌کنند، به دانشجویان معمولی خوابگاه نمی‌دهند اماّ اگر طیف فکری‌تان به سمت مسئولان باشد، چندین ترم هم که مشروط شده باشید، به شما خوابگاه خواهند داد!

در  اين دانشگاه شایسته‌سالاري سخت غريب است، هرچه بیشتر شبیه‌شان باشید، بیشتر ترقّی خواهید کرد. دانشگاه ما سال قبل، از هول ته دیگ به درون دیگ افتاد و رشته‌هایش را تفکیک جنسیتی کرد، چند نفر را به عنوان "ضابط پوشش" در دانشگاه مانند گشت ارشاد استخدام کرد که مي‌گردند و به پوشش دانشجویان گیر مي‌دهند و با واژگانی چون "جنگ نرم"، "فتنه"، "اقتصاد مقاومتی" و... کلی برای خودش مراسم و همایش برگزار کرده و مي‌كنند...

دانشگاه ما جایی نیست که بتوان کرامت دانشجویی را احساس کرد. فقط لگدمال شدن آن را مي‌توان فهمید. دوربین‌هاي نصب شده در جاهای مختلف دانشگاه از پنجاه مي‌گذرد. هیچ کاری رفاهي برای دانشجویان نمی‌کنند اما تا دلتان بخواهد علیه آنها هرچه بتواند مي‌کنند! مسئولان دانشگاه عاشق تبلیغاتند. عاشق این هستند که باهاشان مصاحبه شود و از پیشرفت‌ها و اخبار خوش جدید دانشگاه بگویند و با افتخار نقش خود را در این راه به همه نشان دهند. دانشگاه ما در مجله و بولتن تبلیغاتی که از کارهای خود منتشر مي‌کند، اخباری مي‌گذارد که حتي مایه‌ی خنده‌ی مرغ پخته مي‌شود! به قدری بزرگنمایی و اغراق مي‌کنند که مي‌بینی عکسی مربوط به سمینار گروه مکانیک را برداشته‌اند و چسبانده‌اند زیر متنی از فعالیت انجمن علمی معماری!!

دانشگاه ما جولانگاه عده‌ای ناآگاهِ قیل و قال پرست شده که جز خود کس دیگری را قبول ندارند. آن را کسانی مي‌گردانند که به خون دولت روحانی تشنه‌اند. يكي از معاونان دانشگاه ما در سایت رجانیوز مقالات معناداری مي‌نویسد و با عطف مسائل روز به روایت‌هاي مذهبی و تاریخی، سعی در اثبات افکار خود در جایگاه یک افراطی را دارد. دانشگاه ما جایی نیست که دانشجو بتواند "دانشجو" باشد... دانشگاه ما تعداد زیادی از جوانان این مملکت را محدود و محبوس در جعبه ی کوچک افکار خودش کرد... لطفاً این مکان را دریابید... اينجا اسمش دانشگاه است اما حتي با پادگان هم قابل مقايسه نيست!

امضا محفوظ- جمعي از دانشجويان


کد مطلب: 18473

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/article/18473/نمونه-اي-آنچه-دانشگاه-هاي-مي-گذرد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir