به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۰:۳۱
 
۱۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۲۹ ساعت ۱۷:۰۸
کد مطلب : ۱۸۵۷۰
مردم کجا و کی به شما نیابت و وکالت داده‌اند؟

«مردم ايران» در ادبيات افراطيون يعني «خودشان»

گروه سياسي: مردم با رای حداکثری خود به دولتی وکالت داده و تفویض اختیار نموده اند تا برای چهار سال امورات اجرایی و سیاسی کشور بر اساس صلاحدید، گفتمان و برنامه‌هاي آن دولت رتق و فتق گردد و این انتخاب و انتصاب با تنفیذ رهبري طبق قواعد قانون اساسی کشور رسمیت یافته است.
«مردم ايران» در ادبيات افراطيون يعني «خودشان»
کامران منصوری جمشیدی

تا این مرحله محلی برای مناقشه بین جناحهای سیاسی درون نظام نیست و نباید باشد از منظر همراهی و قبول قلبی و بروز احساسات دورنی نیز از همه رسانه‌هاي جناح و گرایشات مختلف سیاسی، تا چند روز بعد از انتخابات جملگی با تیتر‌هاي نظیر: تجلی حماسه سیاسی ـ شکوه حضور ـ عظمت مشارکت.... و از این قبیل عناوین خود را در شادی این انتخاب شریک دانستند. پس مشکل کجاست که هنوز چند ماهی از کار دولت منتخب نگذشته تخریب ها، تهاجمات، سیاه نمایی‌ها و بحران سازی‌هاي روزانه جای آن تیتر‌هاي همدلی و همراهی را گرفته است.

اگر تنها همان روزنامه مشهور خاص و عام چنین مي‌کرد جای نگرانی نبود که اقتضای طبیعت ایشان نیش البته از سر کین است، اما هنگامی که فعالیت و جنب و جوش گروههای فشار موسوم به (خودسرها) افزایش یافته و لنگه کفش بدست، دشنام بر لب و لگام گسیخته در سخنرانی‌ها و همایش‌ها وجود مخل نظم و اخلاقشان حاضر است، زمانیکه حتی در بخشهایی از رسانه ملی تبلیغ تخریب و زیر آب زنی جلوه گر است و وقتیکه از بلندگوها و تریبون‌ها فریاد تفرقه افکن و اتحاد شکن و ناسزا گو بلند است، فضا مخاطره آمیز و هوا ناجوانمردانه و مسموم پیش بینی میشود و جای نگرانی دارد.

جالب اینکه آن بانگ و فریاد‌ها نظر خویش را صریح و به شخصه نمی گویند، بلکه در کسوت سخنگوی همه مردم، بی آنکه از مردم نیابتی داشته باشند حرف دل خود را از زبان مردم گفته و با این مردم بازی قصد خود یعنی بحران سازی را دنبال میکنند. چرا بحران؟ چون اخلاق جوانمردانه ای در رقابت ندارند و هنگامیکه رقیب را برتر مي‌بینند بجای اینکه خود را بالا بکشند حریف را مي‌خواهند پایین بیاورند. واژه‌هایی ترکیبی مانند مردم عزیز، ملت آگاه و مردم فهیم پیش درآمدی برای تحریف نظر و خواست همان مردم عزیز مي‌باشد.

"مردم عزیز نمی‌خواهند"، "ملت فهیم نمی‌گذارند"... باید با این دوستان گفت مردم کجا و کی به شما نیابت و وکالت داده‌اند؟ این مردم كه همین چند ماهه پیش با وجود کاندیدهای همفکر شما با بیش از 18 میلیون رای به گفتمانی غیر از گفتمان شما نظرشان این بوده که حداقل برای این چهار سال روشی غیر از روش شما را برای اداره کشور مي‌پسندند. چرا باز مي‌فرمائید مردم؟ مردم عزیز به چه زبان و به چه طریق باید اعلام نظر نمایند که نظرشان بر شما معلوم شده و تحریف نشود و از زبان آنها اعلام نظر نگردد؟ آیا رفراندومی گویاتر و مقبول تر از انتخابات ریاست‌جمهوری بر اساس قانون اساسی و میثاق ملی زیر نظر شورای نگهبان وجود دارد که برای شما رفع شائبه نماید؟

اگر از نظر مردم می‌گوئید که 24 خرداد امسال نظرشان این بود دولتی سرکار بیاید که در برنامه‌هاي اعلامی و بی پرده و منتشر شده اش، در بحث سیاست داخلی اعتدال و احترام به حقوق شهروندی و آزادی بیان و همچنین در بحث سیاست خارجی رفع تنش و تعامل حکیمانه با جهان را مورد نظر داشت. مي‌توانید و حق شماست به این سیاستها نقد داشته و حتی مخالف باشید، اما نگویئد مردم مخالفند بفرمائید بخشی مخالفند یا بهتر آنکه بگوئید ما مخالفیم. شخصی فرموده بود: (مردم چه کاره هستند که نظر بدهند) خب ایشان صادقانه و رو راست ایدئولوژی و نظرش را بیان کرد و فریب و تظاهر ننمود. حال اینکه اگر مردم نباشند و نخواهند، نظر ایشان به چه کار مي‌آید و یا اینکه خداوند اینهمه پیامبر و رسول برای جلب نظر و بشارت مردم فرستاده چه فحوایی دارد مجال و جای دیگر مي‌طلبد اما چرا برخی از کیسه مردم خرج می‌کنند؟

هشت سال دولت اصولگرا دولت منتخب شد و هر سیاست داخلی و خارجی را که منظور داشت پیاده کرد و مردم متنعم از سود و زیان آن صبر کردند تا گاه انتخاب بعدی فرا رسد و اینبار نظرشان این بود که دولتی با شعار و خط مشی معلوم و مذکور در تبلیغات و اعلام مواضع ها، زمام امور را بدست بگیرد. چرا برخی نمی‌توانند صبر کنند تا کار به نتیجه برسد و آنگاه نتیجه را به نقد و بررسی و تخریب و تفسیر بنشینند.

این اعمال فشارها، تعجیل در به چالش کشیدن نظر و حق رای مردم نیست؟ آیا مي‌دانند در برابر مردم ایستاده اند؟ می‌دانند که نظر مردم غیر از نظر ایشان بوده و مردم این را بخوبی می دانند؟ مردم مسئله دیگر را هم بدانند که، ادامه این چنین رفتار و کرداری احتمالا به آنجا ختم خواهد شد که عنقریب است روزی که از اینهمه تحریف و حرف بر زبان مردم نهادن به ستوه آمده پرده شرم و حیا دریده و اصل حق رای مردم را به ناچار منکر شده و بی اغماض بجای مردم بگویند ما.

۱۳۹۲/۰۷/۲۹ ۱۷:۲۲
دقیقا (151498)
۱۳۹۲/۰۷/۳۰ ۱۱:۱۵
بابا جان چرا نمیخواهید بفهمید 50 درصد از این مردم به گفتمان و نفکر اقای رو حانی رای ندادند یعنی اون 50 درصد افراطی هستند؟ (151795)
۱۳۹۲/۰۷/۳۰ ۱۵:۱۱
جلل الخالق 50 درصد چطوری حساب کردین ؟ مثلا موسوی و کروبی رای ندادن با اصولگرایان جمع زدنید (152006)
۱۳۹۲/۰۷/۳۰ ۱۶:۵۸
واقعا ودقیقا چون نه لباس سبز پوشیدند نه سطل آشغال آتش می زنند ونه به نظام وانقلاب ونه اصل ولایت فقیه فقیه اهانت میکنند و نه به انتخاب ملت توهین کردند (152090)
فرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۹ ۱۷:۲۳
اصلا یکی از دلایلی که مردم در انتخابات شرکت کردند برای این بود که به اینها (نه)بگویند من نمیدونم مردم با چه زبانی باید به اینها بگویند که شما را نمیخواهند (151499)
۱۳۹۲/۰۷/۲۹ ۲۳:۲۹
مشكل اينه كه زبونشون يا ناشناخته است يا كلا هيچ زبوني متوجه نمي شن. (151667)
۱۳۹۲/۰۷/۲۹ ۱۷:۳۱
فتنه گر = افراطی (151501)
۱۳۹۲/۰۷/۳۰ ۰۹:۱۱
احسنت احسنت
فتنه گران و فتنه جویان که در 88 و 78 خودشون رو خوب نشون دادن (151731)
یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۹ ۱۷:۳۲
خوب اونام دقیقا منظورشون اینه که مردم یعنی فقط ما.!؟
فقط یه عده کم(مردم ایران)باهاشون مخالفن که اونم حله......!!!؟؟؟ (151502)
عداتخواه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۹ ۱۷:۴۰
اولا دولت فعلی تحت شرایط خاص که خودتان میدانید سر کار امد که جای بحثش اینجا نیست .بعضی از مردم هم رای به این چند نفر دادند.پس پای همه مردم را به میان نیاورید.پس به جای اینکه مرتب از فلان دولت انتقاد کنید سیاست داشته باشید وبا این کار افراطیها خود به خود در اقلیت هستند. اما اگر ادامه دهید مطمین باشید حداکثر 4 سال دیگه جواب دندان شکنی خواهید گرفت. (151504)
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۳۰ ۰۸:۱۹
یعنی عزیز اگه شرایط خاص نبود نمیذاشتن روحانی بیاد یا اینکه جلیلی رای بالا رو داشت یا اینکه 63 درصد جلیلی رای میاورد یا اینکه اصلا نیازی نبود احمدی نژاد بره. . . . . (151715)
۱۳۹۲/۰۷/۳۰ ۱۱:۲۵
منفی هارو داری منفی گرا (151805)
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۳۰ ۱۵:۱۴
شرایط خاص رو دوستان شما بوجود آردن شرایط خاص یعنی تحریم ها که پدر اقتصاد رو درآورده (152010)
محمد حسینی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۹ ۱۷:۴۲
مردم در انتخابات پیام خودشان را کاملا روشن بیان کردند.لطفا آقایون افراطی کمتر از کلمه مردم استفاده کنید چون "مردم ایران" کفش پران و فحاش و ... نیستند.
پیام مردم در انتخابات اعتدال و آزادی و امید بود نه افراط و فحاشی و تندروی (151506)
سبز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۹ ۱۸:۲۸
تا بوده چنين بوده اين عده هميشه مقابل راي مردمند (151531)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۹ ۱۸:۵۶
کجان کسایی که ادعای پیروزی انتخابات رو میکردن و گوش فلک رو کر کرده بودن و میگفتن اصولگراها پیروز شدن !! پس چرا با ریس جمهور منتخبتون این رفتارو میکنید؟؟؟
یا من عقل سلیمی ندارم یا شما نادان تشریف دارید. (151550)
۱۳۹۲/۰۷/۳۰ ۰۴:۱۹
نه داداش عقل تو کاملا خوب کار میکنه متاسفانه در اصلاح طلبان یه عده افراطی هستند تا ارزش ها رو نابود نکنند بیخیال نمیشن بجای این حرف ها اصلاح طلبان مشاوره اقتصادی به دکترروحانی بدهند تا وضع اقتصاد بهتر شود. (151708)
۱۳۹۲/۰۷/۳۰ ۱۱:۲۸
کلا فازت چیه ؟؟؟ چی میگی؟؟ اصلاح طلب ها خوبن یا بدن؟؟؟ خودت چطوری؟؟ (151809)
ازادی بیان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۹ ۱۹:۱۱
اخه دقیقا اصلاح طلبان هم فقط خودشون مردم میدونن و بقیه رو سازماندهی شده افراطی گروه فشار نام گذاری میکنند. (151559)
سعید ر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۳۰ ۱۱:۲۹
شما هم یه نگاه به منفی ها بکن جانم (151811)
آذرمیدخت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۳۰ ۰۸:۳۴
مردم ایران به زبان فارسی در انتخابات حرف زدند. دیگر با چه زبانی بگوییم شما را نمی خواهیم دست از سر این ملت بکشید. بگذارید ملت راه خود را ادامه دهند. ما نمی خواهیم شما در صدا و سیما از طرف مردم چیزی خلاف نظر اکثریت مردم بگویید.
نیش عقرب نه از ره کین است اقتضای طبیعتش این است. (151718)
سعید ر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۳۰ ۱۱:۳۰
آفرین (151814)
وحید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۳۰ ۰۹:۰۹
کجایند یاران پر مدعا (151729)
سعید ر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۳۰ ۱۱:۳۳
پر مدعا ها رفتن وحید جان الان معتدلین پر امید امدن (151815)
تیرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۳۰ ۰۹:۵۹
من یه سوال دارم
چرا 100 نفر به راحتی میتونن سخنرانی مثلا آقای هاشمی را قطع کنن ولی اگه 1000 نفر مخالف سخنان مثلا آقای جنتی باشند جرات نمی کنن حرف بزنن و سخنرانی را به جنجال بکشانند؟ پس باید ایراد کار جای دیگه باشه (151752)
سعید ر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۳۰ ۱۱:۳۵
باید دید اون 100نفر تو جیبشون چی دارن یا دستشون به کجا وصله که اون 1000 نفر بی نصییبن (151818)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۳۰ ۱۳:۰۴
تیردادجان دلیلش اینه که اون 100 نفر به نهادهای انتصابی وابسته هستند و اون 1000 نفر به نهادهای انتخابی.!! حالا دیگه خودت پیدا کن پرتقال فروش رو.!!!!! (151884)
مبینا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۳۰ ۱۱:۲۹
ببخشید میشه بپرسم این لفظ افراطی رو دقیقا از کجا آوردید؟
میشه بفرمایید اینها دقیقا در چه مواردی افراط می کنن؟
یعنی الان ملاک اعتدال شما هستید مخالفاتون افراطی؟ (151810)
۱۳۹۲/۰۷/۳۰ ۱۱:۵۰
سفیر سابق ایران در نيويورك با بیان اینکه ما نگاهمان نسبت به آمریکا سطحی و ژورنالیستی است ادامه داد: امروز همه از یک تلفن خوششان آمده اما کسی نمی پرسد که مابه ازای این دیپلماسی تلفنی چه بوده است؟

وی گفت: متاسفانه در این ۱۰ - ۲۰ روزی که از این دیپلماسی تلفنی گذشته است بسیاری از صاحب نظران و دانشمندان ما نیز از این اتفاق خوش‌شان آمده و راضی هستند اما نمی شود که ما بعد از ۳۴ سال "نه" گفتن یک دفعه "آری" بگوییم.

خرازی ذوق زدگی برخی نسبت به رابطه ایران و آمریکا را ناشی از عدم آگاهی دانست و اضافه کرد: بسیاری از صاحب نظران امروز ایران عمق دانش‌شان یک وجب است.
صاق خرازی
میبینید حتی خودی ها هم مواضع شما ها رو قبول ندارن.
این کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه باید مراقب این ذوق زدگی ها باشیم تا اتفاقی رخ ندهد که شرمندگی اش در تاریخ برای ما بماند افزود: این ذوق زدگی ها ممکن است ما را در مسیر و جهت دیگری قرار دهد که نقطه مقابل استقلال کشور باشد و ممکن است به استقلالمان ضربه بزند. (151835)
۱۳۹۲/۰۷/۳۰ ۱۱:۵۷
ژست انتقادپذیری برای قبل از قدرت است. وقتی مکنت و قدرت رسید، دیگر انتقاد پذیری نوعی حماقت است. فرقی هم نمی کند دولت لیبرال ها باشد یا مهرورزها یا تکنوکرات ها.

امروز آقای زنگنه حرف هائی زدند که برای رسانه ها هیچ تازگی ندارد. مردم سالها است به این سنخ رفتارها عادت دارند. سخنانی به سبک رجزهای ملوکانه و مداحی های درباری. فرمودند این دولت معجزه الهی است. یاد رحیمی بخیر. می گفت اگر بنا بود بعد پیامبر پیغمبری دیگری بیاید حتما نامش احمدی نژاد است. جناب زنگنه همچنین مخالفان تندروی این دولت را با صهیونیست ها و تروریست ها یکی دانستند. یاد بقائی بخیر. می گفت این الف و جهان و مهر و پنجره با صهیونیست ها یکی هستند. (151842)
ﻧﺎﺷﻨﺎﺱ
United States
۱۳۹۲/۰۷/۳۰ ۱۶:۰۸
اﻓﺮاﻃﻲ ﻣﻮﺟﻮﺩﻱ اﺳﺖ ﻛﻪ ﺧﻼﻑ ﺭاﻱ ﻣﻠﺖ ﺣﺮﻣﺖ ﻣﻴﻜﻨﺪ و ﺟﻴﺮﻩ ﺧﻮاﺭ ﻭاﺭﺩﻛﻨﻨﺪﮔﺎﻥ ﺷﻜﺮ و ﺧﻮﺩﺭﻭ و ...ﻫﺴﺘﻨﺪ و ﻛﺎﺳﺒﻴﺸﺎﻥ ﺳﺨﺖ ﺩﺭ ﺧﻂﺮ اﺳﺖ (152039)