به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۴:۱۹
 
۳۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ساعت ۱۲:۲۳
کد مطلب : ۱۸۷۶۰
يادداشت ابوالفضل فاتح، (مديرعامل سابق ايسنا)

ضرورت واکنش علی‌وار به سیلی‌های‌ظالمانه

ضرورت واکنش علی‌وار به سیلی‌های‌ظالمانه
گروه سياسي- رسانه‌ها: سايت انصاف نیوز نوشت: اظهارات یکی از دختران میرحسین موسوی درباره‌ي نحوه‌ي برخورد یکی از ماموران با او و خواهرش پس از ملاقات دو ساعت و نیمه در ظهر روز عید غدیر خم (پنج شنبه 2 آبان ماه) با پدر و مادر خود، بازتاب بسیاری یافت؛ بازتابی که کمترین پاسخ به آن، برخورد سریع با مامور با ماموران خاطی در این زمینه است. دکتر ابوالفضل فاتح، (مديرعامل سابق ايسنا) در یادداشتی در اين باره نوشت:

بسم الله الرحمن الرحیم. "امام علی (ع) در خطبه ۲۷ نهج البلاغه فرموده اند: «شنيده ام كه يكي از آنها بر زن مسلماني داخل شده و ديگري، بر زني از اهل ذمّه. خلخال و دستبند و گردنبند و گوشواره اش را ربوده است و آن زن جز آنكه از او ترحم جويد چاره اي نداشته است. آنها پيروزمندانه، با غنايم، بي آنكه زخمي بردارند، يا قطره اي از خونشان ريخته شود، بازگشته اند. اگر مرد مسلماني پس از اين رسوايي از اندوه بميرد، نه تنها نبايد ملامتش ‍ كرد بلكه مرگ را سزاوارتر است."

در جایی دیگر می خوانیم که "ابوالاسود جعاله قاضی حضرت بوده و حضرت ایشان را عزل می‌کند. وقتی از امام سوال می‌کند که چرا من را عزل کردید، من که خیانت و جنایتی مرتکب نشده بودم، امام می‌فرمایند؛ دیدم که در مقام قضاوت صدای خود را بر متهم بلند کرد".

"حضرت هم‌چنین می‌فرمایند؛ آن کس که بخواهد با بدی به جایی برسد، مغلوب است و پیروز نمی‌شود. می‌فرمایند؛ شما از من می‌خواهید که با ستم کار کنم و به حق برسم، اما بدانید که هدف وسیله را توجیه نمی‌کند".

"شخصی نزد حضرت می‌آید و درخواستی می‌کند. حضرت به او می‌گویند که درخواست خود را بنویس. زیرا نمی خواهم خاری را در چهره شما می‌بینم . اگر بنویسید راحت‌تر هستید. یعنی عزت و کرامت انسان را در نظر می‌گیرند".

"روزی ابن عباس نزد امام می‌رفت که طلحه و زبیر را می‌بیند و به او می‌گویند که ما به مکه می‌رویم. ابن عباس به امام می‌گوید که آنها قصد توطئه دارند و شما باید جلوی رفتن آنها را بگیرید. اما امام می‌فرمایند؛ آنها هنوز کاری نکرده‌اند که من اجازه رفتن به آنها ندهم. در حالیکه حضرت از همان موقع موضع آنها را می‌دانستند".

و سیره علی ابن ابی طالب (ع) سراسر پر است از چنین نمونه های درخشانی. آن چیزی که علی (ع) را علی (ع) کرده است حکومت 5 ساله او بر مردمان بی وفای عراق آن روز نبود که پیش از او 25 سال دیگران حکومت کرده بودند. آنچه علی (ع) را علی (ع) کرد رفتار وشیوه حکومتی و غیر حکومتی اوست. آنچه صف بندی ها را آشکار می سازد در حکومت یا بیرون حکومت بودن نیست چرا که همانگاه که علی (ع) در حکومت نیست باز الگوی مردمان خویش است. در حکومت بودن یا نبودن علی (ع) را علی (ع) و طلحه را طلحه یا معاویه را معاویه نمی کند. مبنا حقیقت و عدالت است، آنگاه علی (ع) چه در حکومت باشد و چه نباشد به دلیل پایداری اش بر حق و کرامت انسانی، عین حق است و دیگری چه در حکومت باشد و چه نباشد تکلیفش چیز دیگری است.

صف بندی هایی که معیارش حکومت غیر معصوم است و حق را با ترازوی حکومت می سنجد مبنایی ندارد. جامعه علی وار در واکنش های خود به سیره علی (ع) نگاه می کند وصرف نفع و زیان خود و حکومت غیر معصوم را ملاک قضاوت قرار نمی دهد. تفاوت جامعه علی وار و موضع علی وار در واکنش به همان صدای بلند قاضی بر متهم و خلخال ربوده شده و همین سیلی های ظالمانه مشخص می شود. وگرنه اگر صبح تا شام سخن از علی بگوییم و وقتی پای چنین مظالمی به میان می آید سکوت پیشه کنیم و جامه ای ندریم نسبتی با علی (ع) پیدا نکرده ایم.

در روزی مبارک که تلاش ارزشمندی برای ملاقاتی دو ساعت و نیمه صورت گرفته است، در خانه امن حکومت به گوش دختران یک شخصیت محصور سیلی زده شده و هتک حرمت می شود. سیلی های نواخته شده بر صورت دختران مهندس میر حسین موسوی نمونه ظلمی است که در فرهنگ علوی لحظه ای بر آن سکوت روا نمی رود.

۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ۱۲:۲۶
دروغه (153774)
فرهاد فرهمند مهر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ۱۲:۴۵
با انکار واقعیت تلخ و غلط و خلاف شرع، اصل واقعیت از بین نمی رود. (153826)
۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ۱۷:۰۷
اگر میگی راسته این سوال رو جواب بده
اولش همتون گفتید صفحه شخصی اش اعلام کرده بعد معلوم شد صفحه شخصی نداره طرف رفتید مصاحبه کردید
با این کارها آزادشون نمیکنیم
اصلا فتنه خط قرمز ماست
البته بماند که سبز جلبکی ها قصد آزادی دارن بعدش خودشون بکشننش بندازن گردن حکومت (154113)
۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ۱۲:۵۲
اشتباها مثبت دادم......... باشه دروغه چرا تکذیب نمیکنند؟؟ دست به تکذیب و تحریف اقایون که خوبه!! (153834)
۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ۱۷:۰۷
منم اشتباهی به اون منفی دادم و به تو مثبت دادم (154115)
۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ۱۳:۰۴
تو که استرالیا هستی از ایران بیشتر خبر داری؟؟!!! (153850)
ايراندخت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ۱۴:۵۹
استفاده از فيلترشكن باعث ميشه آي دي ها متعلق به كشورهاي ديگري به نظر بيان... اين دوستمون قطعا ايرانه... ايشون لابد براي اومدن به فيس بوك و موعظه‌ي امثال ما مرتكب اين جرم شنيع- دور زدن فيلترينگ- شدن! و در همون حال اينجا هم حضور پيدا كردن! مطمئن باشيد كسي كه در استرالياست؛ براي رفتن دليل زياد داشته و بهتر از ما هم مي‌تواند از دور ببينند و رصد كنند! البته اگر خودشون چشمشون رو نبسته باشن و گوششون رو نگرفته باشن! (153982)
فرهاد فرهمند مهر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ۱۵:۰۱
استرالیا نیست جونم ، با فیلترشکن web freer اومده نظر گذاشته، آی پی سیستمش استرالیا خورده! (153985)
میرحسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ۱۵:۵۰
دوست عزیز
کافر همه را به کیش خود پندارد: اینجا نه 20:30 و نه فارس ، نه مهر و نه ساعت 21 سیما
وای به ما که ادعا میکنیم شیعه علی هستیم و با شنیدن اینگونه اخبار سرمان را مثل کبک زیر برف می کنیم (154034)
قرمز پر رنگ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ۱۲:۳۱
تصور این که شباهت یک درصدی به مولا علی (ع) داشته باشیم هم بسیار دور از ذهنه چه برسه به این که مثل ایشون رفتار کنیم (153787)
۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ۱۳:۲۰
به اسم علی (ع) بر او جفا می کنیم و حرمتش را نگاه نمی داریم. در آن دنیا مولا از ما شاکیست که به اسمش جفاها کردیم. (153877)
۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ۱۴:۲۶
توو رو خدا انقدر از ائمه واسه اثبات حرفاتون مایه نذارین.
اینو به همه کسانی میگم که ادعای مسلمونی دارن. چه اینطرفیو چه اون طرفی. (153951)
(امین)
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ۱۲:۳۵
اگر این افراطیون در زمان امام رضا(ع)حضور می داشتند،خدایی نکرده این افراطیون از خدا بی خبر ،امام بزرگوار هشتم(ع) را«سازشکار»می دانستند.
نباید شک کرد افراطیون دین ندارند و از سیره امیرالمؤمنین علی (ع) و ائمه اطهار هیچ نمی دانند که اگر می دانستند،بر زن مسلمانی سیلی نمی زدند و این گونه بر مردم ظلم نمی کردند.
آری به فرموده امیرالمؤمنین علی (ع):«حکومت با کفر باقی می ماند اما با ظلم دوامی نخواهد داشت» (153794)
امير
United States
۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ۱۲:۳۸
شرمگينم از سكوت ظالمانه تاريخ. (153800)
میترا افشاری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ۱۵:۰۳
تاریخ سکوت نکرده و نمی کنه، بخشی از جامعه که ترسو یا محافظه کارن سکوت می کنن ............ (153989)
۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ۱۲:۳۹
امان از دل میرحسین (153801)
فرهاد فرهمند مهر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ۱۲:۴۴
چرا اونایی برای ظلم به دختران و زنان فلسطینی و لبنانی و سوری و بحرینی داد وامظلوما و وااسلاماشون گوش فلک رو کر کرده، در این موقعیت سکوت کرده اند یا واقعیت را وارونه جلوه می دهند (به فارس و صراط رجوع کنید) (153824)
(امین)
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ۱۴:۳۳
از کجا می دانی سخنانی که در مورد فلسطین و لبنان و بحرین وسوریه می گویند هم راست باشد و آنجا نیز واقعیتها را وارونه جلوه نمی دهند ! (153954)
فرهاد فرهمند مهر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ۱۴:۵۸
من به راست و دروغ آن خبرها کاری ندارم؛ سؤال من درباره واکنش حضرات در داخل ایران نسبت به این قضایا بود. (153979)
مرتضی اشرفی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ۱۲:۴۹
از آقای روحانی انتظار داریم هرچه سریعتر دستور رسیدگی به این حادثه دردناک را صادر نماید. (153830)
بابک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ۱۲:۵۳
خیلی ناراحت کننده ست ، افرادی که دست به این کارهای غیراخلاقی میزنن باید بدونن که قدرت نمایی برای کسانی که پناهی ندارن و مظلوم هستند هنر نیست ، اگر قدرت داشتی و با دیگران (حتی دشمنت ) مروت کردی ، انسان هستی. (153836)
سبزم سبز بودم و سبز میمونم..
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ۱۲:۵۴
فقط میگم پشت این سکوتم فریاد بلندیست ک روزی خواهد شکست... (153839)
میترا افشاری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ۱۴:۵۶
تپیدن های دل ها، ناله شد آهسته آهسته
رساتر گر شود این ناله ها فریاد می گردد! (153976)
۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ۱۲:۵۴
...ما برای چی به آقای روحانی رای دادیم ..؟؟ نباید بذاره ناامید بشیم . (153840)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ۱۴:۵۷
یکی از مطالبات اصلی کسانی که به روحانی رای دادن رفع حصر و ازادی زندانیهای سیاسی بود.زمان انتخابات اقای روحانی صحبتی از معذرت خواهی و توبه میرحسین و کروبی هم نکردند حالا رفع حصر که اتفاق نیفتاد هیچ خانواده موسوی هتک حرمت هم شدند.اقای روحانی ما نوشتیم روحانی ولی خوندیم موسوی.اگر صدای موسوی رو از اسم شما نخونیم اسمتون و خط می زنیم.بهار اگر واقعا بهاری بچاپ (153978)
۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ۱۲:۵۶
باید هر چه زودتر به حصر موسوی و کروبی پایان بدهند وایشان هم تعهد دهند که در شرایط حساس کنونی کشور خوددار باشند. (153841)
فرهاد فرهمند مهر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ۱۴:۵۵
35 ساله در "شرایط حساس کنونی کشور" قرار داریم! (153973)
۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ۱۵:۳۶
قبول دارم! اینجا ایرانه دیگه! چه کار دیگه ای میشه کرد؟! (154014)
۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ۱۳:۰۸
زمانه بر سر جنگ است یاعلی مددی مدد ز غیر تو ننگ است یاعلی مددی
گشود کاردوعالم به یک اشاره توست به کار میرماچه درنگ است یاعلی مددی (153856)
۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ۱۳:۲۴
واکنش علی وار باید به اینگونه شود که کسانی که در فتنه 88 پرچم عزای فرزند علی (ع) را پاره کردند ، آنچنان سیلی بخورند که در تاریخ تشیع ثبت گردد... (153883)
میراحمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ۱۵:۳۸
راست میگی تاریخ در آینده در مورد وقایع سال 88 واقعیتها را نشان خواهد داد شک نکن. . . (154018)
علی
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ۱۶:۴۱
پرچم مهم است یا انسان اگر اینگونه فکر میکنی خوارج هم قران برسرنیزه کردند وآن امام غریب فریاد برآورد قرآن ناطق منم نتیجه چه شد نسلی با آن اندیشه سیلی به صورت نوه اش میزنند انوقت شما توقع داری .... (154089)
۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ۲۰:۳۸
ترجمه کن لطفا ! (154335)
بابک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ۱۶:۵۶
چرا بی دلیل یک اتهام و تبلیغ سیاسی رو مدام تکرار می کنید؟
یادم نمی یاد آقای موسوی یا دخترانشون «پرچم عزای فرزند علی (ع)» رو پاره کرده باشن یا حتی از کسی خواسته باشن چنین کاری بکنه. تا جایی که حافظه ی من یاری می کنه ، مهندس موسوی حتی برای اعتراض به حاکمیت هم رسما و علنا از مردم نخواستن که 6 دی 88 که عاشورای محرم بود به خیابانها بیان و اون تظاهرات و اعتراضات در عاشورا کاملا روشن بود که با میل و خواست خود معترضین و فراخوان شبکه های اجتماعی برگزار شده. در ضمن حتی اگر فرضا کسی چنین کاری هم کرده باشه این موضوع چه ربطی یه دختران آقای موسوی داره که فقط می خواستن در روز عید با والدینشون ملاقات کنن؟! (154103)
۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ۲۰:۳۹
لابد مسبب این اقدامات من بودم ! اینها بودند که محرک اصلی این کار بودند و ضمن اینکه اگر مسبب هم نباشند سکوت اینها درمقابل توهین به عاشورا آنها را در این توهین شریک کرد... (154338)
م م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ۲۱:۰۷
فرضا اگر آقای موسوی نگفته بود که در روز عاشورا بیاین بیرون
پس چرا این بی دین ها رو "خداجو" خطاب کرد (154373)
۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ۱۳:۵۲
.....از روزی میترسم که میرحسین بیاد بیرون و بگه حاشا به غیرتتون... (153914)
م م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ۲۱:۱۶
قصه نخور بنا نیست ایشون فعلا بیرون بیاد (154379)
۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ۱۳:۵۶
بهارجان کوتاه نیا و تا میتونی این خبر رو کار کن! دمت گرم! (153917)
۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ۱۴:۰۳
اگر چنین خبری صحت داشته باشد (که البته هنوز از منابع موثق خبری ندارم). اگر آن مامور را به من میسپردن بی گمان حد اقل یکی از انگشتانش را میشکستم و برای همیشه از این شغل و تمام مشاغل دولتی محرومش میکردم . و حالا حد اقل آنستکه هر چه قانون گفته در موردش اجرا و به سمع و نظر مردم برسانند. (153924)
۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ۱۴:۱۸
حس كودكي رو دارم كه شنا بلد نيست و مادرش داره غرق ميشه (153941)
۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ۱۴:۴۱
اگر مجتهدین از این ظلم فریاد نزنند انوقت دیگه میشه باورشان کرد؟؟/ (153961)
abbas
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ۱۴:۵۲
ما شرمندگان تاریخ... (153967)
اهل کاشان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ۲۱:۱۸
مظلوم نمایی چقدر جواب میده (154380)
سیده فاطمه حسینی شریف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ۱۴:۵۳
تصویر دست گازگرفته شده نرگس موسوی:
http://linkadeh.com/link/2013/10/1382665500/

آقایان مدعی عدالت علوی، آن صورت های سیلی خورده و این دست گازگرفته شده هم دیه لازم دارد و هم ضارب باید قصاص شود. ببینیم چه می کنید؟! (153971)
۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ۱۴:۵۴
وای بر ما . . . وای بر ما

وای از پس امروز بود فردایی (153972)
۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ۱۵:۰۲
مظلوم نمایی را تموم کنید! 4ساله با این ادها ملت را گذاشتید سرکار و...
4 ساله مردم را با امثال موسوی و رهنورد (که از نیروهای خودتون هستن)سرگرم کردین تا... (153987)
م/م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ۱۵:۰۹
باورم نميشه ، از اين مظلوميت كه به اين خانواده روا شده است همراه با اشك و دلي شكسته فريادي در سينه دارم كه روزي بر سر ظالمان رها خواهم كرد آقاي روحاني مردم خسته و دل شكسته به شما راي دادن تا هرچه ظلم در اين 8 سال در حق شان روا شده بوده بستانيد پس چه شد؟ (153994)
۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ۱۵:۱۰
شرمنده ام از اینکه انسان هستم وبه همنوع من ظلم میشود ومن از دستم کاری ساخته نیست جز اینکه از دور تماشاگر باشیم و بسوزم. (153995)
امیر حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ۱۵:۱۷
از علی(ع) و حسین(ع) فقط یک اسم برامون مونده و عزاداری های بدون تفکر... خدا به ملت ایران رحم کند (154001)
۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ۲۰:۵۵
برای محرم و صفر چه تهیه ای دارن خدا می دونه!
فقط خدا به داد مردم برسه! (154352)
۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ۱۵:۲۱
نه جوانمردی هنوز نمرده (154005)
سالار
۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ۱۹:۳۵
آقای روحانی حمایت حمایت ... شعار انتخاباتی داشتی ازادی سران جنبش سبز..... (154259)
سروش
United States
۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ۲۲:۱۵
به فرض که شاخه گلی را زیر پا له کردید...با عطر اون که تو فضا پخش شده چی می کنید؟
اگه راست میگید موسوی و کروبی رو تو دادگاه علنی محاکمه کنید. خودشون که میگن همش. پس منتظر چی هستید؟؟ نکنه مدرک ندارید علیه شون...
بدون محاکمه و دادگاه 1000 روز زندان...چه قدر کشور ما اسلامیه...آفرین... (154433)