به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۱۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۱۰ ساعت ۱۲:۳۶
کد مطلب : ۱۹۴۹۱
میزان رای‌ملت‌است یا دیدگاه جبهه افراط و انحصار؟

مذاکره؛ تلاشی برای تنش‌زدایی با جهانیان یا...؟

گروه سياسي: عطف به هوچی‌گرائیها و رویکردهای پوپولیستی رایج در هشت سال مدیریت اخیر که در نهایت برای نگهداشتن قدرت در دست جناحی خاص به شکاف داخلی و انزوای جهانی منجر شد، مردم نجیب ایران در انتخاب یازدهم ریاست جمهوری با امید به رهایی از فضای بایکوت داخلی و همچنین روابط سازنده با جهانیان به دولت تدبیر وامید صحه گذاشتند و با رای خویش به دکتر روحانی به عنوان فقیهی سیاستمدار به شکلی هوشمندانه تلاش نمودند که در سرنوشت خویش سهیم باشند.
مذاکره؛ تلاشی برای تنش‌زدایی با جهانیان یا...؟
حسن فاتحی

جداي از عزم افراطيون براي بي اثر ساختن مذاكرات مربوط به حل و فصل مشكل پرونده هسته اي كه با روش‌هايي چون بيلبوردزني در معابر و ميادين به زعم خود به مقابله با استكبار! برخواسته‌اند، در زمينه رخدادهاي داخلي نيز انگار جریان افراط به همراه جریان انحصار طرحی دوباره ریخته‌اند تا مسیر درخواستهای مردم از دولت تدبیر و امید را به دلخواه خویش تغییر داده و بلکه با فرصت طلبی و خیال آسوده از خطرات بیرونی، به التهاب آفرینی مجدد ادامه دهند و تازه قلع و قمع منتقدین دیروز را که عددشان در دور جدید به نزدیک 19 ملیون رسیده است با افتخار ادامه دهند!

بعد از آنهمه یکسونگری‌ها و رفتارهای آمرانه که بالاخص از سال88 شدت گرفت، نتیجه این انحصارگرائیها و شاخص پراکنی‌های تیمی این شد که بالاخره مردم با هوشیاری تمام صف خویش را از جریان افراط و انحصار جدا کردند، ولی انگار این جماعت افراط و انحصار هنوز هم از خواب شیرین قدرت طلبی و منیت‌ها بیدار نشده است و دوباره رجز رصد کردن مردم را سر می‌دهند و بجای عذرخواهی در محضر خدا و مردم، طلبکار مردم هم شده‌اند که علیرغم آنهمه سوء مدیریت‌ها و فرصت طلبی که رهبری را هزینه ندانم کاریهای خود کردند، باز هم مي‌خواهند به این تسلسل باطل فشار و تهدید ادامه دهند.

تا احمدی نژاد رفت، غالب مردم نفس راحتی کشیدند که انشاءاله به نام دین و ارزش، مقدسات بیشتر از این لگدمال نخواهد شد، ولی متاسفانه برخی از دوستان که دیروز در جایگاه داوری خطاهای احمدی‌نژاد را ندید گرفتند و رقبای وی را شایسته برچسب فتنه تشخیص دادند، امروز دوباره در جایگاه بزرگتری از تهدید مردم حرف مي‌زنند و اینکه فتنه‌گرها را رصد مي‌نمایند و فلان....

آخر چرا باید برای مسیر غلطی که رفتیم و اینهمه هزینه پرداختیم تازه تقلای دیگری را شروع کنیم که جلب توجه نموده باشیم؟ دیروز 13 ميلیون نفر را فتنه گر خطاب مي‌کردند و از خدا هم نمي‌ترسیدند و حالا 18 ملیون را هم مي‌خواهند مصادره به رای نفس نمایند! پیام رای مردم به دولت تدبیر و امید رهایی از فضای جهنمی و سوء مدیریتهای تعمدی و احساس آرامش بود، حالا گفتمان برخی دوستان و آنهم در جایگاه بزرگ چنین نگرانی را در افکارعمومی ایجاد می نماید که نکند مراد مذاکره با غرب بایکوت وسیع و دهشتناک سلایق متفاوت داخلی مي‌باشد؟

تغییرات مدنظر مردم اصلاح روند نادرست سوء مدیریتها به صورت توامان و همزمان در داخل وخارج مي‌باشد و اینکه داخل را رها کنیم و همه چیز را منوط به نتیجه مذاکره با غرب نماییم، این روند خوشایند و مطلوب مردم نیست. متاسفانه جماعتی عادت کرده‌اند که نفرت‌های انبوه ایجادشده بواسطه سوء مدیریتها را با قربانی کردن برخی افراد در زباله دان تاریخ بیندازند ولی حقیقت این است که نفرت‌های عمیق و چرکی بدین روش از بین نخواهد رفت و در بزنگاه زمانی خود تر و خشک را با هم خواهد سوزاند.

مخلص کلام اینکه: شمارا به خدا به مردم بگویید هنوز هم جریان افراط و انحصار فتنه‌گرها را مشخص مي‌کنند یا مبنای واقعی میزان رای ملت است؟ اگر میزان رای ملت است هیچ کسی در فضای امید و عقلانیت ایجاد شده حق ندارد مردم را با برچسب‌های ساختگی دیروز تهدید نماید و اگر میزان دیدگاه تیم انحصار و افراط است، پس قبول کنیم که نزدیک 19 ملیون فتنه‌گر و دشمن داریم!

۱۳۹۲/۰۸/۱۰ ۱۲:۴۳
میزان رای بخشی از ملت حامی افراط است.
روزی نیست که با امید از خواب پا شم و نشنوم یه چیزی گرون شده یا داره میشه. (159643)
kave
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۰ ۱۷:۳۳
آقای روحانی این تدبیر نیست این سکوتیست که دارد مارا دق میدهد (159821)
kave
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۰ ۱۷:۳۵
خدا کنه روزی نرسه این افراطیون از این بیشتر یه کاره بشن.هیچی دیگه اون موقع ما میشیم کافر و اینا میشن فرشته های اومده از بهشت و با توپ و تانک خدمت همه ما میرسن.
اقای روحانی کاری کنید .ما هستیم (159828)
نفرین به سیاست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۰ ۲۳:۱۳
متاسفانه باید بگم تکلیفمون با خودمون مغلوم نیست..اخرش ما نفهمیدیم نظر وعقاید مردمو باید رییس جمهور به دنیا ارسال کند؟؟؟ یا امامان جمعه؟؟؟یا سخنرانان پیش از نماز جمعه؟ یا برخی سرداران سپاه؟؟؟ یا گروه پایدارای و انصار حزب الله؟؟؟یا برخی کفش و مهر پرت کن ها؟؟؟؟..............بازم بگم بگم بگم.. (160181)
۱۳۹۲/۰۸/۱۰ ۱۸:۱۶
چه ربطی داره
خوب الان که اعتدال و تفریط سر کار هستند چرا گرون میشه
مگه تو مناظرات نمیگفتن 80 درصد گرونی به خاطر عدم مدیریت صحیحه
پس چی شد؟؟؟
چرا فقط حالا میگن همه مشکلات زیر سر اون 20 درصد تحریمه
من به روحانی رای دادم ولی ازش ناامید شدم چون احساس میکنم خیلی خیلی شعار های اقتصادی داد و توقع همه ما رو برد بالا
از وعده 100 روزه اش گرفته تا شانتاژ رسانه ایه کاهش قیمت دلار به خاطر پیروزی در انتخابات
اگر کمتر هم وعده میداد من بازم بهش رای میدادم ولی توقع همه از جمله خود من رو برد بالا (159871)
۱۳۹۲/۰۸/۱۰ ۱۳:۰۳
شما حتی کوچکترین انتقاد را هم تحمل نمی کنید خب تقصیر خودتان نیست چون امنیتی هستید (159650)
۱۳۹۲/۰۸/۱۰ ۱۳:۱۱
همه می دانند که این افراطیون نه غم ایران را دارند نه غصه دین می خورند و نه دلشان برای مردم می سوزد چون خود نه انقلابی اند نه هویت مردمی دارند و نه عرق ملی . فقط خدا باید آنها را زسوا کند که می کند . (159654)
۱۳۹۲/۰۸/۱۰ ۱۷:۵۴
آنها رسواشده ونزد مردم شناخته شده هستند ویک سری رانت خوارو...... بیش نیستند (159854)
بابک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۰ ۱۳:۱۸
من از مردم میخوام که اگه این بنر ها هم دیدند هیچ اکشنی نگیرن چون این گروه با این کاراش داره کار خودشو میسازه -مثل آدمی که تو باتلاق گیر کرده - مثل رسانه ملیشون (159657)
مهدی 92
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۰ ۱۳:۲۹
جریان افراط یک هزارم مردم ایران هم نیستند ولی متاسفانه از قدرت رسانه ای و نظامی پابرجا مانده اند. (159661)
ایران دوست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۰ ۱۳:۴۵
کاملا این موضوع روزبروز روشن تر می شودچرا که مطالب روز سه شنبه هفتم ابان اقای نوبخت در رابطه با طلب بیست دو میلیون یورئی ایران از چین افرادی از ناراحتی بهانه های دیگر می گیرند ....
حالا چین می خواهدبا این پول از کشور دیگری نفت بخردواین دست خوش دولت قبل ومجلس به ملت ایران است وسنگینی این بار روی دوش دولت (159673)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۰ ۱۶:۴۰
با عرض معذرت 22 میلیارد یا47 میلیارد پس بگو که کشور دوست و برادر چین ورفقاش این همه از روی ناراحتی .... (159777)
جهان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۰ ۱۷:۲۳
میزان رای‌ملت‌است یا دیدگاه جبهه افراط و انحصار؟
مذاکره؛ تلاشی برای تنش‌زدایی با جهانیان یا...؟
جواب/جهان ازدید این جبهه یعنی چین وروسیه (159804)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۰ ۱۳:۵۱
آقای نویسنده محترم ببخشید با کدوم بررسی منصفانه و بیطرفانه مطمئن شدی که تو دوره قبلی عدد "سیزده ملیون" نفر بوده حالا شده 19 ملیون؟ ما این همه مثیبت کشیدیم که ثابت کنیم 4 سال پیش..... مهندسی رای ملت بوده (159674)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۰ ۱۴:۲۲
روی سخن این نوشته دقیقا با یکی از برادران همه کاره سران بود
که باز شروع کرده و هی میگه ما رصد میکنیم رصد میکنیم
اگه این همه وقت رو صرف رصد کردن آسمان کرده بود تا حالا از سازمان هوا فضای آمریکا بیشتر پیشرفت کرده بودیم (159685)
نیما
Canada
۱۳۹۲/۰۸/۱۰ ۱۴:۲۹
قوه قضائیه.بخشی از مجلس و برخی ازآقایان با لجبازی سعی در مقابله با مردم دارند.و از انتخاب آگاهانه و معنی دار مردم خشمگین شده اند.آنها بدانند اگر بخواهند بیش از این ادامه دهند باری دیگر با جوابی سهمگین تر از سوی مردم مواجه خواهند شد. (159689)
۱۳۹۲/۰۸/۱۰ ۱۴:۴۶
ای کاش قانون مبارزه با افراطیون هم داشتیم (159702)
آریایی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۰ ۱۵:۰۱
اقای فاتحی بحق که بغض فروخورده مردم رابانوشته ات نشان دادی بخداخونم ازگستاخی آقایان کاسب فتنه بجوش آمده ..ولی درخصوص حرفهای این شخص انتقادی تربنویسید و به این یک گفتار قانع نشوید..شمارا به حرمت قلم وحق الناس فریاد مارا رساتربنویسید..حق نگهدارتان (159714)
دوستداردولت تدبیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۰ ۱۷:۵۱
اگرمیزان رای ملت است؟پس چرا یک سری عناصر به رای مردم تمکین نمیکنند؟ ومیخواهند دکترروحانی ودولتش را مثل خاتمی مظلوم زمین گیرکنند.بخدا دیگه داریم ناامیدمیشویم از رئیس جمهور تقاضاداریم کارشکنی قدرتهای اقتصادی را بامردم درمیان بگذاردوخدای نکرده هرگز تسلیم زیاده خواهان واشخاصیکه رای مردم فقط زینت صفهامیداند نشود. (159849)
فرشید
United States
۱۳۹۲/۰۸/۱۰ ۲۰:۴۹
تاکی بایددررسانه ملی فقط نظرات یک اقلیت 10یا15درصدی انعکاس داده شود واکثریت مردم نادیده گرفته شوند. (160026)
ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۰ ۲۱:۰۲
ای وطنم می ترسم آخر این. . . . و افراطی ها نابودت کنن .
روحانی تنها امید وطنم فقط تو ای و تو (160047)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۰ ۲۱:۰۸
اندکی صبر سحر نزدیک است (160059)
بنفشه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۰۰:۲۳
مگر قرار نبود نرمش قهرنانه بکنیم پس چی شد؟ دوباره دارند فنرو سفت می کنند چرا نمی گذارن نفس راحتی بکشیم این سفت کن شل کنها چیه؟ چرا جلو اینها را نمی گیرن؟ اگه اصلاح طلبا زمان جلیلی از این نوع کار شکنی ها می کردند جاشون تو زندون اوین بود. یا زنگی زنگ یا رومی روم چرا تزلزل دارند؟ از چی می ترسن؟ از اول می گفتند مذاکره بی مذاکره تا نریم رای بدیم اینم یه حقه انتخاباتی بود؟ (160238)
تدبیر و امید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۰۱:۱۴
اقای روحانی لطفا سکوت نکنید محکم و استوار بایستید مردم حامی شما هستند و شما را در مقابل این افراطیون از خدا بی خبر حمایت میکنند (160260)