به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۷۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ساعت ۱۴:۴۶
کد مطلب : ۲۰۱۲۵
گذشت عمر و به دل عشوه مي‌خریم هنوز!

شعاري كه فرجامش، يك چماق سیاسی شد!

گروه سياسي: امام (ره) پس از واقعه آتش‌سوزی که حجاج ما را در عربستان به خاک و خون کشید، فرمودند که "اگر از صدام بگذريم، اگر مسأله قدس را فراموش کنيم، اگر از جنايت‌هاي امريکا بگذريم از آل سعود نخواهيم گذشت." واتفاقاً در زمان حیات امام راحل، از آل سعود گذشتیم و با آنها رابطه صلح و دوستی برقرار کردیم.
شعاري كه فرجامش، يك چماق سیاسی شد!
محمد احمدیان

در زمان نبینا، محمد المصطفی (ص)، حضرت بر آن مي‌شوند که پیمان صلحی با قریش ببندند که به پیمان صلح حدیبیه مشهور است، اتفاق جالبی که آنجا رخ مي‌دهد، این است که پیامبر اکرم چند بار از مواضع خود (به دلیل حفظ منافع اسلام و مسلمین) عدول مي‌فرمایند بدین صورت که" پيامبر به امير مومنان فرمود بنويس: بسم ا... الرحمن الرحيم و ايشان نوشت.

سهيل (که از قریش بود) گفت: من با اين جمله آشنايي ندارم و رحمن و رحيم را نمي‌شناسم؛ بنويس: باسمك اللهم يعني به نام تو اي خداوند. پيامبر موافقت كرد و سپس فرمود: بنويس؛ هذا ما صالح عليه محمد رسول الله...: يعني اين پيماني است كه محمد پيامبر خدا با سهيل نماينده قريش مي‌بندد. سهيل گفت: ما رسالت و نبوت تو را به رسميت نمي شناسيم اگر معترف به رسالت و نبوت تو بوديم كه با تو جنگ نمي كرديم. پيامبر نيز موافقت كرد." در جایی دیگر از تاریخ مردی آب بر امام ما، حسین (ع) و خاندان پاکش بست، هم امام او را بخشید و هم خدا!

اگر قرار بر مرور تاریخ و کندوکاو دشمنان باشد، روا نیست که این نکته را از قلم بیندازیم و حتی شرط انصاف نیست که از یاد ببریم، کسانیکه باعث ریخته شدن خون سرخ جوانان وطن، تجاوز و خُسران ایران شدند، کشور هایی که گاهن ما دوست، برادر، هم کیش، هم آیین هم زبان میدانیم، از قلم بیفتند و اگر بنا را بر سیاست چشم در برابر چشم بگذاریم (که قالباً برای توجیه مخالفت ما و سر دادن شعار مرگ بر آمریکا، این رویکرد مورد استفاده قرار مي‌گیرد و غالباً دوستان مخالف با طرح صلح با آمریکا مطرح مي‌فرمایند که آمریکایی‌ها باعث ضرر زدن به کشور ما و خواهان عقب ماندگی ایران هستند) خطاب به این دوستان باید یاد آور شوم که:

1. افغانستان دشمن است، زیرا افیون و مواد مخدر تولیدی این کشور، خانواده‌هاي ایرانی را ازهم مي‌پاشد، علاوه بر آن، نفوذ طالبان تا نزدیکی‌هاي مشهد و شهادت مرزبانان ما در این منطقه مذموم بوده و معلول دولت افغانستان است. از سویی افغانستان، علی رقم هشدار‌هاي چندین باره مسؤلین ایرانی، اقدام به شروع سد سازی بر روی رود هیرمند نموده که عملاً با اتمام کار این سد، شرق کشور با مشکل بی آبی شدید مواجه مي‌شود.

2. کشور آذربایجان دشمن است! این کشور دوست و برادر، بر خلاف منافع ملی ایران، به صورت مستقیم و علنی به همکاری با رژیم صهیونیستی اسرائیل پرداخته و با دادن رانت‌هاي اطلاعاتی، ضربه سنگینی به کشور ما وارد مي‌کند، علاوه بر آن با تخریب نماد‌هاي ایرانی در آثار تاریخی کشور خود (جمهوری آذربایجان) به دزدی فرهنگی روی آورده و تاریخ ما را خدشه دار مي‌کند.

3. پاکستان دشمن است، دولت پاکستان به دلیل عدم مقابله جدی با اشرار، که از سالیان دور و دراز گذشته این راهبرد را در پیش گرفته است، باعث شهادت بسیاری از سربازان و نظامیان عزیز کشورمان شده و مثال بارز آن شهادت اخیر بالغ بر 17 نفر از مرزبانان عزیز ما در سراوان به دست گروهک جیش العدل که به پاکستان متواری شده است.

4. کشور‌هاي عربی حوضه خلیج فارس و خاورمیانه منجمله مصر، بحرین، کویت، لبنان، قطر ( علی الخصوص امارات و عربستان) دشمن هستند، زیراکه در خفا و آشکارا به بیان دشمنی خود با جمهوری اسلامی ایران و کارشکنی‌هاي عدیده مي‌پردازند، و حتی با پرداخت هزینه‌هاي سنگین به لابی گری در آمریکا (که لابی قدرتمند این کشورها دست کمی از لابی صهیونیست‌ها همچون اِیپک ندارد) بر علیه منافع ملی ایران و تضعیف روند مذاکرات ایران-آمریکا مي‌پردازند.

5. ترکیه دشمن است، زیرا تاریخ نشان داده که از دیر باز و از زمان امپراتوری عثمانی و صفویه، به دنبال تضعیف ایران بوده است. مصداق این اعمال خصمانه را مي‌توان اینگونه بر شمرد: جنگ‌هاي چالداران، جنگ کنونی سوریه، کمک به تحریم ایران، فروش کالاهای تحریمی به چندین برابر قیمت، رقابت ناجوانمردانه اقتصادی در عراق و منطقه خودمختار کردستان عراق و موارد دیگر.

6. عراق به حق كه دشمن ماست، تجاوز به خاک کشور ما، تحمیل خسارت‌هاي سنگین مالی و فرهنگی، به شهادت رساندن صدها هزار هموطن و استفاده از سلاح‌هاي کشتار جمعی بر علیه ایران در گذشته و سیاست‌هاي دولت کنونی عراق که در صدد پر کردن جای ایران در بازار نفت است و مي‌کوشد تا در صورت تشدید تحریم‌ها و حذف ایران از بازار جهانی، به پر کردن خلأ بوجود آمده ناشی از غیبت ایران برآید.

7. انگلستان دشمن است! به هزار و یک دلیل که در حوصله این متن نمی‌گنجد!

8. روسیه که به حق و به جد و به اصل و به فرع دشمن مسلم این خاک و بوم است، کار شکنی‌ها و خیانت‌هاي روسیه بر هیچ ایرانی پوشیده نیست، مانند جنگ‌هاي ایران و روسیه، کلاهبرداری عظیم از ملت ایران در نیروگاه بوشهر، خیانت و عدم وفای به عهد چندین و چند باره، به عنوان مثال در جریان تحویل موشکهای اس 300 و رای بر علیه ایران در شورای امنیت و هزاران مورد ناگفته دیگر...

9. چین دشمن است! فروش چندین ساله مواد اولیه، محصولات و خدمات بی کیفیت به ایران و سؤاستفاده حداکثری از موقعیت ایران در چندین سال اخیر برای فشار به ایران و بلوکه کردن بیش از 22 میلیارد دلار دارایی‌هاي ایران.

10. هند دشمن است! به دلیل ضربه سنگینی که به کشاورزی کشور ما وارد آورد و اینکه به جای پرداخت بدهی ها، بی شرمانه پیشنهاد مبادله کالا به کلا (نفت در برابر غذا) و پرداخت بدهی‌هاي کشور خود به روپیه (و نه دلار) را نمود و هزار افسوس که ایران و ایرانی نیز از سر ناچاری و فلاکتِ ناشی از مدیریت جهان شمول دکتر احمدی نژاد به این خواسته تن داد! این است عزت و غرور ملی.
11. کشور‌هاي اروپایی همچون فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا و غیره هم دشمن هستند! زیراکه هم شریک جنگ عراق بر علیه ایران بودند و هم در تحریم‌ها عرصه را بر ما تنگ کردند.

12. کشور‌هاي کانادا، استرالیا و مالزی که رفتار خصمانه با اتباع ایرانی داشته و سیاست‌هاي خارجی خود را در راستای مخالفت با ایران تنظیم مي‌کنند.

هر چند به شدت مخالف دشمنی با هر کشوری هستم اما این 12 مورد را نوشتم تا بگویيم که اگر بنا بر دشمنی باشد، این کشور‌ها نیز واجد شرایطند، و اینکه چرا به دشمنی با آمریکا چسبیده ایم و به همین دلیل تن به هر خفتی مي‌دهیم؟

آیا تا بحال شده از خود بپرسیم که ما را چه مي‌شود که تمام کشور‌هاي دنیا سر جنگ با ایران دارند؟ تا بحال به خود نهیب زده اید که شاید مشکل از آن 200 کشوری که با ما مشکل دارند نیست، شاید مشکل خود ما و کشور ما باشد! بکوشیم که به اصلاح خود بپردازیم و بر خلاف ریاست جمهوری سابق، داعیه مدیریت جهان را از سر بیرون کنیم و فکری به حال این خاک و بوم مغموم نماییم.

برای من جای سوأل است که مناقشه با آمریکا، تا کنون چه قدم مثبتی برای ما به ارمغان آورده است؟ یا اینکه باعث چه خیری در این مملکت شده؟ سی و اندی سال صدای لعن و نفرین ما آسمان را خراشید و چه حاصل؟ اکنون که رویکرد دولت و سیاست نظام عوض شده و رهبری هم تاکید بر این داشته اند که " اینها فرزندان انقلاب و مأموران جمهوری اسلامی هستند که با تلاش فراوان در حال انجام دادن مأموریت سخت خود مي‌باشند و «هیچ کس نباید آنها را تضعیف کند، مورد توهین قرار دهد یا سازشکار بداند»."

چه اصراری بر ادامه روند تقابل با دولت و خواست ملت در برخی از جریان‌هاي سیاسی که داعیه ولایت پذیری شان گوش فلک را کر کرده است ولی همیشه جلوتر از رهبری حرکت مي‌کنند، وجود دارد؟ کجا بودند این عزیزان پوسترچی که دکتر احمدی نژاد را یادآور صداقت آمریکایی بشوند – عجیب است که پس از انتخاب دکتر روحانی اینان سر از خاک بدر کرده و شمشیر دشمنیشان را از رو بسته اند، و از دولت انتظار دارند طی همین مدت کوتاه، مملکت را به گونه ای سامان بخشد که دولت فخیمه پیشین در 8 سال نتوانست آن را به سرانجام برساند!

و جالبتر اینجاست که حتی 80 روز هم تاب و تحمل دولت جدید را نداشته و با بمباران شدید رسانه ای و شانتاژ خبری از رسانه ملی (که از درجه ملی بودن ساقط شده و آلت دست یک جریان سیاسی خاص است)، تریبون های نماز جمعه، سایت‌هاي خبری و روزنامه‌هاي زردشان، چماق سیاسی ساخته‌اند برای کوبیدن و زدن تیشه به ریشه این دولت منتخب اکثریت مردم.

امروز در كوچه و هر كجاي ايران و برآمده از گوشت و پوست و سلولهاي هر ايراني، اين نغمه به گوش مي‌رسد كه دشمن اصلی، رانت خوار‌هاي داخلی هستند که از وضع موجود سالیان دراز است سود مي‌برند و برای ادامه این روند از هیچ عملی دریغ نمی کنند و همدست مستقیم دشمنان ایرانند.

و حیف است با واژه صلح و دوستی بیگانه باشیم، سی و اندی سال تخم نفرت پاشیدیم و از کِشته خود رنج مردم درو کردیم، آیا وقت آن نرسیده که قدمی برداریم به سوی تبیین نگرش صلح و دوستی؟!
گذشت عمر و به دل عشوه مي‌خریم هنوز، که هست در پی شام سیاه صبح سپید! باشد که دست در دست هم دهیم، فلک را سقف بگشاییم و طرحی نو در اندازیم.

علی
United States
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۴:۵۶
حجت الاسلام سید مهدی طباطبایی:اگر بخواهیم مرگ بر آمریکا به عنوان اصلی از اصول نظام تلقی کنیم، بنده مخالف هستم. من می گویم این شعار کاری است که باید بشود. اما گره‌زدن شعار مرگ بر آمریکا به اسم نظام غلط است. اگر روزی نظام به این نتیجه رسید که که این شعار ادامه پیدا نکند،آیا اسلامیت نظام از بین رفته است؟ این طور نیست. ما باید بدانیم که این شعارها یک حرکت انقلاب است که باید هم باشد و مخالفتی با گفتن آن نداریم، اما بدانیم که شعار مرگ بر آمریکا مبنای اصل نظام نیست. یک مثال برای شما بزنم. مگر ما یک زمانی نه شرقی و نه غربی نمی گفتیم؟ شرق چه شد؟ دیگر لازم است این شعار را بگوئیم؟ اگر آن شعار جزو نظام بود، الان هم باید می گفتیم دیگر. هر چیزی باید در زمان خودش باشد.من نمی گویم الان زمان دادن شعار مرگ بر آمریکا هست یا نیست.
میرمحمود موسوی:مجموعه تیمی که همراه با آقای احمدی‌نژاد بودند تا یک روز قبل از صدور قطعنامه معتقد بودند که قطعنامه‌ای علیه ایران صادر نمی‌شود، آیا اینها به غیر از بی‌سوادی و بی‌توجهی به منافع ملی است؟ چرا مردم باید هزینه بدهند؟ مسئول این‌که پیرمردی در آخر شب در بازار میوه و تره‌بار به دنبال میوه‌های مانده است چه کسی است؟ آیا اگر کسی چنین تصمیمی گرفت که هولوکاست را برگزار کند آیا هزینه‌اش را از جیب خودش داده یا این‌که مردم آن را می‌پردازند؟ کسانی که این بحث‌ها را به خیابان‌ها می‌کشند باید پاسخگو باشند.اگر مظلومی نتوانست گریبان اینها را بگیرد معنی‌اش این نیست که در آن دنیا گریبان این افراد گرفته نخواهد شد. (163481)
۱۳۹۲/۰۸/۱۵ ۰۲:۵۹
وقتی همه چی روبراه باشه و رفاه و سلامت باشه همه میگن به به چقدر جمهوری اسلامی خوبه و عمر نظام ابدی میشه.اما افراطیون خواسته یا ناخواسته توی بد تله ای افتادن.اونا با سخت گیری بر مردم تحریم و جنگ و آوارگی میخوان مردم از نظام و دین خسته بشن.برای صهیونیسم خیلی بده که اسلام رشد کنه.یه مقاله از یک نویسنده یهودی میخوندم که که نوشته بود تندروهای ایران هر چه بیشتر شرایط را برای مردم سخت تر کنند اونا از دین اسلام زده میشن و میفهمن که این دین جز بدبختی برای اونا چیزی در بر نداره.اما سوال اینجاست؟آیا افراطیون و تندروهای ایران ماموران موساد هستند؟ (163959)
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۵ ۰۸:۵۲
انتظار میرفت چنین مطالب ساده انگارانه در این سایت نشر پیدا نکند.
نکند شما می خواهید تیم مذاکره کننده را تحت فشار بگذارید که دستها را جلوی امریکایی ها بالا بگیرند.
البته این خیال خام است، چون تیم مذاکره کننده از فرزندان همین کشورند و اولویت اول انها حفظ عزت کشورشان. (164011)
۱۳۹۲/۰۸/۱۵ ۱۱:۵۹
بنده قبلا هم این پیشنهادو مطرح کردم سردر وزارت امور خارجه بنویسیم مرگ بر کل جهان و خلاص! (164087)
اکبر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۵:۰۱
درود بر شرف نویسنده مطالب فوق (163487)
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۵:۰۲
به چین اشاره شد و 22 میلیارد یورو یا دلاری که بلوکه کرده اند، در خبر ها آمده بود چینی ها حاضر نشد ه اند پول را پس دهند و قرار شده بیایند در ایران سرمایه گذاری کنند آیا واقعیت دارد؟ همه دانیم معنی سرمایه گذاری چین در ایران یعنی چه؟! آقای روحانی در حالی که مردم ایران در فشار اقتصادی هستند و ارزش پول ملی یک سوم شده و برگشت این چنین میزان ارزی تغییرات اساسی در بودجه و اقتصاد یکسال کشور ایجاد می کند این کار دیگر به چه معنی است چرا دولت رسمی و علنی واکنش نمی دهد؟ و یا مسئولیت آن را رسما به عهده نمی گیرد.؟! (163489)
پارسا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۵:۰۳
جناب آقای احمدیان عزیز حرف حق تلخ است و شما با قلمتان بزرگترین حقایق را روشن کردید ............ (163492)
پارسا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۸:۱۳
بهارجان نکنه توهم روسیه را می پسندی چرا سانسور کردی (163636)
شاهين
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۵:۰۸
خواندن چند باره اين متن هم مي تواند پاسخ هزاران سوال باشد هم ايجاد کننده هزاران سوال. از نويسنده ممنونم که با بياني ساده و شيوا حقيقت تلخ لج بازي با منافع ملي کشور را که با شکل ظاهري آمريکا ستيزي خود را نمايان کرده است ، آشکار نمود. (163499)
یاسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۵ ۰۴:۲۷
واقعا درسته ، برای منم سواله که مرگ بر آمریکا چه مشکلی رو حل می کنه که دوستی (یا رابطه) با امریکا نمی کنه!
آیا رابطه با امریکا بیشتر ضرر داره برای کشور یا رابطه با این کشور های به اصطلاح دوست؟!
شاید وقتش باشه بعد از سی وچند سال جور دیگه ای ببینیم
چه جور میشه انتظار اعتماد داشته باشیم از دولت امریکا وقتی هنوز مرگ بر امریکا میگیم؟!
چجور باور کنن ملت ما ملت صلح طلبی هستن وقتی دائما شعار مرگ بر اینو اون میدیم.
اینو آقایون می دونن با این حال اینو یه پرچم کردن گرفتن دستشون که یه عده رو دنبال خودشون بکشن. (163965)
بهزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۵:۲۲
خوب چرا کشوری که میگوید ما محور شرارتیم را دشمن ندانیم!
مگر ما سراغ امریکا رفتیم که بجنگیم
اصلا چرا انها سرشان به کار خودشان نیست.بمب اتم دارند به ما میگویند نیروگاه نداشته باش
ما چه ضرری به انها زدیم که هوا پیمای ما را در خلیج فارس زدند (163518)
یه ایرونی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۸:۵۹
فکر کنم این متن یه خورده اغماض داشت چون قیاسش درست نبود و در واقع آخر همه جمله هاش جا افتاده بود. دقیقا همه این تحریمها حق خوری ها و سوءاستفاده این کشورها به خاطر آمریکا و اسرائیله.حق با شماست نباید به این کشورا باج بدیم اما قرارم نیست بگیم آمریکا تو رو خدا آشتی...! و اینکه به قول دکتر ظریف ما هم با سیاست و برای بردن جلو میریم تا به امید حق تمام این مسائل حل بشه.... (163668)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۵ ۰۴:۳۷
با نظر شما موافقم - باید منافع ملی رو ملاک قرار داد و نه منافع شخصی، سیاسی و گروهی . . . (163971)
کاوه فارسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۹:۱۶
همانند کودکان جواب نده یکم واقعیت را بپذیر.آیا از اول انقلاب ما از نظر معیشتی و رفاه زندگی امروزی بهتر شدیم یا بدتر شدیم.شاید رنگ و لاب زندگیمون عوض شده اما نسبت به رفاه دیگر مردمان دنیا بسیار عقب افتاده هستیم. (163685)
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۲۰:۱۱
اقای محترم کسی معتقد نیست امریکا دوست ما و دنبال منافع ماست . امریکا دنبال منافع خودش است ما هم باید دنباله منافع خودمان باشیم . ما میگوییم برای شعار توخالی نباید هزینه بدهیم.ما میگوییم شما توان مدیریت کشور را ندارید و فقط بدنبال ارمانهیتان هستید و برای زندگی عادی مردم هزینه ایجاد میکنید. 35 سال گفتیم مرگ بر امریکا چه تاثیری داشت؟ نگفتیم مرگ بر چین . تولید این کشور توسط امریکا از بین رفت یا چین؟ (163753)
کاوه فارسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۵ ۰۰:۰۳
دوست من اینا به فکر منافع خودشون هستن نه مردم. (163933)
۱۳۹۲/۰۸/۱۵ ۱۲:۰۷
دوست عزیز آرمان کیلوی چنده اینها دنبال منافع شخصی شان هستتد (164096)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۵ ۰۴:۳۵
دوست عزیز، مساله فقط و فقط منافع ملی است! ما باید یاد بگیریم که با شعار دادن و یا تهدید به تقابل نظامی کاری از پیش نمی بریم و اینکه باید رویکرد های خودمون رو عوض کنیم. این 36 سال با یک رویکرد خاص جلو رفتیم که نتیجش رو دیدیم، به نظر من ادامه این رویه به دور از عقل است. (163970)
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۵:۲۷
راحت شدن دیگه! نتانیاهو گفت این است ایرانه واقعی!
خسته نباشید میگم به همه برادرا (163526)
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۵:۳۱
رابطه برقرار کردیم ولی نگذشتیم
انتقامشون رو اگر ما هم نگیریم بالاخره خود اعراب از آل صعود میگیرن
سقوط آل صعود نزدیک است
خیلی نزدیک
چطور عقاید ضد عربی رو با مذاکره پیش میبریم این رو هم با مرگ بر آمریکا پیش میبریم
مشکل مرگ بر آمریکا نیست بهار خودت میدونی
انقدر رو این موضوع ها هم حساس نشو که بدتر باعث تابلو شدنش میشه و چه بسا اگر نمیگفتی اصلا این همه سیزده آبان شلوغ نمیشد (163527)
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۲۲:۰۶
منظورت از شلوغی بچه مدرسه ای هاست دیگه؟!! (163868)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۵ ۰۴:۳۸
دوست گرامی اسلام دین بخشش است. صحبت از انتقام و انتقام جویی پسندیده نیست. (163972)
محمد
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۵:۳۱
خدا خیرت بده، این حرف دل اکثر مردم ایران هست که بدبختانه نه قدرتی برای بیان دارن و نه صداشون به جایی میرسه، در مقابل اقلیتی که همه اسباب و تریبون دستشون و دارن به این اکثریت حکومت می کنن (163528)
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۵:۳۷
بزار بگن مرگ بر آمریکا
مگه چی میشه که انقدر گیر دادی
تو پاکستان هم ملت همش میگن ولی دولتش با آمریکا رابطه داره
آمریکا گیر این چیزا نیست اصلاحات گیر داده
شاه میگذره شاه قلی نمیگذره (163536)
خروس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۵:۵۳
همه حرفاتون صحیح ولی مورد 4 در مورد کویت اشتباه کردید-کویت یر خلاف دیگر کشور های عربی کاملا بی زرف است-و به این دلیل که سرش به کار خودش هست-با ارزش ترین ارز دنیا را داراست!!! (163549)
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۸:۵۲
این حرف ااشتباه است زیرا همین کویت نیز از حذف نفت ایران از بازار سود می برد ولی حرفی نمی زند (163661)
خروس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۵ ۱۵:۳۵
چه ربطی داشت.
تو هم از حذف رقیب های کنکور سود میبری پس بد هستی؟؟ (164279)
تایماز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۵:۵۶
قابل توجه افراطیون محترم اگر شعور داشته باشند (163554)
رضایی
United States
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۵:۵۸
من با تمام نوشته ها موافقم اما چجوری فهمیدی که مقصر ماییم و اون 200 کشور بی تقصیر.
تویی که داستان تاریخی میگی و به خیال خودت قیاست درسته.آمریکا رو با حر مقایسه میکنی.حر به درگاه خدا و امامش توبه کرد و به گریه افتاد.کجا آمریکا از ایران و اسلام به خاطر کشتار بی رحمانش معذرت خواهی کرد.کجا از کارش پشیمون شد.مگه فردای تماس تلفنی با رئیس جمهورمون به نخست وزیر کشور حرامزاده اسرائیل نگفت گزینه نظامی روی میزه.
نویسنده اگه یه ذره بیشتر به این دشمنی ها دقت میکردی میفهمیدی که این دشمنی ها به خاطر دین کشورمون یعنی اسلامه.من نمیخوام بگم رابطه با چین و روسیه و ... درسته ولی به جای این که چون با اونا رابطه داریم با آمریکا داشته باشیم میتونیم با یه مدیریت درست نه با مدیریت دولت های قبلی رابطمون و با اونا قطع کنیم و با آمریکا هم رابطه نداشته باشیم و به یه کشور مستقل تبدیل شیم نه به یه کشوری که به خاطر اداره کشورش بره از یه شیخ عرب پول گدایی کنه (163557)
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۸:۵۶
این حرف ها دیگه قدیمی شده الان قرن بیست ویکم است وجهان بنبال پیشرفت علمی و اقتصادی است هم نویسنده وهم شما تحلیلتان برپایه احساسات است فقط یک انسان منطقی می تواند قهرمان شود و مشکلاتش را حل کند نه یک انسان احساسی انسان احساسی درجا می زند و شکست می خورد (163665)
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۸:۵۹
ضمنا این حرف شما نیز غلط است و از سر غرور شما هیچ سنجشی نکردید و دولت خودمان را بهترین وکاملترین دولت جهان دانسته اید وگفته اید روابطمان را با کل جهان قطع کنیم حتی کره شمالی این کار مسخره را انجام نمی دهد (163667)
یا حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۶:۰۰
پس بزار منم یک جور دیگه تعریف کنم
شماها اگه زمان امام حسین (ع) بودید به امام می گفتید اب را بر ما بستند پس یالا بریم تسلیم بشیم با یزید صلح کنیم همین طور که الان می گید تحریم کردن پس بریم صلح
بهار هم که اینجا از عمروعاص بدتره
من می ترسم یه نفر (بجز اینایی که اصلاحاتچی اند) ساده لوح بیاد اینا رو بخونه باورش بشه (163560)
کاوه فارسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۹:۱۷
تو کجای تاریخ گیر کردی ..
دیروز برای خودش بود و امروز برای ما (163686)
یا حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۵ ۱۵:۲۵
رفقات اون بالا از امام حسین (ع) و حضرت محمد (ص) گفتن منم جوابشونو دادم
من هر جایی که بخوان از ائمه سو استفاده کنن جواب می دم
اگه دیروز برای خودش بود اون زمان پیامبر صلاح دید ان کار را کند
ما امروز می گیم مرگ بر امریکا ربطی هم به دیروز نداره (164272)
کاوه فارسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۹:۲۰
یک بیت شعر بابت این مطلب زیبا و به جا
مقام عیش میسر نمیشود بی رنج
بلی به حکم بلا بسته اند عهدالست (163690)
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۹:۴۴
سوریه نیرو میخواد خودتو سریع معرفی کن (163725)
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۲۱:۳۶
تو صفیم عزیزم (163842)
۱۳۹۲/۰۸/۱۵ ۱۵:۲۷
نه مثل اینکه تو ایران نیرو بیشتتر لازمه! (164274)
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۲۱:۳۵
دمت خیلی گرم. (163840)
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۶:۱۷
احسنت کجا گوش شنوا ما هم این رامیگوئیم اگرهنرداشتی دراین 8سال باید بااین پولهای نفت کشورانقدرقوی میشد که ما نیاز به این مذاکرات نداشتیم ؟ (163564)
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۶:۳۲
بسیار عالی و مستند نوشته شده است امیدوارم دوستانی که تاکنون در مورد این موضوع مردد بودند روشن شده باشند که آنروزی که رابطه ی ایران و امریکا بهبود یابد آنروز اسراییل و چند کشور دیگر عزادار خواهند شد.و دنیا به حقانیت ملت ایران پی خواهند برد ... (163575)
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۶:۳۶
احسنت! (163577)
مهربان توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۶:۳۷
خیلی جالب بود مرسی (163578)
یاسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۶:۴۷
اگه رابطه برقراربشه دکان سه نبش آقایون بیقرار میشه (163583)
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۶:۵۱
راست است که گفته اند فقط خاک گور چشمان آزمند را پر میکند. در عجبم که چرا رانت خواران زیاده خواه پست فطرت چرا از این همه دله دزدی سیر نمیشوند و دیگر رضایت نمی دهند که ملت آرامش بگیرند و نفس بکشند.
آفرین و صد مرحبا بر نویسنده متن که حق مطلب را ادا کرده اند اما به ایشان عرض میکنم که برادر عزیز تراشیدن دشمن خیالی باعث دوام و قوام جماعتی است قلیل که خوب میدانند تا زمانی که مردم را به این بهانه ها سرگرم نگهدارند مردم فرصت نخواهند داشت با فراغ بال به اطرافشان بنگرند و بیندیشند که بر آنان چه گذشته و چه میگذرد. مگرنه این است که خداوند متعال در قران کریم میفرماید : ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیر ما بانفسهم..... (163586)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۶:۵۶
بعضیها کاسه داغتر از اش تشریف دارن (163590)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۵ ۰۴:۳۰
امیدوارم که این تفکر منسوخ که ریشه در تبلیغات شدید رسانه های داخلی علیه جامعه غرب داره از ذهن های ما شسته بشه و جاش عقلانیت بیاد. (163968)
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۷:۰۳
ما سالهاست که ....تنها بدلیل اینکه تفسیر غلطی از استقلال داریم و بدنبال آن فرهنگ غلطی را ایجاد کردیم و به خورد ملت میدهیم واقلیتی خواسته خود را به اکثریت تحمیل می کنند چونکه قدرت را قبضه کرده اند و به کسی اجازه اظهار نظر نمی دهندعلیرغم آنکه در قانون اساسی داریم که ملت می توانند برای بیان عقاید خود تجمعات وراهپیمائی نمایند ولی تاسف آنکه تنها وتنها حق اجتماع و راهپیمائی انحصاری و در اختیار حاکمان ودر تایید منافع انان مجاز می باشد ولا غیر . (163593)
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۵ ۰۴:۳۱
انگار این مرگ بر آمریکا با منافع گروهی خاص در کشور گره خورده که نگفتنش به ضرر اینهاست ! جریانی که به اسم انقلاب اجازه هیچ گونه تحرک دیپلماسی را نمیدهد و کسانی را که قدمی برمیدارند سازشکار و واداده می نامد ! (163969)
چالش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۷:۰۴
Like

جناب احمدیان عزیز،

منافع این عزیزان تندرو در وجود یک دشمن فرضیه. بدون دشمن تقصیرات رو به گردن کی بندازند آخه؟ (163596)
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۷:۰۷
احسنت احسنت احسنت.من به عنوان يك معلم از اين مسئله بيزارم كه مدام به دانش اموزان وفرزندان ميهنم بايد از دشمن ومرگ حرف بزنيم در حالي كه اسلام دين دوستي ومهرورزي است. (163598)
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۲۱:۴۱
اگر میخوای از اسلام چیزی یاد بگیری کتاب جاذبه و دافعه امام علی (ع) اثر شهید مطهری رو بخون متوجه میشی که اسلام دین دوستی و مهرورزی هست ولی نه همیشه. (163851)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۵ ۰۴:۲۸
گمان من بر اینه که یک رویه 30 و اندی ساله مخالفت با آمریکا باعث شده برخی از مسؤلین ارشد و تاثیر گذار ما به صورت ایدئولوژیک با این موضوع بر خورد کنن و تغییر مسیر و پشت کردن به شعار مرگ بر آمریکا رو به خطر انداختن و نابودی وجهه سیاسی خودشون بدونن(وقتی که هویتشون با مرگ بر آمریکا گفتن گره خورده باشه، طبیعیه که با حذف این شعار مخالف باشن) - ولی نسل جدید که مثل گذشتگان دغدغه های انقلابی نداره راحت تر با این مسأله کنار میاد، البته الآن بزرگان مملکت هم بر این موضوع واقف شده اند که دوران مخالفت ها و آرمانگرایی های انقلابی گذشته و دنیای جدید مرز های ثابت نداره و اینکه روابط کشور ها بر پایه منافع ملی تعیین میشه! پس بر پایه منافع ملی ممکنه گاهی با یک کشور دوست و گاهی دشمن باشیم . . . (163966)
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۷:۱۶
عزيز دل برادر دشمني با آمريكا اگر براي مردم آب نميشود براي يك عده اقليتي كه اكثريت منافع به جيبشان مي رود نان مي شود آنهم چه ناني! براي اين اينهمه گلو پاره مي كنند!!!بيچاره ملت كه منافعشان دست اين عده است! (163605)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۷:۲۵
مرگ بر جهالت (163612)
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۸:۰۸
دمت گرم (163631)
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۸:۱۸
درود برنویسنده این واقعیت تلخ. (163639)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۹:۰۵
رحمت بر پدر نویسنده این متن ! (163674)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۹:۵۸
افرین (163744)
حسینی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۲۰:۱۷
من برای این نویسنده واقعا متاسف هستم که کشور دوست و مسلمان افغانستان را که هنوز هم از افراط گرایی عوامل عربستان و پاکستان در رنج است جزو دشمنان ایران قلمداد کرده است ان هم در ردیف اول !!! که جابتر این است کشور عراق میلیاردها دلار خسارت جانی و مالی بر روی دست ایران ان هم در 8 سال جنگ فرسایشی گذاشته است را در ردیف ششم گمارده !!!! خدا بهش انصاف بدهد... (163767)
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۲۲:۵۵
نویسنده ، فقط نام برده ، و منظورش اولویت بندی نبوده ، در ضمن اینها همه مثال بود ، و از قدیم گفتن در مثل مناقشه نیست . اتفاقا ملت افغانستان که در روزگار نه چندان دور جزیی از ایران زمین بوده اند ، نیز مانند روزگار امروز ما ، گرفتار یک مشت افراطی دو آتیشه شده اند و این شده نتیجه اش . (163896)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۵ ۰۴:۲۹
بیشتر به شکل کنایه از این کشور ها نام برده شده! (163967)
سید حسام الدین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۲۰:۴۰
بله درست است البته کسی هم حرف از صلح یا سازش نزده فقط بحث اینست که با تدبیر و سیاست روز دنیا با مشکلات مواجهه بشیم نه با شعار و راهپیمایی...
ما مقاومت میکنیم در برابر همه با همه تعامل باید بکنیم اما با سیاست و منافع......ما اهل مقاومتیم اما نه مقاومت بالای خاکریز بلکه مقاومت پشت خاکریز (163791)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۲۰:۵۹
بهار جان میدانم که کامنت منو پخش نخواهی کرد اما بذارم حرفمو بزنم. حضرت علی علیه السلام در نهج البلاغه فرمود: کلمه حق یراد بها الباطل. بله گاهی ظاهر حرف قشنگه اما نیت نویسنده رو دریاب! پرا فقط به دو ماجرای تاریخی اشاره کرده ای و استفاده خود برده ای. چرا به جنگهای حضرت علی و عدم سازش آن حضرت با مارقین و قاسطین و ناکثین اشاره نکرده ای؟! تو از پیامبر گفته ای از نوه بزرگوار او حسین علیه السلام هم گفته ای تو را چه شده که سازش ناپذیری علی ع را از یاد برده ای؟! و یا جملات آتشین حسین علیه السلام که فرمود : مثلی لا یبایع مثل یزید! عزیزم خوب دقت کن نفرمود من حسین فزمود مثل من حسین با مثل یزید بیعت نخواهد کرد. یزید زمانت را بشناس! ما از اول هم با هیچ کشوری سر جنگ و ناسازگاری نداشته ایم . ما با شیطان بزرگ آمریکا مشکل داریم. (163812)
وطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۲۱:۰۲
حرف دل 19 ملیون که به حسن روحانی رای دادن این مقاله است زنده باد دکتر روحانی (163815)
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۵ ۱۴:۲۸
شما لطفا از طرف خودت نظر بده (164227)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۲۱:۱۷
سفارت روسیه لانه جاسوسیه (163830)
۱۳۹۲/۰۸/۱۵ ۱۴:۴۱
خیلی مناسبه برای شعار
هم وزن داره ، هم قافیه
لایک (164237)
ايرج
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۲۱:۴۵
اين رو از قلم انداختيد كه قدرت آمريكا در جهان به واسطه لابي هاي گسترده اگر از تمام اين كشورها بيشتر نباشد كمتر نيست!!! به نظر بنده قياس تون مع الفارق هست. (163856)
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۲۲:۱۶
عزیز من مرگ بر امریکا اگر برای ما آب ندارد برای این آقایان نان دارد .برای همین اینقدر سفت و سخت به مرگ بر آمریکا چسبیده اند . (163877)
mohammad
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۵ ۰۱:۴۰
من میخواستم به آقای ضرقامی بگم که داداش دیگه فکر نکن مردم مثل سابق هستند. الان دیگه همه ی ما ایرانیها خیلی خووووب میدونیم هرچی تو رسانه ی ملی پخش میکنین یا دروغه یا خیلی اغراق یا به جد سفسطه.... رسانه دیکه از انحصارتون درومده... رسانتون فقط به درد برنامه هایی مثل خنده بازار میخوره. زیاد خودتو خسته نکن و اینقدر رو تبل نزن که اسمت بد درمیاد.
آقای ضرقامی اون چیزی که فکر میکنید مردم هستند , میخواستم بگم اون چیز جنابعالی هستید که فکر میکنید مردم این چیزند..... (163954)
۱۳۹۲/۰۸/۱۵ ۱۵:۴۱
بر خلاف تفکر شما باید عرض کنم هنوز تلویزیون مخاطب داره متاسفانه و تا تقاضا نباشه این اخبار پخش نمیشه یه بخشی از جامعه ما فقط تلویزیون میبینن و فکر می کنن دنیا همینه که ضرغام جون میگه (164285)
۱۳۹۲/۰۸/۱۵ ۰۲:۰۴
حکایت مرگ بر امریکا و مرگ نگفتن به چین و روسیه و امثالهم حکایت کراوات و شلوار جینه !!!! (163956)
مشتی ماشالا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۵ ۰۸:۰۰
خوب نوشتی اما جواب سوال شما آسانتین جوابهاست
اگر دشمنی با آمریکا نباشد منافع و موجودیت آقایان (واخیرا خانمهای طلا دار) از کجا تامین شود؟ (163995)
saeed
United States
۱۳۹۲/۰۸/۱۵ ۰۸:۲۱
من ازفرودگاه امام رضوان الله تعالی علیه اومدم آمریکا .به اندازه ای که درفرودگاه خودمان معطل شدیم وبه من بی احترامی کردند این اتفاق درفرودگاه تگزاس آمریکا نیفتادوبسیارمودب ومهربان وبا اصول انسانی پلیس فرودگاه ازما استقبال کرد. (163999)
۱۳۹۲/۰۸/۱۵ ۱۵:۱۷
این کامنت در سایت الف هفته پیش قرار داده شده بود بسیار کامنت جالبی است اینجا باز ازش نقل قول میکنم:
در کل باید گفت بیشتر آنچه آمریکا به عنوان جنایت انجام داده یا توسط عناصر خود فروخته و فاسد در همان کشور انجام شده ویا اینکه کشور مورد نظر حاکمانی داشته که خون مردم خودشان یا همسایگانشان را در شیشه کرده بودند.
برای حالت اول مورد کودتا در ایران و شیلی مصداق خوبی است که بیشترین اقدامات توسط مزدوران داخلی انجام شد وبرای دیگر حالت هم رژیمهای صدام و طالبان و همچنین آلمان نازی و امپراطوری ژاپن (لازم به ذکر است که این کشور در جنگ جهانی دوم تنها 10 میلیون چینی را قتل عام کرد)موارد خوبی جهت تحقیق هستند.
اما از روسیه تزاری و عهدنامه های ننگین و جنایتهای فراوانشان که بگذریم ،ایران در طول انقلاب با شوروی رابطه داشت .همان شوروی که:
1- قتل عام 20 میلیون نفر درجریان پاکسازیهای استالین در شوروی
2-تجاوز به 1 میلیون زن آلمانی بی پناه در جنگ جهانی دوم
3-فشار بر دولت منتخب دکتر ادوارد بنش در چکسلواکی جهت استعفا و روی کار آوردن یک حکومت دیکتاتوری مارکسیستی
4- اشغال و الحاق پروس شرقی از آلمان پس از جنگ جهانی دوم
5- اشغال ایران در جنگ جهانی دوم و تقویت و تحریک گروههای تجزیه طلب در آذربایجان و کردستان
6- روی کار آوردن حکومتهای دیکتاتوری مارکسیستی در کشورهای اشغال شده به زور
7- حمله به مجارستان و قتل ایمر ناجی نخست وزیر منتخب این کشور
8- حمله به چکسلواکی و برکناری دولت اصلاح طلب الکساندر دوبچک
9-اشغال جزایر کوریل ژاپن (با وجودیکه با این کشور پیمان عدم تجاوز داشت) ادامه آن تا کنون
10-سوء استفاده از حرکتهای انقلابی در کشورهای جهان سوم
11- حمله به افغانستان
12-تجهیز ارتش عراق در زمان جنگ با ایران
و...
اما در زمان حال:
1- مداخله در کشورهای تازه استقلال یافته
2- آزار و قتل مردم مسلمان چچن
3- اشغال مناطقی از گرجستان
4- حمایت همه جانبه از صربهای جنایتکار در جریان جنگ بوسنی و کوزوو
5- زیاده خواهی در دریای خزر به ضرر ایران
اس 300 و نیروگاه و هم اضافه کنید (164261)