به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۱:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۲/۰۵ ساعت ۱۸:۱۶
کد مطلب : ۲۱۱۹۴۳

روحانی: شعار «در خانه بمانیم» پابرجاست

روحانی: شعار «در خانه بمانیم» پابرجاست
گروه سیاسی: رئیس جمهور با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان که ماه بهره مندی از معنویات، مناجات و فیوضات الهی است، از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواست تا با تقویت بررسی های لازم در زمینه چگونگی و زمان بازگشایی اماکن مذهبی، مساجد و بقاع متبرکه، گزارشی جامع و دقیق برای تصمیم گیری در این راستا به ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه شود.
حجت‌الاسلام حسن روحانی روز جمعه در گفتگو با دکتر سعید نمکی، افزود: بازگشایی و فعالیت اماکن مذهبی متبرکه و مساجد با رعایت کامل دستورالعمل ها و اصول بهداشتی از دغدغه های مهم دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا بوده و باید در این راستا تلاش مضاعفی انجام شود.
رئیس جمهور با اشاره به فضای معنوی و اشتیاق مردم متدین و مومن کشور برای حضور در اماکن مذهبی در ماه مبارک رمضان و بهره مندی از برکات معنوی این ماه، گفت: از آروزهای بزرگ دولت بازگشایی و فعالیت اماکن مذهبی و حضور مردم در اجتماعات و مراسم های دینی است.
روحانی با تقدیر از همراهی، همکاری و تلاش جهادی محافل مذهبی و جوانان در هیات ها و مساجد در این شرایط و ارائه خدمات بهداشتی به مردم، تاکید کرد: باید همچنان در اطلاع رسانی ها نسبت به ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی در محیط های گوناگون کسب و کار و مراکز تجمعی توجه داشه باشیم. مردم عزیز باید توجه داشته باشند که همچنان شعار درخانه بمانیم پابرجا بوده و تنها باید برای انجام امور ضروری اقدام به رفت و آمد داشته باشند. روحانی همچنین با اشاره به ضرورت تقویت شرکت های دانش بنیان و تمرکز وزارت بهداشت و درمان برای توسعه همکاری ها با این بخش در زمینه تولید تست های آنتی بادی دستور داد تا با استفاده از تمامی ظرفیت ها و امکانات و همه متخصصین کارآمد کشور ، با همراهی همه بخش ها و پس از آزمایش های دقیق به این دستاورد دست یافته و نسبت به تولید سراسری آن اقدام کنیم.
رئیس جمهور همچنین به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستور داد تا گزارش دقیقی از وضعیت استان های کشور در مقابله با کرونا برای بررسی در جلسه فردای روسای کمیته های ستاد ملی مقابله با کرونا و اتخاذ تصمیمات لازم و تصویب آنها در جلسه روز یکشنبه ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه دهد. نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این گفتگو ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت مدیریت و مقابله با بیماری کرونا، شرایط استان های کشور در این زمینه و چگونگی هماهنگی ها و تعاملات با دیگر دستگاهها در زمینه بازگشایی اصناف و کسب و کارها، افزود: کمیته ای برای بررسی چگونگی بازگشایی اماکن مذهبی تشکیل و گزارش آن به ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه خواهد شد.
برچسب ها: حسن روحانی