به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۶:۳۸
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۰۷ ساعت ۱۰:۲۵
کد مطلب : ۲۲۸۹۷
مقاله وارده

برادران؛ لطفاً دیگر بس است؛ فکر کنیم یک جنگ‌8ساله‌دیگر را پشت سر گذاشته‌ایم

عبدالمجید صالحی

بیش از چهار ماه از پایان کار دولت قبلی مي‌گذرد ولی اکثر دوستان هنوز به دنبال آمار و ارقام برای محکومیت دولتمردان سابق مي‌باشند. این به دور از انصاف و مردانگی بوده که همه تقصیرات و کمی و کاستیهای اقتصادی، سیاسی و اجتماعی را فقط به گردن احمدی نژاد و هیئت دولتش بیندازیم. همه آنهائیکه به هر نحو با تشویق و ترغیب باعث انحراف و بیراهه رفتن دولت شده اند و همه آنهایی که حتي با سکوت و گاهاً حمایت و تعاریف مشفقانه باعث اضمحلال اقتصاد و اخلاقیات کشور شده اند در بوجود آمدن این ناهنجاریها سهیم و مقصر بوده و باید از مردم عذرخواهی کنند.

اما هر چه بود گذشته است و افسوس خوردن حسرت کشیدن باعث برگشتن به گذشته نمی شود. بیایید همه با هم فکر کنیم هشت سال گذشته یک سونامی بوده است. فکر کنیم یک زلزله مهیب بوده است. فکر کنیم یک جنگ هشت ساله دیگر را پشت سر گذاشته ایم. بیایید ببخشیم شاید بخشیده شویم. مهم نیست چه کسی این فاجعه و بدبختی را به وجود آورده بود. مگر مشخص شدن آغازگر جنگ به نام صدام حسین چه سودی برایمان داشت!!!؟

اینکه بیش از 100 روز است که دولت جدید به دنبال کسب آمارهای واقعی از روند کشور در هشت سال گذشته مي‌باشد چه سودی دارد ؟ اگر منظور اعتراف و عذرخواهی حامیان دولت گذشته میباشد این امری بدیهی و غیر ممکن است چون هنوز هم طلبکار هستند !! در غیر اینصورت، مگر غیر از این است که نمک بر زخم های دلمان مي‌پاشید ؟ همه ما بخاطر نارضایتی از اوضاع گذشته به دکتر روحانی اعتماد نموده تا با درایت و تغییر، دلمان را شاد کند و آثار غم و اندوه را از صورتمان بزداید. ما به آقای روحانی رای داده ایم که تمام آثار و افراد و افکار دولت قبلی را از سطح مدیریت کشور خارج نموده تا بهانه ای برای ناکارآمدی و خلف وعده خود و دولتش نداشته باشد.

ما به آقای روحانی رای داده ایم تا کاسبین فتنه و تفرقه، قدری خجالت کشیده و مدتی در سوراخهای خود بخزند. ما به آقای روحانی رای داده ایم تا علمای عزیز و مراجع معززی که با نگرانی، علوم دینی و اعتقادی را رها کرده و تمام هم و غم خود را معطوف به سیاست و اقتصاد نموده بودند قدری آسوده خاطر شده و به وظیفه اصلی خود که دیانت و معنویت مردم است بپردازند. با فراقت بال در جواب متفکری که در روزنامه مقاله مینویسد با استفاده از علم و دانش خود مقالاتی در رد موضوع به چاپ برسانند نه اینکه دستور به توقیف روزنامه بدهند !

ما به آقای روحانی که یکی از افراد با صلاحیت دینی و بین المللی مورد وثوق رهبر معظم انقلاب رای داده ایم که بعضی نتوانند با عبور از رهبری و اسائه ادب به روحانیت مبارز به پرخاشگری بپردازند. خلاصه اینکه ما به دکتر روحانی رای داده ایم که دیگر بهانه گیری نکند با تحقیق و اشراف به مسائل و مصائب آمده و جای هیچ عذر و بهانه ای نیست. الحمدلله مشکلات هسته ای و تا حدودی معذورات تحریمی حل شده است لذا نوبت شرکتهای تولیدی و صنعتی، فرا رسیده است. متاسفانه با توجه به شروع بکار دولت تدبیر و امید، بعضی از مدیران خصمانه مشغول تخریب و نابودی شرکتها هستند.

حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۷ ۱۰:۵۹
شاید بهتر باشه که دائم این 8 سال به مردم یادآوری بشه تا شاهد تکرار تاریخ نباشیم. اگر فجایع محمود گفته نشه و یاد آوری نشه ، به زودی زود ، قهرمان مظلوم برمیگرده. (179500)
۱۳۹۲/۰۹/۰۷ ۱۸:۲۰
حدیث داریم که بزرگترین استاد تجربه است حال لازم نیست که این تجربه را خودمان کسب کنیم میتوان از تجربه ی دیگران هم استفاده کرد.این آمارها باید منتشر شود. نه برای متهم کردن بلکه برای تجربه دولتمردان بعدی. (179582)
۱۳۹۲/۰۹/۰۷ ۱۹:۵۳
چرا مسببین این جنگ 8 ساله محاکمه نمی شوند؟ (179611)
۱۳۹۲/۰۹/۰۷ ۱۱:۱۵
ترسیم شرایط واقعی برای قدم های بعدی ضرورتی اجتناب ناپذیر است(بویژه اینکه بسیاری از مدیران و مسئولان مسبب این وضعیت هنوز در پست های خود هستند). ولی مسئله مهم این است که احساساتی شدن و لابه و زاری کردن به خطاها و قصورات گذشته خطایی بزرگتر است. علی ایحال چون در فرهنگ عمومی ما کمتر به تعقل و تدبیر و تجربه اندوزی اهمیت داده می شود لذا بیان شرایط حاد جامعه توسط دولت، برداشت های احساسی را تشدیدتر خواهد کرد. به عنوان مثال همه در مورد آلودگی هوا و تبعات آن صحبت می کنند ولی از باب نالیدن و شکوه و زاری، در عین حال کمتر کسی است که قدمی در جهت چاره اندیشی عملی بردارد. (179503)
۱۳۹۲/۰۹/۰۷ ۱۱:۲۷
می شد حقد و کینه نویسنده را در این به اصطلاح دفاع (!) دید ، واقعا که بهترین حمله بد دفاع کردن است... شما که عمری است نویسندگی میکنید باید بدانید که در هر کشوری قوانینی برای نوشتن وضع شده ، از شما بعید است که ندانید و ندانند در ایران هم قوانین نوشتن وحود دارد ! فرق است بین توهین و نوشتن فرق است بین نقد علمی و نقد مغرضانه و هدفدار ... اگر نویسنده ای شبهه ای دارد باید آن را در محافل علمی مطرح کند و در صورتی که جوابی برای آن دریافت نکرد آن را علنی کند و این مطلب را به عنوان نقد بی جواب مطرح کند . مثل کنفرانسی که چند وقت پیش درباره دفاع از طلاق (!) توسط همفکران شما برگزار شد . (179505)
۱۳۹۲/۰۹/۰۷ ۱۲:۲۲
اره راست میگی یه جنگ هشت ساله البته نه با تموم دنیا بلکه با اهداف فاسد و ظالمانه چند کشور غربی و عربی (179518)
کیانوش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۷ ۱۲:۴۲
سلام،میدونی زرشک یعنی چی؟ (179522)
مهران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۷ ۱۳:۴۰
خودم شاغلم ولی وقتی یه بیکار مخصوصا جوان بیکار رو می بینم اشکم درمیاد خدایا به کشورم برکت عطا کن . (179533)
۱۳۹۲/۰۹/۰۷ ۱۶:۵۰
اين حرف وقتي درسته كه اون جناح هم دست از فتنه فتنه گفتن برداره! (179556)
۱۳۹۲/۰۹/۰۷ ۱۹:۵۰
8سال جنگ رو با52میلیارد دلار گذروندیم(بودجه جنگ) ولی محمود800 میلیارد دلار رو به باد داد (179609)