به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۲۱:۰۴
 
۲۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۲۴ ساعت ۱۷:۵۹
کد مطلب : ۲۴۷۶۲
وقتي برای محرومان کارت هدیه دریافت مي‌کنند!

عجب حکایتی دارد این رعنا...!

سؤال بی پاسخ این است که یک نماینده مجلس با چه توجیه و به چه حقی حاضر مي‌شود پولی را از سازمانی دیگر که کار و وظیفه اش مشخص است دریافت کند و بعد برای کمک به محرومین آن مال غیر را هزینه کند که ثمره‌اش شاید دو رأی بیشتر باشد!
عجب حکایتی دارد این رعنا...!
اسماعیل حسین‌پور

گروه جامعه: مردمی که انبان بر دوشی مولا علی(ع) در نیمه شبها را شنیده‌اند که ناشناس یاریگر یتیمان و محرومان بوده است این روزها با تعجب و حیرت شاهد ظهور و حضور خیرانی در مجلس شورای اسلامی هستند که خود را دلسوز مردم و بیت‌المال و محرومین مي‌دانند و با گرفتن کارت هدیه‌هایی از تأمین اجتماعی که ثمره دسترنج کارگران و زحمت کشان بی صدای این مملکت بوده است به دنبال آن بوده اند که نه با پول و سرمایه شان، بلکه با پول کارگران محروم، دست محرومانی دیگر را بگیرند. هرچند توجیه نمایندگان محترم برای گرفتن کارت هدیه گوناگون است ولی افکار عمومی از توجیهات این نمایندگان خیّر مردم در مجلس در حیرت است.

سؤال بی پاسخ این است که یک نماینده مجلس با چه توجیه و به چه حقی حاضر مي‌شود پولی را از سازمانی دیگر که کار و وظیفه اش مشخص است دریافت کند و بعد برای کمک به محرومین آن مال غیر را هزینه کند که ثمره‌اش شاید دو رأی بیشتر باشد! هرچند مي‌پذیریم که نمایندگان دلسوز محرومان هستند و قطعا آن پول را صرف محرومان عزیز کرده‌اند ولی چند سؤال اساسی در ذهن جمعی از مردم جامعه باقی است که امید است این نمایندگان خیراندیش و خیر مردم شفاف و صادقانه پاسخ دهند.

1- چرا نمایندگان خیر دریافت کننده کارت هدیه به جای نام و مشخصات کددار هستند؟
2- چرا این کارت‌ها به همه نمایندگان مردم در مجلس داده نشده است؟ مشخصا چرا آقای توکلی کارتی دریافت نکرده است ولی برخی نمایندگان خیر تهران‌اي کارت هدیه‌ها را دریافت نموده اند؟
3- چرا بانیان این کار خیر کمک به محرومان از افشای نامشان نگران هستند؟
4- توزیع پول بین محرومان چه ربطی به وظایف خطیر نمایندگی دارد و دوستان نماینده با آن پول توانسته اند از چند محروم گره‌گشایی کنند؟
5- با وجود نهادهای حمایتی نظیر کمیته امداد و بهزیستی چرا نمایندگان محترم دریافت کننده کارت تأمین اجتماعی مبلغ غیرقانونی دریافتی را تحویل این نهادها نداده اند؟
6- نمایندگان محترم دریافت کننده کارت هدیه چند طرح برای کاهش مشکلات محرومان به مجلس پیشنهاد داده اند تا همه محرومین مشمول لطف دولت شوند نه عده‌اي از محرومان که آنها و نمایندگان محترم فقط به یکدیگر دسترسی دارند مشمول این مهر موردی نمایندگان قرار گیرند؟
7- آیا نمایندگان توزیع کننده هدیه بین محرومین در هنگام توزیع پول به آنها گفته اند که این از جیب شخصی شان نیست و از دسترنج کارگران محروم تأمین اجتماعی به آنها پرداخت مي‌شود؟
8- آیا نمایندگان گرامی خیر فقط از تأمین اجتماعی مبالغی دریافت نموده اند یا از سایر نهادها مثل هلال احمر و بهزیستی و... هم هدایایی برای توزیع بین محرومین دریافت نموده اند؟
9- اساسا دریافت کارت هدیه به تقاضای نمایندگان محترم بوده یا با تأکید ریاست محترم تأمین اجتماعی صورت گرفته است؟
10- هر چند هدیه دادن از پول شخصی به محرومان ستودنی است ولی کدام دین و آیین و قانون به این دلسوزان مردم اجازه داده است که پول بیت المال باید به دست نمایندگان در بین محرومان توزیع شود؟

انتظار مي‌رود نمایندگان خیر مردم در مجلس که تعدادشان هم کم نیست صادقانه به مردم پاسخ دهند ولی در آینده از دریافت هر نوع کارت هدیه‌اي حتی برای محرومین پرهیز کنند چرا که شأن نمایندگی و مجلس با این دریافت‌هاي نامبارک شدیدا تنزل پیدا مي‌کند و سبب سوء استفاده بیگانگان و غم دوستان انقلاب مي‌شود که چرا بعد از این همه سال، هنوز مسیر یاری رسانی به محرومان و پابرهنگان توسط نهادهای حمایتی هموار نشده است و برخی نمایندگان در مجلس مجبور مي‌شوند با ایثار فراوان برای محرومان جایگاه خود را خدشه دار نمایند؟

باید بپذیریم که ميليون‌ها مردم محروم، صبور و با درایت ایران لایق خدمتِ بیش از این کارت هدیه‌ها هستند و نمایندگان خیر دنبال راهکارهایی در مجلس باشند که آمار محرومین و پا برهنگان در این سرزمین خفته بر معدن و نفت و سرمایه کمتر شود نه دریافت‌کنندگان کارت هدیه به محرومین بیشتر شوند.

۱۳۹۲/۰۹/۲۴ ۱۸:۱۷
من از بزرگان اصلاح طلب خواهش میکنم برای انتخابات پیش رو برای تمام حوزه های انتخابی لیست تهیه کنن تا همه بدونن به کی باید رأی بدن
امیدوارم اینبار بیدار شده باشیم (187762)
۱۳۹۲/۰۹/۲۴ ۲۰:۵۱
یک عده ای اصلاح طلبان را تائید نمیکنند که بتوانند هر کاری که خودشان صلاح میدانند مثل مال مردم خوردن را براحتی انجام بدند البته در شرکتهای دولتی این موضوع رسم شده که باید با نمایندگان مجلس برای حل مشکلات به گونه ای ارتباط بگیرند به قول معروف پارتی داشته باشند چون در غیر این صورت کارشان راه نمی افته چون در این مملکت ضوابط وقوانین کارایی ندارد (187860)
چالش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۰۷:۱۵
موافقم! (187960)
۱۳۹۲/۰۹/۲۴ ۱۸:۳۹
تازه داریم می فهمیم که در دولت هاشمی و خاتمی چه فسادهایی انجام می شده .... (187771)
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۰۰:۳۶
اسپند دود کن چش نخوری بلا
خدا باید به همه ما عقل و فهم و شعور کافی بده که بتونیم بعضی چیزارو مقایسه کنیم (187939)
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۰۱:۵۴
چه فساد هایی انجام میشده؟! میشه بگی (187947)
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۰۶:۴۷
سخن بی ربطت به چی ربط داشت؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (187958)
حاجی پور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۴ ۱۸:۴۱
وقتی تخلفی صورت می گیردوموردپسنداکثریت جامعه نیست واغلب مردم این کاررامذموم می دانندمرتکبین سعی می کنند به دنبال توجیه آن بگردندبهترین وشرعی ترین نام هدیه است تادهان انتقادات را ببندنداما فارغ ازاین اند که هدیه راه ورسمی داردومعمولا درملا عام انجام می گیرد هدیه پنهانی کسی ندیده است که دهنده وگیرنده از بیان نام آن شرم داشته باشند.این وظیفه ی قوه ی قضایی است که موضوع راپیگیری کند (187773)
۱۳۹۲/۰۹/۲۴ ۱۸:۴۳
لاریجانی گفته نماینده ها برای کارهای خیر کارت هدیه دریافت کردن این خطابه خون مجلس دیگه چه توقع داری (187777)
حسين
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۴ ۲۱:۲۴
آدم ياد فيلم كيف انگليسي ميافته ولي حالا اسمش كيف تامين اجتماعي است (187872)
۱۳۹۲/۰۹/۲۴ ۱۹:۰۷
اری تا لاریجانی ها هستند وضع همینه اینقدر فتنه فتنه کردنداز مرتضوی ها غافل شدند
رییس مجلس که خودش باید مجری عدالت باشه با کمال تاسف اعلام میکنه که برای نیاز مندان بوده (187798)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۰۰:۰۲
آخه اگه ماست مالی نشه پای خیلیا میکشه وسط!!
باید 1 جوری جمش کنن.
هدف زهر چشم گرفتن بود که انجام شد!!! (187932)
مهربان توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۴ ۱۹:۲۵
امان از رانت و رانت خورهای پر ادعا
امان از زر زور و تزویر (187810)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۴ ۱۹:۲۶
آقا جون کار خیر کردن می خان شناخته نشن! از بس که اینا خلوص نیت دارن! . . . نمایندگان محترم باید به مسائل مهم و کلان مملکت مانند قضیه فتنه 88 بپردازند. خیلی مهمه مسائلی مانند اینکه کی فتنه گری کرده کی از فتنه حمایت کرده کی ساکت فتنه بوده. کی 100 ملیارد دلار (!) از آمریکا و عربستان برای فتنه گری پول گرفته. خلاصه مشکل مملکت فتنه گری فتنه سازی فتنه زدگی فتنه ئولوژی (فتنه شناسی) و اینجور چیزاس (187814)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۴ ۱۹:۴۲
فرهنگستان زبان فارسی: زین پس بجای کارت هدیه بگوئیم " کارت رشوه" (187824)
۱۳۹۲/۰۹/۲۴ ۲۰:۰۹
. . . پس بیان برخورد کنن یه 200 تومن جریمش کنن حساب کار دستش بیاد
من موندم چطور از مادر پیر ستار بهشتی خجالت نمیکشن کاری کردن بیچاره شکایتشو بیخیال شد،اما بترسن از روزی که قاضی دادگاهشون خدا باشه و مادرش شکایتشو به دادگاه عدل الهی ببره
وقتی میان بخاطر 8 سال کارای احمدی نژاد ازش تقدیر میکنن باید هم منتظر این مسائل باشیم
از ماست که بر ماست (187844)
(امین)
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۴ ۲۰:۰۹
بهارنیوز چون جا نبود مجبور شدم که اینجا نظر بگذارم.امیدوارم نظر من را منتشر سازید.
در مطلب«45 هزار جنگجوي القاعده در سوريه مستقرند»آورده اید که 45 هزار نیروی القاعده در سوریه وجود دارند.این عدد درست نیست و تعداد جنگجویان وابسته به القاعده در سوریه در بالاترین حالت 20 هزار نفر هستند.
البته گروه های اسلامگرای غیرمرتیط با القاعده در سوریه زیاد می باشند و بسیار هم قدرتمند هستند،به طوری که«جبهه اسلامی» که اخیراً از ادغام هفت گروه مسلح تشکیل شد،حدود 60 هزار رزمنده دارد. (187845)
A R A M I S
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۴ ۲۰:۱۴
اینقدر تو این مملکت دزدی میشه که اگه این پولها جمع بشه میشه واسه هر ایرانی یه خونه ساخت البته با خشتهایی از طلا و نقره...! (187850)
یاسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۴ ۲۰:۳۴
ما به همون کلوخ و سیمان هم راضی هستیم! (187854)
۱۳۹۲/۰۹/۲۴ ۲۰:۳۱
امروز علی لاریجانی از دریافت کنندگان کارت هدیه دفاع کرد وگفت برای کمک به نیاز مندان بوده خدایا ما لاریجانی ها رانمیخواهیم (187853)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۴ ۲۰:۵۶
من 20 ساله که بیمه پرداخت می کنم تا الان هم هیچگونه استفادهای(بجز امیدواری برای بازنشستگی) از اون نکرده ام. اگه از این همه اختلاس و دزدی و... سهم من حتی 1 ریال هم باشد من نمی بخشم. اون دنیا یقه همه رو میگیرم. من از سهمم و حقم نمی گذرم.. بهتر است همه اون افرادی که ادعا و... دارند کمی هم به حرفهایی که می زنند فکر کنند..( حق الناس و حق الله و...)... شاید فکر می کنند حق الناس مال بقیه است و شامل خودشون نمی شه.... خرج که از کیسه مهمان بود حاتم طایی شدن آسان بود.... (187864)
۱۳۹۲/۰۹/۲۴ ۲۳:۳۸
اون دنیا چقدر خوش به حال ما ملت میشه ... (187921)
۱۳۹۲/۰۹/۲۴ ۲۳:۳۹
دوست عزیز همین تفکرات است که دزدان را جری تر می کند ، شما باید در همین دنیا حقتون را بگیرین نه اینکه حواله کنین به آن دنیا (187922)
۱۳۹۲/۰۹/۲۴ ۲۱:۱۶
کارت هدیه خدا لعنت کند هر کسی که از بیت المال یک ریال ببرد این حق ماست. ای کاش ریاست جمهوری بیاد که برای پیرمرد های بالا 60 سال که بازنشسته گی ندارن یک حقوق سه ملیون ریالی حداقل بدن تا این اواخر با عزت بمیرن .حتی اگر جایی بیمه نداشتند قبلا هم بیمه به شدت امروزی نبود مگر این ادمها برای این مملکت عمر خود را هدر ندادن (187870)
فرشید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۴ ۲۲:۰۸
ازاصلاح طلبان خواهش می کنم بادرایت وتدبیروباهوشمندی برای انتخابات مجلس برنامه ریزی کنند وبامعرفی نامزد های قوی ورای آور بتوانیم مجلس رو ازافراطی ها ومفسدین خالی کنیم ونمایندگان مدبرو پاک وصالح راجایگزین این دشمنان ملت کنیم.انشالله. (187895)
خسرو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۴ ۲۲:۱۵
این 10در صد فساده (187898)
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۰۰:۲۳
به همون دليلى كه امثال رسايى و زاكانى از بيت المال پول ميگيرن تا بصيرت افزايى كنن.!!!!! (187935)
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۰۰:۳۶
گرفتن این کارت هدیه جرم است اینها برای مقاصد شخصی این کارت ها را گرفته اند نه فقرا قوه قضایی بهتر است به جای رسیدهگی به مسائل سیاسی به امور مربوط به خود رسیدگی کند مقصر واقعی این ماجرا به نظر من قوه قضایی است (187938)
بختیاری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۰۷:۱۳
من از آقای مطهری که انسانی شجاع و سالم و پاک دست می باشد سوال ساده ای دارم.
فارغ از تئوری پردازیهای نظارت حکومت بر مسئله حجاب و فرهنگ، آیا ایشون وقتی با همسر محترمشون بخوان طول یک خیابان را طی کنن بیشتر در ام القری اسلام یعنی تهران (به تعبیر بعضی ها البته) امنیت روانی از بابت نگاههای زهرآلود دارند یا در شهرهای کشورهای سکولار و توسعه یافته مثلاً اروپایی؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ منصفانه به این سوال بیانگر خیلی چیزها می تواند باشد. (187959)
مشتی ماشالا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۰۷:۴۷
چرا عده خاصی مسولیت خطیر تقسیم پول بین فقرا را عهده دار شدند (187964)