به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۲۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۲۰ ساعت ۰۹:۳۳
کد مطلب : ۴۷۹۹۰
حتی یک ایرانی در داعش حضور ندارد

تمجید معاون نيروي انتظامی از اهل سنت ایران

گروه سياسي: همزمان با ادامه یافتن جنگ ارتش و مردم عراق بر علیه نیروهای داعش، معاون اجتماعی نیروی انتظامی با انتشار یادداشتی در سایت رسمی پلیس مرزنشینان اهل سنت ایران را حافظان دائمی امنیت مرزها در برابر تروریسم خواند.
تمجید معاون نيروي انتظامی از  اهل سنت ایران
به گزارش ایلنا، سعید منتظرالمهدی در این یادداشت با استناد به نظرسنجی‌هایی که «اخیراَ از سوی چند موسسه مستقل در مناطق و استان‌های اهل سنت ایران به سامان رسیده» مدعی شده است که «اولاَ: در عمق و سطح انزجار اهل سنت ایران با هر كنش و حركت و اقدام تكفیری، تعصب آلود، جاهلانه و تحجرآمیز، تفاوتی با سایر اقشار ایرانی ندارد. ثانیاَ آمادگی شهروندان اهل سنت ایران، بویژه مرزنشینان مرزدار و غیور، برای از میان راندن هر تحرك و اقدامی كه نشانی از تكفیرگری و اختلاف‌افكنی و نژادگرایانه داشته باشد آمادگی كامل دارند.» متن کامل یادداشت معاون اجتماعی نیروی انتظامی در ادامه می‌آید.

یك. در چند هفته اخیر و با ظهور و بروز فتنه‌ای دیگر در آنسوی مرزهای غربی كشورمان، علماء و اندیشمندان و گروه‌‌ها و دسته جات مختلف اهل سنت كشورمان، بویژه آنهایی كه از دیرباز در نواحی و استان‌های مرزی سكنی گزیده اند، طی بیانیه‌های مختلف و در تجمعات مختلف، بالاخص در مساجد و حوزه‌ها و مراكز علمی و مذهبی، نفرت و انزجار خود را از گروه نوظهور و خود خوانده داعش ابراز داشته اند، این هموطنان شریف و دیندار و میهن دوست كشورمان به صراحت و نه با كنایه و به صورت تلویحی و با بیان و كلامی سلیس و آشكار، اذعان داشته اند كه در عقاید، باورها و طرز تلقی‌شان از اصول و مفاهیم جهان شمول اسلام عزیز با گروه‌هایی همچون داعش و تكفیری‌ها فرسنگ‌ها فاصله دارند، مشی و رویكرد آنها را انحرافی می دانند و اقدامات تروریستی آنها را بر نمی تابند.

دو. مخالفت ورزی و بیزارجویی شهروندان اهل سنت كشورمان از فرصت افكنی‌ها و قتل و غارتگری‌های گروه‌های تكفیری و داعش در سطح علماء، نخبگان و گروه‌ها و انجمن‌های مناطق و استان‌هایی همچون كردستان، سیستان و بلوچستان، گلستان، بوشهر، ساحلی و نظایر آن محدود نمانده است بلكه یكایك ساكنان آن مناطق، اعم از زن و مرد و بزرگ و كوچك، در مخالفت و انزجار از تكفیری‌ها با علماء و نخبگان و صاحبان فكر و اندیشه، هم رای و هم نظرند.

این ادعا مستند به داده‌های چند نظرسنجی است كه اخیراَ از سوی چند موسسه مستقل در مناطق و استان‌های اهل سنت كشور به سامان رسیده است، آن نظرسنجی ها نشان داده اند كه اولاَ: در عمق و سطح انزجار اهل سنت ایران با هر كنش و حركت و اقدام تكفیری، تعصب آلود، جاهلانه و تحجرآمیز، تفاوتی با سایر اقشار ایرانی ندارد. ثانیاَ آمادگی شهروندان اهل سنت ایران، بویژه مرزنشینان مرزدار و غیور، برای از میان راندن هر تحرك و اقدامی كه نشانی از تكفیرگری و اختلاف‌افكنی و نژادگرایانه داشته باشد آمادگی كامل دارند.

سه. از شواهد و قرائن
بر اساس شواهد و گزارشات متقن در میان آن گروه‌های تروریستی حتی یك شهروند اهل سنت كشورمان، اعم از كرد و بلوچ و تركمن و عرب و... حضور ندارد
فراوان چنین پیداست كه داعش و سایر گروه های تكفیری و تروریستی از "در كنارهم قرارگرفتن" شماری از افراد معلوم الحال پدید آمده اند كه از كشورهای مختلف، بویژه اروپا و آمریكا رو به سوی سوریه و عراق نهاده اند و آن دو كشور را به مكانی برای "عقده گشایی" و "رعب آفرینی" خود تبدیل نموده اند. اما، بر اساس شواهد و گزارشات متقن در میان آن گروه‌های تروریستی حتی یك شهروند اهل سنت كشورمان، اعم از كرد و بلوچ و تركمن و عرب و... حضور ندارد؛ این در حالی است كه در سالیان اخیر رسانه های وابسته به تكفیری ها با بهره‌گیری روزافزون از عملیات روانی كوشیده اند تا جوانان اهل سنت كشورمان را مجاب سازند تا به آنان بپیوندند و به رخ هموطنان مومن خویش تیغ بكشند.

چهار. تبیین انزجار بجا و خصومت به موقع شهروندان اهل سنت كشورمان از داعش و سایر تكفیری ها، با تامل در باورها، نگرش ها و خرده فرهنگ‌های آنان، سهل و آسان به نظر می رسد. مطمئناَ همه ما بر اساس مشاهدات، مطالعات و تعاملات مستمری كه با شهروندان عزیز سنی مذهب، اعم از شافعی‌ها در غرب و جنوب و شمال و حنفی ها در شرق، كشورمان داشته ایم بر این واقعیت اذعان داریم كه اولاَ: اهل سنت ایران همانند سایر برادران و خواهران خود دل در گروه ایران عزیزمان دارند و برای حفاظت و حراست از مرزهای این سرزمین كهن از بذل جان خویش نیز دریغ نمی ورزند. ثانیاَ: اشتراكات فكری، اعتقادی، ر فتاری و سبك ز ندگی آنان با سایر ایرانیان آنقدر زیاد است كه هیچ عاملی قادر به ایجاد گسست و شكاف میان آنان نیست.

به بیان دیگر، ماهیت "انسجام" ایرانیان سنی و شیعه بگونه ای است كه عواملی همچون داعش، یا هر گروه و جماعت بیرونی، نه تنها آن را از هم نمی‌گسلد بلكه ژرفا و عمق آن را افزون تر می‌سازد. ثالثاَ: شهروندان اهل سنت ایران و همه آزاد مردان و آزاد زنان اهل سنت دنیا، مواضع و كنش های خود را در چارچوب رهنمودهای خردمندانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی تنظیم می‌نمایند. چه، آنان عمیقاَ باور دارند كه ندای راستین و وحدت و آزادگی و اخوت را تنها باید از زبان آن فرزانه بزرگ شنید و به گوش جان سپرد. رابعاَ: مرزنشینان این دیار، اعم از سنی و شیعه، همواره مترصد آنند كه دشمنی، با هر عنوان و برچسب و بهانه‌ای، در مقابل خود بیایند تا به تمرین و تكرار روحیه و خوی سلحشوری و غیرتمندی و جرأت ورزی خود بپردازند و با مغلوب خود ساختن متخاصم نادان، آمادگی متحورانه خود را دو چندان سازند.

خلاصه آنكه:
اینك برادران و خواهران اهل سنت كشورمان بیش ازهر گروه و قشر ایرانی برای تقویت امنیت مرزهای كشورمان و حراست از میهن اسلامی در برابر هر توطئه و فتنه و دگراندیشی و تحجرگرایی، آمادگی دارند و انسجام آنان با سایر هموطنان خود در بالاترین سطح قرار دارد و درك آنان از تهدیدهای پیش رو احتمالی بیش از هر زمانی است؛ بی گمان این درك و آمادگی و غیرتمندی را باید قدر دانست و سپاسگزار یكایك مرزنشینان عزیزی بود كه دماغ دشمن را مردانه بر خاك می مالند.