به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۵:۰۲
 
۸۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۱۴ ساعت ۰۹:۰۷
کد مطلب : ۵۹۷۵۹
تشابهات «پو» با برخي سياسيون وطني؛

«پوهاي» سياست ايران؛ بي‌اختيار، لوس و ...!

آنچه که «پو» از خود به نمایش مي‌گذارد بی‌شباهت به نمایش‌های برخي سياسيون وطني ايران نیست! اینان مانند همان بچه (پو) هستند که توسط کارگردانانی برای اهداف خاصی پدید آمده‌اند و اختیاری از خود ندارند...
«پوهاي» سياست ايران؛ بي‌اختيار، لوس و ...!
علیرضا کفایی

گروه مقالات: مدتی است که یک بچه مجازی با نام «پو» در قالب یک بازی ساده در تبلتها و گوشی‌ها خودنمایی مي‌کند. "پل سالامه" وقتی این نرم افزار را ارائه کرد مخاطبین خاصی برای آن در نظر نگرفت و در مورد جامعه هدف آن توضیحی نداد اما همین بازی ساده و آن موجود کوچک و تپل قهوه‌ای رنگ فارغ از سن و جنسیت، افرادی را به خود مشغول نمود.

مهمترین مشخصه «پو» این است که سازندگان و بوجود آوردگانی دارد که وی را طبق اهدافی خاص و با برنامه ریزی هدفمندی پدید آورده‌اند و البته علاوه بر درآمدی که از این راه بدست مي‌آورند یکسری اهداف اجتماعی و اخلاقی و روانشناسانه و سیاسی را دنبال مي‌کنند. «پو» طوری طراحی شده است که اختیاری از خود ندارد و کاملاً تنهاست و در انتظار بسر مي‌برد تا پدر و مادری پیدا کند. وقتی کسی پدر یا مادر «پو» می‌شود فقط باید نیازهای مادی او را برآورده سازد، سیری ناپذیر است، عشق و عاطفه ایی ندارد، معنای دوست داشتن را نمی داند، درک و فهم و شعوری ندارد، لهو و لعب و خور و خواب از مشخصات دیگر این موجود بازیگوش است. هر گاه گرسنه می‌شود فریاد مي‌کند، مرتب خود را خراب و آلوده و کثیف می‌کند، جای خاصی برای مزبل ندارد، صاحبش باید مکرر او را تمیز کند، برایش غذا آماده کند، با او بازی کند و توقعاتش را برآورده سازد تا از فریادهای او در امان باشد. و نیز «پو» در برابر اعمال خود پاسخگو نیست.

آنچه که «پو» از خود به نمایش مي‌گذارد بی شباهت به نمایشهای برخي سياسيون وطني ايران نیست! اینان مانند همان بچه (پو) هستند که توسط کارگردانانی برای اهداف خاصی پدید آمده‌اند و اختیاری از خود ندارند، در اعمال و رفتاری که از آنان سر می‌زند باید بدنبال یافتن اهداف برنامه ریزان و طراحان آنها بود که اصل آن بر پایدار ماندن در قدرت است.

متاسفانه این گروه بی اختیار در سطح جامعه یله و رها شده‌اند و مرتب به خرابی و آلودگی مي‌پردازند و صاحبان آنها باید مداوم برایشان هزینه کنند، تمیزشان کنند، خور و خوابشان را تامین کنند. در دوره‌ای که دولت قبل عنان کار را در دست داشت، هرگاه خراب كاري می‌کرد، تمیزش مي‌کردند، هم تیمی آنها شده بودند و با آنها بازی مي‌کردند، مخارجشان را بعهده داشتند، خوراکشان و خوابشان را تامین می‌کردند... بعد هم كه علی‌رغم تمام تحلیل‌ها و ترفندهایشان، انتخابات را واگذار کردند باز هم خيلي لوس، از كساني كه در حال تميز كردن بوي گنداب خرابي‌هايشان هستند، طلبكار شده و... اکنون این گروه که خود را در آن خرابی‌ها غوطه ور بودند، همچنان در حال خراب‌كاري‌اند، اما چون دیگر مانند قبل کسی نیست که تمیزشان کند هر از گاهی فریادی بر مي‌آورند تا کسی را بیابند تا به اين مهم بپردازند...!

رفتارهای لجام گسیخته و خارج از اراده و بدور از انسانیت این گروه کاملاً نشان مي‌دهد که در باتلاقی از خشم و انزجار جامعه و قاطبه مردم ايران گرفتار شده‌اند، هرچه هم بیشتر دست و پا مي‌زنند بیشتر فرو مي‌روند، لذا مي‌خواهند همه را با خود به ورطه نابودی بکشانند. ابزار قرار دادن دین از سوی این گروه جز نفرت در جامعه نمی‌پراکند و گرچه سازندگان و طراحان و کارگردانانشان هم متوجه شده‌اند که در جامعه‌ براي اين لوس بازي مسخره‌ دیگر مخاطبی ندارد و باعث انزجار بیشتر ملت مي‌شوند، دستور شکستن جامعه و مردم را داده‌اند و ابایی هم ندارند که دین مردم را مستمسک قرار دهند و به سخره گیرند.

ناگفته پیداست که دولت، ملت، اصلاح‌طلبان و تحول‌خواهان باید در دام نیفتند و در بازی آنها حتی بعنوان رقیب سیاسی شرکت نجویند که اینها سیاسی هم نیستند فقط فرصت‌طلبان و منفعت‌جويانی هستند که بر اساس برنامه ریزی و طراحی که برایشان شده است عمل مي‌کنند. فقط باید طراحان این گروه مشابه «پو» شناسایی و بی ملاحظه به مردم معرفی شوند. «پوهاي» سياست ايران تقريبا همه خصوصيات و مشخصه‌هاي پوي فضاي مجازي را دارند. بي‌اراده، لوس، از خود راضي، وابسته به ديگران، بي عاطفه و بي ادراك و ... در نهايت بايد پرسيد نبايد براي اين برهه تاريخ كشورمان با اين گونه به اصطلاح‌ سياسيونش افسوس خورد؟

رضا
Canada
۱۳۹۳/۰۸/۱۴ ۱۱:۵۱
مثل همون پو ها باید اینقدر بهشون بی توجهی کرد تا بمیرن! (259928)
اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۴ ۱۲:۵۸
زنده باد مخالف من..تندروی از هردوسو عیب است. (259941)
طاهر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۴ ۱۸:۱۰
نگفته حق ندارن حرف بزنند. گفته به انها اهميت ندهند. و اين ربطي به حق حرف زدن مخالف من ندارد. (259974)
ناهید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۴ ۱۹:۲۵
بله درصورتی که هردو طرف از برابری در امکانات بهره مند شوند یک طرف تمامی امکانات را داشته باشه ولی طرف مقابل هیچی (259978)
شاکر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۴ ۱۹:۲۵
یادمه توی دوران دفاع مقدس نود درصد اخبار درباره ی وضعیت جبهه ها بود و بقیه خبرها هم به درد بخور بود
ما همون روزها میگفتیم اگه جنگ تموم بشه تو اخبار چی میخوان بگن؟
خوب جنگ تموم شد و توی اخبار از بیخودترین چیزها حرف میزنن ماهواره ها که بیخود تر
حالا نقل این سایت ها و روزنامه ها شده و اونم اینه که اگه یه روز تصمیم بگیرن همدیگه را تخریب و مسخره نکنن چی مخوان بنویسن؟؟؟
همه هم تندرو و تخریبچی شدن فقط یه عده شون خودشون را متعادل میخونن یه عده دیگه نه (259979)
امیر رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۴ ۲۱:۰۸
گناه داره
چقدر دلسنگ! (260008)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۴ ۱۲:۰۹
تحلیل خیلی خوبی بود.
متاسفانه این پوها بیشتر تاثیرگذارترین رسانه ها را در اختیار دارند. (259930)
ارسلان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۴ ۱۷:۰۶
دوست عزیز اگه منظورت از رسانه تاثیر گذار مثلا روزی نامه کیهان و ...امثال اونه که باید بگم مردم دیگه حتی
شیشه هاشون رو هم باهاش پاک نمیکنند (259967)
ناشناس
۱۳۹۳/۰۸/۱۴ ۱۲:۳۹
بسیار عالی بود، بهار جان. (259936)
كامي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۴ ۱۲:۴۳
تشبيه خيلي قشنگي بود افرين (259937)
یاسمین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۴ ۱۲:۴۹
پـــو با این حضرات یک فرق اساسی دارد و آن اینکه پـــــو پول زایی میکند اما پـــــو های سیاسی ما هزینه برند و مزاحم. (259939)
اگر مردانگی دارید نشر دهید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۴ ۱۳:۰۳
.... و نهایتا از کلمه های لوس بازی و فرصت طلبی که گفتید ، یادِ قسمت هایی از متن خودتان ، به خصوص خطِّ اوّل از پاراگرافِ آخر افتادم که با یک فرار به جلوی جذّاب (!) ، واژه ی اصلاح طلبان را در کنارِ واژه ی ملّت قرار دادید و آنها را تحوّل خواه خواندید و در یک تذکّرِ بامزّه فرمودید که در دام نیفتند و در بازی سیاسی نیفتند و نیز در اقدامی خنده دار و البتّه زیرکانه ، توپِ فرصت طلبی را نیز انداختید در میدانِ رقیب !!! . حال اینکه از فرصت طلبیِ اصلاح طلبان ، تحصّنِ مجلس ششمی ها (طفلی ها از بی غذایی پیر شدند ... (259943)
فرزند ولایت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۴ ۱۹:۴۹
خارج از همه موارد مطرح شده شما که دم از مردانگی میزنی کلا فهمیدی چی نوشتی - ( پو ) اگر نفهمد عیبی ندارد ولی شما چرا نفهمیدی هنوز !!!!!!!!!!!!!!!! (259983)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۴ ۲۰:۰۷
مردم در آينده ى نزديك جواب شما ودوستانتان را خواهند داد ، (259986)
سينــــــــــــ بينا ــــــــــــــــا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۴ ۲۲:۰۱
بنازم به بهار نیوز که با انتشار این مطلب دو چیز را ثابت کرد. به شما مردونگی خودشو (در حالی که سایت های افراطی شما فقط نظر دوستان خودشونو منتشر می کنند) و به ما منطق نداشتن مخالفین مون رو . (260028)
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۴ ۱۳:۴۸
تشبیه جالبی بود اما یکم تندرویانه بود (259947)
دوست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۴ ۲۱:۰۹
فاطمه خانم اینها هر کاری بکنن آخرش خودشونو عین تعادل میدونن و بقیه را تندرو (260009)
سعید
۱۳۹۳/۰۸/۱۴ ۱۳:۵۹
بزرگترین اشتباه اصلاح طلبان در برابر اصولگرایان فاصله گرفتن از قشر مذهبی جامعه هست

بزرگترین اشتباه حامیان دولت هم تبلیغات فوق العاده ضعیف هست (259951)
اخلاق و ادب
Romania
۱۳۹۳/۰۸/۱۵ ۰۶:۴۳
سلام.متاسفانه اینها از نام دین نهایت سوءاستفاده را کردند و باعث شدند تعدادی از مردم از شعارهای دینی زده شوند.درحالی که حقیقت دین غیراز چیزیست که اینها ادعا میکنند و باید این حقیقت رااز سرچشمه های پاک آن گرفت.شکر خدا دیدیم که تعداد زیادی از مراجع تقلید از کارهای اینها انتقاد کرده و یااز ترس حواشی سکوت کردند. (260062)
سعید
۱۳۹۳/۰۸/۱۴ ۱۴:۰۲
آقایون اصلاح طلب پیروزی روحانی در مذاکرات هسته ای تضمینی هست برای چهار سال دومش نه رفع حصر!

اشتباه تاکتیکی اصلاح طلبان همین هست (259952)
کامل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۴ ۲۱:۱۰
اصلاح طلب باید خودش صالح باشه (260012)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۴ ۱۴:۰۹
بسیار عالی (259953)
محمد
United States
۱۳۹۳/۰۸/۱۴ ۱۴:۴۰
به جای این حرفا فکر اصلاح مملکت باشیم یاد بگیریم برای اثبات خودمان عمل کنیم نه بعد از یک سال همچنان در گیر این حرفای بچه گانه باشیم (259957)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۴ ۲۱:۰۳
کلا مملکت سیاست زده ای داریم
بسه دیگه چقدر سیاست بازی حالمون به هم خورد دیگه یه کم درست حرف بزنید (260002)
علیان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۴ ۲۱:۰۵
مگه شیخ حسن نگفت باید با هم دوست باشیم پس چرا اینقدر تندروی میکنید؟! (260003)
محبوبه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۴ ۱۵:۲۲
پو در برابر اعمال خود پاسخگو نیست.... (259959)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۴ ۱۵:۳۵
هنوز عصبانیتتون از رای نیاوردن نیلی فرو کش نکرده? (259961)
سید محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۴ ۱۷:۴۳
آقا رضا رای نیاوردن آقای نیلی باعث عصبانیت نمی شود باعث افسوس خوردن می شود که جامعه دانشگاهی و دانشجویان ما تا کی باید زیر فشار تندروی ها و بی تدبیری های مجلس کمرشان خم شود و جوانیشان هدر رود تعجب میکنم که شما واقعا بی خیالید و اینقدر ساده انگارانه فکر میکنید گرچه که شما و طرافداراناتان در مجلس حامی همان بورسیه های غیر قانونی بودید پس جای تعجب ندارد که همچین نظری بدهید. (259972)
على ازقم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۴ ۲۰:۰۴
مثل بعضى ها كه از مردم عصبانيد كه چرا مردم در ٢٤خرداد به كانديداى آنها راى نداده (259985)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۴ ۱۷:۱۹
شما هنوز تو دولت قبلی گیر کردید....از دولت روحانی چی دارید برا گفتن؟ (259969)
پردیس
United States
۱۳۹۳/۰۸/۱۴ ۱۷:۳۷
صرفا" جهت اطلاع: در یکی از خبرهای فعلا" کوچولوی CNN خواندم که ایران یک خرید 400 میلیون دلاری قطعات هواپیما در دولت قبل ،بصورت نمادین انجام داده ولی عملا" قطعه ای وارد نشده.جریان چیه؟ (259971)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۴ ۲۱:۰۳
با اصل مطلبی که نوشته اید موافقم اما لحن این نوشتار چندان زیبنده بهار نیوز نیست. در هر جناح سیاسی افراد معتدل و معقول و نیز افراد بی خاصیت و جنجالی حضور دارند. (260001)
عطااله محمدي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۴ ۲۲:۲۰
به نظر من اسم جناحشون را هم بذارند پو (260032)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۴ ۲۲:۲۸
راستش من از این تشبیه استقبال نمیکنم، ولی تحلیل رفتار افراد مورد اشاره رو یک ضرورت میدونم, چون این افراد به شدت در رفتار و گفتار دچار تضاد و تناقض هستند اما چون همش در حال منولوگ گویی و مداحی خودشون هستن همیشه طلبکار هستن (260033)
معلم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۴ ۲۳:۴۳
بهترین تشبیه بود وقتی مقایسه میکنی میبینی مملکت ما را هاله ای از ؛پو؛تسخیر کرده است (260046)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۴ ۲۳:۵۱
تحلیل جالبی بود!
واقعا بعضی هاشون معلوم نیست یدفه از کجا اومدن و شدن همه کاره و هر روزم یه خرابکاری ازشون رو میشه و باز عین خیالشون نیست و کسی کاری بهشون نداره! (260047)