کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مقاله وارده

مجلس نهم شهرستان‌ها را از خواب بیدار كرد

2 آذر 1393 ساعت 10:21


کامران منصوری جمشیدی


گروه مقالات: لااقل در تاریخ معاصر همواره تهران مقصد و مجمع فرهیخته ترینها از سراسر ایران بوده که بنا به وجود امکانات و فضای پیشرفت در آن دیار گرد آمده اند. هرچند به همین مناسبت یا به جهت جمعیت و شلوغی آن افراد عادی و یا حتی بزه کار نیز بدان کلان شهرروانه شده اند. لیکن از آنجا که گفته اند: سیاهی لشکر نیاید بکار/ که یک مرد جنگی به از صد هزار

تلقین و تشریح و تفهیم همان فرهیختگان بوده که همواره در بزنگاه های سیاسی و بطور اخص انتخاباتهای ادوار مجلس شورای اسلامی، سیاسی تر از سایر استان و شهرستانها رفتار کرده اند. با نظر به پس از انقلاب، سایر استانها اما هرچند که در انتخابات ریاست جمهوری چه بسا از پایتخت، سیاسی تر رای داده باشند لیکن اغلب در انتخابات مجلس حس همدلی و درد مشترک از میان رخت بر بسته و ملت هر یک جدا جدا در پی درمان درد خود میروند.

فرضا تعصبات قومی و قبیله ای، مواعید شخصی، آشنایی و رو در بایستی و تقرب به کاندیدها در انتخاب آنان اثر مستقیم دارد و افسوس که توجه نمی‌شود حتی اگر آن مواعید بعید به منصه اجرا و مرتبه وفا برسد و برای مثال آقا زاده چند نفری هم در نهادی دست بکار شدند یا فلان تسهیلات به برخی رسید و خلاصه مطامع شخصی و انفرادی عده ای تامین شد، لیکن از طرف دیگر سیاست‌های کلان مملکت که تاثیرش بر زندگی ملت و بر تک تک افراد بسیار حیاتی تر از شغل و وام و... می باشد در تقابل سیاسی بازیهای گاهی غیر همسو و متضاد دولت و مجلس چنانکه امروز و یا در دوران مجلس پنجم شاهدش بودیم مختل شده و ناکامی هایی بسیار به بار آورد آنگاه بسا درد مشترک ملت چنان شود که تالمش شیرینی هرچه بهره شخصی را در کام آندسته از رای فروشان تلخ کند در دراز مدت پشیمانی به بار آرد.

این روزها اما از این غوغا و برخوردهایی که در مجلس انجام می شود، کم کم از گفتگوهای عامیانه و محفلی مردم در شهرستان‌ها چنان بر می آید که خواب سنگین شهرستانی‌ها در مرحله انتخابات مجلس آشفته شده و شاید این مهم در این مقطع جا افتاده که اگر به تدبیر و سیاست و برنامه های یک دولت رای می‌دهند در شرایط سیاست زده مجلس این روزها لازم است که لاجرم نمایندگان موافق را به آن مقام برگزینند و تنها رای دادن به یک دولت پایان وظیفه نیست و باید در مراحل مختلف نیز حامی و هوادار انتخاب خویش باشند.

از این رو شاید این شفافیت اکثریت مجلس در تقابل با دولت منتخب و سنگ‌اندازیهای عریان برخی از مجلسیان نیز خود در این روشنگری و بالا بردن سطح آگاهی ملت در خصوص حساسیت انتخاب نماینده مجلس و بویژه دوره آتی موثر افتاده و آنرا باید مثبت ارزیابی کرد، و شاید به خواست خدا سبب خیر شدند و لااقل این خدمتشان را بتوان در راستای منافع ملت و ایران بشمار آورد. در هر حال این اتفاقات اخیر و سیل تذکر و سوال و کارت زرد و قرمز و عدم رای اعتماد و تهدید و تخریب و... ناخواسته فضای انتخابات آینده را سیاسی خواهد کرد و بنظر می‌رسد در شهرستان‌ها نیز شاهد آراء سیاسی و عام المنفعه باشیم.


کد مطلب: 61358

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/article/61358/مجلس-نهم-شهرستان-ها-خواب-بیدار-كرد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir