به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۰:۳۱
 
۷۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۱۴ ساعت ۰۸:۴۳
کد مطلب : ۶۲۳۷۹
امیدسوزی زیبنده مردم نيست

دسته گل‌هایی که برخی وزرا به‌آب مي‌دهند!

به رغم اصل پذیرفته شده تفکیک قوا، برخی دولتمردان برای در امان ماندن از انبوه تذکرات، سؤال و استیضاح نمایندگان و در نهایت برای حفظ پست و جایگاه خود، با چشم پوشی از اختیارات قانونی خود عملا اختیار بسیاری از عزل و نصب‌ها به ویژه در استانها را به بعضی نمایندگان مجلس واگذار کرده‌اند ...
دسته گل‌هایی که برخی وزرا به‌آب مي‌دهند!
اسماعیل حسین‌پور

گروه مقالات: در نشستی که چندی قبل جمعی از حامیان دولت تدبیر و امید با آقای یونسی دستیار ارشد دکتر روحانی داشتند گفتم: « مشکل بزرگ اقای روحانی این است که برخی اطرافیان آقای روحانی میز و منصب شان را بیشتر از آقای روحانی دوست دارند.» حالا هر چه زمان مي‌گذرد احساس مي‌کنم اين سخن بیشتر مصداق پیدا مي‌کند و مظلومیت دولت بیشتر عیان مي‌شود.

هر چند مجلس نهم از زمان روی کار آمدن دولت دکتر روحانی از تمام اختیارات و ظرفیت‌هاي قانونی خود برای نظارت بیشتر بر قوه مجریه استفاده کرده است که بدیهی ترین و طبیعی ترین حق مجلس است ولی سؤال بزرگ این است که دولت دکتر روحانی چه زمانی قرار است از ظرفیت‌هاي قانونی خود برای تحقق برنامه‌هاي مورد انتظار مردم و ریاست جمهوری استفاده کند؟

به رغم اصل پذیرفته شده تفکیک قوا، برخی دولتمردان برای در امان ماندن از انبوه تذکرات، سؤال و استیضاح نمایندگان و در نهایت برای حفظ پست و جایگاه خود، با چشم پوشی از اختیارات قانونی خود عملا اختیار بسیاری از عزل و نصب‌ها به ویژه در استانها را به بعضی نمایندگان مجلس واگذار کرده اند و بلاتکلیف گذاشتن بسیاری از ادارات کل تا زمان «آری» نمایندگان، استانها و استانداران را با چالش جدی روبرو کرده است و این رویه ی ناپسند رسم شده در این دولت توسط برخی وزرا و معاونین رئیس‌جمهور، در نگاه مردم امیدوار به رنگین کمان تدبیر و امید، نشانه خویش اندیشی این وزیران و فراموشی وعده‌هاي انتخاباتی دولت است.

علاوه بر آن برخی سازمان‌هاي زیر مجموعه برخی وزرا با امتیازبخشی‌هاي خاص نظیر سهمیه حق بیمه کارگران ساختمانی به تعدادی از نمایندگان، عملا بخش هایی از دولت دکتر روحانی را به حیاط خلوت برخی نمایندگان مجلس تبدیل کرده اند و بخش هایی از قوه مجریه به جای حرکت درمسیر برنامه‌هاي دولت و تحقق اهدافش، به پایگاهی برای تحقق برخی اهداف ناهمسو با دولت تبدیل شده است و این بدعهدی برخی اطرافیان دکتر روحانی جفا در حق مردمی است که با امید به تغییر شرایط، به دکتر روحانی «آری» گفتند.

علاوه بر این موارد، پاپس کشیدن برخی اطرافیان دکتر روحانی که حتی جرأت دفاع از مشی اعتدالی دولت را هم ندارند سبب شده است که در برابر هر هجمه و هجومی به دولت مظلوم تدبیر و امید، شخص دکتر روحانی پاپیش نهد و از دولت و دولتمردانش دفاع کند که همین روشنگری‌ها هم به دستاویزی برای تندروها تبدیل مي‌شود تا دکتر روحانی را با تمام صبر و سکوتی که تاکنون در قبال بدخواهان دولتش داشته است به برنتابیدن نظر مخالفان و نقدناپذیری متهم کنند.

باید بپذیریم مردم با قطع امید از برخی تندروهای مجلس برای همراهی با دولت و با آگاهی از بدخواهی‌هاي فراوان عده ای برای ناکام نمودن دولت در تحقق اهدافش، تمام امیدشان به دولت مورد حمایت رهبری نظام است و دردمندانه و صبورانه و در کمال تعجب انفعال بیش از حد برخی وزرا و اطرافیان دکتر روحانی و فاصله گیری شان از مشی دولت را نظاره گرند.

این روزها مردم احساس مي‌کنند برخی دولتمردان جایگاه خود در دولت تدبیر و امید را به فراموشی سپرده اند و در پناه واژه ی «تعامل» از اختیارات و حق قانونی خود چشم پوشی کرده اند و این امیدسوزی زیبنده مردم دلداده دولت تدبیر و امید نیست و شاید در این شرایط بزرگترین تدبیر، تغییر نگاه این وزیران و جسارت بخشی به آنان برای پای فشردن در اجرا و تحقق برنامه‌هاي دولت مظلوم تدبیر و امید برای شتاب بخشی به امور و بالندگی کشور است که انتظار مي‌رود دولتمردان با تکیه بر پشتوانه عظیم مردمی، با تمام توان برای خدمت رسانی بیشتر و بهتر به مردم گام بردارند و بدانند مردم سخت در کنار آنها و یار و یاور آنها هستند و بر عهدی که با دولت خویش بسته اند استوار ایستاده اند.

حاجی پور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۴ ۰۹:۰۱
دولت بایدراه خودرابرودنمی شودمردمی که تلاش کردندوبه آقای روحانی رای دادندازخوسته هایشان صرف نظرکنندوهمان هواداران دولت گذشته برای مردم تعیین تکلیف کنندبازی انتخابات این شیوه راقبول نداردبایدبه خواسته اکثریت مردم احترام گذاشت وگرنه این مردم متفرق می شودودولت هم دررسیدن به مطالباتش ناکام می شود.درنگ دررسیدگی به امورجایزنیست. (267466)
امیرازقم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۴ ۱۰:۲۰
متاسفانه خیلی منفعل روابط عمومی ها برخورد میکنند . در گزارش بورسیه ها که 840 لغو +37 اخراج +1234 درشرف لغو خیلی منفعل بودند ! در روز روشن این گزارش توسط رسانه ی میلی و توپخانه ی شایعه پراکنی و کذا نیوز تحریف شد !! من میخوام بگم ک تیم رسانه ای دولت خیلی ضعیف کار میکنه و به نظر من رسانه های اصلاح طلب ضعیف تر از اونها . (267477)
!!!!
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۴ ۱۱:۲۹
رو دست خوردیم روحانی هم مث قبلی!!!!بیچاره مردم (267492)
۱۳۹۳/۰۹/۱۴ ۱۷:۲۸
اینکه روحانی مثل کیه در مرحله دوم اولویته. ما هیچ وقت نباید منتظر باشیم دولت یا حکومت کاری کنن. البته اونا باید وظایفشون رو انجام بدن. برای ما اولویت تشخیص بهترین کار ممکنه. هنوز هم فکر می کنم بهترین کار ممکن پارسال رای به روحانی بود و حالا هم پیگیری (267548)
داش کریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۴ ۲۱:۴۳
موافقم
هرکس باید وظیفه ی خودشو انجام بده
و این که رسم شده تو مملکت ما همه برای هم خط و نشون میکشیم و دستورالعمل صادر میکنیم کار درستی نیست
دولت و مسوولان دولت اگه تشخیص بدن که یه مسوولیت را به من و شما هم بسپارن چه اشکالی داره چه برسه به این که به وکلای مردم بسپارن که به امور شهر خودشون آگاهند (267593)
داش کریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۴ ۲۱:۴۰
تو دنیای سیاست این بده بستون ها هست مخصوصا توی کشور ما که روابط حاکم بر
ضوابطه
پس از بالای گود قضاوت نکنید علاوه بر این که شان مجلس بالاتر از دولته پس این که اختیار خیلی کار ها را دولت بده به مجلس کار بدی نیست (267592)
منتظر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۴ ۱۱:۴۹
سلام. دوست عزیز! آقای نوبخت که سخنگوی دولت هستند، هر چند وقت در همان رسانه ای که میلی مینامی اش حضور میابد. اگر واقعا چیزی تحریف شده میتوانند اصلاح کنند. تصویر و گزارش زنده که دیگر قابل تحریف نیست! ایشان به راحتی در برنامه ای حضور میابد و اعلام میکند که نمیتواند رئیس جمهور قبل را نماینده ی مردم بزرگ ایران بداند! چند ماه تمام آقای روحانی در رسانه به تخریب دولت قبل پرداخت. خب وقتی چنین چیزهایی را به راحتی عنوان میشود ، بنابراین نمیشود ادّعا کرد که کسی یا دولتی تریبون ندارد ! (267502)
رضا درودگر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۴ ۱۷:۰۳
اصلا و ابدا هیچ اصلاح طلبی دولت نهم دهم رو تخریب نمیکنه
چرا که هیچ خرابه ای را حاجت به تخریب نیست عزیز! (267544)
۱۳۹۳/۰۹/۱۴ ۲۱:۳۰
آقای روحانی فقط رئیس جمهور اصلاح طلبان نیست و همچنین مابقی 15 میلیون رأیی که در انتخابات به دست آورده ، ایشان رئیس جمهور 15 میلیون رأی آقایان قالیباف ولایتی جلیلی رضایی و غرضی نیز می باشد . یکی از جاهایی که باید به وعده اعتدال خود عمل کند همین جا است که نظرات و خواسته های طرف مقابل را نیز لحاظ کند که الحمد الله الوعده وفا . حالا شما تندرو ها چه می گویید خودتان هم نمی دانید . توصیه می کنم در راستای این تندروی ها کمی حوصله داشته باشید ، یک شبه نمی شود همه مخالفان را سلاخی کرد . چیزی که یک شبه .... (267588)
امیرازقم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۴ ۲۳:۰۷
ببینید چند بار درباره ی این موضوع مکاتبه شد ولی رسانه ی ضرغامی بی محل بود نسبت به موضوع ! گزارش مکتوب هست درسایت ها البته اگر بقول استاد زیبا کلام سواد ریاضی داشته باشید . در ضمن تحریف بنزین هم پیش اومد که با نامه ها و بیانیه های مختلف وزارت خانه ها رسانه ی میلی هیچ گونه اشاره ای نکرد و روی تحریف های خود ثابت قدم . (267627)
حامد
United Kingdom
۱۳۹۳/۰۹/۱۴ ۱۱:۵۱
محدودیت خیلی وجود داره عزیز. همین چند وقت پیش بود که یک سایت اصولگرا یک خبر جعلی زد و یک روزنامه ی اصلاحطلب از اون سایت نقل کرد. سایت اصولگرا الان باز هست ولی روزنامه ی اصلاحطلب به دیار باقی شتافته! (267503)
۱۳۹۳/۰۹/۱۴ ۲۱:۴۴
شما چرا روحانی را به خودتون گرفتید،روحانی رئیس ما هم هست.ما مثل عده ای نیستیم که اگر رئیس جمهور دلخواهمون رأی نیاورد شروع کنیم به جر زنی و بگوییم که روحانی را قبول نداریم.ایشان خود را رئیس جمهور همه ایران می دانند و نظرات خواسته های همه را به نوعی لحاظ می کند.مثلا مذاکرات در راستای خواسته های مخالفان دولت قبل بود و رعایت خط قرمز فتنه در راستای خواسته های مخالفان فتنه.ایشان یک اتفاق در بین مردم بوجود آورده اند.از این تندروی ها دست بردارید.زنده باد پرزیدنت شیخ حسن روحانی
مخالف و منتقد دولت یازدهم (267594)
حقیقت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۴ ۱۱:۰۱
واگذاری مدیریت ها وعزل و نصب ها به نمایندگان اقلیت ملت حامی جلیلی در مجلس توسط دولت منتخب اکثر ملت یک خطای استراتژیکی است که باعث نارضایتی و ناامیدی عمیق مردم از آقای روحانی و انتخابات 24 خرداد 92 می شوند.

ظاهرا" رای دادن و شرکت در انتخابات تاثیریدر سرنوشت و زندگی ما ایرانیها ندارد. (267482)
1001
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۴ ۱۱:۳۸
هیچکس در دولت روحانی به اندازه سیف (بانک مرکزی) سوتی های بد نداده!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (267497)
ولی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۴ ۱۴:۲۸
اصلا تیم اقتصادی بسیار ضعیف هست (267520)
تدبیر و امید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۴ ۱۱:۴۷
ما اون قدیما که بچه بودیم بازی میکردیم به اسم منو یادو تورو فراموش طرف که حواسش پرت بود یه جنسی بهش میدادیم برنده بازی بودیم جناب روحانی الان داره همان روش رو پیاده میکنه هر چند وقت میگه قولهای که به شما دادم یادم هست که بازی از دستش در نره نام اون جنس هم هست اعتدال (267500)
توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۴ ۱۶:۴۰
من معلم به فانی اعتماد ندارم (267539)
پاسخ به آقای طوسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۴ ۲۳:۱۲
آقای طوسی !!! شما معلم ها همیشه ناراضی هستید 9 ماه کار میکنید تعطیلی ها تعطیل بعد حقوق و مزایا توپ نسبت به ساعت کاری همیشه هم انتقاد دارید . اصلا خوبه حقوق شما بشه 6 میلیون !!!مرد حسابی توروز 4 ساعت هم کار نمیکنید این از وضع فرهنگ بچه ها؟؟؟؟؟؟؟ (267628)
r.ilka@chmail.ir
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۴ ۱۹:۱۴
همان اشتباه خاتمی راروحانی داره انجام میده هنوز اغلب روسا ادارات اصولگرا هستند زمانی که احمدی نزاد با استخدامهای کیلویی در ادارات برای خودش حامی داره چند سال دیگه کاسبان فتنه روحانی را ممنوع تصویر میکنند بجنبید2سال هم تموم میشه مردم وعدههای انتخاباتی رادر عمل احساس تمیکنند (267570)
۱۳۹۳/۰۹/۱۴ ۰۹:۰۵
سلام . بیخود سعی بر مظلوم نمایی نکنید ! اگر واقعا دولتی بخواهد خدمتی به مردم بکند ، هیچ کس مانعش نیست . شما هم بهتر است مثل برخی در گذشته طوری وانمود نکنید که دیگرانی هستند که نمیگذارند !!! و گردن این و آن نیندازید ! آقای روحانی نیز به اندازه ی کافی با منتقدانش بد صحبت کرده و خیلی هم صبر و سکوت نداشته ! بی شناسنامه و بی سواد و .... را چه کسی گفته ؟ من گفتم ؟!! به جای اینکه به فکر مظلوم نمایی و تطهیر باشید ، برای حلّ مسائل مردم و جوانان کاری بکنید . (267467)
حامد
United Kingdom
۱۳۹۳/۰۹/۱۴ ۱۰:۵۶
کسی نگفته "بی سواد"! روحانی به درستی به 110 نماینده ای که نمیدونن NPT درسته یا MPT، گفت "کم سواد"! دقت داشته باش.

کسی هم نگفته "بی شناسنامه"! گفتند با شناسنامه حرف بزنن ( که باز هم به علت همون سواد سرشار، عزیزان ( من جمله حمید رسایی ) فکر کردن منظور ایشون شناسنامه های کاغذی هست! )

دولت یک وزیر میخواد انتخاب کنه، نمایندگان مجلس چندین بار مانعش شدن! بعد شما میگی مانع نیست؟ (267481)
رضا
Anonymous Proxy
۱۳۹۳/۰۹/۱۴ ۱۱:۳۱
طرفداران دولت قبل شانس آوردن که روحانی اینطوری باهاشون داره طی میکنه اگه من جای روحانی بودم که دمار از روزگارتون در می آوردم تا حساب کار دستتون بیاد حالا با کفن یا هر کوفت و زهر ماری هم که می خواستید بیاید من هم مردم رو صدا می زدم تا حقتونو کف دستتون بذارن ! (267493)
...
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۴ ۲۲:۲۱
دمار از روزگارتون ؟!! روزگارتون ؟ تون ؟!

جناب آی کیو !
1 - خودت تنها فهمیدی که احتمالاً من از طیف طرفدارای دولت قبلم یا کسی بهت رسوند ؟! حدسِت که درست نبود ولی اگه قول بدی تلاش کنی و نزدیک ترشی هم نشی ، شااااااید شااااااید بتونی غیرانتفاعی سر کوچه تون بدون آزمون وارد بشی !
....... (267616)
رضا درودگر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۴ ۱۲:۳۳
مظلوم نمایی !؟
تیم اقتصادی دولت رویهم رفته خوب عمل کرده و اگر تحریمها یا به قول دلواپسان کاغذ پاره ها برداشته بشه ایرانی با اقتصادی قوی و پول ملی با ارزش و سطح درامد بالا و تورم پایین و فسادی بسیار کمتر از دولت پاک شما ارمغان میاره ، هرچند منصفانه نگاه کنیم تا همینجا هم با اینکه نهادهای اقتصادی موازی دولت زیادن و غیر پاسخگو خوب عمل کرده

وزارت خارجه و دکتر ظریف که نیاز به گفتن نیست

دکتر هاشمی و وزارت بهداشت درمان که به حق کولاک کرده و تازه هنوز اول کاره...

وزارت علوم تا اینجای کار پیشرفت روشنی (267511)
رضا درودگر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۴ ۱۲:۳۹
علی جنتی با توجه به فشار وحشتناک دلواپسان مجلس و ده ها تریبون که مدام اتار میدن و فقط یکی اش رسانه میلی هست خوب عمل کرده...
بقیه وزرای دولت بنظرم کم و بیش با صدها مشکل مواجه هستن و کوچکترینش استخدامهای بیظابطه دوره هاله نوره بویژه که این افراد با تمام توان در حال چوب لای چرخ گذاشتن و اهمال کاری هستند تا هم خرابی هشت سال گذشته مشخص نشه و هم با ناکارامد نشون دادن دولت روحان (267512)
رضا درودگر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۴ ۱۲:۴۱
ادامه
دوباره به قدرت برگردن
وقتی بدون تعصب و با انصاف به عملکرد دولت نگاه می کنم نمره ای نه عالی اما خوب رو حق روحانی و کابینه اش میبینم (267513)
شهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۴ ۰۹:۰۸
آقا سایت انتخاب دلسوزانه انتقاد کرد همین آقای خوشتیپ دولت با شکایتش بستنش رفت حالا شما دلسوزانه انتقاد کن . (267468)
شهرام جون
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۴ ۱۵:۰۱
انتخاب هم متاسفانه تو خط سانسور افتاده (267522)
همشهری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۴ ۰۹:۱۱
تو را بخدا بیخیال تغییر و اصلاح امور توسط دولت تدبیر وامید باشید
آخر مگر میشود دولت جواب گو باشد نماینده مجلس استاندار و فرماندار
و همچنین مدیران کل را تعیین کنند من. که نه تدبیر میبینم نه امید (267469)
محمدعلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۴ ۰۹:۱۲
اقای روحانی باید بداند که مردم به وعده هابرنامه های او رای دادند بنابراین باید تمام تلاش خود را برای تحقق وعده ها بدون باج دادن به کار گیرد وحتی متحمل هزینه در این مسیر شود.چون از رییس جمهور به عنوان بالاترین مقام اجرایی هیچ عذر وبهانه ای پذیرفته نیست.اقای رییس جمهور یا رومی روم باش یا زنگی زنگ. (267470)
کاوه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۴ ۰۹:۱۶
سری به ایلام بزنید که انگار اتفاقی نیفتاده است/فکری به حال رنجور ایلام بکنید (267471)
...
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۴ ۰۹:۲۰
با فرض اینکه دولت آقای روحانی در برابر فشارها و هجمه ها و انتقادات صبور باشند، کار نویی نکرده اند! سعه ی صدر و بردباری، ابزار و لازمه ی مدیریّت است. همه ی دولت ها هم تحت فشار و نقد و توهین بوده اند و این چیز جدید و عجیبی نیست. بالأخره کسیکه داوطلب ریاست جمهوری میشود، باید اوّل اینها را به چشم ببیند و بعد مسئولیّت قبول کند و بعد هم شانه خالی نکند و گردن کسی نیندازد! نه اینکه ایشان بیاید تازه بعد از صد روز بگوید ما تازه فهمیده ایم که چه چیزی تحویل گرفته ایم!!! (267472)
داش کریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۴ ۰۹:۲۲
درشهرستانی رئیس ستاد احمدی نژادرافرماندارگذاشته اند.این خنده دارنیست؟ آقای روحانی عزیزشمافقط اصلاح طلبانه صحبت میکنیدواصولگرایانه عمل میکنید .آقای وزیرکشوردرخلاف جهت شعاردولت شما که هماناتدبیروامیداست حر کت میکند.نماینده مجلسی که خودازسیاسی ترین نمایندگان اصول گراست و رابطه نزدیکی بارئیس مجلس دارد ورئیس مرکز.....آقای وزیرکشورراکه اززیرمجمو عه های خودش بوده معرفی کرده وهرکه راکه اوبخواهدمیگذارد.آقای روحانی بازم به مردم نیازداری.آقای رحمانی بدردوزارت کشورنمیخوردچون هرچی احمدی نژاد یست گذاشته مسئول (267473)
حقیقت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۴ ۱۱:۰۸
اعتدال = اصولگرایی زیرکانه (267485)
!!!!
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۴ ۱۱:۳۴
رییس جمهور روحانی نه اصلاح طلب بوده و نه هست و نه خواهد بود اصلاح طلبای بیچاره به اکبر خان هاشمی و کارگزارانی ها باختن!!!!کاش عارف می آمد (267496)
رضا درودگر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۴ ۱۷:۳۶
همین روحانی هم که سالها در هزارتوی قدرت بوده و به قول شما یک اصولگرای زیرک هست با دهها شکل کارشکنی و مخالفت روبرو شده
قطعا دکتر عارف نازنین که یک اصلاح طلب تمام عیار هست با مشکلات بیشتری روبرو میشد

یک عزیزی سال 76حاضر شد کنار سید محمد خاتمی بیاسته اما گفت" من اصولگرا هستم... همین موجود گرامی کمی بعد شد لیدر اصلاحات
گفتمان اصلاح طلبی بسیار جذابه و بی شک تأثیر خودشو بر روحانی هم گذاشته
کمی فرصت بدیم به روحانی (267551)
۱۳۹۳/۰۹/۱۴ ۲۲:۰۴
روحانی = درس گرفتن از اشتباهات اصلاح طلبان (267610)
صبورباش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۴ ۱۱:۴۷
این چه وضعیست که نمایندگان اسانداران وفرمانداران را انتخاب می کنند وبرای انتخابات بعدی برای خودشون حاشیه امنیت درست می کنند. (267501)
داش کریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۴ ۰۹:۳۷
آقای روحانی عزیز وبهترازجونم چندسوال:
1- چندنفروچنددرصدجمعیت75میلیونی را براداران وخواهران اهل تسنن تشکیل می دهندحضرتعالی چندتاوزیر ازاهل تسنن در کابینه ات داری؟سهم آنان کجاست؟اینه عدالت؟
2-چنددرصداین جمعیت75میلیونی رابانوان تشکیل میدهندسهم آنان ازحاکمیت وقوه مجریه فقط خانم ابتکار وسلطانیه هست؟
3- به پشتوانه واراده اصلاح طلبان پیروز شدیدسهم اصلاح طلبان ازکابینه چقدر است؟بشمارید؟(البته کارگزاران رابحساب اصلاح طلبان نذارید)
4- حضرتعالی به اشاره وگوشه چشم چه کسانی پیروز شدیدچرااز آنان دفاع نمیکنید؟ (267474)
1001
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۴ ۱۱:۴۰
کمتر از 5 درصد جمعیت کشور از برادران اهل تسنن هستند!!!!!!!!!!! (267498)
داش کریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۴ ۱۶:۰۹
آقای عزیزاکثرا استانهای مرزی کشوررا اهل تسنن تشکیل می دهند.استان کرد ستان.ایلام. سیستان وبلوچستان.هرمزگان.گلستان.خراسان شمالی.کرمانشاه
شما خوبه اطلاعات خودتو افزایش بدی عزیز. (267534)
حامد
United States
۱۳۹۳/۰۹/۱۴ ۱۷:۰۰
هرمزگان همه اهل تسنن نیستن. یه بخشیش اهل تسنن هستند. (267543)
راننده تاکسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۴ ۲۰:۵۲
داش کریم ببخشید احتمالا ایلام اهل تسنن ندارند و کرمانشاه هم بسیار اندک اند فقط جوانرود و پاوه اگر باشند اما به هر حال فرمایش درست است اگر هم کم باشند باید به تناسب بهره ببرند ضمن اینکه نمایندگان اهل تسنن در مجلس باید کاری بکنند که بی خیالند از ترس!!!! (267579)
1001
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۴ ۱۱:۴۲
داش کریم عزیز یه سوال یادت رفته!!!!!
آقای روحانی چند درصد این مملکت را کودکان زیر 15 سال تشکیل میدهند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟چند درصد کابینه شما از این افراد تشکیل شده؟؟؟؟؟؟؟؟:-) (267499)
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۴ ۱۵:۳۶
ای ول 1001 بهترین جواب برای انسانهایی با افکار پوپولیستی همینه. (267530)
راننده تاکسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۴ ۲۱:۰۲
آقا مجید مغلطه نکنید داش کریم درست میگوید کودک زیر 15سال چه ربطی به حقوق اهل تسنن دارد (267582)
داش کریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۴ ۱۶:۰۳
مغلطه نکنید:
منظورم این نیست که چون 50درصدکشوررازنان تشکیل می دهند نصف کابینه رابدهندبه آنان منظورم اینه که لااقل 2نفرزن میشدکه بعنوان وزیر حضورداشته باشند
وهمینطور اقوام ومذاهب لااقل میشد که 2وزیرازبین اهل تسنن باشند (267532)
حامد
United Kingdom
۱۳۹۳/۰۹/۱۴ ۱۱:۵۵
1- اندیشه ی سهمیه بندی درست نیست. صلاحیت مهم تر هست. نمیشه گفت چون 50 درصد جامعه زن هستند، باید نصف کابینه هم زن باشه وگرنه عدالت رعایت نشده! یا در مورد قومیت ها و مذهب ها و ادیان هم همینطور.
2- چرا کارگزاران رو به حساب اصلاحطلب ها نگذاریم؟ سید عزیز که رئیس جمهور شد با حمایت کارگزاران رئیس جمهور شد. کارگزاران هم در دایره ی اصلاحطلبی هست. (267504)
داش کریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۴ ۱۶:۰۶
یعنی بین زنان واقوام ومذاهب (اهل تسنن) 2نفرآدم باصلاحیت پیدانمی شودحامد خان؟این چه حرفیه آخه دوست عزیز.البته منظورم افرادیست که نظام .امام .ولایت وقانون اساسی را قبول دارند (267533)
حامد
United States
۱۳۹۳/۰۹/۱۴ ۱۶:۵۸
شاید نیست! شما دنبال حضور نمایشی هستی، که چیز درستی نیست. این همون کاریه که محمود کرد. برای اینکه بگه "من وزیر زن آوردم برای اولین بار"، خانم دستجردی رو گذاشت وزیر بهداشت، وزیری که خود احمدی نژاد بهش اعتقادی نداشت و در آخر هم دیدیم باهاش چیکار کرد! سهمیه بندی و نمایش که نیست که بگیم حالا یه دو تا زن هم بذاریم تو کابینه برای نمایش اعتقاد به حضور زنان! دولت روحانی دیدگاه جنسیتی نداره، همونطور که در موقعیت های مختلف از زنان استفاده کرده! شاید در حد وزارت کسی نبوده. (267542)
داش کریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۴ ۱۶:۱۰
کارگزاران با اصلاح طلبان ائتلاف کرده اند ودومقوله جدا هستند. (267536)
اقا دایی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۴ ۱۸:۳۸
حامد جان در انتخابات 76 حزب کارگزاران در دقیقه 90 از سید عزیز حمایت کرد. سید عزیز بیشتر رای خود را مدیون دانشگاهیان و معلمان هستند. (267565)
راننده تاکسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۴ ۲۱:۰۹
آقا حامد یعنی شما اعتقاد دارید اگر اهل تسنن یا بانوان گرامی احراز صلاحیت شدند و سمت گرفتند این اندیشه سهمیه بندی؟ اگر منظورتان اینست بنظرم اشتباه محض است اگر غیر اینست خوب همان منظور داش کریم همینه (267583)
راننده تاکسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۴ ۲۰:۴۵
داش کریم وزیر فدای سر دولت،بگو مدیر کل بگو معاون مدیر کل بگو رییس اداره چند نفر از برادران اهل تسنن گذاشته است (267578)
عجب !
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۴ ۱۱:۱۰
سلام
"مجلس نهم از زمان روی کار آمدن دولت دکتر روحانی از تمام اختیارات و ظرفیت‌هاي قانونی خود برای نظارت بیشتر بر قوه مجریه استفاده کرده است" ؟؟؟!!!
.
.
.
ای بابا من میدانم از کجا میسوزید! همه ی درد شما موضوع وزارت علوم است. وگرنه مجلس از کدام ظرفیّت نظارتی اش استفاده کرده؟!!! در مورد معرّفی وزیر علوم نیز خود آقای روحانی خوب میدانست که سخن مجلس چیست و خودش عمداً یا سهواً موضوع را طولانی کرد. همین مجلس همواره با دولت ها کنار آمده و مدارا کرده ..... (267486)
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۴ ۲۰:۵۹
این همان ادبیات 8 سال پیش است که اب رابریزید... (267581)
عجب !
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۴ ۱۱:۱۰
...... هم با دولت آقای احمدی نژاد و هم با دولت آقای روحانی. اگر میخواست از تمام ظرفیتش استفاده کند، باید شخص آقای احمدی نژاد را بعد از خانه نشینی عزل میکرد. همینطور از آقای روحانی را به خاطر وعده ی کذب صد روزه اش سؤال میکرد. اگر مجلس از همه ی ظرفیت نظارتی اش استفاده میکرد، وضع خودرو این نبود که هست، وضع گرانی و اشتغال این نبود که هست، آقای ظریف محتوای مذاکرات را هرچه که بود (خوب یا بد) ........... (267487)
عجب !
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۴ ۱۱:۱۱
..... با نمایندگان ملّت در میان میگذاشت و به خود اجازه نمیداد کسی را نامحرم بداند، آقای نوبخت عوام فریبی نمیکرد، خانم ابتکار پاسخ سناریوسازی هایش را میداد، وضع بانکداری این نمیبود و ... .

حالا بگویید مجلس جز اینکه افرادی خاص را برای وزارت علوم تأیید نکرد که این موضوع خوشآیند شما نبود، از کدام ظرفیّت نظارتی اش استفاده کرده ؟!!!!!!! (267489)
حامد
United States
۱۳۹۳/۰۹/۱۴ ۱۷:۰۷
1- کارت زرد به وزیر علوم بخاطر نقل قولی از رئیس بانک مرکزی که زیر مجموعه ی وزارت اقتصاد هم نیست حتی!
2- سوالات پی در پی! از وزرا. به عنوان مثال سوال از وزیر نفت بخاطر نقل قولی در یک جلسه ی خصوصی!
3- تصویب قوانینی برای مانع شدن از احقاق وعده های دولت و یا بستن دست و پای دولت در مقابل گروه های خودسر مانند انصار حزب الله!
4- وارد کردن اتهامات امنیتی به رئیس جمهور!
باز هم میخواید یا نه؟ (267546)
1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۴ ۲۲:۱۵
خوردن ساندویچ در فست فود
راه رفتن در خیابان بدون محافظ
فوتبال بازی کردن با اکبر و بچه ها

شما به اینها می گویید چوب لای چرخ گذاشتن . طلا که پاکه چه منتش به خاکه . مجلس از طرف مردم موظف است در موارد مشکوک سوال کند . شیخ الوزرا خودش گفت که در دفعه قبل سر کرسنت کوتاهی کرده و اینبار جبران می کند . وزرا سر کل می خواهند 6 ماهی یکبار بروند مجلس . اگر کارکن هستند توی 5 ماه و بیست و نه روز کار می کنند . یک روز بروند مجلس درس پس بدهند. (267612)
حامد
United States
۱۳۹۳/۰۹/۱۴ ۲۲:۱۸
اصلاح میشه : 1- کارت زرد به وزیر اقتصاد! (267615)
عجب !
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۴ ۲۲:۴۱
شما درست ملتفت نشدی . من به راست یا دروغ مواردی که اشاره کردی کاری ندارم . ایرادم به آن قسمت از جمله بود که " مجلس از تمام اختیارات و ظرفیت خود برای نظارت ... " . من نگفتم مجلس هیچ اقدامی نکرده که شما برای من اقداماتش را لیست کنی ! بلکه حرفم این بود که از تمام ظرفیّتش استفاده نکرد . حرفم روی کلمه ی "تمام" بود . متوجّه شدی أخوی ؟! (267619)
راننده تاکسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۴ ۲۱:۲۲
عجب جان ، واقعا عجبیبی!چه خبر شده یک شبه انتظار داری همه جیز حل شود مثل اینکه خبر از 8 سال گذشته ندارید ؟من الان رفتار آقای احمدی نژاد را با مجلس تحسین می کنم !انتظار بود بگویید چرا عزل نکرد فقط (267585)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۴ ۱۲:۰۴
دولت تدبیر و امید : با بی تدبیری ما را نا امید نکنید لطفا ! (267506)
نبی ابادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۴ ۱۲:۰۶
دربروجرد هیچ اتفاقی نیفتاده همه ادارات دراختیار روسای دولت قبلی وتغییرات اندکی هم صورت گرفته تحت فشار وبا نفوذ اقای بروجردی نماینده بوده است جناب اقای روحانی مردم به شما رای دادند که تغییرات را حس کنند نه اینکه مدیران قبلی داعیه دار ومیراث خوار رای مردم باشندو استاندار لرستان اصلا دراندیشه رفع مشکلات بروجرد نیست تورا به خون شهدا قسم میدهم که به این موضوع رسیدگی کن (267507)
صادق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۴ ۱۵:۳۲
دوست من روزی که علاءالدین بروجردی رو مجلس فرستادید باید حساب اینجای کارم میکردید (267528)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۴ ۱۲:۲۵
در شهرستانی رئیس اداره آموزش و پرورش و معاونت های همه احمدی نژاد ند. آیا اشتباه نکردیم به حسن روحانی رای دادیم؟ دو سال گذشت این آقایان به ریش ما که به روحانی رای دادیم می خندند. (267508)
کارن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۴ ۱۲:۳۳
بهار جان این مطلب شاید ربط به موضوع مطرح شده شما نداشته باشه اما بغضیست که باید بگویم

آقای روحانی نان 30 درصد گران شده.گوجه 100درصد سیبزمینی 50درصد..دلار از 2900 رسید به 3300..امر به معروف و نهی از منکر تصویب شد..حصر همچنان ادامه دارد..حقوق کارگران و کارمندان و بازنشستگان کجای این اقتصاد مقاومتی جا دارد...آقای روحانی سهم من از نفت از این هفتصد میلیون دلار ماهانه کجاست..سهم من از معدن طلا از گاز از....
آیا میدانید چرا یک جوان معتاد میشود یا یک زن ف...
آقای روحانی کلید دست شما نیست ..متاسفام (267510)
بانک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۴ ۲۱:۳۵
صرف نظر از تغییر مدیران ، نمایندگان محترم مجلس بعضی از استانها سهمیه وام از بعضی بانکها گرفتند و مردم را معرفی میکنند وام بگیرند این روش در کجای نظارت جا دارد؟ شما بگویید..... (267590)
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۴ ۱۳:۰۱
در حالی که نظام ایران ریاستی است اما عملا به طرف نظام پارلمانی می روند و مجلس بیشتر در امور قدرت نفوذ دارد هم در دوره قبلی که مـحمـود از دستشان شاکی بود هم در این دوره که حـسـن را عاصی کرده اند (267515)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۴ ۱۳:۰۷
متاسفانه کلیه عزل و نصب ها در شهرستانها با نظر نماینده آن شهر انجام میپذیرد وشهرها جولانگاه افرادی شده که در شهر ازشهرت های بخصوصی برخوردارند که به هیچ وج در شان دولت تدبیر و امید نیست ومردم واقعا نا امید شدند مثل (آ-غ-س) (267516)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۴ ۱۳:۵۶
تعامل زیادی با مجلس شده نتیجه اش شده مداخله ? آقای روحانی در ابتدای دولت میبایستی تشکیلات خیلی قوی ایجاد مینمود تا بتواند در پناه قدرت تشکیلاتی محیط دولت را امن و بعد کار های دیگری مثل اقتصاد و هسته ای چون موضوع هسته ای خیلی هم در اختیار دولت نیست .اتفاقا" نظام اسلامی بیشتر مشتاق به حل پرونده هسته ای بود تا دولت چون دولت فقط تفکرات نظام را منتقل میکند و نه تصمیم گیری.با توجه به همین عدم ساختار دولت مجلس شده محل جولانگاه عده ای که روحانی در مقابل آن خیلی دست به عصا راه میرود و قاطعیتی در کار نیس (267517)
محسن
Romania
۱۳۹۳/۰۹/۱۴ ۱۳:۵۹
دوستان تغییر باید تدریجی باشه اگه آنی صورت بگیره چالش و مقاومت ایجاد میکنه. یه کم صبور باشیم ایشاله آنچه که بصلاح و صرفه مملکت است صورت میگیره. شما دعا کنین روحانی از پس مذاکرات و لغو تحریمها بربیاد اونوقت خیلی از مشکلات برطرف میشه. (267518)
مشد حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۴ ۱۵:۳۴
صحیح است
صحیح است
صحیح است... (267529)
1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۴ ۲۲:۱۶
به این می گویند سیاست . با کمباین که نمیشه باید با داس جلو رفت (267613)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۴ ۱۴:۰۹
دولت حتی در زمینه اقتصادی هم موفق نبوده و بسنده نموده به آمار .آمار به بازار برای خرید نمیرود بلکه جیب مردم است که تحلیل میرود و با توجه به روند مرتب افزایش قیمت ها هیچگونه ثباتی در بازار نیست و حتی دولت نقش نظارتی برشرایط بازار ودلالیسم را هم فراموش کرده و شرایط با گذشته فرقی نکرده.دولت حد اقل شرایط ثباط خود را تقدم بدهد بهتر است چون هم اکنون 70% دولت روحانی دست گروه احمدی نژاد است. رادیو و تلویزیون هم با تغییر در اختیار دولت گذشته است ! بنابراین روحانی و تیمش بیشتر نظاره گرند (267519)
اقادایی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۴ ۱۵:۱۸
متاسفانه در اردبیل وضع وحشتناک است.بسیاری از مدیران احمدی نژادی هنوز سرکارند.رییس ستاد روحانی فقط به فکر خود و دوستانش است و دایما در معامله با نمایندگان است.دوستان اصلاح طلب به جرم اینکه همفکر اقای عباسی (رییس ستاد روحانی) نیستند! کنار گذاشته شده اند.تاکنون چند تا از بچه های اعتماد ملی که برای پستهای مختلف معرفی شده بودند با مخالفت رییس ستاد کنار گذاشته شده اند.جالبتر از همه اگر معلمی برای ریاست اداره یا منطقه ای معرفی شود از او طلب رزومه وسابقه مدیریت می شود در حالی که مدیر کل اموزش وپرورش است (267523)
بوشهری
Romania
۱۳۹۳/۰۹/۱۴ ۱۵:۲۶
شاید خواست خود روحانی این باشد، ما در اوج ناامیدی به روحانی رای دادیم و امیدوار بودیم وضعیت تغییر کند امیدوار هستیم آقای روحانی به رای ما خیانت نکند (267526)
امير
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۴ ۱۷:۳۸
ايكاش رئيس جمهوري داشتيم با مغز خاتمي و دل و جرأت ، ما به آقاي روحاني رأي داديم و باز هم مطمئناً مجبوريم به ايشان رأي بديم ولي اين دولت خيلي ترسو هست و بيشتر از اينكه انرژي خودشو صرف به ثمر نشستن قولهاش به مردم كنه ، صرف جلوگيري از گزك دادن به دست افراطيها كرده و اونها هم هيچوقت راضي نخواهند شد. بسياري از منتصبين فعلي لياقت ندارند و خيلي از احمدي نژاديها هنوز هم هستند. (267552)
اقادایی2
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۴ ۱۸:۳۲
متاسفانه در اردبیل با فشار نمایندگان شخصی مدیر کل اموزش و پرورش شده که هیچ گونه سابقه مدیریتی حتی مدیریت مدرسه هم ندارد و ایشات برای انتصاب مدیران مناطق وشهرستانها طالب رزومه و سوابق مدیریت هستند!!!!!!!!!!!!! استاندار اردبیل هم که موجودی منفعل است که با اخم نمایندگان موضع خود را عوض می کند تنها هنرش امضای حکم انتصاب اطرافیان نمایندگان است یعنی فقط ماشین امضا است.تاکنون یک فرماندار وسه مدیر کل تازه منصوب شده استعفا داده اند!!!!!!!!!!! (267562)
1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۴ ۲۲:۱۷
آقا صبر کن ، بعدی که بیاد با داس میاد ؛ بعدی اش با کمباین . (267614)
کا کا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۴ ۲۱:۵۱
این آن نبود که که ما می خواستیم . چه امیدی ؟ چه تدبیری ؟ اینها همه حرف و حدیث بود . (267602)
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۴ ۲۳:۵۴
بارها گفته ایم وگفته اند راهی که دولت روحانی میرود به ترکستان است .هی عقب نشینی و..........وسقوط به دره (267630)