به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۹:۳۵
 
۷۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۱۹ ساعت ۰۸:۲۲
کد مطلب : ۶۲۷۸۱
از معلم‌آزاری تا سقوط جایگاه معلم در مدارس؛

معلم‌کشی برآیند نظام آموزشی كشور

...سرشکستگی از آن کسانی ست که سال‌های سال شعار «معلمی شغل انبیاست» را در هفته معلم بزرگ نمایی کردند اما در عمل ذره‌ای به این شغل توجهی نکردند
مرحوم خشخاشی
مرحوم خشخاشی
محمد رضا خورشیدی‌پاجی

گروه مقالات: اخيرا مقاله‌اي از شیرزاد عبداللهی (منتقد متخصص آموزش و پرورش) به مناسبت مرگ دردناك دبیر فیزیک استان لرستان مرحوم خشخاشی در روزنامه وزين شرق درج شده است که همکاران صنفی را از انگیزش و تحریک و دستاویزی موضوع و هشدار به جامعه و مسئولین از ابعاد سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اخلاقی و... منع می‌کرد.

در این باره، ضمن همداستانی با جناب شیرزاد از باب منع بهره‌برداری انگیزه‌های سیاسی و گروکشی برای احقاق حقوق معلمان که تشکل‌ها و سازمان های مختلف معلمان هم به کرات در گفتار و عمل به صنفی بودن صرف در اعتراض بخصوص در این دو دهه چه زمانی که در دولت و مجلس اصلاحات، فیش‌ها در مقابل نمایندگان مجلس بالا می‌رود و چه در دولت احمدی نژاد در زیر ساختمان وزارت خانه فرشیدی معلمان را در اعتراض صنفی شان تکریم نکرده به باد کتک گرفتند، چه در زمان علی احمدی وزیری که نادانسته فقط به زیادی فراغت و تعطیلات معلم حسادت می‌وزید و چه زمانی که حاجی بابایی به تفکیک آموزش از پرورش با نصب صوری تابلو هایی بر سر در مدارس با عنوان «مدرسه قران» می‌پرداخت و کلاه گشادی بر سر خود و دیگران می‌زد، بدون اینکه اتفاقی در فرآیند تربیت قرآنی نونهالان و آینده سازان رقم بخورد اما نانی برای برخی دست و پا شد و ...چه فانی که الحق از شناخت ابعاد معضلات دستگاه آموزش و پرورش به تجربه کم ندارد اما ذره ای در تاثیر گذاران هیئت دولت تلاشش اثر و نفوذی ندارد؛ معلمان و صنوفشان تاکید داشتند اما از این پدیده و یا استفاده از هیچ پدیده ای از جمله کمی حقوق معلم، نداشتن اتاق فکر منسجم و تخصصی کار آمد دستگاه تعلیم و تربیت، کژراهه آموزش و پرورش، تک بعدی نگری ابعاد پرورشی و آموزشی، سهل الوصول بودن معیار های گزینش تخصصی معلم، نگرش بی مسمای نمره و معدل وکنکور و بی توجهی به ابعاد فعالیت های گروهی و مهارت اجتماعی دانش‌آموزان، عدم تبین جایگاه و شان معلم در صدر همه ارکان نظام اداری توسعه محور.

سئوال اساسی اینجاست چرا به تاکید، همکاران خود را از انگیزش و دستاویزی وجه المصالحه مرگ خشخاشی باز می‌داريد؟ و چرا توپ این تناقض و تضاد و تزاحم و معضلات چند لایه را به زمین معلمان پرتاب می‌کنيد؟ چرا به نتیجه برنامه ریزان و درس نویسان و بی توجهی و تفاوت و فاصله های نجومی پشتیبانی رفاهی و اقتصادی معلمان با سایر دستگاه‌ها و بخصوص دستگاه های مشابه و عدم توجه به تعلیم و تربیت پایه و سطوح پایین تر به مقصران اصلی نهیب نمی زنيد؟ اما از معلمان و صنوف خفیف و ضعیف و لاغر و مردنی آنان حساب و کتاب می‌کنيد؟

مقاله نویس چنان ترس و خط بر انگیزش این پدیده وارد می‌کند که انگار معلمان فردای صبح قرار است با انگیزه های سیاسی از جامعه انتقام بگیرند اما او نمی داند و یا به تغافل رفته است که معلمان در همداستانی سیاسی امتحان داده‌اند، آنان می‌دانند ملتی از فقر فرهنگی رنج می‌برد که هر صبح و شام به دگرگونی فکر کند، و اما معلمان فرهیخته آگاهند که این گذار فقط با اعتراض مدنی، هشدارها و استفاده درست از پدیده های نابهنجار و بغرنج «حادثه شین، حادثه خشخاشی لرستان، کتک خوردن دآنش‌آموز منطقه 9 تهران توسط معلم و بستری شدنش، چاقو کشی به معلم در مدرسه ای در ارومیه»؛ به اصلاح امور شاید برنامه ریزان رااز نردبان کژراهه و تک بعدی نگری بی توجهی پایین آورده تا با کمک معلمان فرهیخته و صاحب نظر راه درست و پویا را باز یابند.

حادثه تلخ لرستان نه تنها برای معلمان سرشکستگی ندارد که البته دلشکستگی در آن برای همه معلمان سایه سنگین غم موید است اما سرشکستگی از آن کسانی ست که سال های سال شعار «معلمی شغل انبیاست» را در هفته معلم بزرگ نمایی کردند اما در عمل ذره‌ای به این شغل توجهی نکردند چرا که درک درستی از چند وجهی بودن این حرفه ندارند.

حرفه معلمی بر خلاف تمام حرف از دو بعد شغل – عشق برخوردار است و آنان گمان کردند و یا به عمد، عشق معلم به حرفه و شغل خود را با لقمه نانی بخور نمیر به معلمان واگذار کردند چه اینکه به همین دلیل در استخدام در دولت گذشته در آموزش و پرورش متاسفانه از هر چهار راه بدون فرآیند آموزش نیروی انسانی تعلیم و تربیت، با استفاده از رانت و فامیل بازی، نیرو تزریق نمودند که فاجعه آن دردی ست که معلمان اتفاقا با استفاده از پدیده معلم فیزیک می‌توانستند انگیزش اعتراضی و هشدار های لازم خود را به گوش ناشنوای مسئولین برسانند.

نباید به خود حق بدهند که ترس و خوف بر معلمان و صنوفشان جاری کند که برای تقابلی که بین معلم و دانش اموز یا فاصله ای که بین معلم و متعلم وجود دارد و یا تقابل بین نسلی و یا افت شأن معلم و یا انحطاط اخلاقی و احترام به درس نویس نزول کرده آنان به خود نهیب بزنند و نه با انگیزه و انگیزش به دیگران از ترس بهره برداری سیاسی و این چماق و بهانه در 20 سال گذشته همچنان بر سر معلمان سایه افکنده است و حاصل آن عدم توجه به معلم و شأن و جایگاهش و معلم برای گذران زندگی روزمره حداقلی و رفته رفته فرسوده و تهی شدن حرفه مقدس از عشق و علاقه و بروز ناهنجارهای پیدا و پنهان از جمله تزاید اسید پاشی، کتک کاری دو جانبه معلم و دانش آموز، و در نهایت، شوربختانه تجاوز به حریم و ساحت مقدس جایگاه معلم «چاقوکشی» که امروز در چاله میدان هم کمتر اتفاق می‌افتد به ما نشان می‌دهد که فریاد برآوریم ای جامعه‌ای که توسعه، توسعه همه جانبه، توسعه انسانی آن گوش فلک را پر کرده است، قدری به تربیت و توسعه پایه‌ای بیاندیش و از بابت بی توجهی به تربیت نیروی انسانی بخصوص تربیت پایه، خون گریه کن!

معلم‌کشی استمرار و برآیند بی توجهی نظام آموزش و پرورش به پدیده معلم آزاری و هتک حرمت و سقوط جایگاه معلم در مدارس است. این سقوط اخلاقی و آن صعود خشونت، علاوه بر آن که چالش بی اخلاقی و خشونت در مدارس را پیش چشم مسئولان وزارت آموزش و پرورش می‌آورد، نشانه برجسته‌ای از نقاط ضعف و ناکارآمدی نظام تربیتی و فرهنگی این وزارتخانه را در اختیار مسئولان کشور می‌گذارد.

فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۹ ۰۸:۴۱
مسئولین بالا بدانند هرچه در آموزش و پرورش کم بگذارند زندان ها شلوغ تر خواهد بود (268702)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۹ ۱۱:۱۱
من دبیر اموزش و پرورش هستم

واقعا دیگه خسته شدم
هیچ ابزاری برای کنترل دانش اموزان نداریم
نه تنبیه، نه نمره، نه مردودی، نه اخراج
نمیدونم با بی ادبی دانش اموزای مدرسه ام چه کنم؟
به نظرتون چه کنم وقتی دانش اموز نه حرمت معلم رو نگه میداره نه همکلاسی نه مدیر نه معاون؟ (268739)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۹ ۱۳:۴۸
سلام
محمّد آقای عزیز ! شما استاد بنده هستید .
وقتی که میخواهند کار فرهنگی کنند ، عدّه ای فریاد وامدنیّتا و وامدرنیّتا و واتمدّنا و واکوفتا سر میدهند و اعتراض میکنند که گرفتن آزادی و آزاداندیشی (!!!) ، نشانه ی تحجّر و عقب افتادگی و افراطی گری و خفقان و دیکتاتوریست !!!! فقط بلدند از پارازیت های ماهواره ایراد بگیرند ! حال اینکه بلوتوث و فست فود و روابط حرام و ماهواره و فیلم های مبتذلشان برقرار است ! آیا این ها ضرر ندارد و فقط (268787)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۹ ۱۳:۴۹
... پارازیت ها ضرر دارند ؟! خب نتیجه اش میشود همین دیگر ! حالا همان آقایان میگویند نهادهای فرهنگی کجا هستند و چه میکنند !!! وقتی عدّه ای از سر دلسوزی حرف از تفکیک جنسیّتی یا فیلتر سایت های غیر مجاز یا جمع شدن کانون های فساد یا تصویب طرحی برای امر به معروف و نهی از منکر میزنند ، خیر ما را میخواهند . این روزها را میبینند که پارازیت میاندازند روی ماهواره ها . حالا به نظر شما ضرر پارازیت بیشتر است یا فسادی که اینچنین نفوذ کرده در جوانان و نوجوانان و دانش آموزان ؟! (268788)
میهن پرست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۹ ۱۵:۵۵
مگه شماها نمیگین که حرفاتون بر اساس فطرت انسانی است؟ پس چرا فطرت هیچ انسانی حرف های شما را نمی پذیرد؟ شمایی که 18 سال روزی 6 ساعت بچه رو مثل گونی پر می کنی از کتاب ها و حرفای خودت، بعد بچه میره شب 1 ساعت تو خونه ماهواره نگاه می کنه همه اموزش های شما پر میشه، در اینجا شما باید در خودتون و اموزشهاتون تجدید نظر کنید نه اینکه پارازیت بفرستین تو مملکت تا شعار" هر خانه یک سرطانی" تحقق پیدا کنه. (268849)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۹ ۲۱:۰۷
سلام

1- گفتید حرف های شما! من حقیر که باشم که بخواهم از خودم حرفی بزنم! اگر گفتم روابط نامشروع، حرف دین است. آیا مسلمان نیستیم؟! دین اسلام توصیه کرده که خود را در معرض گناه قرار ندهیم. آیا فهمیدن اینکه بودنِ یک ماهواره در منزل، مصداق همین توصیه است و ما و فرزندانمان را در معرض فساد قرار میدهد کار سختی است؟! ضمن اینکه منطق هم میگوید پیشگیری بهتر از درمان است.

2 -گفتید فطرت هیچ انسانی! احتمالاً اینجا منظورتان همان ذائقه ی انسان ها بوده! اوّلاً شما خودتان را همه فرض نکنید و (268932)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۹ ۲۱:۰۸
..به نمایندگی از همه سخن نگویید! ثانیاً قرار نیست همه ی فطرت ها پاک باشند و همه ی دل ها آماده ی پذیرش حرف حق! بنا به روایات، نگه داشتن ایمان در آخرالزّمان مثل آتشی در کف دست است. اگر ذائقه ی عدّه ای نمیخواهد حرف حق را بپذیرد، خُب نپذیرد!

3 -بنده فرزندی ندارم که گفتید. امّا اگر داشته باشم، با او دوست خواهم بود و محبّت خواهم کرد و بر حسب تکلیف پدرانه ام، او را به راه درست دعوت خواهم کرد. حالا احتمال اینکه او بپذیرد یا نه یا فکر اینکه با یک ساعت دیدن ماهواره (268933)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۹ ۲۱:۰۹
... احتمالاً زحمات من پَر بشود یا نه، دلیلی بر سلب تکلیف و مسئولیّت پدرانه ی ما نمیشود. حال اینکه وقتی با فرزندت رفیق باشی و طبق اصول و با محبّت او را تربیت کنی، حتماً به حرفت گوش خواهد کرد.

4 -اینکه راجع به پارازیت و سرطان فرمودید علمی نیست دوست عزیز! یعنی نه اینکه من بگویم. کارشناسان این امر و بخصوص شخص وزیر بهداشت، سرطانزا بودن پارازیت ها را موضوعی اثبات نشده دانستند. حالا اگر شما از وزیر بهداشت ... (268934)
حسن بهمدی/معلم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۹ ۲۱:۵۶
علی جان شما احتمالا خارج از سیستم اموزش و پرورشید.با این نظام اموزشی غیر پویا و منغلب جامعه دانش اموزی به سمت پرتگاهی وحشتناک در حال حرکت است و ربطی به پارازیت و ماهواره هم ندارد (268957)
دوستدار معلم ها
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۹ ۱۴:۱۶
مشکل استبداد ریشه دار در خون و مغر ماست که فکر می کنیم بچه باید از معلم بترسد. معلم باید از مدیر بترسد. مدیر باید از اداره بترسد. مردم باید از پلیس بترسند. پلیس باید از ... بترسد. و این نردبان ترس و انقیاد تا ان بالا بالاها ادامه دارد. (268807)
معلم دبیرستان
۱۳۹۳/۰۹/۱۹ ۱۴:۲۵
من یه معلم با19سال سابقه تدریس هستم، سالای اول همین مشکلوداشتم ولی روشی که منو ازاین عذاب نجات داداحترام واقعی به بچه هابود که یه معجزه در زندگی من بوجودآورده، باورکن بی ادبترین دانش آموزاهم منوخیلی دوس دارن،البته این کارایثارزیادی لازم داره. (268813)
مدرس دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۹ ۱۵:۲۱
من که با افراد بالای 19 سال و دانشجو سر کار دارم گلایه ام از آموزش و پروزش اینه که چرا جوانان ما اجازه تخلیه انرژی و شر و شورشون رو تا دانشگاه پیدا نمی کنند؟ و وقتی میرسن به دانشگاه گویی به آزادی رسیدن ... (268842)
دبیر بیچاره
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۹ ۱۴:۲۵
به هر کارمند بانک، هر شش ماه یک دست کت و شلوار یا پارچه اشو میدن اما به یه معلم در کل سی سال(!) خدمتش هم یک دست کت و شلوار نمیدن!!!!! تنبل ترین شاگرد من که کارمند بانکه به راحتی آب خوردن میتونه تمام زندگی منو فقط با حقوقش - نه با ارث و میراث و پول باباش - بخره!!! (268814)
مهربان توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۹ ۱۴:۲۷
کاملا موافقم اما کو گوش شنوا وقتی دادن نمره قبولی اجبار و تنبیه دانش اموز بی انضباط و خاطی ممنوع شد حرمت معلم خراب شد و وقتی معیشت و منزلت معلم خراب شد انگیزه خدمت کم و کلاس رها میشود و... (268815)
معلم ایرانی
۱۳۹۳/۰۹/۱۹ ۰۸:۴۳
24سال است خدمتم

می کنم هیج وقت حقوق ولش کن بابا (268703)
ف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۹ ۲۰:۵۰
معلمی هستم با بیست و یک سال سابقه پانزده سال در مناطق محروم خدمت کرده ام هرگونه اهانتی دیده ام ولی هیچ کس به اندازه خود آموزش و پرورش مرا له نکرد ازحقوق قانونی ام که دفاع کردم به هیئت تخلفات اداری معرفی شدم ! به من فهمانده شد پایم را از گلیمم درازتر نکنم حالا از کی واز چی بنالم ؟ بهمن یاد داده اند بگویم : همه چی آرومه!!!!!!!!! (268921)
صبور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۹ ۰۸:۴۴
با غرق شدن در سیاست وسیاسی کردن تمامی عرصه ها در این مملکت تکریم و احترام برای هیچ قشری باقی نمانده است . (268704)
ورشکستگی علمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۹ ۰۸:۵۱
کلا تو ایران باید مدرسه و دانشگاه تعطیل بشه و همه بیسواد باشند و دنبال شغلهای آزاد. کلک کنده و الضالین. (268706)
اقادایی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۹ ۰۸:۵۳
متاسفانه ما معلمان همیشه ابزار این وان بودیم. در سال 76 سینه سپر کردیم و خاتمی را به قدرت رساندیم ودولت ایشان حقوق قضات را چند برابر کرد!!! در دولت احمدی نژادسایه تهدید: تحقیر:انحلال وباطوم روی سر ما بود!!! باز از رو نرفتیم و مردم ناامید را به صحنه کشاندیم و دولت تدبیر وامید را سر کار اوردیم و نتیجه تلاش ما افزایش حقوق پزشکان و پرستاران بود و یک وزیر منفعل و بی تاثیر که بود ونبودش برای ما معلمان فرقی نمیکند!!! اقای روحانی و فانی با حلوا حلوا گفتن کام ما معلمان شیرین نمی شود!!!!! (268707)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۹ ۱۴:۰۸
معلم عزیزم حقوق قضات دست خاتمی نبود. (268800)
اقادایی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۹ ۱۹:۰۷
اگدر سال 83 به مصوبات هیت دولت توجه کنید .افزایش حقوق قضات مصوبه دولت بود (268897)
بهلول دیوانه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۹ ۱۹:۱۸
تنها موردی که اقایان اصلاح طلب و اصولگرا هیچ اختلافی ندارند و الحمدلله متفق القول هستند بی توجهی به اموزش و پرورش و در اوردن پدر معلمها است!!!!!!!!!!!! (268900)
افشین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۹ ۱۷:۱۲
آفرین بر شما، درد دل همه معلمان را بیان کردید. (268881)
معلم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۹ ۲۳:۵۴
همکار محترم
وقتی آقای خاتمی رو انتخاب کردیم چند ماه نشده رفتیم تحصن تا حقمون رو بگیریم
تا داد بزنیم که اجحاف میشه
تبعیض غوغا میکنه
اما زمان احمدی نژاد با این که انتخاب ما نبود جرأت فریاد نداشتیم
شنیدین میگن با پنبه سر می بره؟
دلم واسه بچه هام می سوزه
همسرم بازنشسته ی آموزش و پرورشه
کی میدونه چقدر براش سخته وقتی به پسرش میگه شرمنده ام نمی تونم اندکی از خواسته هاتو برآورده کنم
حقوق همه کیلویی زیاد شد ما بودیم و همان 18 درصد فروردین
یارای فریادمان نیست
می ترسیم ته مانده ی داشته هایمان به یغما برود (268988)
معلم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۹ ۰۸:۵۷
یکی از بندهای بودجه 94 : اختصاص ده هزار میلیارد تومان به کشورهای هدف!!!!!!!! قابل توجه معلمان عزیز!!!!!! (268709)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۹ ۱۳:۰۴
چیه دلت برا داعش تنگ شده ؟ (268774)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۹ ۱۴:۱۰
داعش که نوگل تازه رسیده است. این 30 ساله پول ها برای کی و از ترس کی خرج شد؟ (268801)
همشهری
۱۳۹۳/۰۹/۱۹ ۰۸:۵۸
معلم همچون مولایش علی مظلوم است (268710)
اقادایی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۹ ۰۹:۰۴
هیچ وقت فراموش نمی کنم: وقتی اقای بور بور معاون وزارت اموزش وپرورش :معاون عمرانی وزیر کشور شد. موقعی که ماموریت ایشان تمام شد و می خواستند ایشان را به اموزش و پرورش برگردانند ایشان فرمودند: حاضرم مسافرکشی کنم اما به اموزش وپرورش برنگردم!!!!!! انوقت شما چه انتظاری از معلمان دارید؟!؟!؟! (268711)
رحیم
۱۳۹۳/۰۹/۱۹ ۰۹:۱۷
با سلام،چرا صدا و سیما هنگامی که دانش آموزی از دست معلمش کتک می خورد اون همه سرو صدا به پا میکند ولی در زمینه به قتل رسیدن معلم بیچاره هیچ حرفی نمی زند. (268714)
دبیر فنی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۹ ۱۵:۰۷
به خاطر اینکه به نفعشون نیست از معلمان حمایت کنند. (268836)
دبیر فنی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۹ ۱۵:۱۳
در هنرستان کاردانش تدریس می کنم دانش آموزان تحویلی به ما از بیسواد ترین نوع ممکن با 7 الی 8 درس مردودی از سال گذشته و اکثرا مادر فوت رده - پدر فوت کرده - پدر فرار کرده - مادر فرار کرده - مادر و پدر طلاق گرفته و ....... باور کنید حتی جرات نداریم بهشون بگیم چرا تکالیف را انجام نمیدهید فقط باید مراقب باشیم به تجهیزات فنی و البته خودمان آسیبی نرسد و البته صد در صد از شغل انبیاء سخت تر است. (268839)
داش کریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۹ ۱۹:۵۷
شمامعلمان دولت تدبیروامیدراروی کار آوردین توقع دارین اسپندتونم کنن؟بریدخدارا شکرکنید همین بخورونمیرهم قطع نکردند. (268905)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۹ ۰۹:۳۵
معلم‌کشی استمرار و برآیند بی توجهی نظام آموزش و پرورش به پدیده معلم آزاری و هتک حرمت و سقوط جایگاه معلم در مدارس است. (268715)
يك دبير بازنشسته
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۹ ۰۹:۵۶
بايد به حال اين كشور تاسف خورد كه معلمش را در كلاس درس سلاخي مي كنند ومسؤولش بي تفاوت ومجلسش فقط به دعواهاي جناحي مشغول (268717)
دلسوز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۹ ۱۱:۳۵
وقتی معلم به دانش آموز تجاوز میکند سکوت میکنند وقتی معاون آموزش به دانشجو تجاوز میکند قضیه وارونه جلوه داده میشود آیا جایگاه مدرسه و دانشگاه زیر سوال نمی رود؟ (268744)
بخون
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۹ ۱۰:۰۵
کمیته اطلاعات سنای آمریکا روز سه‌شنبه پس از 4 سال کش و قوس و پس از حذف بخش‌های زیادی از مستندات شکنجه مظنونین اقدامات تروریستی توسط آژانس مرکزی اطلاعات این کشور، گزارشی 499 صفحه‌ای در این رابطه منتشر کرد. به گفته «دایان فینشتین» این گزارش با بررسی بیش از 6 میلیون سند سازمان سیا تهیه شده است. هرچند این گزارش خلاصه‌ای است از گزارشی 6700 صفحه‌ای -....چرا اینکه خیلی از قسمتها حذف شده رو تو خبرت سانسور کردی.اینقدر عشق کدخدا در وجودت نفوذ کرده!یعنی فقط کمتر از چهل نفر توی این سالها شکنجه شده اند؟!شریک (268718)
--
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۹ ۱۴:۲۱
حالا اینا که فرررررررررمودین ارتباطش با شقیقه چیه؟ (268810)
تقی ولی پور
United States
۱۳۹۳/۰۹/۱۹ ۱۰:۲۳
دولت پیشین برای کاهش افت تحصیلی مردودی را از پایه اول دبیرستان لغو کرده است، دانش آموزان می توانند حتی با معدل صفر در کلاس دوم دبیرستان ثبت نام کنند، سال دوم هم که مردودی ندارد، به کلاس سوم می روند.هیچ فیلتری برای تعیین صلاحیت نشستن در پایه بالاتر وجود ندارد.با چنین وضعیتی معلوم است اکثر دانش آموز انی که در کلاس می نشیند صلاحیت علمی لازم را نداشته و در نتیجه از مباحث کلاس خسته و چاقو کشی می کنند.اقایانی که این طرح را ریختند و یا هر روز بخشنامه هایی در حمایت دانش اموز و در جهت محدود کردن معلمان ... (268720)
نور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۹ ۱۰:۳۹
نمایندگان که اکثرا از قشر فرهنگی هستند در مجلس هیچ از معلم دفاع نمی کنند اما در موقع رای گرفتن معلم می شود خداوندگار زمین معلمان خود باید هوشیار باشند (268723)
معلمی که هنوز معلم است...
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۹ ۱۵:۵۹
معلمی که نماینده شد که دیگر معلم نیست. نماینده است! اما نماینده که و چه الله اعلم.... (268852)
دکاندار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۹ ۱۶:۰۰
دریکی از ایالتهای آمریکا دانش آموزی به معلمش توهین کرد دادگاه فدرال آمریکا آن دانش آموزرابه 8سال حبس با اعمال شاقه محکوم کرد وچون باباش با یکی از سناتورهای مجلس سنا دوست بود تنها کاری که توانست بکند این بود که 5سال حبس را به سه سال تقلیل داد.توکشور ما قانونی برای حمایت از معلم وجودندارد.
دادگاه ویژه روحانیت وجوددارد ولی برای فرهنگیان پشیزی قائل نیستند.اینه حقوق بشر ما. (268853)
معلم
۱۳۹۳/۰۹/۱۹ ۱۰:۵۳
بهارنیوزالحق که حق مطلب رااداکردی.خواهشابدون سانسوراین نظررابگذار!!!معلم مظلومی است که حربه ای جزعلم ومنطق نداردولی حکومت قدرت داردومی تواند زوربگوید.کاربری معلم دراین کشورفقط ضامن شدن،سیاهی لشکر راهپیماییها، بردگان اجرای سیاست های حوزه علمیه وسپاه وبسیج است.معلم مثل کارمندان بانکها،شرکتهای دولتی(برق،گازومخابرات و...)به منابع مالی دسترسی نداردکه اختلاس کندیاقاضی ،دکترواستاددانشگاه نیست کم کاری یاکجرویش موجب اختلال درامنیت کشورشود!پس نان بخورونمیربرایش کافیست (268729)
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۹ ۱۱:۰۲
کشوری که خواصش (بخوان بی خواصش)که باگوجه فرهنگی وسیب زمینی هم کار سیاسی انجام می دهند بهتر نمی شود شک نکنید روز به روز وضعیت بدتر از این خواهد شد روزی که همگی مرگ را دوست خواهند داشت (268733)
فتنه فتنه فتنه فتنه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۹ ۱۶:۰۳
آقایان نمایندگان دائما در سفرخارجی بسر می برند اونوقت ما معلمان تامشهدهم نمی توانیم برویم.خدایا اگه نادری نیست اسکندری برسان.یاحضرت حجت به فریادمابرس.جز گچ وتخته وروزی200نفراعصاب خردکن چیزی دست مانیست. (268858)
تبریزی
Spain
۱۳۹۳/۰۹/۱۹ ۲۲:۲۸
دمتون گرم...گل گفتی... (268972)
ممرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۹ ۱۶:۰۵
جناب گوجه فرنگی نه فرهنگی عزیزدلم (268861)
مدیر
Romania
۱۳۹۳/۰۹/۱۹ ۲۰:۳۴
جناب همون گوجه فرهنگی درسته .کنایه بوده .بعد هم ممرضا نه و محمد رضا مرضا جون.من هم مدیرم سالها در جلسات مدیران و ...فریاد میزدم حضرات تراکم مردودی رو ازابتدایی به راهنمایی وبعد دبیرستان و نهایت دانشگاه انتقال ندید .دانش آموز مردودی رو که عموما با یک سال آموزش مجدد میتونست قبول و زرنگ بار بیا .کور میکردند و میگفتن بفرستید پایه بالاتر !! چرا چون برای دولت خرج دارد .هزینه است و.. وحالا نتیجه می شود تراکم ضعیف ترین دانشآموان در ذانشگاه و صصد البته گرفتن مدارک پزشکی ومهندسی و... وا اسفا وا اسفا (268914)
ش
۱۳۹۳/۰۹/۱۹ ۱۱:۱۰
درشهرستان شیروان در11/10/89معلم دلسوز ومهربان روشن کاظمیان توسط یک روستایی از خدا بی خبر با ضربه چاقو از پای درآمدکسی پاسخ گو نبود سعی شود جلوی این افرادی بی بندور گرفته شود تا معلمان این قشر دلسوز به راحتی در سرکلاس درس حاضر شوند یادخاطر معلمانی که به دست این افرادبی قیدو بند ازدنیا رفته اند گرامی باد (268737)
آموزگار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۹ ۱۱:۱۰
تاسف ، تاسف . وای به حال این مردم ، وای به حال اسلام ، وای به حال فردا !! (268738)
یک مدرس دانشگاهی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۹ ۱۱:۱۹
تنها کسی که در این دنیا بعد از پدر و مادرم حاضرم دست و حتی پایشان را ببوسم، معلمانم یعنی بانیان و عاملان انسان شدنم هستند، نمیدانم چکار کردیم که سر کلاس در برابر سایر دانش آموزان یک معلم را سلاخی کنیم، اما میدانم نهادهای فرهنگی که معمولا هم به هیچ کس پاسخگو نیستند و همیشه طلبکارند باید تنشان بلرزد، حداقل در خلوت خویش با خودشان حساب و کتابی داشته باشند. خیلی متاسفم خیلی اگر در آمریکا بود صدا و سیما چکار می کرد، چند بار باید این خبر را گوش میکردیم، .......... (268741)
یک دبیر باز ننشسته
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۹ ۱۱:۳۸
به جای احقاق حقوق معلمان موشکهای قاره پیما را افزایش بدهند (268745)
فرهنگی
United Kingdom
۱۳۹۳/۰۹/۱۹ ۱۱:۵۵
تا زمانی که به آموزش و پرورش به چشم یک قشر مصرف گرا و غیر دارمد زا نگاه می شود همین وضع ادامه خواهد داشت. در جامعه ای که معلم نه حق تنبیه دارد نه حق مردود کردن نه حق ...... و قرار گرفتن در پایین ترین درجه حقوقی.چه انتظاری باید داشت که معلم برای آن جامعه دل بسوزاند. معلم آزاری و توهین به معلم مسئله ای است که طی چند سال اخیر به خاطر سیاست های غلط رواج یافته است (268752)
سروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۹ ۱۲:۰۹
از آقاياني بپرسيد كه با اين همه حيا و حجاب و پايمردي و وفاداري و تحمل سختي هاي مردم خيلي راحت دهان باز مي كنند و چشمها را مي بنندو به مردم مي گويند به ولله ايم مردم لياقت رهبري را ندارند؟؟؟؟؟؟؟ (268762)
داش کریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۹ ۱۶:۰۷
جناب شما هم سالی12میلیاردتومان از دولت بودجه دریافت کنی مردمم ....حساب نمیکنی. (268864)
فتنه دوست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۹ ۱۶:۱۵
آقابیحیال معلمان .کشتند که کشتند خواست نمره بده تا نکشند.فتنه مهم است.آی فتنه فتنه فتنه.شما معلمان زیادید وزیادی هستید.1میلیون معلم بروید بمیرید تا تعداتان کم شود برایتان فکری بگیرند.به آخرت فکر کنید وبیخیال دنیا شوید.همسر وفززندانتان هم اشتباه کردند با شما هستند.شما نفرین شده هستیدومحکوم به خواری وذلت. دبیر فیزیک آقای خشخاشی مقتول باید خداراشکر کند یکی پیداش شد واز این دنیای نکبت بار نجاتش داد واز دیار((فانی)) به دیار باقی فرستادش. (268867)
اقلیدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۹ ۱۲:۱۲
اقا رحیم معلم بیچاره نیست .معلم ازاده است و اقاست و سرور . بیچاره و بدبخت کسانی هستند که قدر این انسان های شریف و ازاده را نمی دانند. (268763)
داش کریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۹ ۱۳:۰۳
کشورهای پیشرفته آموزش وپرورش پیشرفته دارند.1دوره کامل دوازده ساله برای آموزش وپرورش هزینه کنید و70سال نتیجه آن را دروکنید. فرهنگ مقدم بر همه چیز حتی اقتصاد است.باید برای رفع همه ی معضلات ومشکلات کشور آموزش وپرورش وفرهنگ وخانواده در اولویت نظام وحاکمیت قرار بگیرد.اما نمایندگان مجلس این را نمی خواهند.من خودم از دهانشان وحضوری شنیدم. (268773)
آموزگار
۱۳۹۳/۰۹/۱۹ ۱۳:۳۶
اگر به قیافه همه معلمین نگاه کنی همه آنها ازفقر و بیماری روانی واعصاب رنج می برند (268781)
کارمند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۹ ۱۳:۰۶
متاسفانه در اين مملکت پيگير همه چيز هستن از کشته شدن يه سياپوست در فرگوسن آمريکا تا اصلاح تمام جهان الا ملت و مملکت خودمون؟ (268775)
بدبختیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۹ ۱۳:۳۴
ما ملت بدبختی هستیم و خواهیم بود (268780)
معلم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۹ ۱۳:۴۶
اگه در خارج از کشور معلم اعتراض واعتصاب کنه درسته وخبرپخش می شه بیچاره ملتی که معلمش کشته می شه واجازه عزاداری نداره وبیچاره معلمی که در سایت اموزش وروش تسلیتی برای او وجود نداره .ولی فوت والده فلان کس ستادی تیتر می شه (268784)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۹ ۱۴:۰۳
انرژی هسته ای وسوریه وعراق و.... روبچسب بی خیال معلم .میرن مسافرکشی یه فکری به حال خودشون می کنند (268798)
اهواز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۹ ۱۴:۲۲
خواهرم استخدام آموزش وپرورش است ماهي800هزار تومان ميگيرد من ماهي 2ميليون واقعا چقدر دلسوزانه هم كار مي كند ولي بامرگ اين معلم فوق العاده ناراحت وبي انگيزه شده اخيرا دانش آموز دختر دبيرستاني تهديدش كرده كه كتكت ميزنم باز هم ميگويد وجدانم قبول نمي كند كه كم كاري كنم
ميگويد دانش آمزان فقط دنبال ...هستند از درس خبري نيست خانواده هم كاري نميكنند (268811)
بهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۹ ۱۴:۳۴
نتیجه این بی توجهی به اموزش وپرورش,تربیت نسلی فاقد علم وبینش است .نسل اریایی رو به انقراض است (268822)
یوسف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۹ ۱۶:۰۸
رییس جمهور محترم ونمایندگان محترم مجلس به داد معلم برسیدبه تبعیض وبی عدالتی در جامعه علوی پایان دهید.آیا از خود پرسیده اید که معلم چگونه زندگی میکند.آیا شرمندگی یک پدر در مقابل فرزند یا همسر خود را حس کرده اید.هیچ می دانید که در آوردن النگوی دختر خرد سال جهت فروش برای امرار معاش چه حسی دارد.آیا شما پیرو آن امامی نیستید که فرمود:آیا فقط به این بسنده کنم که به من بگویند امیر المومنین ودر سختیهای روزگارهمراه مردم نباشم ویا فرمود للمظلوم عونا.به دادتعلیم وتربیت برسید به این تبعیض نارواپایان دهید. (268866)
علی قلی زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۹ ۱۷:۱۳
پایه و اساس پیشرفت و توسعه کشور توجه به آموزش و پرورش و ارتقاء شخصیت و منزلت مقام علم و معلم است.
بزرگی می گفتاگر می خواهی توسعه و پیشرفته بودن آن کشور را بدانی از حال و وضعیت معلمانش بپرس.
یک عده سخنان پوپولیستی که حتی از زبان برخی مسوولان در پاسخ به اینکه چرا معیشت معلمان بد است؛با این مضمون مطرح می شد که معلم ها از تعطیلی زیادی برخوردارند! ! ! (268882)
راد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۹ ۱۷:۱۸
بارنشسته هستم واقعا ار رندکی خسته شدم بااین حقوق ناجیر در خانواده مورد تحقیر قرار کرفتم فوق لیسانس قدیم هستم اول رفاه واسایش مردم اکر بولی ماند خرج های دیکر بکنید شکم کرسنه ردن اودکلن کران معنی ندارد (268885)
یک معلم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۹ ۱۷:۵۲
سلام امسال آزمون تبدیل وضعیت شرکت کردم پس از قبولی به عنوان مشاور دبیرستان مشغول به کار شدم ولی خیلی زود فهمیدم اوضاع خیلی خرابه و با من اصلاح نمیشه دوباره با التماس برگشتم مقطع ابتدایی (268887)
کا کا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۹ ۱۷:۵۸
با عرض تاسف و تالم بابت پدید ه ی شوم معلم کشی ! وقتی همه ی ابزارها را از معلم گرفتند باید هم دانش آموزی اقدام به کشتن معلم بکند . متاسفانه در آموزش و پرورش هدف گم شده است . وقتی وزیری مثل آقای فانی بر تخت وزارت تکیه می زنه که بجز سکوت و حاشیه گویی چیزی بلد نیست . یعنی کلاف سر در گم (268888)
نبی ابادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۹ ۱۸:۱۹
هنوز قاتل معلم شهید دستگیر نشده از فرمانده نیروی انتظامی کشور وسربازان گمنام امام زمان استدعا داریم که هرچه زودتر این قاتل جانی دستگیر شود تاجو روانی دربین معلمین ودانش اموزان بروجرد ارام شود (268891)
ملت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۹ ۱۸:۵۰
هزینه آموزش و پرورش ما را کشورهای دیگه مقایسه کنید واقعا فاجعه است (268893)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۹ ۱۹:۳۸
همکاران محترم در خصوص وضعیت معیشتی ومنزلتی معلمان به جای انتقاد از دولت ومجلس فقط هرروز یک پیام برای همدیگر بفرستید. به این عنوان (( به کدامین گناه این همه ظلم در حق ما روا میدارند.ببین به شغل انبیا را به جه فلاکتی انداختند)) (268902)
معلم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۹ ۲۰:۱۵
درد معلم تبعیض است .درد معلم حرمت شکنی است ما نمی گوییم انرژی هسته ای ویا کمک های انسان دوستانه نباشدهمه اینها درجای خود موجه اگر نیست برای همه نباشد واگرهست برای همه باشدلطفا قضات ، کادر بیمارستانی ، کارمندان بانک، مخابرات وبقیه را بامعلم مقایسه کنید آنگاه ببینیدبامغلم چکار کردند (268908)
ملت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۹ ۲۰:۵۱
در هر شغلی که هستید وجدانتان را نبایدزیر پا بگذارید خصوصا وقتی معلم باشید زیرا که ما معنی وجدان و کار را از مدرسه می آموزیم حال اگر معلم بنا به مشکلات مادی نتواند خوب کار کند جامعه در هر کاری ضعیف خواهد بود (268922)
سولدوز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۹ ۲۱:۲۷
کشوری که جوانش به بی ادبی و قلدری و بی فرهنگی افتخار کنه عاقبتش میشود رذالت. جوان تو خالی و بی منطق و قانون گریز مساوی مرگ یک ملت. (268947)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۹ ۲۱:۳۴
به نظر بنده قاتلان معلم سیاست های غلط آموزشی هستند که باعث پررویی دیگران برای تعرض به ساحت پاک معلم ومحیط آموزشی میشوند در وهله اول باید وزیر آموزش وپرورش پاسخگو باشد تا فردی که سکاندار وزارت می شود برای احقاق حق معلم از جان مایه گذارد.نه اینکه به فکر فسیل کردن معلمان باشد. (268951)
hasani
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۹ ۲۲:۰۹
اامام علی می فرماید اگر فقر انسان بود می کشتم سوالی از بهار داشتم بوجه اموزش و پرورش به اندازه کشورهای هدف هست یا کمتره (268963)
ایلامی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۹ ۲۳:۰۸
دولت تدبیر وامید با تورم بالای سی درصد حقوق معلمین راچهارده درصد اعلام کرده است (268980)