به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۲۱:۰۴
 
۱۰۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۱۳ ساعت ۱۷:۰۰
کد مطلب : ۶۸۳۲۱
مردم خوب می‌دانند «دزد» کيست و دزدي چيست!

ديگر نمی‌توان باشعار،شعورمردم‌را گروگان‌گرفت

...اين روزها مردم صبور و قدخميده در زير بار قسط و وام و تورم با چشمان روشن و تيزبين شان، هر روز خبري از فسادهاي ميلياردي می‌شنوند، اين روزها همان مردمي که انقلاب کردند و در 8 سال جنگ تحميلي با شکوه تمام ايستادند...
ديگر نمی‌توان باشعار،شعورمردم‌را گروگان‌گرفت
اسماعيل حسين‌پور

گروه سياسي: دکتر محمد مصدق می‌گويد: «ارزش هر فرد به اندازه‌ی رنج‌هايي است که براي ملتش می‌کشد.» در اين ساليان سپري شده بر اين مردم نجيب که خيلي‌ها جيب شان را پر کردند و رفتند و برخي از اين جماعت غارتگر هم که در زندان به سر می‌برند پاسخي به بانکها و مردم نمی‌دهند مفهوم اين جمله‌ی پرمغز دکتر مصدق بيشتر براي مردم ايران مصداق پيدا می‌کند تا چهره افرادي که پشت شعارهاي رنگين ساده زيستي آمدند و کشور را با فسادهاي انبوه ميلياردي خود به اينجا رساندند را بيشتر و بهتر بشناسند.

اين روزها مردم صبور و قدخميده در زير بار قسط و وام و تورم با چشمان روشن و تيزبين شان، هر روز خبري از فسادهاي ميلياردي می‌شنوند، اين روزها همان مردمي که انقلاب کردند و در 8 سال جنگ تحميلي با شکوه تمام ايستادند و در سخت ترين شرايط اقتصادي، تحريم‌ها را تحمل کرده اند وبسياري از همنوعانشان همواره بيم بيمه و بيماري دارند و در فراز و فرود زندگي، از ناداري موي سفيد کرده اند و با سيلي صورتشان سرخ مانده است، با نگاهي پرسشگر در حيرت اند که در اين ساليان وعده‌های رنگين عده‌ای که با شعار پاکدستي آمدند چه بر سر ملت و مملکت آمده است!

مردمي که اين روزها در جيب کت و پالتو و پيراهن شان دفترچه قسطي جاخوش کرده است و غم «نان» و «جان» دارند ولي هنوز هم با تمام وجود دين و ديارشان را عاشقند و به دولت و دولتمردان خود چشم اميد دارند تا با تدبير گره از کار فرو بسته شان بگشايد در شگفتند چگونه عده‌اي، غم قدم‌های «ظريف» بي خواب و تاب شان کرده است و آن را ضد ارزش می‌دانند ولي انبوه فسادهاي ميلياردي عيان شده و ايمان سوز را ضدارزش نمی‌دانند و دم بر نمی‌آورند؟ مردم، همانها که هميشه و در همه جا در کنار نظام شان بوده‌اند و در صحنه‌های بسيار براي پاسداري از عزت ديارشان خوش درخشيده‌اند و استوار ايستاده‌اند در حيرتند چرا عده‌اي که در بسياري از صحنه‌های ديروز نبوده‌اند مدعي امروز ارزش‌ها و انقلاب شده اند؟

مردم خوب می‌دانند دوران اين بازي‌ها و نقاب بر رخ زدن‌ها و سفره‌ی خلق تهي کردن‌ها گذشته است. مردمي که غم زندگي دارند و تحريم‌ها را صبورانه و عزتمندانه تحمل کرده اند خوب می‌دانند چه کساني سفره‌ی آنها را خالي کردند و دلارهاي نفتي را به جاي اين که صرف سازندگي و عمران ايران – خانه‌ی اجدادي شان - کنند با لطايف الحيل از ايران و ايراني ربودند و از کشور خارج کردند؛ مردم خوب می‌دانند برخي‌ها در آن سالهاي دولت «يار» با پول نفت چه کردند و با ثروت‌های بادآورده چه‌ها کردند! مردم خوب می‌دانند «دزد» کيست و دزدي چيست!

مردم خنده شان می‌گيرد وقتي عده‌ای دزد و غارتگر بيت المال ستايشگر هم می‌شوند، مردم خوب می‌دانند در قاموس برخي از اين مدعيان دروغين مردم باوري، پوزش جايي ندارد. اين روزها که عزم مبارزه با فساد جدي شده است و هر روز با هر پرونده اي، پرده‌ای از فسادهاي ميلياردي کنار می‌رود و تشتي از بام می‌افتد اين به اصطلاح دلواپسان، سخت دلواپسان فرداي خويشند. اينان هرچند امروز در ظاهر غم قدم‌های «ظريف» را دارند و فرياد واويلاي شان برخاسته است ولي در باطن غم خويش را دارند و نگران «نه»‌های بزرگ دیگر مردم به خود در فرداها هستند.

اين جماعت به فرياد آمده در اين دولت و اين چشم بستگان بر روي فسادهاي ميلياردي همرهان و همراهان خويش، بايد خوب بدانند که ديگر نمی‌توان با «شعار» مردم و ملت ایران، «شعور» مردم و ملت ایران را به گروگان گرفت، ديگر نمی‌توان با مردم-مردم  كردن و از «ملت ایران» گفتن (در حالیكه حتی خودشان ذره‌ای به واژه «ملت» اعتقاد ندارند)، رأي آنها را گرفت و بعد با دولت برخاسته از رأي همين مردم و همین ملت اين همه عناد داشت؛ مردم خودشان خوب می‌دانند غمشان چيست و مدعيان امروز چه غمي دارند.

مردم صبور و اين دزدان با چراغ آمده خوب می‌دانند که سهم مردم از منابع عظيم نفتي چند سال گذشته چه قدر بوده است و چه بر جاي مانده است؟ مردم کوه غم در دل مانده خوب می‌دانند امروز بزرگترين منکر چشم بستن بر اين غارتگري هاست، بزرگترين منکر دم برنياوردن کساني است که پا از بزرگان پيشتر نهاده و خود را به جاي مردم نشانده اند و فرياد بي هنگام شان گوش‌ها را کر کرده است. امروز اگر کسي ادعاي دينداري داشته باشد ولي اين دزدها و دزدي‌ها را منکر نداند بايد در ايمانش شک کرد. بايد صادقانه گفت قدم‌های «ظريف» فقط بهانه ای است بين غم «مردم» تا غم و غصه‌های اين جماعت.

سلام
Spain
۱۳۹۳/۱۱/۱۳ ۱۷:۰۷
بستگی داره شماها چطوری به مردم اطلاع رسونی کنید!!!!
تلقین کنید یا فقط خبرهای واقعی را بدون غرض بهشون اطلاع بدید!!!!! (287072)
امید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۳ ۲۳:۱۱
احساس خفگی می کنم از این همه دروغ و دزدی در مملکت درمانده و نالان مانده ام اصلا شوکه شده ام 3000 میلیارد-12000 میلیارد -22 میلیارد دلار تازه ایها رو شده و درآمد من 700هراز تومان با روزی 14 ساعت کار با مدرک فوق لیسانس از دانشگاه سراسری (287283)
صادق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۳ ۲۳:۴۹
شما چه جوری حال میکنی ؟ بگو من از بهار خواهش میکنم از این به بعد به میل شما خبر ردیف کنند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (287296)
ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۳ ۱۷:۲۱
احسنت زیبا نوشتی (287080)
اميد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۳ ۲۱:۳۴
چون مطلب در مرد شعور مردم بود مهرداد پولادي سرباز فراري گفته به خاطر فوتبال ايران و خودم تا دوسال ديگه نمي تونم بيام ايران چون اگه من قرارداد فسخ کنم فوتبال ايران دچار مشکل ميشه يعني الان مردم ايران به پولادي به خاطر اين موضوع بدهکار هم شدن (287226)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۳ ۱۷:۲۹
همه آنچه که در بالا نوشته شده عین حقیقته فقط جای سوال اینجاست که آیا در د.لت کنونی هیچ اختلاسی انجام نمیشود چه بسا الان که این مقاله را مبخوانیم اختلاسی در شرف وقوع است مهم این است که چرا جواب این ظلمها را با گروکشی درپوش میگذارند و همه از هم بنوعی نقطه ضعفی دارند و فقط با بگم بگم و انشالله ماشالله گفتن کار درست نمیشه بلکه فقط و فقط جیب مردم خالی میشه (287084)
ف ص
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۳ ۱۹:۴۱
علی ! عین واقعیتو گفتی .جای بسی تاسف ک هیچ اراده ای برای گرفتن حق مردم وجود نداره!!!!!!!!!!! (287142)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۳ ۱۷:۳۵
نعمت روی زمین قسمت پررویان است
خون دل می خورد آنکس که حیایی دارد
(287089)
سامان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۳ ۱۷:۳۶
ما که دق کردیم کاری هم از دستمون نمی یاد . چون به گفته آقایون ّ ما صغیریم ، یعنی چیزی نمی فهمیم و درک نمی کنیم . و هر کاری اونها بکنند درست است و وظیفه ما اطاعت است (287090)
خواننده ي بهار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۳ ۱۷:۳۸
مردم صبور.ملت ايران.واژه هايي كه امروز ازدهان هرآدم فرومايه وپستي ميشنويم.همه داعيه دارندكدخداشده اندوبراي رعاياي خويش فرمان صادرميكنند.
بالاخره روزي ميرسدكه جوابگو باشيم. (287091)
ا ت ش ب ی گ زاده
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۱۳ ۲۱:۲۹
نه داداش سامان از ماست که بر ماست
به نظرم مردم نباید شعور خود را دست افراطیها بدهند چرا که این اقایان ثابت کردند همیشه از مردم سوء استفاده کرده اند و به شعور مردم توهین کرده اند .بنظرم وقت ان رسیده که هیچوقت شعورشان را در راه این جماعت افراط قرار ندهند.چند بار قوم افراط مردم را گزیده اند دیگر دست به لانه اینا فرو نمی بریم که دوباره گزیده شویم. (287222)
امیرازقم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۳ ۱۷:۴۴
کاملا مشخصه من که نا امید شدم . اینا قصد پیگیری را ندارند . پرونده ی محمود ماه عسل آق دومادش 4ساله داره خاک میخوره هیشکی به هیشکی .
من جوون منتظر یه وام 14 میلیونیم ماشین بخرم برم مسافر کشی !!
اونوقت اینا دارند ماست مالی میکنند (287092)
کیانوش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۳ ۱۸:۰۳
مردم خوب جواب فداکاریهایشان را در این 8 سال گرفتند.آقای احمدی نژاد واقعا دستت درد نکنه خیلی خوب اطرافیانت اختلاس کردند. (287103)
عبدالعلي غلامزاده بابره
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۳ ۱۸:۱۷
اما اين مردم ساده ايران باز هم اكه احمدي نزاد بياد. كول حرفاش و ميخورند. وبهش رأي ميدن. مردم ايران فراموشكار و زود باورند. (287106)
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۳ ۲۳:۵۵
فکر کردی الکی بهمون میگند جهان سومی!! (287300)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۳ ۱۸:۳۹
بخدا صبر مردم لبریز شده و همین روزاست که طوفان به پا کنه اونایی که تو کاخهای خودشون نشستن و خبر از عامه مردم ندارن و مجیزهای عده ای نان به نرخ روز خور چشاشونو کور کرده .به خودشون بیان و به فریاد مردم برسن .تا دیر نشده (287113)
علي
Germany
۱۳۹۳/۱۱/۱۳ ۱۸:۴۸
مردم ما فراموشكارند و تاريخ را نمي خوانند هر چه بر سرشان بيايد حقشان است
از ماست كه بر ماست (287118)
شهرام
United States
۱۳۹۳/۱۱/۱۳ ۱۸:۵۹
مغز آدمی سوت میکشه بااین همه دروغگویی و نفاق واقعا خجالتم یه چیز خوبیه از این ملت خجالت بکشید (287123)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۳ ۱۹:۰۱
همه اینا سرو ته یه کرباسید . فقط به فکر منافع و قدرت خودشون هستند حالا 4 تا نوچه مثل شما ها هم میاد خلافای گروه خودشو ماستمالی میکنه ! (287125)
سلماسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۳ ۱۹:۰۶
اگر دولت عدالت محور است باید با دزدان و مال مردم خوران به شدت برخورد کند . وگرنه اینها مثل مار هفت سر همه دارایی و ثروت این ملت را نابود خواهند کرد. (287130)
هموطن آذری
United States
۱۳۹۳/۱۱/۱۳ ۱۹:۲۴
دیگه احساس میکنیم تمامی دست اندرکاران به اندازه خود این ملت را مسخره کرده اند (287138)
سلیم
United States
۱۳۹۳/۱۱/۱۳ ۱۹:۴۷
بعضی نوشته ها چه مهربانانه دست نوازش بر روح های زخم خورده می کشند. مرحبا (287146)
ایرانی
Germany
۱۳۹۳/۱۱/۱۳ ۱۹:۵۲
چون دیدن بعد این همه مذاکره بر تحریم ها اضافه شده نگرانند، چون دیدن آقازاده ای رشوه گرفته با کلی مستندات پول شویی های کلان کرده نگرانند، چون میبینند رانت 650 میلیون یورویی در دولت تدبیر و البته راستگویان صورت گرفته نگرانند، چون میبینند پول مملکت داره صرف واردات کالاهایی میشه که خودمون داریم داخل تولید میکنیم به جای اینکه به تولید کننده داخلی بها داده شه که کارگاش رونق پیدا و چند نفر از کنار اون قسط هاشو پرداخت کنه، نگرانند ... (287147)
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۳ ۲۲:۳۴
دوست عزیز
لطفا عصبانی نشوید همه اینها که گفتید اگر راست هم باشد باز هم سؤال بی پاسخ مانده:
چرا حامیان دیروز دولت از مردم معذرت خواهی نمی کنند؟ (287258)
همام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۳ ۱۹:۵۶
ما که تا یادمان است با شعور آدمها ی این مملکت بازی شده (287150)
هدهد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۳ ۲۰:۰۲
اينا نه دغدغه دين و دينداري دارند و نه دغدغه مردم .دغدغه اينا قدرت ثروت و حفظ اون است.و لاغير (287154)
محمد
Netherlands
۱۳۹۳/۱۱/۱۳ ۲۰:۱۳
تا زمانی که ما مردم فقط ناظر این مفاسد باشیم وضع از این بهتر نخواهد شد طوری مملکتو چپاول کردن انگار ارث پدریشونه البته حق هم دارن تقصیر خودمونه (287162)
ملت فقیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۳ ۲۰:۴۳
ملت خواهان تغییر هستند، ازاین بدترنمیشه (287177)
حسین
United States
۱۳۹۳/۱۱/۱۳ ۲۰:۵۵
داستان سرای خوبی هستی، این خبرو خوندی که رحیمی سال 84در سال عضو ستاد هاشمی بوده (287181)
زندگی سخت شده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۳ ۲۱:۰۲
دیروز برای اولین بار تو عمرم دست کردم جیبم پول نون رو بدم پشیمون شدم . (287188)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۳ ۲۱:۱۱
یک سر برید به بیمارستانها سر بزنید و ببینید سرطانی ها رو!
خانم من هم سرطان گرفت. کلیه هزینه های درمانش شد.
مردم همگی در خطریم با این آلودگی ها! (287198)
کارشناس اقتصاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۳ ۲۱:۲۶
ضمن انکه تحت هیچ شرایطی نمی خواهیم به نظام جمهوری اسلامی اسیب ببیند به نظر بنده باید مطبوعات ازاد و معتقد به نظام میتواند جلوی این گونه موارد را با اطلاع رسانی درست بگیرد (287215)
مدعی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۳ ۲۱:۲۹
فقط میتونم بگم هرکاری می کنید و از صبوری و سادگی مردم سوء استفاده می کنید اینقدر مرد باشید پاش وایسید و پشت دین و مذهب قائم نشید (287221)
نادر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۳ ۲۱:۴۲
ارزش هر فرد به میزان حضورش در صحنه است!!! (287230)
یاد ایام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۳ ۲۱:۴۵
راست میگی بخدا
فقط احمدی نژاد
خخخخخخخخ (287231)
کنترلر خسته
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۳ ۲۱:۵۳
دوسالیه که یک باند خودرویی ازسیصد نفرازکنترلرهای مراقبت پروازایران دهها میلیارد کلاهبرداری کرده وهنوزدونده گیهای ما به جایی نرسیده .عاجزانه درخواست کمک داریم (287235)
یک عوضی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۴ ۰۶:۳۳
قابل توجه جناب آقای رسایی (287321)
محسن
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۱۴ ۰۷:۱۷
آقا نفرمایید. دلواپسان دلواپسند!!!!!!!!!!! (287323)