به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۰:۳۱
 
۲۰۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ساعت ۰۹:۰۹
کد مطلب : ۷۳۴۴۳
نتيجه پشت‌كردن رسانه‌ملي به بزرگان هنر و فرهنگ

مگسان و عرصه سيمرغ

...رسانه ملی از سر غیظ و دشمنی با بزرگان عرصه هنر و فرهنگ این دیار پرگهر، به آدم هایی میدان مي‌دهد که از هنر فقط ژست ها و عکس‌هاي سلفی و قراردادها و پول هایش را مي‌شناسند و جز به دیده شدن به هر قیمتی به چیز دیگری فکر نمی کنند.
مگسان و عرصه سيمرغ
فرهاد ترابی

گروه فرهنگي: قشنگ کامکار در مصاحبه‌ای؛ از استاد محمدرضا لطفی همسر سابقش که حدود سی سال پیش از هم جدا شده بودند گفته بود و از احترام ویژه ای که برای استاد قائل بود. از یاد نکوی او و اینکه بعد از شنیدن خبر درگذشت استاد افسرده شده است. قشنگ کامکارها، رخشان بنی‌اعتمادها و جهانگیر کوثری‌ها و خیلی‌هاي دیگر که وارث اصالت و آنی هستند؛ سالهاست در رسانه ملی جایی ندارند. سهیل محمودی‌هایی که شعرهای پر از جوش و خروش و خون را با تمام وجود خود مي‌خواندند و مخاطبان را به وجد مي‌آوردند، رفته رفته به کنجی خزیدند.

رسانه ملی به جای دعوت از بیضایی ها، تقوایی ها، مشیری‌ها، سایه ها،  شجریان‌ها و ...، منتظر ماند تا یکی یکی این اساتید جلای وطن کنند؛ یا روی در نقاب خاک کشند و او با وقاحتی بی مانند حتی خبر درگذشتشان را هم اعلام نکند. رفته رفته به جای میهمان‌هاي استخوان دار و با سواد و پرمایه، مدعوین و کارشناسان من در آوردی و میان مایه، یکی یکی به شبکه‌هاي سیما گسیل شدند؛ تا عرصه از استادان جدید خالی نماند.

مجریانی که همه چیز میهمانان خود را مي‌دانستند و از آوردن نام استاد کنار اسمشان، پشت دوربین ریسه مي‌رفتند؛ کم کم خودشان را بالاتر از این نوخاستگان یافتند و شروع به دلبری نمودند. اصلا قرار بود آدم هایی دعوت شوند که چیزی برای عرضه نداشته باشند؛ یعنی خود خود مردم باشند؛ حتی بیچاره تر و گرفتار تر از مردم کوچه و خیابان، تا مجری‌ها بتوانند خودی نشان دهند.


در مقابل این میهمان‌هاي بخت برگشته و دوربین ندیده، مجریانی که گاه در قامت شاعر، گاه در قامت مصلح اجتماعی، گاه در قامت یک انسان کامل، احساس کردند مي‌توان با رندی و طراری و با چاشنی بغض‌هاي پوشالی رو به دوربین،
رسانه ای که از مهدی هاشمی و گلاب آدینه به راحتی عبور مي‌کند؛ تا زوج‌هاي موفقش آزاده نامداری و فرزاد حسنی باشند...
هم دردل مخاطبان و مسئولین جا کرد و هم از هدایای پنهان و پیدای اسپانسرهای متمول برنامه‌ها بهره مند شد. آنها حال و روز خاک خورده‌هاي این راه را دیده بودند و نمی خواستند که در انتهای راه با دستان خالی از رسانه بروند، که مي‌دانستند جز این رسانه‌ي بی در و پیکر جایی برای عرض اندام ندارند و باید به چند لایک بی مایه در فضای مجازی دل خوش کنند.

امثال ايناني كه اين روزها، عليه هم پرده دري مي‌كنند، هم جزء همین گروه بودند که خودشان را آنقدر جدی گرفته بودند، که رسانه ملی را تالار عروسی خود مي‌پنداشتند و شعر عاشقانه برای هم مي‌سرودند و رو به دوربین با وقاحتی بی مانند و مشمئز کننده، نقش زن و شوهرهای مقرب پروردگار را، به بدترین شکل ممکن اجرا مي‌کردند؛ چرا که نقش بازی کردن هم هنری است که در وجود این مدعیان دروغین نبود.

مهران مدیری در مراسم نکوداشت و تودیع پورمحمدی مدیر سابق شبکه سه، به شوخی گفت آقای پورمحمدی از هر کس خوشش مي‌آمد حمایتش مي‌کرد و از هرکس هم که خوشش نمی آمد؛ پدرش را درمی آورد. تازه این پورمحمدی بود که گل سرسبد مدیران و برنامه سازان تلوبزیون به حساب مي‌آمد. این خوش آمدن‌هاي سلیقه ای در فضای مسمومی که فقط به پاچه خاری راه مي‌داد؛ بچه زرنگ هایی را وارد کار کرد، که رگ خواب حاجی‌هاي رسانه دستشان بود؛ تا با تظاهر به سوپر دینی و قایم شدن پشت اوراد و الفاظ دهن پر کن مذهبی، کار خود را پیش ببرند و بار خود را ببندند.

اما وقتی فتیله‌ي این خوش رقصی‌ها فروکش کرد و هنگام تقسیم غنائم رسید؛ به جان هم افتادند و یکی دیگری را بچه ننه صدا مي‌کرد و از حدود چهل فایل صوتی مي‌گفت و دیگری از نگاه همسر سابقش به سازمان منافقین مي‌پرسید! زوج الگو و همه چیز تمام رسانه ملی، از دلبری‌هاي چندش آور، به خود زنی روی آورده‌اند؛ تا مگر مجال بیشتری برای دیده شدن و رفتن روی جلد نشریات زرد پیدا کنند. خدا را چه دیدی شاید از این دوئل یکی به سلامت گذر کرد و مورد قبول مجدد بزرگان! رسانه قرار گرفت
رسانه ملی به جای دعوت از بیضایی ها، تقوایی ها، مشیری‌ها، سایه ها، شجریان‌ها و ...، منتظر ماند تا یکی یکی این اساتید جلای وطن کنند؛ یا روی در نقاب خاک کشند و او با وقاحتی بی مانند حتی خبر درگذشتشان را هم اعلام نکند
و بساط عیش و نوش امن فراهم گردید.

شرم باد بررسانه ای که از مهدی هاشمی و گلاب آدینه به راحتی عبور مي‌کند؛ تا زوج‌هاي موفقش آزاده نامداری و فرزاد حسنی باشند... كه خودشان، يكديگر را بي آبرو و سكه يك پول مي‌كنند! رسانه‌ای که عشق شورانگیز هما روستا و استاد حمید سمندریان را ندید و نفهمید. شرم باد بر رسانه ای که به جای دعوت و آماده کردن شرایطی برای آمدن اصغر فرهادی‌ها، کیارستمی‌ها، شهرام ناظری‌ها به تلویزیون و هنگام تحویل سال، ترجیح مي‌دهد ایل و تبار فلان مدیر موسسه را به تلویزیون بیاورد، تا مردم در لحظات پایانی سال از تبلیغات مؤکد و گل درشت آنها از فلان آقا، به طور کامل مستفیض شوند.

هنرمند و شاعر و مصلح اجتماعی و آهنگساز و خواننده و منتقد و.... نیاز به ریاضت و سعی و تلاش و ممارست و تزکیه دارد. نمی توان با گرفتن یک میکروفن در دست و گرفتن چند ژست، منوچهر نوذری شد، نمی توان با یکی دو تحریر، استاد محمدرضا شجریان شد، نمی توان با سرودن چند بیت شعر، شفیعی کدکنی شد. هرصدا پیشه ای که منوچهر اسماعیلی نمی شود. او باید عمرمختار و آنتونی کوئین را توأمان درک کند؛ تا صدایش با روح و جان ما بازی کند. نورسیده‌هاي مغرور سیما آنچنان از موضع عاقل اندر سفیه با مخاطبان خود رو به رو مي‌شوند؛ که تو گویی همین حالا از سفر من الحق بر گشته اند و مي‌خواهند خلق وامانده در ابتذال را با خود به آسمان هفتم ببرند.

رسانه ملی از سر غیظ و دشمنی با بزرگان عرصه هنر و فرهنگ این دیار پرگهر، به آدم هایی میدان مي‌دهد که از هنر فقط ژست‌ها و عکس‌هاي سلفی و قراردادها و پول هایش را مي‌شناسند و جز به دیده شدن به هر قیمتی به چیز دیگری فکر نمی کنند. به ادبیات استفاده شده از سوی برخي مجريان اين رسانه عليه هم نگاه کنید؛ تا ابتذال پنهان شده در پشت واژه‌ها را به وضوح ببینید!

یکی از مادر سیده و نذر مایه مي‌گذارد که کدهای مذهبی است و در نزد ایشان کاربردهای بسیار دارد؛ دیگری مي‌گوید باز پشت یک زن قایم شدی، که مي‌داند زن در نگاه مخاطبش چه جایگاهی دارد. تا خط تولید کوتوله پروری سیما از کار نیفتد و به آدم‌هاي اصیل این حوزه مجال بروز و ظهور داده نشود، هر سال شاهد این قبیل خودزنی‌هاي افشا گرانه خواهیم بود و این قصه، تازه آغاز شده است.

حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۰۹:۲۴
آب رو بریز اونجایی که میسوزه (298577)
بهار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۲:۴۰
ایول داری (298687)
یاشاسین اردبیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۶:۰۹
نویسنده مقاله هم با ادبیاتش نشون داد که میخواد پشت هنرمندان و فرهیختگان قایم شده میخواد با این مقاله خودشو سینه چاکشون نشون بده. درود بر ایران و ایرانیان راستین و سربلند باد. (298823)
شاهد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۳:۳۰
به نظر میاد خودت در حال ریختنی حسن جان! (298739)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۳:۳۱
حسن جان خطرناکه بهت گفته بودم که ممکنه کار به آب ریختن برسه! (298740)
سمیرا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۳:۳۳
رسانه میلی طراحی شده که فقط با دور و بری ها و پایداریها تماشا بشه. مادربزرگ 80 ساله من هم در رسانه ملی سرگرمی نمیبینه و مدام غر میزنه که اینها چرا برنامه ندارن و مدام یکی داره توی تلویزیون سخنرانی میکنه! (298742)
000
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۶:۳۰
به شخصه لاقه ای به برنامه ه ا و شومن های جدید تی وی ندارم ولی مطلب شما رو هم نپسندیدم چون ریالیتی شو یا به قول شمات برنامه هایی با مهمونای دوربین ندیده یه پای ثتبت همه کانال های دنیاست و اتفاقا برنامه های خوبی هم هستن.هم این برنامه ها و شومن ها مخاطب دارن هم اون اساتید غایب طرفدارای خودشونو.ما طرفدار رسانه چند صدایی برای همه هستیم.ضمن اینکه هیچ کس مصون از اشتباه نیست و هیچکس قرار نیست قدیس باشه نه زوج نامداری و حسنی و نه زوج آدینه و هاشمی و دیگران. (298844)
ناصر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۳:۴۵
آقای حسن ادبیات شما و رییس جمهور محبوبتون همین بود که هشت سال کشور رو به قهقرا بردین و ملت رو بدبخت کردین . جواب شما با خدا (298753)
ایرانی
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۳:۴۸
الحق مقاله جالبی بود به نظر بنده حرف دل بیش از نود درصد مردم را زده ای ؟ولی میتوان امیدواربود برای این سوالات جالب مسئول پاسخگویی پیدا بشه؟ (298755)
سهند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۴:۰۷
سید عزیز ما را ممنوع التصویر و ممنوع النام کرده اند و این روزهای پرغصه اش را در سکوت می گذراند. به امید اینکه این روزهای سخت برای ملت ایران به پایان برسد. به امید ایران زیبا .... (298768)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۴:۲۶
شما یا فرزاد حسنی هستی یا دوستش شک ندارم...فعلا که شما بدجور داری میسوزی (298782)
فردوس توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۶:۱۸
ب کجا میرویم ما مسولین مترم سیما؟ (298834)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۲۰:۰۴
این صدا و سیما لایق همجون شمایی است! ادب و فرهنگ تراوش می کند از افاضات شما! یاد آن عزیز!!!!! از دست رفته را زنده کردید حسن جان! (298945)
عطا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۲۰:۳۸
آفرین به این ادب حداقل این 8سال در زمینه ادب رشد خوبی داشتیم وحرفهایی که در محافل خصوصی هم نمیزدیم حالا دررسانه هامیزنیم تشکرازحسن آقا حیف این نام زیبا نیست حیف (298958)
مانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۰۹:۳۲
من که بخاطر همین چیزهایی که نگارنده محترم نوشته اند سالهاست اصلا تلویزیون خودمون رو نگاه نمیکنم به جز بازیهای پرسپولیس. (298582)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۲:۱۵
باور کن من با اینکه پزسپولیسی 1000 اسبه هستم دیگه حتی هم همین فوتبال سیاسی را نگاه نمیکنم یه مشت سوسول بجای شمع کافوری چون مرحوم صفر ایرانپاک نشستند صفری که با پای شکسته برای پرسپولیس گل میزد و اخ هم نمیگفت . روح و روانش شاد .
بنظر من دیر زمانی است که کسی دیگر تلویزیون ایرانی را نگاه نمیکند نه من فقط . خانه هر کدام از خویشان و دوستان که میروم انها هم کانال معروف لندنی ایرانی ماهواره را نگاه میکنند .
در جامعه ما کلا نگاه کردن تی وی ایران یک توهین تلقی میشود . (298674)
امیرحسین
United Kingdom
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۲۱:۰۶
یعنی یه آمار بگیرن بعید می دونم حتی 10درصد مردم این تلویزیونو میلی را نگاه کنند. الان در فامیل کاملا مذهبی ما همه روی ماهواره اند...تو خود حدیث مفصل بخوان....به زور یکی دو برنامه ی خوبشو نگه داشته مثل نود و کلاه قرمزی. بقیش پر کردن برنامه توسط دوستان و آشنایانه. وگرنه برید ببینید مثلا بودجه ی شبکه های من و تو یا بی بی سی چقدره؟ و بودجه ی رسانه میلی چقدر؟!!! (298977)
بهار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۲:۴۱
از بس جوگیری (298688)
ساناز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۳:۳۴
فعلا که اگه همین برنامه ی کلاه قرمزی هم در عیدها نباشه مردم حاضر نیستن روی شبک های داخلی برن! (298743)
روح ا...
Korea, Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۰:۰۵
من فکر میکنم هرچقدر در مورد صدا و سیمای اصولگرایان و پایداری ها کمتر حرف بزنیم سنگینتریم (298597)
زهره
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۳:۳۷
اینا که دور همی با خودشون خوشند و برای خودشون برنامه می سازن ...البته بیشتر مدیران رسانه ملی در منزل به همراه خانواده درحال تماشای همین شبکه های فارسیند چون خودشونم می دونن این چرت و پرتا مصرف سیاسی داخلی داره و حتی کارکرد سرگرمی هم دیگه نداره! (298746)
سنگ زیرن آسیاب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۰:۱۱
علاوه بر اینکه کوتله خود کوتله پروراست و لذا از کوزه همان برون تراود که در اوست و دیگر اینکه جای آن است که خون موج زند در دل لعل... (298601)
شهریس
United States
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۰:۱۲
ممنون گروه فرهنگی بهارنیوز، ممنون آقای فرهاد ترابی
چقدر خوب بود این نوشته
صدا و سیما موجب فرو کاسته شدن سلیقه مردم شده، در واقع خود ما مردم هم حوصله اندیشیدن و عمیق شدن رو از دست داده‌ایم و متاسفانه به همین ژستها و تیپ ها خوش میشیم. این نوشته خوب بود نه فقط به خاطر انتقاد و اعتراض به صدا و سیما بلکه به خاطر تلنگر به خود ما که به چشم و گوش خودمون بیشتر احترام بگذاریم. (298602)
بهار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۲:۴۲
شما خواهشا از طرف مردم حرف نزن و نگو ما بگو من (298690)
زهرا
United Kingdom
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۲۰:۵۳
تو که از زمستونم تلختری! چطور اسمتو می ذاری بهار؟ همه جا هم که نظرات چرت و پرت می دی و کلی منفی میگیری. این همه سایت دلواپسو ول کردی اومدی توی سایتهای اصلاح طلب می نویسی؟ خسته میشیا با این همه منفی! البته منم حقوق می گرفتم کامنت بنویسم حتما به اندازه ی تو پایمردی می کردم و از هیچ منفی نمی هراسیدم بالاخره نونت بسته است به همین کامنتا. راستی شماها به بچه هاتون می گید شغلتون چیه؟ کامنت نویس ضدمردمی؟!!! مخالف نویس مجاززی؟!! (298964)
علی پژمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۰:۱۲
احسنت/ نکته سنجی نعمت بزرگی است
صدا و سیما بدون توجه به ذائقه عمومی و خواست مردم به سلیقه های جناحی روی آورده و این اندک مخاطبین را هم از دست میدهد (298603)
بهار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۲:۴۳
اندک مخاطبین ؟؟؟ خخخخ (298691)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۰:۲۸
نوشته ی بسیار زیبایی بود. صداوسیما هرگز یک رسانه ی ملی نبوده و نیست و نخواهد بود.
(بهار جان غیظ درسته نه غیض) (298616)
میلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۴:۵۱
البته رسانه ملی هست از این جهت که پول ملت را می بلعد (298799)
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۰:۳۱
اتفاقا من دیشب داشتم تو شبکه آی فیلم، سریال قدیمی سلطان و شبان با بازی آقای مهدی هاشمی و بانو گلاب آدینه رو تماشا میکردم، همین سوال به ذهنم خطور کرد که چرا این بزرگان به راحتی از سینمای ایران کنار رفته اند؟ (298617)
صمدی
Romania
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۰:۴۰
باید بیشتر چنین الگوها به مردم معرفی شوند تا بعد از چند صباحی مثل این زوجها و یا حتی غیر زوجها از قطار زندگی پیاده که نه بلکه به اعماق سقوط نکنند ، الگوهای مثبتی که اسم بردید کجایند؟ آیا اینها ایرانی نیستند؟ و تا بحال چه رفتارهای ناپسند از اینها سر زده که از رسانه ملی پخش شده است که مورد غضب قرار گرفته اند؟ (البنه انسان را باید در جایگاه انسان دید و احتمال داد که مرتکب اشتباه میشود ولی چگونه و چطور و به چه وسیله ای به سمع و بصر مردم میرسد) (298619)
لبو فروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۰:۵۴
سیمای میلی شده محل تجمع پاچه خوارها و پاچه پاره ها . کسانی که نه شعور معروف شدن را دارند و نه معرفت هنرمند شدن . آنهایی که به زور می خواهند خودشان را در قالب هنرمند این مرز و بوم جا بزنند. نگاهی به نشریات زرد بیاندازید تا رسوایی هایشان را ملاحظه کنید . (298626)
لطفا منتشر کنید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۱:۰۰
رسانه میلی ابزار فتنه دروغ پردازی مال مردم خوری و بلندگوی دزدها شده(پدیده و کرم حلزون و و....) (298632)
ابوالقاسم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۱:۱۶
سلام ، از گریه به هر جا که گذشتیم چمن شد !
داستان مگسان و عرصه سیمرغ،در رادیو تلویزیون،منحصر به حوزه هنر،اعم از سینما،تاتر و موسیقی نیست،بلکه،چو نیک بنگری در دیگر حوزه ها نیز همین مصیبت را شاهدی!در حوزه کارشناسان مطبوعاتی،فرهنگی،اخلاقی و خانوادگی و حتی سیاسی،ما با یک تصنع واضح مواجهیم ! (298638)
ایرانی
Romania
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۱:۱۹
ما که خیلی وقته از این رسانه ناامید شده ایم پس از سرافراز دیگه بدتر . الفاتحه (298639)
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۱:۲۱
هزاران درود برشما . هنرمند هر جا رود قدر بیند و در صدر نشیند الا در رسانه ملی (298640)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۱:۳۰
مقاله ی فوق العـــــــــــــــــــــــــاده ای بود............. (298647)
-------
Romania
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۱:۳۰
رسانه میلی نباید در ضمینه فرهنگ اینقد سانسور کند ورسانه میلی بماند لطفا با روابط عمومی صدا وسیما تماس بگیرید واین مطلب را بگویید (298648)
از طرف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۱:۳۸
احسنت نتیجه این کارها هم شده همینی که میبینیم. (298649)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۱:۳۸
درود عالی بود عالی (298650)
اردوان
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۱:۵۰
حالا چه اصراری دارید که بگید تلویزیون ملی؟
الان دو سه سالی میشه که هیچ برنامه تلویزیون را نگاه نمی کنم و مشکل خاصی هم پیدا نکرده ام. شما هم نگاه نکند تا حرص نخورند. (298658)
فرید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۱:۵۰
دست مریزاد
مطلب مفید و قابل تاملی بود. (298659)
baran bahari
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۱:۵۳
حرف دل خیلیارو زدین ...ممنون از نقد به جا و به موقعتون ... (298660)
مرضیه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۱:۵۶
کاملا موافقم . در سرزمین ما هر چه که نام ملی را به همراه دارد دقیقا ضد ملی است.این رسانه به هیچ وجه ملی نیست، چرا که حتی از سانسور مردم هم پروایی ندارد. (298663)
من
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۲:۰۲
تلوزیون ایران برای دیوار برنامه پخش می کند وگرنه کیه که تلویزیون ایران را ببینه. (298666)
زنگانلی
Romania
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۲:۱۰
ذائقه و مزاج مردم را هم چنان تغییر داده اند که نمی دانیم هنر و موسیقی ایرانی چیست و کجا می فروشند!!!!! (298672)
کوروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۲:۱۶
الان دارم فکر میکنم بواقع بهترین و شادترین تحویل سال نو را دیدم (Manoto1) (298675)
ع م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۳:۰۲
من از سال88،یعنی روزی که2-3میلیون تو خیابون بودن و تلویزیون ایران در حال پخش آموزش آشپزی بود و بعدش انتن قطع شد دیگه حتی انتن رو وصل نکردم و الان5سال اصلا رنگ تلویزیون ایران رو ندیدم!و چیزی هم از دست ندادم!خوشبختانه اصلا اسم این مجری ها و بازیگر نماها رو نشنیدم! (298721)
شجاعی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۲۲:۳۵
بهتر که امثال شما انرا نبینید (299013)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۳:۰۸
چقدر این گزارشات شبیح روزهای فتنه شده.
باز چی تو مغزتون داره میچرخه?! (298726)
داریوش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۳:۱۵
درود بر این قلم
چنان این رسانه مبتدل شده که حتی قید تهنا برنامه مورد علاقه ام(90) را هم زده ام و عطایش را بلقایش بخشیده ام

محال است اجازه دهم فرزندانم پای برنامه های بی محتوای سیما بنیشینند تا زمانی که به بلوغ فکری برسند و قوه تشخیص پیدا کنند (298728)
سعید مقدم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۳:۲۵
افرین هیچموقع نباید بی تفاوت بود اینها اهدافشون رو با بیتفاوتی ما پیش میبرن حق ما از امکانات ملی (298735)
اميد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۳:۲۶
اين صدا وسيما همچون كيهان كمترين جايگاه را در نزد مردم ندارد و كم كم به جاي اين كه همراه با ملت باشد به دشمني با اين ملت مي پردازد (298736)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۳:۳۲
از سال 88 صداو سیمارو خونوادگی تحریم کامل کردیم (298741)
امیدوار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۳:۵۱
این هارفتنی اند ، به تعبیر قرآن کریم : این ها همچون کف برروی آب هستند ، چندصباحی خود نمایی می کنند ومی روند ،حقیقت ومنافع مردم است که می ماند . (298760)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۴:۱۳
اصلا انگار یکی از مهمترین شرایط مجری شدن در صدا و سیمای میلی پررویی و بی تربیتی و بی نمکی و بی سوادی شده . شما برنامه های صبحگاهی شبکه های دو و سه رو ببینید بچه پرروی بی نمکی که از دیده شدن و در همون حال مسخره کردن مهمونا و حتی مجریای دیگه چه لذتی میبره . البته خوب طبیعیه که اون مدیرا این مجریا رو داشته باشن به قول معروف بیله دیگ بیله چغندر (298771)
مهدی طاهرخانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۴:۲۹
سلام عالی بود آقای ترابی . دردآور این است که سلیقه و ذائقه ی جامعه را دارند عوض میکنند وبه ابتذال میکشند. از علیخانی و توهینش به معلمها کی مینویسی.
پایدار باشی . ارادتمندم. (298784)
صابري
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۴:۳۸
به جاي دكتر حيدري چطور نجف زاده عنان گزارش ساعت 22و30 شبكه 2 را گرفته است حيف از عراقچي كه با اين آدم به گفتگو نشست بايد همه تحريمش كنند (298788)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۴:۴۱
ممنون آقای ترابی و گروه فرهنگی بهار نیوز . این حقیقت تلخ امروز ماست . (298794)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۵:۱۹
ما که ساعتمون رو هم با رسانه ملی تنظیم نمی کنیم!!!!!!!!!!!! چه برسه به اخبار!!!!!!!! (298809)
علی
Romania
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۵:۴۷
امثال کیارستمی ها بزرگان هنر نیستند. هنر تنزل یافته ی عقیده است و اینهایی که شما بعنوان بزرگان هنر خواندید به غیر از خردی عقیده چیزی در کاسه ندارند.
آن کسی را که در این ملک سلیمان کردیم/ ملت امروز یقین کرد که او اهرمن است (298815)
محمود بی نظیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۶:۳۱
عاشق ادب و فهم تربیت خودمون شدم قرار بود با ادب و هنرمون دنیا رو فتح کنیم. کجا رفت چی شد .کجاست تلویزیونی که قرار بود دانشگاه باشد. هر چی بی ادبی از همین رسانه مبلی( درست نوشتم) داره ترویج میشه .مثلا خیلی از حرفهایی که در جمع های خودمانی هم گفته نمیشد الان تو بخش های خبری راحت گفته میشه. حالا هم ماشالله این دو تا کبوتر عاشق ابروی هر چه عشقه رو بردن دعوا دارین برین تو پستوی خونتون همدیگر رو خفه کنید چرا رسانه ای میکنید. اینم قشر مثلا با فرهنگ ... . (298845)
ان پی تی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۹:۵۷
درپاسخ به دوست عزیزم عرص کنم که کامران نجف زاده رییس اطاق خبرکل صدا وسیما شده است.دوم اینکه قبل از عید در یکی از استانهای کشور اموزش خبرنگاری میدیدم رییس بخش خبر ان استان صراحتا میگفت ما خودمان هم تلویزیون ایران که دستپخت خودمان است را نگاه نمیکنیم. (298941)
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۲۰:۴۱
خودت فهميدى چه گفتى؟نزاكت را رعايت كنيد. (298959)
بی طرف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۲۱:۲۶
متاسفانه همه چیزمان شده سیاسی مگر نه همین صدا وسیما بوده که تمام وقایع لوزان را به صورت زنده پخش نمود وبهترین برنامه ها را در تعطیلات نوروز داشته چرا اینهمه بی انصافی مگرسخنان رهبری عظیم الشان را نشنیدید که امسال را سال همدلی نامیدند چرا به طبل تفرقه تا کی می خواهید اتش بیار دشمن باشید (298982)
عارف
Romania
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۲۲:۰۱
در من آويزيد تا نازان شويد
گرچه جغدانيد شهبازان شويد (مولانا) (299000)
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۲۲:۰۵
بنی صدر به دلواپسان پیوست : تفاهم لوزان یک جانبه، به نفع آمریکا و به ضرر ایران است / دولت سعی دارد با دستکاری ترجمه به مردم بقبولاند که پیروز شده هست

منبع : تابناک و دانا (299004)
000
Romania
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۲۳:۰۸
فرزاد حسنی که تا دیروز اسطوره شماها بود حالا چی شد؟!!! (299028)
سانان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۲۳:۲۲
امیدوارم رییس صدا وسیما که اون و به مراتب تند رو تر از ضرغامی میدونند فکری برای این برنامه های مضخرف و بی کیفیت بکنه که ما جوانان شاهد تغییر برنامه ای در صدا وسیما باشیم نه تغییر مدیریتی (299033)