به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۱۰۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۶/۲۸ ساعت ۱۰:۳۹
کد مطلب : ۹۰۹۱۵
وقتي موسيقي را هم از جوانان گرفته‌ايد!

چرا گله‌منديد جوانان قلياني و سيگاري‌ شده‌اند؟

چه خوب می‌شود؛ یکی از افرادی که خواهان تفکیک جنسیتی در مکان‌های عمومی از کنسرت‌ها تا دانشگاه‌ها و کمرنگ شدن حضور خانواده ایرانی در یک مکان واحد است با آمار مشخص بیان کند به چه میزان این کار می‌تواند بر گسترش دینداری و نفوذ دین در زندگی مردم اثر کند.
چرا گله‌منديد جوانان قلياني و سيگاري‌ شده‌اند؟
رضا اصغری‌حسنی

گروه مقالات: شاید بیان فشارهای روز افزون بر روی مسئولان وزارت ارشاد در جهت لغو کنسرت‌ها تکرار مکررات و ملال آور است ولی کار به جایی رسیده است که حتی در شهرهایی چون قزوین هم دلواپسان، خواهان لغو و یا تفکیک جنسیتی کنسرتها شده‌اند. چون اجرای مراسمهای این چنینی در چشم آقایان لهو و لعب و مفسده آمیز و حرام اندر حرام است و چه مظلومانه، اسلام را در برابر خواسته به حق و قانونی مردم قرار داده‌اند...

از دیدگاه برادران وخواهران دلواپس، منکر بزرگ در این مملکت تنها رنگ و شادیست. هرکجا قدری امکان دارد اسباب تفنن و تفریح برای ملت فراهم شود آنان سر می‌رسند تا گوشزد کنند دین از نگاهشان تنها غم و سیاهی و زمختیست. در زمانی که این مردم خسته از انواع فشارهای اقتصادی، می خواهند کمی رهایی یابند و به کنسرتی با انواع محدودیتهای ریز و درشت می‌روند تازه باید صدای گوش خراش عده ای هوچی گر نازپرورده را بشنوند تا همان چند ساعت آسودگی و شاید شادی را با ایجاد رعب و وحشت در کامشان تلخ کنند.

روزی نیست، در این مملکت تقریبا 80 میلیونی فریاد ملتهب و خشن جماعتی چند صد نفری در شهری به گوش نرسد که خواهان محدودیتی جدید خارج از قانون برای کل آن شهر چند هزار یا چند صد هزارنفری هستند اقلیتی که فی الواقع دریافته اند؛ سند ایران به نام آنهاست و دیگران تنها از صدقه سر آنان در این دیار روزگار می‌گذرانند پس هر چه اینان گفتند ملت باید انجام دهد. یکی از جدیدترین اعتراضات دلواپسان عزیز جداسازی جنسیتی در کنسرتهاست. موضوعی به غایت مضحک این است که پدر خانواده ای به همراه همسر محترم و دختر و پسر نوجوانش در شبی که باید شاد و قطعا خاطره انگیز باشد هرکدام در سویی از سالن بنشینند و یا زوج جوانی که هنوز پشتشان زیر فشارهای کمرشکن زندگی خم نشده است و دوران آغازین زندگی مشترکشان باید همراه با خوشی و تفریح باشد حتی اجازه ندارند در کنسرتی که از همه طرف دوربین‌ها و ماموران گشت ارشاد بر آن نظارت دارند شبی احساسی را داشته باشند.

ظاهرا معترضین عزیز هیچ اعتقادی به آمارها و نظرات علمی اعلام شده کارشناسان ندارند که یکی از بزرگترین معضلات جامعه را نبود شادی برای تخلیه و تسکین فشارهای روانی می‌دانند و پیرویش یکی از دلایلی که 23 درصد مردم ایران دچار بیماری‌های روانی هستند را نبود شادی می‌دانند. شاید بیان این اعتراض برای قدری خنده و تفریح ملت مفید است اما چه کنیم که در ایران هر مضحکه ای ظرفیت اجرایی شدنش را دارد. در تمام کشورها مرسوم است؛ برای دانشجویانشان برنامه‌های فرهنگی، تفریحی و ورزشی می‌گذارند تا دانشگاه تبدیل به فضای علمی ملال آور نشود و این درست است در هر کشوری با توجه به هنجارهای فرهنگی و مذهبی آن ملت این برنامه‌ها برگزار می‌شود و قاعدتا قرار نیست ما به شیوه کشورهای اروپایی و آمریکایی کنسرت‌های موسیقی در دانشگاه‌ها برگزار کنیم اما این بهتر نیست که دانشجویان با نظارت مسئولان دانشگاه در برنامه‌های هنری و دیگر فعالیت‌های اجتماعی شرکت کنند تا هم تمرینی برای مواجه درست و مطابق با عرف و شرع در ارتباط با جنس مخالف باشد و نیز بهانه ای برای خالی کردن انرژیشان باشد و در عوض آن در پارتی‌های مختلط زیرزمینی که هیچ نظارتی بر آن نیست شرکت نکنند. مطلوب است طرفداران وجود فضای تماما علمی در دانشگاه‌ها توجه کنند که 30 درصد دانشجویان پسر و 12 درصد دانشجویان دختر در دانشگاه‌های دولتی سیگار و قلیان مصرف می‌کنند و تقریبا 70 درصد دانشجویان از کمبود امکانات تفریحی در دانشگاه‌ها ناراضیند.

چه خوب می‌شود؛ یکی از افرادی که خواهان تفکیک جنسیتی در مکان‌های عمومی از کنسرت‌ها تا دانشگاه‌ها و کمرنگ شدن حضور خانواده ایرانی در یک مکان واحد است با آمار مشخص بیان کند به چه میزان این کار می‌تواند بر گسترش دینداری و نفوذ دین در زندگی مردم اثر کند. 37 سال است، استادیوم‌های ورزشی فوتبال در ایران حضور زنی را ندیده است. به جاست، یکی از آن مسئولان مسبب این کار حاضر به توضیح شود.

خوردن حق نیمی از جمعیت ایران و بیرون کردن خانواده‌ها از استادیوم، چقدر توانست بر ایجاد فضای مذهبی در خانواده‌ها وبه ویژه ورزشگاه‌ها کمک کند اما در گذشته و حال شاهد بودیم و هستیم، زنان و دختران ایرانی به جای آنکه همراه با حجاب در کنار همسر، پدر و برادر خود و حتی پسر خود داخل ورزشگاه شوند موی کوتاه می‌کنند و لباس پسرانه می‌پوشند در جمعی مردانه با فضایی پر از الفاظ به شدت رکیک و شاید اعمال قبیح بازی را تماشا می‌کنند. آیا منع حضور زنان باعث شد که تماشاگران با فرهنگ شوند و فضایی مذهبی در ورزشگاه به وجود آید و ورزشگاه هایمان لیاقت لقب فرهنگی را داشته باشند و یا بالعکس سبب ایجاد فضای به شدت مردانه و به تبع اوباشیگری و منفی نشد طوری که حتی برخی مردان هم شرم دارند و گاها احساس نا امنی برای رفتن به ورزشگاه‌ها می‌کنند.

دلواپسان و قشريون بر اساس چه آماری می‌توانند ادعا کنند؛ تمام مشکلات ایران، بی حجابی زنان و برگزاری برنامه‌های شاد و مفرح از فیلم تا موسیقی است و اصولا اقدامات آنان توانسته تا چه درصدی، علاقه و اجرای آموزه‌های دینی را در مردم و به ویژه جوانان افزایش دهد!؟ اگر ملاک عمل مخالفان بدحجابی و تفکیک جنسیتی نهی از منکر در جامعه اسلامی است بر چه اصل و قاعده ای تا به اکنون یکی از برادران و خواهران عزیز معترض کنسرتها در مقابل سازمان بهزیستی، آموزش و پرورش، بهداشت، علوم، دادگستری و هر نهاد مرتبط دیگری بیرق شان را بلند نکرده اند و فریاد هیهات و وا اسلاما سر نداده اند که چه نشسته اید، سن اعتیاد و فحشاء به13 سالگی رسیده است؛ آمار زنان کارتن خواب و کودکان خیابانی به شدت بالا رفته، آمار بیکاری زنان سرپرست خانوار نگران کننده است و خطر کشیدن آنها به تن فروشی و دیگر مفاسد زیاد است هر روز بر جمعیت زندان‌هایمان افزوده می‌شود، وجودفساد‌ها و اختلاس‌های مالی در این مملکت اسلامی، رکورد‌های دست نیافتنی در جهان به نام ایران باقی گذاشته است و آیا مشکلات زیست محیطی از آلودگی شهرها و مبارزه با پرونده‌های زمین خواری را نیز در لیست اعتراض خود قرار داده‌اند.

مشخص و مبرهن است عده قلیلی که در این زمان به هر بهانه ای مقابل محل برگزاری کنسرتها و در مقابل ساختمان وزارت ارشاد تجمع می‌کنند خواسته یا ناخواسته نه از درد دین بلکه آلت دست دیگرانی هستند که در دوران هشت ساله یک دستی دولت و مجلس اصولگرا با وجود بودن همین دست برنامه‌های تفریحی و فرهنگی خاموش بودند برای تجدید قوا و در انتظار دورانی چون حال تا با فشار غیر قانونی، دولت برآمده از رای اکثریت را شرمنده رای دهندگانش کند.

در مقطعی که وجود معضلات بسیار از افزایش آمار طلاق و کاهش ازدواج، بیکاری، اعتیاد و رکود اقتصادی، ایران هرچه بیشتر نیاز به ایجاد امید با برگزاری برنامه‌های شاد و مفرح در جهت افزایش میزان همبستگی افراد یک خانواده را دارد، باید امیدوار بود؛ عمل غلطی که مانع حضور خانواده‌ها در ورزشگاه شد و با ساخت فضای خشن و اوباشیگری موجب شد؛ این مکان دیگر مناسب برای خانواده‌ها نباشد و حالا به جایی رسیده‌ایم که مسئولان انتظامی و ورزشی دم از نبود امنیت روانی و فیزیکی برای حضور زنان و خانواده‌ها می‌زنند، بار دیگر در ارتباط با یکی از انگشت شمار فرصت‌های تفریحی خانواده‌ها تکرار نشود و شاهد نباشیم که کنسرت‌های موسیقی هم محل جولان اوباش قرار گیرد.

احمد
۱۳۹۴/۰۶/۲۸ ۱۰:۵۹
برادرمن یکی بزرگترین معضلات جامعه امروزی کمرنگ شدن اعتقادات دینی است وگرنه اکثر کسانی که ازقلیان استفاده مینمایند همان جوانانی هستند که بسیاراهل موسیقی وشادیهای زودگذرهستند. (322978)
۱۳۹۴/۰۶/۲۸ ۱۸:۳۳
منفياتم قشنگه - مباركتون باشه -ما فيلم مداح قليونيمونو هنوز يادمون نرفته - مشكل اين جوونا اينه كه توي اوقات فراغت تفريح ندارن مخصوصا براي دختران اين مملكت البته تو اين اوضاع بيكاري اين همه جوون اوقات فراغت زياد دارن- بيخيال - مرگ بر آمريكا!!!!!! (323033)
دبیر زبان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۸ ۱۹:۲۷
دلخوش از انیم که حج میرویم....غافل از انیم که کج میرویم..برادر دلواپس با این کارهای پوپو لیستیتان کار را برای خودتان خرابتر میکنید .شما عده قلیل معلوم نیست پشتتان به کجا گرم است که همه ایران را بنام خود سند زده اید براستی که شما اختلاس گران ایران را هم اختلاس کرده ایدشما نزد ملت جایگاهی ندارید (323034)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۸ ۲۲:۱۴
اوّلاً حرف زدن از اعتقادات دینی چه ربطی به کارهای پوپولیستی داره ؟ اگر ربط هم میداشت ، اتفاقاً به ضدّ پوپولیستی بیشتر شباهت داشت تا پوپولیستی! چون عوام با موسیقی مشکل ندارن و لذا کسی که برای مردم از موسیقی حرف میزنه بیشتر پوپولیست میزنه تا کسیکه از موسیقی پرهیز میده!
ثانیاً خیلی عه ی قلیل عدّه ی قلیل نکن عزیز جان ! امام حسین و یارانش هم اقلیت بودند!
ثالثاً وقتی به کسی تهمت اختلاس بزنی فقط بخاطر اینکه همفکرت نیست، باید در روز حساب دنبالش بگردی تا شاید پیداش کنی و حلالیّت بطلبی! (323046)
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۸ ۲۰:۳۴
وبیکاری روهم اضافه کنید (323038)
بلا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۸ ۱۱:۰۴
شاهد بودیم و هستیم، زنان و دختران ایرانی به جای آنکه همراه با حجاب در کنار همسر، پدر و برادر خود و حتی پسر خود داخل ورزشگاه شوند موی کوتاه می‌کنند و لباس پسرانه می‌پوشند در جمعی مردانه با فضایی پر از الفاظ به شدت رکیک و شاید اعمال قبیح بازی را تماشا می‌کنند.



این بخش اگه صحت نداره که وای و افسوس براین نگارنده اگه حقیقت داره صد هزار افسوس برای فردی که (322979)
شیرازی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۸ ۱۱:۱۷
من فقط یک سئوال دارم اونم اینه که تفاوت افکار دلواپسان را با افکار داعشی برای من بیان کنید ممنون میشم
دنیای و روزهای خوش جوانان دهی 60 ها که باد فنا رفت بگذریم حداقل بذارید بچه هایمان لذت زندگی را ببرن کاری کردین که ایران شبیه اخر دنیاست امار تکان دهنده مهاجرت و سفرهای خارجی برای چیست جز فرار جوانان و خانواده ها از این وضع چرا چشمانتان را باز نمکیند و حقیقت جامعه خود را تا دیر نشده نمیبینید چرا به شکاف میان حکومت و مردم سرعت می بخشد تا دیر نشده حقیقت و خواسته اکثریت جامعه ایران را دریابید (322981)
یک شهروند ایرانی
۱۳۹۴/۰۶/۲۸ ۱۱:۳۵
ترجیح میدم بجای کامنت گذاشتن برم یه نخ سیگار روشن کنم و به خودم بگم چرا در طول این 30 سال عمر یکبار هم اسم مرحوم خز علی رو نشنیدم!!؟ (322984)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۸ ۱۱:۴۰
وقتی که به مبانی علمی بی توجهی شود، و عملکرد مدیران براساس توصیه های مداحان ترسیم گردد، انتظار بیشتر از این نمی رود. (322988)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۸ ۱۷:۳۱
احسنت (323029)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۸ ۱۱:۵۷
یعنی شما آمار گرفتی که جوان چون کنسرت نداشته معتاد به قلیون شده این خیلی سطحی نگری است از شما بعید است (322992)
رحیمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۸ ۲۱:۵۶
شادی که نباشد . تفریح که نباشد . ازدواج که نباشد . کار که نباشد . خوب این میشود که جوان برود دنبال قلیان کشی که اگر فقط این باشد باید هموزنش به این جوان طلا داد . (323041)
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۸ ۱۲:۰۰
درباره افزایش طلاق طبق آمار در تهران طلاق در بالای شهر دو برابر پایین شهر که فقیر ترند بوده پس همه چیز برمیگردد به کمرنگ شدن دینداری در جامعه نه ادعای شما (322993)
حمید
Romania
۱۳۹۴/۰۶/۲۸ ۱۲:۳۴
بله متاسفانه یکی از عوامل اصلی گرایش به قلیان و سایر مواد دخانی مخصوصا در قشر جوان،پر کردن اوقات فراغت می باشد که به دلیل نبود سرگرمی های مفید از قبیل امکانات تفریحی و...می باشد.در جدیدترین مطالعه ای که داشتم در یکی از دانشگاههای کشور 51 درصد دانشجویان قلیان مصرف می کردند که جای تامل دارد!!! (322994)
علی رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۸ ۱۲:۴۳
بسیارعالی بود، پرواضح است که این عده قلیل افراط گران کم سوادو یابیسوادهرگز دغدغه و دلواپس دین و دنیای مردم نبودندونیستند بلکه الت دست تفکری شدند جهت رسیدن به اهداف و امیال دنیوی خودشان ، چرا دربرابر اختلاف عمیق طبقاتی و رشوه گیریها و رابطه هادرجهت رانت خواریهاو اختلاسها و زمینخواریها ی میلیاردی که همه زمینه ایجاد فقر و بی ایمانی میشود وااسلاما سرنمیدهند؟چرا؟ (322995)
رحمان دوست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۸ ۲۱:۵۹
تمام اینها را که شمردی و بی تفاوتی آنها را ذکر کردی برای آنست که دست خودشان در کار است . چه کسی میتواند وام 700 میلیاردی بگیرد تا امضاو سفارش یک کله گنده پای توصیه نامه اش نباشد؟؟؟ (323042)
ناشناس
Romania
۱۳۹۴/۰۶/۲۸ ۱۲:۴۹
ما که خونه و ویلا و پول هنگفت نداریم و توان دادن مجالس ناهار و افطاری ان چنانی که نداریم و به قول بعضیها ازمفسزین اسلامی اجیر کارفرماکه هستیم و باید برای یک لقمه نان و اجاره خانه اجیر باشیم اگه مشکل خاصی هم شد کلیه بفروشیم (322996)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۸ ۱۲:۵۴
درود بر شرفت بهار نیوز
به خدا با خوندن این مقالات شما میفهمم هنوز اندک افراد باوجدانی پیدا میشن که با شجاعت و بدون ترس از عواقب احتمالی حرف دل مردم رو میزنند (322997)
----
Romania
۱۳۹۴/۰۶/۲۸ ۱۲:۵۶
دولت بایدجلوی این افراطیون به ایستد (322998)
سجاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۸ ۱۳:۰۶
تا کی انتقاد بابا فایده نداره بی خیال شین (322999)
فریده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۸ ۱۳:۱۰
یک پرسش مدتها درذهن من بی تابی میکنه خواهشا" یکنفر پاسخ بده ، بنده مدتی درکشورهای اروپایی و آمریکا زندگی کردم ودرجامعه چه درخیابان و چه درپارکها ودیگر محافل عمومی زنان و دختران نیمه برهنه حضوردارنداما مردان و حتی جوانان کوچکترین اهمیت و نگاه خاصی به این خانمها ندارند با وجود اینکه مسلمان هم نیستندولی چرا درمملکت ما اینگونه نیست و عده زیادی دیدشان ونگاهشان ازروی شهوت است باوجود اینکه حجاب دراینجا نهادینه شده ؟ (323000)
فرشاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۸ ۱۶:۴۶
کمبود در ارضای نیاز جنسی (323027)
عباسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۸ ۱۳:۲۲
کار از قلیان و سیگار گذشته است.

بدبین نیستم اما فکر نمی کنم با افراط و تندروی مغایر با آموزه های اسلام، بتوان جوانان و خانواده های ایران زمین را از ورطه عمیق تنگدستی، بیکاری، زوال ارزش های اخلاقی و فروپاشی همه گیر نجات داد. (323001)
بهلول دیوانه
۱۳۹۴/۰۶/۲۸ ۱۳:۳۶
بهارنیوزجان تخت گازنرو!احتمالات وشکیات جزیی ازعقایدماشیعیان است وهمیشه اکثریت تابع اقلیت!مثلا اگه یه نفربگه آقا موقع خوردن چای ابتدا قندراداخل چای می کنیم وبعدچای رومیخوریم 99نفربقیه بگن هدف خوردن چایی ومهم نیست قندخیس بشه یاخشک گذاشت دهان!اگه اون 99نفربدونن که بابت حرفشون بایدپاسخگوباشن ومواخذه میشن اکثرشون حرف خودشون پس میگیرن ومیگن حرف اون یه نفردرسته!پس دوراز انتظارنیست کارهایی که درمقاله دلچسب تان نوشتید.به امیدروزهای یکرنگی وشهامت (323004)
آزرمیدخت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۸ ۱۳:۴۱
من نمیدانم رابطه تفکیک جنسیتی با اسلام چیست؟ درمناسک حج که بزرگترین ومهمترین آیین مذهبی مخصوص مسلمانان است چرا تفکیک جنسیتی وجود ندارد ؟
یکی منو ارشاد کنه اون اسلام ایراد داره ؟ خدا یادش رفته ؟ پیامبر فراموش کرده ؟ یا این آقایون دلواپس تبصره می زنن به نفع خودشون (323005)
جلال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۸ ۱۳:۵۰
اینا خودشون همون جولان دهندگان اوباش هستن،وپول
خوبیم میگیرن ،ساپورت قدرتمندی میشن ،شمام ساده این
یا خودتونو به ساده گی زدین!!؟؟سپاس (323008)
رهگذر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۸ ۱۴:۲۰
واقعا که چه نظر کارشناسانه ای " اگر موسیقی نباشد جوانان قلیان می کشند" واقعا خنده داره- بهار (323011)
رييس زاده عليرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۸ ۱۴:۲۸
آقا عالي گفتيد از شما و بهار نيوز عزيز بي نهايت سپاسگزارم (323012)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۸ ۱۴:۳۰
با تشکر از اقای حسنی بابت این مقاله ی خوبشان که درد دل خیلی از مردم را گفتند .و با تشکر از سایت بهار نیوز که انصافا سایتی وزین و با محتواست.و از نویسندگان خوب و کار بلد استفاده میکنه .(به امید روزی که چنین دغدغه هایی در مملکت نداشته باشیم و همه بسوی آبادانی و سرافرازی ایران گام برداریم). آمین (323013)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۸ ۱۴:۴۷
چرا مساله را غلط مطرح می کنید . کی گفته کنسرت و موسیقی از نظر بر هم زنندگان آن حرام است مگر زمان دولت قبلی چه خبر بود که همه کنسرت ها به موقع اجرا می شد وکسی هم ناراحت چیزی نبود.قبول کنیم که همه این ها لجبازی با دولت فعلی است وگرنه موسیقی بهانه است. (323015)
سعدالله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۸ ۲۲:۰۳
احسنت گل گفتی . اینها یک جائی شان میسوزه که نمیشه اینجا گفت و این حرف ها همه اش بهانه است . خدا شفایشان بدهد که نمی دهد . (323044)
قربانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۸ ۱۵:۰۸
آمارهای امروز بیانگر نتیجه عملکرد دیروزهاست .
کافیست به ناهنجاریهای اجتماعی امروز نگاه بیندازیم .بدنیال علت که بروید با ز به همین دستورات عجیب و غریب برسید . (323019)
۱۳۹۴/۰۶/۲۸ ۱۵:۱۷
قلیان و سیگار با موسیقی خیلی می چسبه . (323020)
قلیانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۸ ۱۵:۵۲
دستور عمل پولدار شدن:
1=محدودیت بیخود ایجاد کن.
2=اونو تبدیل به قانون کن
3=فشار رو هم اضافه کن
4=هر کی اومد اونو دور بزنه یا بشکنه جریمه مالی کن.
نمونش همین جریمه چند صد هزاری بد حجابی.
اینم همینه. (323021)
فرشاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۸ ۱۶:۴۴
نویسنده عزیز این جماعت دلواپس هم می دانند تازمانی که افرداد جامعه از کمبود ارضای جنسی رنج می برند نمیشود مختلط برگزار شود چراکه صدرصد منجر به فساد میشود. پس بهتر بودچندکلامی نیز درباره ریشه اصلی آن صحبت میکردید. ارضای نیاز جنسی (323025)
هوشنگ کمشنگ
United States
۱۳۹۴/۰۶/۲۸ ۱۷:۵۱
حداد عادل دربرنامه خندوانه گفت که کمدی وطنز ما نداشتیم بایداونجا یک نفربه ایشون میگفت اگرامثال ارحام صدرو سعدی افشار توسط تندروها خانه نشین نمیشدندامروزهم سیاه بازی ونمایشهای کمدی داشتیم وهم جامعه ازنشاط وشادی بیشتری برخورداربودوجوان مملکت به جای دود به فکر ورزش وتلاش وتحصیل وآبادکردن مملکت بود (323030)
حسن نجفی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۸ ۱۸:۲۴
به نظر من به جای ان همه انتقاد باید راهکارهایی را پیشنهاد کنید که خروج از این بحران را تسریع بخشد. (323032)
یاس@
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۸ ۱۹:۴۱
بسیار عالی بود . شادی در جامعه ما خیلی کم است واین یک واقعیت است ککامل افسردگی و دل مردگی جوانان ودر پی آن پناه بردن به قلیان، اعتیاد ، وفساد وفحشا ست متاسفانه طبق معمول چندین سال است که مسئولین سرشان را زیر برف کرده اند و نمی بینند چه به روز جامعه آمده است. وجود یک کنسرت سالم وشاد که لحظاتی شادی را به جوانان هدیه کند هیچ ضرری ندارد. (323035)
از طرف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۸ ۲۱:۱۹
این طور چیزا رو بزرگ میکنن تا سروقت برن جیباشونو با اموال پر کننکیه که نفهمه (323040)