به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۱۷
 
۲۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۸/۰۳ ساعت ۱۲:۲۲
کد مطلب : ۹۳۲۶۱
مقاله وارده

نامه رهبری، آب سردی بر پیکر مخالفان

مسعود بزم آرا

گروه مقالات: بالاخره برجام به فرجام رسید و توافق هسته ای پس از اعلام موافقت از سوی رهبری وارد مرحله اجرایی خود خواهد شد. صحنه سیاسی کشور در روزهای اخیر، ایام پر تنش و پر التهابی را پشت سر گذاشت. از اشک ها و غم های گاه از سر دلسوزی و گاه تصنعی، از تهدیدهای زشت و زننده تا عیادت های محترمانه، از توهین ها و طعنه های بی محابا تا سکوت های مدبرانه و لبخندهای ظریفانه کاسبان تحریم سرمست از سنگ اندازی ها و چوب لای چرخ گذاشتن هایی که به لطف امکانات فراوان انجام می دادند، شاید هرگز انتظار چنین نامه ای در خصوص موافقت اجرای برجام از سوی رهبری آنهم بدین گونه را نداشتند.

هر چند که پس از انتشار این نامه همچون عادت همیشگی خود و بدون توجه به اصل و محتوای نامه، بازهم دست به برداشت ها و تحلیل های غرضمندانه زدند رهبر انقلاب در این نامه به موارد مهمی اشاره داشتند که توجه به هر یک از آنها می تواند به راحتی بر نادرست بودن هجمه های اخیر مخالفان و سنگ اندازان صحه بگذارد. - اعلام رضایت رهبری نسبت به عملکرد مجلس و تاکید ایشان مبنی بر اینکه این بررسی ها دقیق و مسئولانه انجام شده و مجاری قانونی را طی نموده است، آشکارا خط بطلانی کشید بر اعتراضات بی اساسی که این روند را فرمایشی و غیر قانونی می خواند و طعنه هایی که آن را به کلیات ابوالبقا تشبیه می کرد.

- رهبری ضمن تشکر از همه مسئولان و دست اندر کاران این فرایند پرچالش بالاخص تیم مذاکره کننده، تلاش های بی دریغ فرزندان انقلاب در توضیح و تثبیت نقاط مثبت برجام را تحسین نمودند. این تقدیر ایشان جدا از تایید زحمات تیم مذاکره کننده، پاسخ روشنی است برای مخالفانی که سعی در سیاه نشان دادن این توافق داشتند و آن را فاقد نکته مثبت، ننگین و به طعنه وین-چای می خواندند و اعضای تیم مذاکره کننده را بی غیرت نامیدند.

- در انتهای بند دوم این نامه، رهبر انقلاب با بیان این که هوشیاری مسئولان توانست در موارد متعددی از ورود زیانهای سنگین جلوگیری کند،نیک اشاره دارند به تلاشهای بی وقفه و مثمر ثمر تیم مذاکره کننده و از هوشیاری فرزندان دلسوز نظام تقدیر می نمایند. این بیان ایشان جواب قاطعی است برای مخالفانی که تیم مذاکره کننده را متهم به کم کاری، خیانت و وطن فروشی می کنند و جواب زحمات آنها را گاه با تهدید و گاه با توهین می دهند.

و نکته مهم و پایانی این نامه موافقت نهایی و اعلام رضایت رهبر انقلاب با توافق هسته ای است که نقش بر آب کننده نقشه های مخالفانی است که حیات خود را در شکست این دستاورد می بینند و از هیچ تلاشی برای ناکامی این پیروزی دریغ نمی ورزند. حال که مراحل قانونی شدن توافق هسته ای با درایت رهبری و تلاش های صادقانه تیم مذاکره کننده به انتها رسیده است، امیدواریم که زین پس همه جناح ها و گروه های مختلف سیاسی با کنار گذاشتن اختلاف نظرها و بعضا کدورت‌ها، دست در دست هم برای به سرانجام رسیدن برجام هم پیمان شوند تا همچون گذشته شاهد سرافرازی ایران و رضایت مندی ولی نعمتان این نظام، مردم دلاور و غیور باشیم انشاالله.