به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۰:۴۴
 
۲۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۸/۰۹ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : ۹۳۶۳۶
تنها باران بود نه موشک، اما...!

از ایلام گزارش می‌دهم

از ایلام گزارش می‌دهم
گروه جامعه: کامران منصوری جمشیدی از شهروندان ايلامي با ارسال متني به بهارنيوز به سيلاب اخير شهر پرداخته و نوشته است:
با درود به محضر ملت شریف ایران و بویژه اهالی و خوانندگان سایت وزین بهار نیوز
بنده یک هم میهن از استان و شهر ایلام هستم که می‌خواهم گزارشی کوتاه از وضعیت ایلام و بر دیدگاه خودم پیش بینی از یک روز نبرد ایران با دشمنان و یا بازنگری از روند شهرسازی ایران در دستکم ایلام به پیشگاهتان پیشکش کنم. آری که میدانید در پی برآورده شدن آرزو و خواهش باران این مهر ایزدی بالاخره باران باریدن گرفت لیکن چنانکه آیین این منطقه ماست تفریط و افراط هم باز مشکل ساز شد. اینبار افراط شد و سه شبانه روز بارش یک توده جوششی بارشی کار دست مردم داد لیکن تنها باران بود نه موشک و..

باری سیل آمد اما بازهم نه چنان که در مالزی و پاکستان و... آبی جاری شد و در جاهایی که چند شاخه از آب ریزها بهم مي‌رسیدند براستی سهمناک می‌شد حال مردم بدان امید که در خانه هایی هستند که بتن و آهن در آن بکار رفته و پی اش از بتن است و از باد و باران دستکم نبیند گزند، تماشاگر قهر یا مهر خدایی بودند که آبها قطع شد!؟ چرا؟ فقط باران است باران سیل که فرق دارد این فقط طغیان جوبها بود. به هر حال خبر رسید که تنها بیمارستان مجهز به اورژانس شبانه روزی که واقعا نه اسما خدمات می‌دهد دیوارش فرو ریخته و تنها سی تی اسکن آن تعطیل شد ما هم که در استان همان را داشتیم عزا گرفتیم.

خانه های نوساز، توجه بفرمایید نوساز یعنی در حد مسکن مهر نم داد؟ نه نم که مهم نیست چکه کرد. راستی این بیمارستان که گفتم همین چهار یا سه سال پیش تعمیر اساسی شد بعد دوباره افتتاحش کردند! باور نمی‌کنید تنها دستگاه آنژیوگرافی قلب ایلام که بیماران درحال سکته را نجات می‌دهد را آب نبرد. چرا؟ چون شوخی کردم اصلا نداریم و برای آنژیو می‌رویم تهران مزاحم مردم آنجا می‌شویم. بگذریم آری خلاصه بارانی مورد خواهش و آرزو بقول مسوولی بلا شد.

حالا در همین اثنا، داشتم فکر میکردم اگر بجای اینکه هر جمعه فحش و مرگ بر آمریکایی بکنیم که صدا و سیمای ملی ما می‌گوید هر شب گزینه نظامی روی میز می‌گذارد و با ما دشمنی می‌کند و بجای برنج پلاستیک می‌فرستد و داروهای تقلبی و همه چیز تقلبی به ما می‌دهد نه ببخشید با چین اشتباه شد همان تهدید می‌کند. بخواهیم بجای شعار مرگ بر.. برویم و بگوییم اگر مردی بیا بجنگیم چه می‌شود همان لحظه رعد و برق زد و باران شدت پیدا کرد فرض کردم جنگ است و باران هم باریدن بگیرد. خود بخود ایلام ما سقوط می‌کند. دیگر باقی را خود بخوانید از این مجمل!

حالا چرا سقوط می‌کند چون باران باریده و دیوارهای بیمارستانی که باید مانند ژاپن ده ریشتر زلزله را تحمل کند و بمب و موشک گزندی بدان نزنند، در اثر نم باران و اینکه پیمانکار از بتن نا استاندارد یعنی غیر استاندارد استفاده کرده همه جای شهر هم چنین است چرا؟ چون کارشناس و مهندسین ناظر با آشنا بازی یا فلان و اینها همان غیر استانداردها را تایید کرده‌اند و حالا باران گندش را بالا زده. خلاصه ما که نزده سقوط کردیم و الا جز همان هلال احمر و چند اداره متولی آنهم با کارمندان ناراضی و خسته نیروی ویژه و مخفی ندیدیم که به کمک پیرزنی بیاید که زیر زمین خانه اش پر از آب شده و مردم بودند و مردم و نایلونهایی که می‌خریدند تا بر سقف خانه‌های محکم خود بکشند که مبادا باران بخورد! توجه کنید بمب یا موشک نه فقط باران. اینجوریست حال ایلام!