به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۱۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۹/۲۵ ساعت ۱۷:۱۴
کد مطلب : ۹۶۶۶۶

عصبیت‌های پسا انتخابات 92

گروه سیاسی- رسانه ها: روزنامه بهار در نقدی در صفحه اول امروز خود نوشت: ایده‌ها و گفتمان تاثیر گذاران انتخابات 92 بطور کلی از گذشته تا کنون، بر اصول پافشاری نموده و در سلیقه‌ها نقد و گقتگو را راه حل گره‌های فروبسته می‌دانند. اصولشان قانون اساسی، منافع ملی، حاکمیت مردم سالار، حفظ و تقویت هویت دینی و ملی، پایداری اخلاق و حقوق شهروندی مبتنی بر پاکدستی، دوری از جهل وجعل، خرافه و واپسگرایی می‌باشد. گوش شنوا و چشم بینا این پافشاری را از نخبگان جامعه در هنگامه‌ی عبور از گردنه‌های پر پیچ و خم به وضوح شنیده و مشاهده کرده است.

شکی نیست در عصر ارتباطات هیچ ماجرایی به سر سوزن از چشم تیز بین افکار عمومی پوشیده نمی‌ماند ولو اگر اندکی آنچه که کیهان و کیهانیان ورانداز می‌کنند، تا عده‌ای دلسوختگان نظام را برانداز جلوه دهند، اگر مردم هشیار به چنین نتایجی می‌رسیدند بی‌گمان در چشم‌اندازشان به خود اجازه صبوری نمی‌دادند و همراه و همدل رئیس خشمگین فلان سازمان، دست از کار روزانه می‌کشیدند تا چاره کار ببینند، اما این کیهان و آن رئیس و دیگر برادر گرانقدر دلواپس، در فلم فرسایی و سخنرانی شان، با هجو و حشو بر سینه استوانه‌های انقلاب و یاران رهبر گرانقدر، مدال نیست‌‌‌شیعه‌‌‌، هست‌‌‌داعش‌‌‌به غصب و دروغ، نصب می‌کنند و برخلاف دستورهمان مرجع تقلیدی که تقلید تمام احکام را بر او واجب می‌داند نه جزیی از آن را؛ به طرز اعجاب برانگیزی بر شیعه نبودن یک انسان دوستدار و مرید اهل بیت، به داد و هوار در سخنرانی علنی حکم صادر می‌کند.

نشان عصبیت، جذام و خوره در گلوگیر کرده مانده از پسا انتخابات پرشور 92 چنان موج‌‌‌واگرایی‌‌‌بعضی از برادران را اسیر نموده است که تا به عکس و پیام تاثیر گذاران شور آفرین حماسه بی‌نظیر‌‌‌همگرایی‌‌‌مردم اینچنین ناجوانمردانه بتازند. شاید سابقه پنجاه سال حشر و نشر محمود دعایی با امام خمینی (ره) و رهبری انقلاب، واگرایان را به عقب نشینی وادارد و یا اره فشار و هجمه را به محاق ببرد، اما اگر این عصبیت بر سر یک جوان صادق دوستدار ملک و دین، لذا منتقد فرود بیاید به کدام سابقه بیش و پیش پناه ببرد. آیا قوه قضائیه ملجاء و پشتیبانش خواهد شد؟ چه بر سر سایت‌ها و روزنامه‌های دلسوز نظام از این عصبیت خواهد آمد؟ محمود دعایی که عمرشان به درازای آب‌های جاری با برکت و طولانی باشد، در کهولت سن چرا باید قصه پر غصه کاکاهای همراه و همدل خود و نظام ورهبری رابخورد که درغضب عصبیت آتش بیاران معرکه و واسطه‌های بی‌فکر و منطق بسوزند؟

آیا نتایج فشار و عصبیت را بر چهره نورانی مرحوم آیه ا. . . توسلی یار دیرین امام مشاهده نکرده‌ایم؟ آیا مرحوم عسگر اولادی در اواخر عمر خود، بین خود و خدای خود، ضجه مدارا و اخلاق مداری را به ما گوشزد نمی‌کرد؟ بیاید در سال همدلی و همزبانی اخلاق را سرلوحه خویش قرار دهیم، جوانان که اکنون شور و شعور انتخاباتی خود را گام به گام در صبحدمان انتخابات آغاز کرده‌اند، خدای ناکرده با کردارمان، در میانه راه به الگوهای خود، به السابقون، به نیشخند و ریشخند خرده نگیرند. بیایم به اخلاق نبوی و به آزادگی قلم بزنیم و حکم صادر کنیم و بغض هایمان را برای روز مباد‌‌‌دستیازی‌‌‌به وطن ذخیره کنیم، تا کشوری سربلند و آباد و آزاد و مستقل را سالیان دراز نظاره گر باشیم.
محمدرضا خورشیدی پاجی (فعال فرهنگی)