پایگاه خبری بهار نیوز 28 مرداد 1398 ساعت 16:04 http://www.baharnews.ir/news/185617/روند-تربیت-بازیگران-طنز-ک-ند-شده -------------------------------------------------- کارگردان سریال «آچمز»: عنوان : روند تربیت بازیگران طنز کُند شده است -------------------------------------------------- گروه فرهنگ و هنر: کارگردان سریال «آچمز» درباره این‌که چرا روند تربیت بازیگران طنز در تلویزیون کمرنگ شده‌ است، اظهار کرد: از دهه ۷۰ با ساخت آیتم‌های طنز هنرمندانی تربیت شدند و هنرمندانی چون عطاران و مدیری آغاز به فعالیت کردند، اما این روند ادامه پیدا نکرد و تربیت و تجربه در حوزه طنز کم شد. متن : مهرداد خوشبخت کارگردان سریال آچمز درباره تکرار برخی کلیشه ها در این سریال گفت: فرمول هایی همیشه کار می کند و فرمول جابه جایی و سوءتفاهم در کارهایی که طنز دارد، در کار ما هم جواب داد.او درباره ساختار قصه آچمز اظهار کرد: سعید فرهادی که نویسنده خوبی است، قصه را از قبل نوشته و بنا بود سریال ۶۰ قسمت باشد که به ۳۲ قسمت تبدیل شد. ما در دل کار تغییرات زیادی دادیم و موضوع درباره اداره دارایی و مالیات بود که به عنوان مثال مردم می خواستند رشوه بدهند و... . من دوباره ماجرای کمبود آب را به قصه برگرداندم و اداره سازمان توسعه منابع که اسم تخیلی دارد و چنین سازمانی وجود ندارد به قصه اضافه شد.این کارگردان درباره شوخی با مسائلی که مردم را عصبی کرده است، اظهار کرد: به هر حال فیلمی که از موضوعات روز جامعه دور باشد، ارتباط کمتری با مخاطبان دارد. بنابراین ما سعی کردیم اتفافات روز را به سریال اضافه کنیم و در دل فیلمبرداری اتفاقات جدید مثل نوسانات دلار را وارد قصه می کردیم؛ تا جایی که خط قرمزها به ما اجازه می داد و قصه مان خدشه دار نمی شد.خوشبخت یادآور شد: قرار ما این بود که این سریال مفرح باشد و اگر اتفاق جدی هم می افتد آن را خشن یا تراژیک برگزار نکنیم هرچند که موضوع یک جاهایی ناراحت کننده است اما سعی کردیم این اتفاق در سریال ناراحت کننده نباشد. او درباره تکرار برخی بازیگران در سریال های طنز یادآور شد: از دهه ۷۰ با ساخت آیتم های طنز این بچه ها تربیت شدند و هنرمندانی چون عطاران و مدیری آغاز به فعالیت کردند. این روند ادامه پیدا نکرد، کند شد و تربیت و تجربه طنز کم شد. با این حال از بین بازیگران ما هومن برق نورد چند سالی بود که در تلویزیون کار نکرده بود و به سختی او را مجاب کردیم که برگردد. امیرحسین رستمی هم در کار ما بود. اما چرا فوق لیسانسه ها منتظر ماند تا کار ما تمام شود بعد کارشان را کلید بزنند؟ چون جایگزینی برای او وجود ندارد.وی درباره نقش بداهه در کار توضیح داد: در تمرین های پیش تولید کلیت کار مشخص شده بود؛ مثلا این که تفاوت بازی هومن برق نورد وقتی گلکار است و وقتی مصیب است چه باشد.او درباره بازی تکراری امیرحسین رستمی توضیح داد: او را به این دلیل می آوریم بازی کند که در این بخش خیلی خوب می درخشد. وقتی کار او را با لیسانسه ها مقایسه می کنم می بینم یک ذره فرق داشته است! خوشبخت درباره پایان بندی هم بیان کرد: سعی کردیم اتفاق بدی نباشد و به هر حال در مسیری که می رویم آدم بدها باید متنبه شوند. عروسی هم نداریم! البته شاید قدری قصه آچمز زود جمع شده است. مثلا حجم اطلاعات و قصه قسمت ۳۰ خیلی زیاد بود و داستان فرعی هایی را هم حذف کردیم در حالی که این آخر می توانست به ما کمک کند.شاید انتهای قصه جذاب تر جمع می شد.او درباره فعالیتی که در حوزه کارهای اکشن داشته گفت: علاقه مندم همه نوع فیلمی بسازم. صدای پای من، فیلم اول سینمایی ام کار کودک بود و خیلی دیده شد؛ ولی کار بعدی ام درباره اتفاقات تاریخی صدر اسلام بود که کار فاخری در تولید فارابی بود که پول فاخری برای آن ندادند و سرانجام هم اکران نشد و تلویزیون آن را خرید و پخش کرد. تله فیلم های زیادی هم ساخته ام، مثلا یکی به نام بره کشون که هر سال عید قربان پخش می شود.مهرداد خوشبخت در پایان از همکاری با ابراهیم حاتمی کیا در به وقت شام این گونه گفت: ما همدیگر را نمی شناختیم و فقط سلام علیک داشتیم. ایشان لطف کرد و مرا به کار دعوت کرد و من کارگردان دوم فیلم بودم. مشابه همین تجربه را با آقای بحرانی در ملک سلیمان داشتم.سلام صبح بخیر صبح امروز میزبان مهرداد خوشبخت کارگردان سریال آچمز بود.