به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۳/۰۵ ساعت ۱۱:۳۴
کد مطلب : ۱۰۸۰۳۸
داوری: لزومی ندارد آقای احمدی‌نژاد به سوالات خبرنگاران پاسخ بدهند!

«قیام زنجان» برای برپایی قسط و عدالت!

«قیام زنجان» برای برپایی قسط و عدالت!
فرهاد کیانفرید

گروه سیاسی: "قیام زنجان" این اصطلاحی بود که حامیان دولت‌های نهم و دهم در پی حضور محمود احمدی‌نژاد در زنجان مطرح کردند. آنها سعی کردند تا از این طریق مسئله تمایل مردم به بازگشت وی به عرصه سیاسی کشور را مطرح کنند. این تلاشی بود که طی روزهای اخیر در سایت‌ها و کانال‌های تلگرامی که از سوی این افراد مدیریت می‌شوند، به وضوح دیده می‌شد. در همین خصوص عبدالرضا داوری مشاور وزیر کشور در دولت احمدي‌نژاد که معتقد است احمدی‌نژاد پاسخگو‌ترین رئیس دولت تاریخ ایران پس از مشروطه هستند و هیچ رئیس دولتی به خصوص در سال‌های پس از انقلاب در مجلس مورد سوال قرار نگرفته است و در هیچ دوره‌ای از دولت‌ها، تعداد سوالات و استیضاح‌ها به اندازه  دولت نهم و دهم نبود، در یک گفت‌وگوی چالشی با بهار به سوالات ما پاسخ داده‌است:

شما پیش و بعد از سفر استانی آقای احمدی نژاد، حضور ایشان و استقبال مردمی را قیام زنجان لقب دادید. درباره این مسئله کمی توضیح می‌دهید؟
آچه که ما مطرح کردیم و نوشتیم به معنی قیام مردم برای برپایی قسط و عدالت بود. دلیلش هم این بود که چنین قیامی یک مفهوم قرآنی است و متکی به آیه 25 سوره حدید است که به فلسفه بعثت انبیاء اشاره می‌کند. این در واقع پایه همه نهضت‌های توحیدی از جمله انقلاب اسلامی و گفتمان آن است. آنچه که ما هم در سه سفر اخیر آقای احمدی‌نژاد و استقبال بی‌نظیر مردمی از ایشان می‌بینیم، ایشان به عنوان پرچمدار عدالت در کشور مورد توجه قرار دارند و مردم هم برای این خیزش عدالت قیام کردند.

پیش از آنکه سوال بعدی را مطرح کنم، لطفا بفرمایید تخمین حدودی شما از تعداد افراد حاضر در این برنامه چقدر است؟
با جمعیتی که نتوانستند وارد مسجد بشوند، بیشتر از 20 هزار نفر حضور داشتند.

ما فرض را بر 30هزار نفر می‌گذاریم. جمعیت استان زنجان حدود یک میلیون 16 هزار نفر است و شهر زنجان حدود 390 هزار نفر جمعیت دارد. تعداد آرا در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 حدود 253 هزار بود. فکر می‌کنید جمعیت 30هزار نفری چه تاثیری در انتخابات سال آینده داشته باشد؟
نه شما بر اساس نسبت جمعیت به این ماجرا نگاه نکنید. شما باید بر اساس نسبت حضور اهالی هر منطقه در برنامه‌های مشابه این مسئله را مورد ارزیابی قرار دهید. اینکه آقای احمدی نژاد امروز هیچ مسئولیتی در کشور ندارند و در یک مسجد حاضر می‌شوند و این جمعیت برای استقبال وی حضور پیدا می‌کند، باید مورد توجه قرار بگیرد. این اتفاق هیچ مورد مشابهی هم ندارد. یعنی اگر شما سفرهای استانی دیگر مسئولان کشور را بررسی کنید چنین استقبالی نمی‌بینید.به عنوان مثال شما سفر استانی اخیر آقای هاشمی به قزوین را ببینید. با توجه به سرمایه‌گذاری وسیع دانشگاه آزاد و دولتی‌ها، حتی یک سال ورزشی هم برای ایشان پر نمی‌شود. در مجموع منظورم این است که باید با نمونه‌های مشابه ارزیابی شود. ضمن اینکه این با وجود کارشکنی‌های شدید دولتی‌ها که در سه سفر اخیر ایشان انجام شد، اتفاق افتاد.

البته این صحبت صرفا یک ادعا است و هیچ مدرک قانونی وجود ندارد . شما این را بگذارید در کنار کارشکنی‌هایی که دولتی‌ها در دوران ریاست احمدی‌نژاد در خصوص منتقدان و مخالفان خود انجام دادند. اما نکته‌ای که من در سوال قبلی به آن اشاره کردم، مقایسه نبود. صرفا تلاش حامیان رئیس دولت دهم برای القای این فرضیه بود که این تعداد بیانگر محبوبیت کلان ایشان در استان‌های مختلف است. در صورتی که تعدادی که در مراسم حاضر شدند حتی از میزان رای سعید جلیلی در زنجان هم کمتر بود.
من واقعا در جریان کارشکنی‌های دولت‌های نهم و دهم برای سفرهای استانی در آن زمان نیستم.اما شما اگر به رفتارهای آشکار مدیران دولتی در سه سفر اخیر ایشان نگاه کنید متوجه می‌شوید که صحبت من یک ادعا نیست. حتی آنها به صورت موردی هم در مسائل ورود کردند. یعنی علی‌رقم تمام فشارها اقبال عمومی کار خودش را کرد.

مسئله همین است که این اقبالی که شما به عنوان قیام از آن یاد کردید از نظر کمی نسبت به کل درصد بسیار پایینی است. ضمن اینکه چرا انتظار دارید که آقای احمدی نژاد بتواند دوباره به عرصه سیاسی باز گردد؟یعنی مردم فراموش می‌کنند که که ایشان دولت را با تورم 11 درصدی تحویل گرفتند و با 34 درصد تحویل دادند؟آیا فراموش می‌کنند که نقدینگی کشور 6 برابر افزایش پیدا کرد ؟
نه اینطوری نیست. ما باید در یک فرصت مناسب‌تر راجع به اینها بحث کنیم. اتفاقا یکی از دلایل اقبال عمومی در باره آقای احمدی‌نژاد این بود که گشایش‌های فراوانی در زندگی توده‌های مردم ایجاد کردند. به عنوان مثال در بحث درآمد سرانه مردم افزایش چشمگیری داشت.

طبق گزارش كميسيون ويژه حمايت از توليد ملي و نظارت بر اجراي سياست هاي كلي اصل 44 طي سال هاي 1384 تا 1391 نه تنها درآمد سرانه از 1/6 ميليون ريال 84 به 8/5 ميليون ريال كاهش يافته است كه به معناي كاهش رفاه در اين دوره است بلکه رشد اقتصادی از مثبت 51/7 به منفی 8/6 رسید...
این کاهش رشد اقتصادی فقط در یک سال رخ داد و آن هم نه به دلیل مشکلاتی درونی کشور، بلکه به دلیل فشارهای بیرونی مثل تحریم‌های نفتی و بانکی صورت گرفت.

خب این هم مقصر رئیس دولت بود که قطعنامه‌ها را کاغذپاره معرفی کردند و سیاست تهاجمی در دستورکار خودشان قرار دادند...
نخیر. اشتباه نکنید. آنچه که در دولت آقای احمدی نژاد اتفاق افتاد این بود که سهم نفت که در بودجه بین 25 تا 30 درصد بود. در سال 91 درآمدهای نفتی به دلیل تحریم‌ها 50 درصد کاهش پیدا کرد.اینکه تحریم‌های نفتی چرا اتفاق افتادند، می‌توانیم درباره‌اش بحث کنیم. این تحریم‌ها بعد از سال 90 آغاز شدند که در پی اتفاقات سال 88 بودند و پالس‌هایی که در داخل از سوی فتنه‌گران ارسال می‌شد آمریکایی‌ها را ترغیب کردند که بانک مرکزی و صنعت نفت ایران را مورد تحریم قرار دهند. اسنادش هم موجود است. از مذاکره فرهاد فرجام مشاوره خانم فاطمه هاشمی تا اقدامات مهدی هاشمی انجام دادند. حالا ما نمی‌خواهیم این ها را هم بزنیم اما تحریم بانک مرکزی و صنعت نفت ریشه در جای دیگر داشت.

یعنی می‌خواهید بگوید که این تحریم‌ها هیچ ارتباطی به سیاست‌ها دولت نداشت؟
بله. اگر ارتباطی وجود داشت قبل از سال 90 انجام می‌شدند. ضمن اینکه قطعنامه‌ها کاغذپاره هستند،اصلا برای آقای احمدی نژاد نیست. این جمله حضرت امام(ره) است. اینها گفتمان انقلاب هستند و از سال 84 مطرح شده بودند. چرا در سال 90 تحریم‌های نفتی آغاز شد؟

درست است که تحریم‌های نفتی از سال 90 آغاز شد اما تحریم علیه ایران از سال ۸۵ و بعد از ارجاع پرونده از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به شورای امنیت افزایش پیدا کرد و روز به روز هم بیشتر می‌شد تا به تحریم‌های نفتی رسید. دلیل ارجاع پرونده هم که مشخص است...
بله ولی تحریم‌ها در آن دوران کمرشکن نبودند. اما تحریم بانک مرکزی، صنعت نفت و خودرو سازی و پتروشیمی دقیقا نسخه‌ای بود که آقای مهدی هاشمی و مشاور خانم فاطمه هاشمی پیچیده بودند. اینها به آمریکایی‌ها توصیه کردند که این تحریم‌ها را انجام دهند.حالا ما الان نمی‌خواهیم راجع به اینها صحبت کنیم.

منم قصد نداشتم اما اینکه یکی از ابرقدرت‌های جهان مثل ایالات متحده آمریکا با تمام توان و قدرتش گوش به توصیه‌های دونفر یا سه نفر از ایران داشته باشد واقعا قابل باور نیست. اما از این مسئله می‌گذریم . شما در صحبت‌هایتان و مصاحبه دیروزتان به این نکته اشاره کردید که آقای احمدی نژاد در راستای فرمایشات امام (ره) حرکت می‌کنند و حتی از نظر ایشان مهمترین نیاز امروز انقلاب تبیین خط امام (ره) است. در صحیفه نور آمده است که هر فردی از افراد ملت حق دارد که مستقیماً در برابر سایرین، زمامدار مسلمین را استیضاح کند و به او انتقاد کند و او باید جواب قانع کننده بدهد. حالا آیا آقای احمدی نژاد جایگاهشان بالاتر است که حاضر نیستند دربرابر مردم درمقابل روزنامه نگاران و کارشناسان منتقد بنشینند و جواب دهند؟
اتفاقا آقای احمدی نژاد پاسخگو‌ترین رئیس دولت تاریخ ایران پس از مشروطه هستند. هیچ رئیس دولتی به خصوص در سال‌های پس از انقلاب در مجلس مورد سوال قرار نگرفته است. در هیچ دوره‌ای از دولت‌ها، تعداد سوالات و استیضاح‌ها به اندازه9 دولت نهم و دهم نبود.ایشان پاسخگوترین رئیس دولت بودند.

اینکه به مجلس پاسخگو باشند که جز وظایف قانونی ایشان است و نمی‌توانستند پاسخگو نباشند. من درباره مجلس صحبت نکردم من منظورم فقط خبرنگاران و کارشناسان است.
مگر آقای خاتمی درباره مسئله کرسنت پاسخگو بودند؟ یا آقای هاشمی رفسنجانی درباره قتل‌های زنجیره‌ای پاسخگو بودند؟ مخصوصا آقای خاتمی که اثبات شده در مسئله کرسنت دخیل بودند.

ببینید اولا اگر جرمی درباره آقای خاتمی اثبات شده پس باید قوه قضائیه پاسخگو باشد که چرا رسیدگی نکرده‌است.ثانیا این آقایان بعد از دوران ریاست جمهوریشان بارها و بارها دربرابر خبرنگاران قرار گرفتند و به سوالات پاسخ دادند. حتی اگر بر فرض اینها درباره مسائل مورد اشاره شما مقصر باشند، اینکه خبرنگار سوال درست را نپرسیده مشکل از شخص او است نه آقای خاتمی یا آیت‌الله هاشمی.
نه اینکه نمی‌شود. موضوع این است که ما نمی‌توانیم بیاییم و یکسری شبهه و شایعه در کشور مطرح کنیم بعد انتظار پاسخگویی از آقای احمدی‌نژاد را داشته باشیم. آیا برای دولت ایشان فسادی ثابت شده است که باید پاسخگو باشند؟

اگر اثبات شود که موظف هستند به قوه قضائیه پاسخگو باشند که البته طبق گفته رئیس کمیسیون اصل 90 پرونده‌هایی درحال برسی هستند. این دومقوله جداگانه‌ است. پس از دوره ریاست ایشان در بررسی‌های انجام شده ده‌ها مورد تخلف دیده شده. پرداخت دیه مقتول کهریزک از محل بودجه تأمین اجتماعی،رانت هفت هزار میلیاردی برای صرافان، دکل نفتی ۸۰ میلیون دلاری، چندهزار مورد بورسیه غیرقانونی و تخلف، فساد ۱۲ هزار میلیارد تومانی بانکی و...
اینها که اثبات نشده‌اند. اینکه یک نفر از گوشه‌ای بلند شود یک اتهام را مطرح کند ملاک نیست.

من درباره یک فرد در یک گوشه صحبت نمی‌کنم. من دارم درباره تحقیق و تفحص مجلس و یا به عنوان مثال رئیس کمیسیون اقتصادی قوه مقننه صحبت می‌کنم...
اصلا رئیس کمیسیون یا خیلی بالاتر از ایشان... لزومی ندارد آقای احمدی‌نژاد به سوالات خبرنگاران پاسخ بدهند. اگر زمانی فسادی اثبات شد و مستقیما به دولت ایشان مربوط بود، حتما پاسخگو خواهند بود.

شما با سایت عمارنیوز که شایعه همسر دوم وزیر امورخارجه دولت را مطرح کرده‌بود، در ارتباط هستید؟
خیر. نمی‌شناسم. در این باره واقعا معتقدم که اقدام بسیار زشت و سخیفی انجام دادند و این کار از نظر من محکوم است و جز اینکه فضای سیاسی کشور را مغشوش کنند،کار دیگه‌ای انجام نمی‌دهند.

ولی یکی از سایت‌های حامی دولت‌های نهم و دهم است. جالب این است که نمونه این اقدام یا ادبیات را در گروه‌های تلگرام که شما و نزدیکان شما راه‌اندازی و مدیریت می‌کنید به کرات دیده می‌شود...
نه ببینید ما کاملا با این مسئله مخالفیم و هرکجا که توهینی شود، ما برخورد می‌کنیم یا حتی در مواردی از گروه حذف می‌شوند. ما از همه اعضا در بدو ورود خواسته‌ایم که بحث‌های خود را بدون هرگونه توهین و تحقیر افراد انجام دهند. ما به هیچ وجه توهین به آقای هاشمی و آقای خاتمی تائید نمی‌کنم. اما به هرحال ما 120 سوپرگروه داریم که در آنها حدود 30‌هزار نفر فعال هستند و بعید نیست بعضی از موارد را ندیده ‌باشیم.

امیرازقم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۵ ۱۱:۴۲
جمعیت نتونست وارد مسجد 300 متری شود ودر عین حال سمت بانوان بر طبق فیلم خالی بود ؟؟؟؟
20000 هزار نفر ! قیام متوهم زنجان !!!!! عکس ها از همان مسجد برای دکتر عارف هم در فروردین در سایت ها هست حتما دکتر عارف 60000هزار استقبال کننده داشته ؟؟؟؟؟؟بعدا دست نوشته هااستان های دیگر چی را ثابت میکنه ؟! عموجون کل مسجد 1800 نفر خوشبینانه ترین حالت بیشتر نبود .حتا اگه دوست داشته باشیم میشمریم (337268)
امیرازقم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۵ ۱۲:۴۳
اینم یادم رفت بگم بعد از ظهر نیمه ی شعبان معمولا شهر ها در مراکز اصلی شلوغ هستند چون نیمه ی شعبان تنها جشن خیابانی مذهبی ایران است . اونم در زنجان !ولی بازهم نتونستید حیاط را پرکنید !
آقای داوری یادته در برنامه دیروز امروز فردا جلوی آقای نوبخت مثل (...) گیر کرده بودید ؟؟؟؟ من توصیه میکنم کتاب بخونید خصوصا ریاضی یاد بگیرید ! چون خیلی بدردتون میخوره ! (337286)
امین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۵ ۲۳:۴۳
جیرفت چه میگی توی گرمای طاقت فرسا آمل چه میگی (337371)
امیرازقم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۶ ۱۵:۳۳
محیط های سرپوشیده با کمک ارگان خاص ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ به نام یادواره ی شهدا ؟؟؟؟؟پاسخش را دادم به خبر های قبلی نگاه کن ! (337448)
سوال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۶ ۱۶:۰۰
سیرک خلیل عقاب رو چی میگی؟؟؟کنسرت مدنا رو چی میگی؟؟؟رای نیکزاد و میرتاج الدینی و حسینی و بقیه رو چی می گی؟؟؟ (337454)
مردمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۶ ۰۱:۲۲
جناب امیر آقا چرا بی خود به ایشون گیر میدی ؟
اینا طایفه ای اهل ریاضیات هستن ! و بقول بزرگشون همه شون نخبه اند ...!
نخبه هایی مث ایشون که نباید جواب کسی رو بدن ..
همین که قدرت داشته باشن کافیه !! (337381)
تازه مسلمان نروژی مقیم ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۵ ۱۳:۳۳
به عزت و جلال خداوند سوگند محمود احمدی نژاد این خورشید جهان افروز و سحاب رحمت و اقیانوس شرافت و کوه سربه فلک کشیده عزت پیروز انتخابات 96است (337295)
ثناگوی محمود در هپروت؟؟؟!!!
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۵ ۲۲:۴۴
خورشید جهان افروز هاله نور؟؟؟!!! سحاب رحمت کهریزک؟؟؟!!! اقیانوس شرافت.......؟؟؟!!! کوه سر به فلک کشیده عزت دلار و تورم؟؟؟!!! (337358)
بهاریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۵ ۱۸:۴۵
از عارف دیدم کلی خندیدم در ضمن جمعیت احمدی نژاد بدون سازمان دهی بود (337333)
امیرازقم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۶ ۱۰:۰۱
آره بدون سازماندهی از استان های دیگه اومده بودند دست نوشته هاشون هم بدون سازماندهی بود !
بعداز ظهر نیمه ی شعبان !!!! یک روز تعطیل !!!! بازم نتونستید محوطه ی 2400 نفری را پر کنید بعدا میگید 20000نفر ! دروغگویی در ژن حامیان تحریم وفساد است (337406)
مهدی پنچر گیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۵ ۲۳:۲۸
قیام زنجانی ها, خاوری ها , مرتضوی ها, رحیمی ها و... که تحت هدایت و مدیریت آقای احمدی نژاد صورت گرفت, برای برپایی قسط و عدالت بود!!!؟؟؟ (337369)
رضا
Germany
۱۳۹۵/۰۳/۰۶ ۱۶:۵۶
بابا این تازه مسلمان نروژی زینال بندریه .یه جا با بیست و سی کامنت میزاره یه جا زینال یه جا محمد جعفر.برا مسخره بازی کامنت میزاره تا منفی بگیره و دیگران براش کامنت بزارن .فیلمیه براخودش (337468)
امیرازقم 2
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۵ ۱۱:۴۵
در مورد منفی شدن نرخ رشد .شما از 90 .وارد سقوط اقتصادی شدید سال 91 وارد رکودو در نهایت تورم رکودی شدید ! اونم با تورم 45درصد نرخ رشد 6/8- !!!!!
اینجوری میخواهید برای ریاست جمهوری آماده بشید ؟ با این اطلاعات ناقص ؟؟؟؟
بقول محمود مابه آخر خط رسیدیم (337269)
مهدی م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۵ ۱۱:۵۳
جناب آقای داوری اگر راست می گید حاکمیت اجازه بدهد فقط یه بار جناب آقای خاتمی رییس جمهور اسبق به زنجان بیاید اون موقع قضاوت فرمایید. در ضمن آقای خاتمی الان هیچ سمتی ندارند حتی عضو مجمع مصلحت هم نیستند (337272)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۵ ۱۲:۰۳
زکی بابا این دیگه آخر خودشیفتگی آقای مشاور... (337275)
صالح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۵ ۱۲:۰۴
برپایی قسط و عدالت؟ یعنی لازم نیست امام زمان(عج) هم بیاد دیگه... شما هستین دیگه... (337276)
اکبری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۵ ۱۲:۳۵
برپایی اختلاس و فساد و تحریم مترادف است با قسط وعدل ! (337285)
علی
Romania
۱۳۹۵/۰۳/۰۵ ۱۳:۰۸
چقدر هم شما طرفدار امام زمان عج هستین!!!!!!
شما برین از کدخداتون حرف بزنین!! که خوب رکب زد بهتون! (337291)
کاظم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۵ ۲۳:۴۸
نه شما هاله ایها فقط خوبید! بقیه یا فتنه گر هستند یا نفوذی یا...
راستی چه خبر از چاوز اونهم رجعت میکنه یا نه؟! (337374)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۶ ۱۶:۳۹
بی شک کسانی که 8 سال غارت و چپاول کردند و همه دنیا را علیه ایران و به نفع اسراییل و آمریکا منحد کردند طرفدار امام زمان نیستند (337460)
فردوس توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۵ ۱۲:۲۳
متاسفانه گویا در این مملکت تهمت توهین تخریب و...برا برخی خواص و جناح ها مجاز و برا برخی جرم است!!!
چی بگم این آزادی بیان تک جناحی نیست؟؟!! (337283)
مهرداد ترابی
۱۳۹۵/۰۳/۰۵ ۱۲:۵۳
چند نکته را به عنوان یک زنجانی عرض کنم.1- داخل مسجد سید ظرفیت بیشتر از 3500 نفر را ندارد و تا جایی که من شاهد بودم.مسجد به صورت صد در صدی پر نشده بود.البته تعدادی هم دم در مسجد به عنوان عابران گذری چند دقیقه می ایستادند و بعد حرکت میکردند.و نکته مهم تر 20000 نفر مورد ادعایی ایشان محلی به وسعت بیشتر از یک هکتار فضا میخواهد که به هیچ وجه با توجه به مشاهدات و همچنین نوع محل قرار گیری مسجد قابل قبول نیست.و دروغ آخری که جناب آقای داوری فرمودند.به غیر از سخنرانی های دوران ریاست جمهوری آقایان خاتمی و ... (337287)
امرایی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۵ ۱۳:۰۶
مرگ بر پول کثیف اختلاس (337290)
Ali
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۵ ۱۳:۱۶
به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین ، در سایت بانک مرکزی در بخش سامانه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوجین مبلغ 100 میلیون ریال در نظر گرفته شده است .
براین اساس هر یک از زوجین می‌توانند رقم 10 میلیون تومان و در مجموع 20 میلیون تومان دریافت کنند.این در حالی است که تمامی افرادی که از قبل نیز در صف وام ازدواج قرار داشتند و حتی در زمان وام سه میلیون تومانی ثبت نام کرده‌اند، با تغییرات جدید، وام ١٠ میلیون تومانی دریافت خواهند کرد.
این تسهیلات با دوره باز پرداخت ٤٨ ماهه و کارمزد چهار درصد از طری (337292)
م واعظي
Russian Federation
۱۳۹۵/۰۳/۰۵ ۱۳:۱۷
توهم هاله نور هم به زنجان سرايت كرد انحرافي هاو رحيمي ها و مشايي ها بدانن كه ما به تاسي از ايت ا.. شبيري زنجاني هيچ علقه اي با كارهاي دولت سابق نداشتيم و نداريم (337293)
محمد
Switzerland
۱۳۹۵/۰۳/۰۵ ۱۴:۰۴
این استفاده از صفات تفضیلی اطرافیان و همچنین خود احمدی نژاد همه را کشته ! نمی دونم چرا همیشه میخواهند ثابت کنند که در موضوعات مختلف ( برترین ) هستند حتی حاضر به قبول (برتر ) نیستند . تنها موردی که در این خصوص واقعیت دارد ، می توان گفت .....ترین دولت تاریخ ایران بوده است (337298)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۵ ۱۴:۳۷
اگر واقعا به این حرفاتون اعتقاد دارین که احمدی نژادهنوز محبوبترین رئیس جمهور ادوار اخیر ایران هست فقط یک روز رو (تکرار میکنم) بخدا فقط یک روز رو تعیین کنین تا طرفداران شما در هر شهری که دوست دارین بیان به استقبالتون و یک روز رو هم تعیین کنین تا طرفداران جناب آقای خاتمی جمع بشن هرجایی که باز شما میگین.
ولله که نتیجه مشخصه عزیزان. (337300)
امیر م-کرج
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۵ ۲۰:۵۴
حد اکثر مدت ریاست جمهوری 8 سال است ،خاتمی،هاشمی،احمدی نژاد نباید دنبال قدرت باشند اگر عرضه دارند کادر سازی کنند.چسبیدن یک طبقه به قدرت باعث فروپاشی کل حکومت خواهد شد نظیر آن چه در شوروی اتفاق افتاد.دوره زنده باد ،مرده باد های کشکی در ایران ،متاسفانه ،هنوز تمام نشده است.هر حاکمی را باید عادلانه نقد کرد،هر گاه یقین پیدا کردیم خود ملت باید راهش را انتخاب کند دیگر مثل فیلم های هندی دنبال قهرمان نمی گردیم ،بلکه خودمان قهرمان خواهیم بود (337354)
شب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۵ ۱۴:۴۸
1-شعارهای عدالت گرایانه جریان احمدی نژادی در راستای مضحکه عدالت است نه برپایی آن.زیرا منحصر کردن بحث عدالت در بعد اقتصادی و نادیده گرفتن ابعاد دیگر آن بیان گر عدالت خواهی نیست.حالا بگذریم که شعارهای مربوط به بعد اقتصادی هم مبتنی بر تعریف صحیح از عدالت نیست. 2-این شعارهای کوته بینانه و تک بعدی عوام فریبانه هم هست چون توجه و تمرکز روی چنین شعارهایی باعث می شود اذهان عمومی از مشکلات اساسی کشور غفلت کند.و بر سر کشور همان بلایی بیاید که در 8 سال ریاست جمهوری ایشان آمد!!! (337302)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۵ ۱۴:۵۵
کلا مردم ما هرکی که بره شهرشون براش جمع میشن. ما هیجانی ترین آدمهاروداریم خدا را شکر. (337303)
بست نیست باز میخای خوب بود؟
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۵ ۱۵:۴۷
استفاده از کلمه قیام جنبه کیفری داره اقایان قوه قضائیه باید به مسئله ورود کنند به امنیت کشور مربوط میشه هر کس می خواهد رئیس جمهور بشه باید در زمان تبلیغ و کاندیداتوری بر طبق قانون تبلیغ کنه حق نداره در دوره ریاست جمهوری فرد دیگری تبلیغ کنه و از کلماتی نظیر قیام و بر هم زدن ارامش و ایجاد بلوا و اشوب استفاده کنه (337306)
ایوب محمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۵ ۱۵:۵۴
واقعا نمی دانم مردم ایران چه گناه بزرگی انجام دادن که به عذاب محمود احمدی نژاد دچار شدن (337308)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۶ ۰۴:۳۷
بزرگترین گناه ناآگاهی مردمه که امثال احمدی نزاد ودار ودسته اش 8سال بر گرده مردم سوار میشن (337388)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۶ ۰۴:۴۲
کفر در لغت به معنای پوشاندن است یعنی پوشاندن و مخفی کردن حقیقتی که برای شخص کاملا واضح ومبرهن است.وکافر کسی است که برخلاف آنچه میداند ،بر اساس آنچه منافع اوایجاب میکند حقیقتی را کتمان یا نفی میکند حالا کافر تر از دارودسته انحرافی ها در ایران ظهور کرده?????????? (337389)
فرزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۵ ۱۶:۴۱
30 هزار نفر.خواب دیدی خیر باشه.بنده خدا مگه استادیوم آزادی یه.مسجده. سر و تهش و جمع کنی 1500 تا 2000 نفر آدم بود.خودشم همشونو از این ور و اون ور آورده بودن. (337313)
فريبرز
United Kingdom
۱۳۹۵/۰۳/۰۵ ۱۷:۲۶
تازه شروع شده ، اصلاح طلبان در خواب خرگوشى هستند، در خبرگان جنتى نفر آخر ليست تهران شد رييس ،آنهم با ٥١ راى
همين باز هم در انتخابات ٩٦تكرار خواهد شد ، بعبارتى اصلاح طلبان بدون توجه به خيل عظيم طرفداران با اصولگرايان معامله ميكنند (337319)
کارشناس در همه امور
Russian Federation
۱۳۹۵/۰۳/۰۵ ۱۷:۳۴
تا چند وقت دیگه مدعی امام زمان بودن میکند. (337321)
Ft
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۵ ۱۷:۴۸
دولت روحانی عملکردش در کمک اقشار محروم خوب بوده اما تبلیغاتی نشده (337325)
ابراهیم موسوی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۵ ۱۷:۵۰
اینجور که پیش میره ظاهرا بعد از بابیت و بهاییت فرقه محمودیت هم درست خواهد شد.خدا رحم کند. (337326)
سهراب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۵ ۱۸:۱۲
احمدی نژاد بارها گفت مجلس در رأس امور نیست ؛ من قانونی را قبول دارم که خودم بپسندم ؛ماجرای معرکه چلسه استیضاح وزیر رفاه وتأمین اجتماعی را هم که همه میدانند ؛ واقعأ عجب رئیس جمهور پاسخگوئی (337329)
عمو رسول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۵ ۱۸:۲۳
اینجماعت اصلا تو توهم دارند زندگی میکنند (337331)
رضا.ف
Russian Federation
۱۳۹۵/۰۳/۰۵ ۱۸:۵۸
احمدی وعده یارانه 250 هزار تومانی داده این فریبکاری نیست مگر نباید در مجلس تایید شود مگر مجلس مجوز حذف یارانه 50 هزاری گروهی از مردم نداده به علت نبود منابع کافی .خصلت دیگر یاران محمود دروغگویی علنی و پا فشاری بر روی آن است طوری که آدم به شک می افتد .در مورد فساد دولت آیا محکومیت رحیمی و زنجانی و مرتضوی کافی نیست .8 سال نفت 140 دلاری و درآمد سرشار و روز بروز فقیر تر شدن ملت .این ملت یارانه نمیخواهد که چند برابرش رو از ملت پس بگیرید و پز بدهید . محمود کاری کرد که حسرت گذشته را بخوریم . (337338)
قیام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۵ ۲۲:۵۲
اگه یارانه 250 هزاری بده من بهش رای میدم (337362)
مردمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۶ ۰۰:۵۰
پاسخگو ؟ !
عجب !!
ایشان که بیشتر پرسشگو بود تا پاسخگو !!
نمونه اش همین زنجان چند روز پیش ... بجای عذر خواهی یا حداقل قدری احساس مسئولیت بابت تاخیر ... تازه از مردم سوال میکند ... یعنی از موضع بدهکار خودش را به موضع طلبکار جابجا میکند ...!!
پاسخگو ؟!
خوب ایشان بروند قدری در مورد پرونده ها ی اختلاس های رکورد زده و مسئولین زندان رفته اش پاسخ بدهند ... یک درصد این مشکلات اگر در کشور بی دینان ژاپن اتفاق افتاده بود تا حالا رئیس جمهور مربوطه روزی 24 بار خود کشی کرده کرده بود !!!!
پاسخگو!!!!! (337379)
مهربان توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۶ ۰۶:۰۰
ظریف سید اصلاحات سیدحسن هاشمی و روحانی محبوبند (337392)
نا شناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۶ ۰۸:۳۹
هموطنان این قدر به جان هم نیفتید
از مقابل هم کنار روید وکنار یکدیگر قرار بگیرید
تحت تاثیر احساسات انی وزودگذر این عوامفریبان قرار نگیرد
در حال حاضر انتخاب مردم ایران بین بد وبدترین است
چرا اینقدر به هم میپرید
همه با هم خود را به سلاه اگاهی مسلح شویم وبه جنگ جهل ونادانی وتوهم گرایی و خرافات برویم
راههای چندین بار ازموده را دوباره نیازماییم
درد ما جهل است
ودرمانش دانایی
ودانایی از مطالعه وپرسش و پرسشگری وخرد ورزی حاصل میشود نه از تقلید واطاعت محض از دیگران
از احدی بی چون چرا تبعیت نکنید (337395)
عاشق پیشه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۶ ۱۲:۱۰
1- سلاه نه، سلاح2-تبعیت ازفرد درست نیست چه بی چون وچرا وچه با چون و چرا. تبعیت از قانون،فرهنگ و هنجارها درسته.3-انتخاب مردم بین بدو بدترین است اما گزینه بد ظرفیت بهترین شدنو داره یعنی بدی اون ذاتی نیست زائده شرایطه.4-اگربخواهیم ازجهل و خرافات وتوهمات بسوی دانایی حرکت کنیم حتما بایدتضارب افکار وبعبارتی ساده تر بگو مگوها وجود داشته باشد.تعبیر به جان هم افتادن دراین خصوص درست نیست.این بگو مگوها باید بسیار وسیع تروجدی تروبی ملاحظه ترصورت بگیردتاعلم وجهل ازهم شناخته شوند وگرنه همه مدعی علمند!ببخشید. (337418)
آنتی نفهم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۶ ۱۶:۵۰
تو هم توی توهمی که جوونم! (337465)
نخود همه آش
Belgium
۱۳۹۵/۰۳/۰۶ ۰۸:۵۹
اول: با دویست سیصد نفر نمی توان قیام کرد.
دوم: اگر سری به تاریخ بزنیم می بینیم یکی از قیامهای فرقه ضاله بابیه از زنجان آغاز شد. ظاهراً نوبابیان «جیغ و داد» هم در صدد راه انداختن غائله ای مشابه هستند. (337397)
آنتی نفهم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۶ ۱۶:۵۳
بیل بوردهای بزرگی که از یک هفته قبلش سراسر زنجان نصب شده بود بازهم 1500 نفر بیشتر نیومدند در حالیکه نوروز که یزد و ازدکانبودم آقای خاتمی بابت سالگرد فوت مادرشان آمده بودند بیش از 60 هزار نفر در آن شهر کوچک اجتماع کرده بودند. (337466)
سهراب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۶ ۱۲:۰۰
به فرض که احمدی نژاد رئیس جمهور هم شد وخواست یارانه 250 هزار تومانی بدهد این کار باید با مصوّبه مجلس صورت بگیرد این مجلس دیگر مجلس هشتم ونهم نیست که چشمش را بر تخلّفات او ببندد.مردم ایران هوشیار تر از این هستند که دوباره گول شعارهای پوپولیستی او را بخورند .محمود جان باید بداند که « آن سبو بشکست وآن پیمانه ریخت » (337415)
فريبرز
United Kingdom
۱۳۹۵/۰۳/۰۶ ۱۵:۳۵
اصلاح طلبان ذوق زده كه شوند خود دولت را به رقيب واگذار ميكنند مثل١٣٨٤ يا همين ديروز كه هاشمى نفر اول انتخاب مردم اصلا كانديد رياست خبرگان هم نشد ، يا زمزمه هاى رياست لاريجانى در مجلس
بيچارهملت ايران (337450)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۶ ۱۶:۲۰
ممنوعیت سید محمد خاتمی رابردارید تاببینید محبوبیت ایشان مثال زدنیست یا احمدی نژاد و افرینندگان او (337457)