به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۳۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۳/۱۰ ساعت ۱۱:۱۰
کد مطلب : ۱۰۸۴۲۰
ترکیب هیات رئیسه دائمی متفاوت خواهد بود

پروانه مافی: لابی بیشتری لازم بود

گروه سیاسی: منتخب مردم تهران در مجلس دهم گفت: عده‌ای از نمایندگان فعلی سابقه حضور در مجلس را دارند و با فضای مجلس آشنا هستند و با دیگر نمایندگان ارتباط داشتند. لذا لابی‌های مخصوص و مربوطه را انجام دادند . اما گروه جدید با این فضا کمتر آشنا بودند. شاید لابی‌هایی که لازم بود انجام ندادند.
پروانه مافی: لابی بیشتری لازم بود
پروانه مافی در گفت‌وگو با بهار با اشاره به صحبت‌های مطرح شده مبنی براینکه برخی اصلاح‌طلبان به علی لاریجانی رای دادند، گفت: این صحبت‌ها صرفا شایعه است و من چنین مواردی را در میان دوستان ندیده‌ام. وی ادامه داد: به هرحال عده‌ای از نمایندگان فعلی سابقه حضور در مجلس را دارند و با فضای مجلس آشنا هستند و با دیگر نمایندگان ارتباط داشتند. لذا لابی‌های مخصوص و مربوطه را انجام دادند . اما گروه جدید با این فضا کمتر آشنا بودند. شاید لابی‌هایی که لازم انجام نشدند. بنابراین نتیجه به گونه‌ای دیگر رقم خورد. اما با این حال ما تابع رای اکثریت هستیم و انشاالله مجلس به خوبی هم اداره خواهد شد.

مافی افزود: البته ما امیدوار بودیم که آقای عارف ریاست مجلس را برعهده بگیرند .چراکه به هرحال ایشان از رای بالای مردمی برخوردار هستند و این رای نشان از تمایل مردم به تغییر در تمامی بخض‌های مجلس شورای اسلامی دارد. لذا حضور ایشان در مقام ریاست قوه مقننه می‌توانست پاسخ مثبتی به خواسته مردم باشد. البته انشا‌الله در انتخابات هیات رئیسه دائمی قطعا تغییراتی در ترکیب فعلی رخ خواهد داد.

فرماندار سابق شمیرانات درباره اینکه آیا نتیجه انتخابات هیات رئیسه می‌تواند موجب تنش‌ میان فراكسيون اميد و اصولگرايان شود، تاکید کرد: كساني که از نتیجه انتخابات خشنود نیستند و نتوانستند وارد مجلس شود یا نمایندگانشان در انتخابات پیروز نشده‌است، بحث هاي تفرقه‌ای را مطرح مي‌كنند و همه مجالس در گذشته اينگونه بود كه يك اقليت دارد و يك اكثريت و براساس همين تصميمات را مي گيرند.

همچنین این عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران در خصوص برنامه نمایندگان زن در مجلس گفت: زنان در انتخابات به دلیل پیگیری مطالبات و نیازهای خود به ما رای دادند تا پیگیر مسایل و مطالباتشان باشیم. مطالباتی نظیر تبعیض جنسیتی، حذف سهمیه‌بندی جنسیتی، اشتغال و.... ضمن اینکه ما به عنوان اولین اقدامات باید به دنبال قوانینی بود که در حوزه خشونت بتوانند کنترل بیشتری داشته باشند. چون خشونت علیه زنان متأسفانه در بخش‌های مختلف جامعه از اشتغال تا خانواده زیاد است و به نظر من باید بتوان با چارچوب قانونی مانع از خشونت علیه زنان شد. حتی خشونت‌های کلامی که این روزها زیاد شاهد آن هستیم؛ باید حتما مجلس به آن بپردازد و برای آن قوانینی وضع شود یعنی قوانینی که بتواند مجازات‌هایی را برای این رفتارها در نظر بگیرد. زیرا وقتی افراد خود را در برابر قانون پاسخگو ندانند، اختیار زبان و عمل خود را از دست می‌دهند بنابراین در حوزه اجتماعی نمی‌توانند رفتارهای خود را مدیریت کنند به همین دلیل شاهدیم که هر رفتار و بیانی از آنان سر می‌زند اما وقتی قوانین به صراحتا مجازات افراد را مشخص کند تا اندازه‌ای می‌توان این رفتارهای ناخوشایند را کنترل کرد.

معاون مرکز مشارکت امور زنان تصریح کرد: مهم‌تر از همه خشونت‌های درون خانواده است که این روزهای خبرهای مختلفی از آن شنیده می‌شود؛ زنانی که توسط مردان معتادی که بیمار محسوب می‌شوند و بیماری و رنج را به خانواده خود منتقل می‌کنند، زنانی که در جوار این مردان هستند دچار فشار زیادی از خشونت‌ها هستند و قانون هم نمی‌تواند حقوق آنان را احقاق کند.

مافی در پایان افزود: دوره‌‌های قبل بیشتر اعتقاد داشتند که باید محدودیت‌های خاصی برای زنان ایجاد کنند و زنان فعالیت‌های داخل خانه و خانواده را دنبال کنند در حالی که این نمایندگان خود در همه عرصه‌ها فعال بودند. اما خوشبختانه نمایندگان دوره دهم مجلس در خصوص مسائل زنان نگاه متفاوتی نسبت به دو دره قبل دارند. در نتیجه این تغییر نگاه و نگرش دو نوع کار و فعالیت را ایجاد می‌کند.

مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۱۰ ۱۱:۱۹
قطعاً توی دو سه مورد تغییر داریم (337809)
حسینی نیا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۱۰ ۱۲:۰۰
به نظرم کاتب از اعوان وانصار احمدی نژاد که عملکرد سیاه و تاریکی در زمان مدیریتش در دانشگاه پیام نور داشته است و حالا خودش رو به لاریجانی چسبیده به همراه قاضی زاده هاشمی و امیرآبادی فراهانی(از اعضای جبهه پایداری)باید جای خودشان را به محمدعلی وکیلی ،خانم جلودارزاده و آقایان سبحانی فرد یا سید فرید موسوی بدهند. مواظب این کاتب باشید که بسیار آدم پیچیده و باندبازی است و همه را دور می زند.باید بچه های فراکسون امید و حامیان دولت و مستقل ها مواظب باشند که برای هیات رییسه دایم باز سرشان کلاه نرود. (337820)
تازه مسلمان نروژی مقیم ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۱۰ ۱۱:۱۹
بوی فمینیسم می آید (337810)
فرید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۱۰ ۱۲:۴۲
از جنابعالی هم بوی طالبانیسم می آید. (337826)
کهنه مسلمان ایرانی مقیم نروژ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۱۰ ۲۰:۴۷
نروژی جعلی! اگر هم راست بگی و نروژی باشی پس باید بدونی فمینیسم هم ارمغان کشورهای چون کشور توست، پس بیهوده ننال (337939)
مصطفی
Romania
۱۳۹۵/۰۳/۱۰ ۱۹:۴۸
تو که قران بدین نمط خوانی //ببری رونق مسلمانی (337928)
عزیزی فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۱۰ ۲۱:۱۶
زنان نیمی از جامعه هستند تا یک خانم اظهار نظر میکنه فورا شما بو ی فیمینیسم را استشمام میکنید بهامید روزی که نیمی از مجلس بانوان شوند فعلا که از اقایون طی چند دههمشکلی از جامعهحل نشده شاید لازم باشه با مهر وعطوفت مادری وزنانه گرد وغبار فقر وبیکاری از کشور پاکبشه چه خوب است حتی در زمانمناسب یک خانم ریس مجلس مردانه خشک و....شود (337948)
امیر م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۱۰ ۱۱:۳۵
با توجه به شخصیت آقای عارف و عرف مجلس بعید به نظر می رسه ایشون مجددا کاندیدای ریاست مجلس بشه (337814)
شب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۱۰ ۱۱:۵۶
یاران بد عهد، شرمتان باد که چشم در چشم مردم دوخته و با ادعای وکالت ملت رای آنان را گرفتید اما در نخستین گام طوق و ذلت بندگی و بردگی زر و زور و تزویر را پذیرفتید و وکیل قدرت و ثروت شدید.یاران پیمان شکن ،عمل شما مانند عمل کلاهبردارانیست که رای مردم را نردبانی برای پیشرفت خود در مراتب چابلوسی قرار داده است.وای بر ننگ بد عهدی و پیمان شکنی!!! (337818)
سهراب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۱۰ ۱۲:۳۰
در مورد رئیس مجلس خیر ولی درمورد سایر اعضای هیئت رئیسه تغییراتی خواهد بود (337822)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۱۰ ۱۲:۵۵
دلواپسان مراجعاتشان به سایتهای اصلاح طلب زیادتر شده و منفی زیاد میگذارند. (337830)
سید احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۱۰ ۱۶:۴۸
اگر با همین نوع تحلیل ها پیش برند هواداران محترم دولت آینده خوبی رو براشون از همین الان پیش بینی می کنیم :)) (337880)
ایرانیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۱۰ ۱۳:۰۰
بهار جان اینهمه ما بردیم مابردیمتون این بود ....
کلی خندیدیم (337833)
خندان
Germany
۱۳۹۵/۰۳/۱۰ ۲۰:۲۰
کجاش خنده داره؟؟؟!!!بی توجهی به رای مردم،مایوس کردن اکثریت و اثبات اینکه با حذف شایستگان ملت بعضا آدم های ضعیف النفس تایید صلاحیت می شوند خنده داره؟؟؟!!! نه عزیز،شایدروزی با درک بهتر اتفاقات امروزی به فهم خود بخندی و شایدم به بخاطر این اشتباهات غیرقابل جبران گریه کنی!!! (337935)
فرید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۱۰ ۲۰:۵۹
بخند که خرداد ۹۶ باید گریه کنی. (337940)
توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۱۰ ۱۶:۴۲
نفرین خدا بر پیمان شکنان دنیا دوست و... (337875)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۱۰ ۱۶:۵۶
اره منم به نظرم میاد کاتب ادم مثبتی نباشه مثلا تو ادای سوگند هیت ریسه امده بود جلو پزشکیان که نایب ریسه ایستاده بود البته فککنم تو هیت ریسه دایمی دو تا نواب اصلاح طلب بشن و ضمنا 154 رای پزشکیان پیام خوبی برای اصلاح طلبان داره (337888)
ابراهیم موسوی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۱۰ ۲۳:۴۷
رییسو که نتونستید عوض کنید لا اقل تو هیات رییسه یک تغییری ایجاد کنید.یعنی این همه رای دادیم و دوباره همون آدمها بدون هیچ تغییری؟! دوباره دهقان و امیر آبادی؟! اگر نتوانید هیات رییسه را تغییری بدهید من دیگر غلط بکنم در انتخابات شرکت بکنم. (337970)
عاشق پیشه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۱۰ ۲۳:۵۰
همکاری و ائتلاف اعتدالیون و افراطیون در انتخابات هیئت رئیسه مجلس بیانگر نکات زیر است.1_نگاه هر دو گروه یاد شده نسبت به رای مردم فرا تر از بی اعتنایی و بی توجهی بوده. یعنی مواضع آنان تا حد تقابل با آرای عمومی پیش رفته است.2_این آقایان با بی توجهی خود نسبت به خواست عمومی نشان دادند که آنان شیفتگان قدرت اند نه تشنگان خدمت.3_با عنایت به موارد گفته شده یکی از طنزهای روزگار ما امیدواری برخی از عزیزان اصلاح طلب مثل آقای دکتر زیبا کلام به اقدامات اصلاح طلبانه فیلسوف مجلس است!!! (337971)
عاشق پیشه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۱۱ ۰۷:۴۳
با عرض معذرت جمله ی آنان تشنگان قدرتند نه شیفتگان خدمت درسته . (337987)
علیاکبرهاشمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۱۱ ۰۲:۲۰
خیلی برای رای اوردن افراطیون مثل همین نماینده همدان که وزیر اموزش وپرورش احمدی نزاد بود متاسفم کاش بازرسی کل کشور به ریخت پاش ها در اموزش و پرورش در زمان ایشان رسیدگی میکرد (337981)