به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۷:۳۲
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ساعت ۲۰:۵۶
کد مطلب : ۱۴۴۴۴

اصلاح‌طلبان اگر سهم‌خواه بودند بايد نود درصد کابینه را وزيران اصلاح‌طلب تشكيل می‌دادند

گروه سياسي: دکتر احمد شیرزاد مي‌گويد: اصلاح‌طلبان اگر قرار بود سهم‌شان را دنبال کنند باید 90% وزرا اصلاح‌طلب می‌شدند هرچند که وزرای پیشنهادی در لیست کابینه، ضد اصلاح طلبان نیستند.
اصلاح‌طلبان اگر سهم‌خواه بودند بايد نود درصد کابینه را وزيران اصلاح‌طلب تشكيل می‌دادند
نماينده اصلاح‌طلب مجلس ششم در مصاحبه با سايت جماران افزوده است: ما اگر قرار بود سهم‌مان را دنبال کنیم باید 90% وزرا اصلاح طلب می‌شدند هرچند که وزرای پیشنهادی در لیست کابینه ضد اصلاح طلبان نیستند. بعضی از آن‌ها که از مجموعه اصول‌گراها بودند البته اصولگراهای منطقی، معتدل و بعضی دیگر هم خیلی چهره سیاسی نیستند و یک عده دیگر هم تقریبا اصلاح طلب هستند که آنها نیز چهره‌های خیلی شناخته شده اصلاح‌طلب نبودند، ولی به هرحال عده دیگری هم حضور دارند که دارای سبقه‌ اصلاح‌طلبانه هستند.

وي ادامه داد: اگر قرار بود که سهم‌مان را بگیریم باید نود درصد کابینه از آن ما می‌شد. برای اینکه در انتخابات باید پرسید که مگر اصولگرایان به آقای روحانی رای داده‌اند؟ بخشی از اصول‌گرایان که به شدت نسبت به سیاست‌های گذشته منتقد بودند نظیر آقای مطهری که اکنون از لحاظ فکری بسیار به اصلاح‌طلبان نزدیکند. غیر از این افراد چه کسانی از این جناح به آقای روحانی رای دادند؟ آقای روحانی البته رئیس جمهور همه است اما تقسیم کابینه مطابق سهم‌ها نبوده است. البته من فکر می‌کنم که دوستان اصلاح‌طلب این عقلانیت را دارند که آقای روحانی را به همان شکلی که هست پذیرفته اند.

شيرزاد افزود: یادمان نرود که آقای عارف خود را به عنوان کاندیدای اصلاح‌طلبان معرفی کرد و آقای روحانی هیچ ادعایی در این باره نداشتند اما در مجموع درایت و حسن تدبیری که دوستان اصلاح‌طلب داشتند همین بود که آقای دکتر روحانی را به همین شکلی که هست و با همین هیبت و مشخصاتی که هست بپذیرند. بنابراین باید بپذیریم که ایشان کابینه‌ای را محیا کرده است که مشابه با شخصیت خودش هست. اگر بخواهیم چهره کابینه را دریک قاب تصویر کنیم کاملا شبیه به چهره آقای روحانی است. یعنی چهره‌ای که با همه گروه‌ها ارتباط دارد و از همه گروه‌ها نظر می‌گیرد و با آنها کار می‌کند و مورد اعتمادشان هست. بنابراین من فکر می‌کنم تهمت نابه جایی است نه سهمی به ما داده شده و نه سهمی خواسته‌ایم و نه اصولا منطقی است که چنین اوضاع و احوالی ما بخواهیم به دنبال سهم جناحی خودمان باشیم‌. اگر قرار بود سهم مان را بدهند سهم ما خیلی بیشتر بود.

شيرزاد در پاسخ به اين سئوال كه فکر می‌کنید علت شکل‌گیری این جو افراطی چیست مي‌گويد:
یکی اینکه این دوستان هنوز نمی‌خواهند اخلاق خود را اصلاح کنند و هنوز نفهمیدند که این نوع اخلاقیات، برخوردها و برچسب زنی‌ها به نفع‌شان نشده و مردم را از آن ها روی گردان کرده است. اینکه یک کیسه بزرگی درست کنی و روی آن نیز یک برچسب بزرگ «فتنه» بزنی و هرکسی که آمد بگویی اهل فتنه است که حرف حساب نشد. اگر کسی کار غیر قانونی یا خلاف اخلاق یا هرچیز دیگری مرتکب شده است باید با مستندات مطرح کنند‌.

نماينده مجلس ششم اظهار داشت: این‌طور که نمی‌شود انسان‌های شریفی مثل آقای میلی منفرد که دوره مسئولیت پاکی داشته و کار کرده و هیچ کسی و کاری پشت میز اتاقش نمانده است. بنده دراین باره حاضرم شهادت بدهم که ایشان کارها را در یک حوزه بسیار پردردسر و پرمخمصه نظیر معاونت دانشجویی به خوبی انجام می‌داد و هیچ نقطه سوئی در پرونده کاری ایشان مشاهده نمی‌شود و پرونده اخلاقی و رفتاریش نیز به عنوان یک استاد شریف که در دانشگاه امیر کبیر مشغول به کار بوده است. خب درباره این کار و این ادعا اگر قادر نیستند که آن را به صورت مستند ارائه کنند بهتر است دراین باره سکوت کنند و دست از این تبلیغات سوء خود بردارند. علت دیگرش نیز این است که این‌ها هنوز نفهمیده‌اند که در انتخابات شکست خوردند. نکته مهم این است که نخواستند برخورد اخلاقی را درمورد شکست‌شان بپذیرند اما اکنون گویا سرحال شده‌اند و دریافته‌اند که فضا به طور جدی تغییر یافته است.

شيرزاد در پاسخ به اين سئوال كه پیش بینی شما از رویکرد مجلس چیست؟ گفت: من نسبت به اخذ تصمیمات مجلس امیدوار هستم. طبیعی است که در روزهای نخستینی که لیست کابینه به مجلس ارائه می‌شود همانند همه مجالس اظهار نظرات تند و متنوعی مطرح شود اما خیلی نباید به این اظهارات توجه کرد. معمولا فضای کلی مجلس بعد از این که رئیس جمهور حضور یابد، این تلاطم از بین می‌رود و خوشبختانه در چند روز اخیر آقای دکتر روحانی نشان داده که بسیار مقتدرانه، قوی و تاثیرگذار است و خود وزرا که در کمیسیون‌ها شرکت می‌کنند از نزدیک به بحث می پردازند.

وي ادامه داد: نمایندگان مجلس نیز ممکن است تصوراتی داشته باشند که فلانی که گفته‌اند اهل فتنه است و چه هست چه نیست... چنانچه از نزدیک با این گزینه‌ها ملاقات می‌کنند، می‌بینند که همه نیروهای دلسوز مملکت بوده‌اند اما به دلیل بعضی بی مهری‌ها چند سالی خانه نشین بوده‌اند و در گوشه و کنار کار خودشان را انجام می‌دادند. به نظر من، این وحشت تا حدی فرو ریخته و امیدوار هستم ان‌شاالله کابینه پیشنهادی دولت منتخب رای بیاورد.

قاسمي بجد
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۲۱:۰۵
آقا اينا رو بي خيال !
ماه چند ساعت قبل رويت شده در ايران و هيچ كسي هم چيزي نگفت و همه هم روزه بودن !!!

در حالي كه ماه رويت شده بوده قبل از مغرب ! اين چه معني ميتونه بده ؟!!

كفاره رو كي ميده اون وقت ؟؟؟

اصلا صداشو در نيارين يه وقت ها !
واي به روزي كه چنين كاري تو عربستان اتفاق ميفتاد! (106419)
شیراز
۱۳۹۲/۰۵/۱۸ ۰۰:۴۳
تو این وسط چی میگی؟ (106498)
۱۳۹۲/۰۵/۱۸ ۰۳:۰۱
این حرف ها چرته
ما روی حساب و کتاب اعلام ماه جدید می کنیم در عربستان بی حساب
یک سال که اونها ماه اول ذی الحجه را اعلام کردند همزمان کسوفی در یکی از مناطق دنیا رخ داد که بلحاظ علمی غیرممکن بود روز اول ما چنین چیزی رخ دهد. بن باز مفتی وهابی در توجیه یه حرفی زده بود خنده دار (106527)
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۲۱:۳۱
مگه همین الان نیستند؟
همگی اصلاج طلبی هستد
به جز
آقای علوی نردیک به ایسادگی(رضایی)
رحمانی فضلی نزدیک به علی لاریجانی
وزیر دادگستری هم زیاد مهم نیست (106432)
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۲۱:۴۷
جدی میگی ؟ شما 7 در صدی ها 90 در صد کابینه رو می خواید ؟ (106439)
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۲۱:۴۷
حیف که به علت رد صلاحیت گسترده اصلاح طلبان در کاندیدایی نمایندگان مجلس،مجلس های هفتم،هشتم و نهم کاملا اصولگرا هستند. (106440)
۱۳۹۲/۰۵/۱۸ ۰۳:۰۱
مگه اصلاح طلب ها صلاحیت هم دارند (106528)
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۲۱:۵۸
جالبه!
روحانی هم به راحتی آب خوردن 90 درصد کابینشو در اختیار اصلاحاتچی ها میگذاشت!
واقعاً... (106444)
۱۳۹۲/۰۵/۱۸ ۰۰:۵۹
... اصلاحاتچی ها...!!!
متأسفانه ادبیات احمدی نژاد و کیهان تا کجاها که پیش نرفته! (106506)
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۲۲:۰۴
جریان اصلاحات اگر ذره ای امید به پیروزی در انتخابات داشت، کاندیدشان را وادار به انصراف نمیکردند، بلکه روحانی را وادار به انصراف میکردند
حالا چه شده است جریانی که برای بقای خود، خود را در جریان کارگزاران هظم می کند، حالا ادعای پیروزی دارد؟! (106446)
امیر
۱۳۹۲/۰۵/۱۸ ۰۱:۲۳
برای یک لحظه چشماتو ببند و چیزی که میگمو تصور کن:
.
.
.
میتونی فقط تصور کنی...
.
.
.
فقط تصور کنی...
.
.
.
فقط و فقط و فقط تصور کنی...
.
.
.
.
.
که اگه...
.
.
.
.
.
.
خاتمی...
.
.
.
.
.
.
کاندید بود...
.
.
.
.
.
.
.
چند میلیون رای میاورد؟
.
.
.
میدونم که حتی تصورشم برات مثل یه کابوس میمونه!!!

پس برو با همون 4 میلیون رایت خوش باش بچه جون. و برو دست بوس اونایی باش که نذاشتن خاتمی کاندید شه و حتی هاشمی رو هم رد صلاحیت کردن. حتی هاشمی هم اگه خاتمی و اصلاح طلبان پشتش نبودن، ترسی برای شماها نداشت......... (106514)
۱۳۹۲/۰۵/۱۸ ۰۳:۰۲
عالی گفتی دمت گرم (106529)
۱۳۹۲/۰۵/۱۸ ۰۴:۲۷
اميد داشت ، منتها شما افراطي با اينكه يك فرد اعتدالگرا رييس جمهور هست اينجوري به كابينش ايراد گرفتيد كه چرا چند تا اصلاحطلب هست واي به حال اينكه كلا مي شد اصلاح طلب. (106540)
۱۳۹۲/۰۵/۱۸ ۰۷:۵۶
هضم درست است نه هظم!! (106544)
عارف
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۲۲:۱۲
آقای شیرزاد به امید روزی که دوباره شاهد حضور شما و دوستانتان در خانه ملت باشیم. (106448)
۱۳۹۲/۰۵/۱۸ ۰۳:۲۷
شتر در خواب بیند ...!
ولش کن! بی خیال! (106535)
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۲۲:۲۲
مگه اقای روحانی نگفت من رییس جمهور همه هستم پس 17 میلیون نفری که به ایشون رای ندادند و جزو اصولگرایان بودند چی؟
دوما رای آقای روحانی رای اعتدال است نه اصلاحات (106451)
۱۳۹۲/۰۵/۱۸ ۰۱:۱۷
رای دادن برای اصولگرایان از نان شب هم واجب تر است، جک می گیا! (106512)
۱۳۹۲/۰۵/۱۸ ۰۴:۲۲
ببخشيد آقاي احمدي نژاد هم رييس جمهور كل ملت ايران بود ، چرا هيچ وزير اصلاح طلبي نداشت ؟؟ بعدشم شعار آقاي روحاني در ميتينگ هاي انتخاباتي مي گفتند : اعتدال و "اصلاحات" (106538)
۱۳۹۲/۰۵/۱۸ ۰۴:۲۴
وزير اصولگرا هم هست ديگه. نكنه توقع داري ٩٠٪ اصولگرا باشه !!!!!!! (106539)
مهربان توسی
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۲۲:۲۴
کاملا موافقم (106453)
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۲۲:۲۴
واقعا افتخار میکنم که تو دانشگاه صنعتی اصفهان تونستم چندین درس با این استاد تراز اول فیزیک و انسان بسیار با اخلاق و فرهیخته پاس کنم. (106454)
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۲۲:۵۵
90 درصد؟؟؟؟؟؟ (106464)
۱۳۹۲/۰۵/۱۸ ۰۴:۲۰
كمه ؟ خب ٩٩٪ خوب شد ؟ (106537)
abi
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۲۳:۳۵
بهار عزیز لطفاً با دقت تایپ کن. چندتا غلط املایی توی متن دیدم.
سبقه غلطه؛ درستش صبغه است
محیا غلطه؛ درستش مهیا است

با حرفهای جناب شیرزاد هم موافقم
ایشالا مجلسی ها مانند مردم به دکتر روحانی و کابینه اش اعتماد کنند.
هرچند که از این مجلس (به خصوص نماینده های 5 درصدی تهران) خوشم نمیاد. از سران جریان اصلاحات و اصولگرایان معتدل میخوام که برای انتخابات مجلس هم سنگ تموم بذارن و کاری کنن که مجلس دهم مطابق خواست و نظر مردم (با مشی اعتدالی) شکل بگیره
سیاستمدارا هماهنگ باشن ما مردم هواشونو داریم. (106475)
فرداد
۱۳۹۲/۰۵/۱۸ ۰۰:۳۳
ما اصلاحطلبان فقط مطالباتمون این که ایرانی در همه دنیا عزتمند باشه وضعیت اقتصادی مردم خوب باشه مردم ازادی های سیاسی و اجتماعی داشته باشن انوخت دیگه هیچی نمیخوایم قدرت واسه خودتون حالشو ببرید (106491)
۱۳۹۲/۰۵/۱۸ ۰۳:۰۴
توی 88 دیدیم
ما با تفکر اصلاح طلبی مشکلی نداریم ولی با افراد اصلاح طلب مشکل داریم
مانی فست اصلاح طلب ها جز در مواردی که قابل بحث است منطقی است ولی آیا رفتارشان هم اینگونه بوده است؟ پاسخ خیر است (106531)
۱۳۹۲/۰۵/۱۸ ۰۳:۰۷
شما در مجلس ششم کاری کردید که تاریخ فراموش نخواهد کرد. (106533)
محمد
۱۳۹۲/۰۵/۱۸ ۰۱:۰۴
هدف اصلاح طلبان در این برهه این بوده که قوه مجریه دراختیار جناح ضداصلاحات نباشد و به مسیر اعتدال برگردد که تا اینجا ۱۰۰درصد موفق بوده و عجله ای هم برای تشکیل کابینه اصلاح طلبان نداشته چرا که ما حالا حالاها با مشی و شیوه اصلاحات و اعتدال حضور مقتدرانه داریم (106509)
سینا
United States
۱۳۹۲/۰۵/۱۸ ۰۱:۰۶
راستی دم اوباما گرم...
خیلی دوسش دارم ♥
اونطرف نمیشد نظر داد :))) (106510)
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۱۸ ۰۱:۲۵
خاتمی عزیز حجت را تمام کردند : مطالبات اصلاح طلبان اجزای وعده های روحانی ست. (106515)