به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۲:۲۰
 
۶۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۱۳ ساعت ۱۲:۴۲
کد مطلب : ۲۳۵۲۶
مشاور ارشد رییس‌جمهور:

احمدی‌نژاد عذرخواهی و طلب استغفار کند

گروه سياسي- رسانه‌ها: اکبر ترکان مشاور ارشد رییس‌جمهوری ایران، روز گذشته نسبت به نامه ارسالی احمدی‌نژاد درباره برگزاری مناظره با رییس‌جمهور در گفت‌وگو با روزنامه «شرق» تنها شرط برگزاری این مناظره را «راستگویی» عنوان و به احمدی‌نژاد پیشنهاد کرد به سبب خسارات وارد شده به کشور از مردم عذرخواهی و در پیشگاه خداوند استغفار کند.
آقای احمدی‌نژاد می‌گوید گزارش صد روزه رییس‌جمهوری بر«پایه» انتساب عناوین غیرمنصفانه و بی‌پایه به دولت‌های نهم و دهم شکل گرفته بود.

خوشبختانه حافظه تاریخی مردم ما آنقدرها ضعیف نشده که رویدادهای چند سال گذشته را به یاد نیاورند. همه به خاطر دارند وقتی آقای احمدی‌نژاد به قدرت رسید، نسبت به بسیاری از شخصیت‌های مورد اعتماد مردم و نظام، مرتکب توهین و بی‌حرمتی‌ شد و سلامت و عملکرد همه دولت‌های پیش از خود را زیر سوال برد. ایشان اکنون که از قوه مجریه خارج شده‌اند، طاقت شنیدن آمار و ارقامی را که خود مسبب پدیدآمدنش بود، ندارد و بازنمایی کارنامه خود را در آینه آمار واقعی نقد غیرمنصفانه می‌داند.

آقای احمدی‌نژاد شب پیش از تحلیف آقای روحانی در سیما اعلام کرد تمامی وزارتخانه‌ها با وضعیت خوبی تحویل دولت یازدهم می‌شوند و دولت هیچ‌گونه بدهی ندارد.
این ادعای ایشان بود. اما ریاست‌جمهوری که آمار تولید نمی‌کند. آقای روحانی آمارهای گزارش صد روزه را از مرکز آمار، بانک مرکزی و سایر نهادهای رسمی کشور گرفتند. این نهادها و سازمان‌ها هم هیچ‌گونه خصومتی با رییس دولت قبلی ندارند و اتفاقا بسیاری از روسای آنها، همان افرادی هستند که توسط دولت قبل منصوب شده‌اند و همین آمارها را به رییس دولت قبلی هم می‌داده‌اند اما ایشان علاقه‌ای به انتشار این آمار نداشته و با آمار‌سازی ارقامی را که خود می‌پسندیده، منتشر می‌کرده است.

با این حساب چه دلیلی دارد که ایشان حالا پیگیر برگزاری «مناظره» شده‌اند؟
ایشان هشت‌سال در راس قدرت بوده و حالا که از مسوولیت دور شده، تصمیم دارد از طریق «مناظره» بار دیگر خود را مطرح کنند. اما اگر از عملکرد خود اطمینان و میل به شفاف‌سازی دارند، بهتر است به موازات پیگیری برگزاری «مناظره»، این شفاف‌سازی را در دستگاه قضایی هم داشته باشند. هر شهروندی که به دادگاه احضار می‌شود، موظف است در دادگاه و جلسه محاکمه حاضر شود. نباید این طور باشد که بالاترین مقام سابق اجرایی کشور با عدم حضور در دادگاه و بی‌اعتنایی به احضاریه قانونی به دیگران درس قانون‌شکنی بدهد.

‌به هر حال این دومین نامه‌ای است که از سوی دولتمردان دولت پیشین به رییس‌جمهوری ارسال می‌شود.

بله. پس از قضایای برداشت غیرقانونی برای تاسیس «دانشگاه ایرانیان» در آخرین روزهای دولت قبلی، معاون آقای احمدی‌نژاد نامه‌ای برای دریافت کمک هزینه درخصوص تاسیس این دانشگاه‌ ارسال کرد. پرسش این است که اگر آقای احمدی‌نژاد تصمیم داشت دانشگاه تاسیس کند چرا مثل همه متقاضیان مسیر قانونی را طی نکرد؟ چطور می‌شود برای تاسیس یک دانشگاه خصوصی، دست در بیت‌المال کرد؟ هنوز اموال مناطق آزاد به صورت غیرقانونی در تصرف ایشان است...

این شفاف‌سازی‌ها تا چه اندازه به بازپس‌گیری اموال دولتی که قبلا اعلام کرده بودید در دست ایشان است کمک خواهد کرد؟
در باره اموال دولت که در دست آقایان باقی مانده است ما به صورت قانونی عمل کرده‌ایم. از این اموال فهرستی تهیه شده و شکایتی هم به دادگستری ارایه کرده‌ایم. قانون باید در این مورد تصمیم بگیرد. ساختمان مناطق آزاد هنوز در تصرف آقایان است و ماشین‌ها و اموال دیگری هم در اختیار آنهاست که قانونی درباره بازپس‌گیری آنها اقدام کرده‌ایم.

 اموال موزه ریاست‌جمهوری هم به همین شکل پیگیری خواهد شد. هدایایی که به روسای‌جمهوری داده می‌شود طبق مصوبه موجود اگر سقف ارزش آن از یک حد تعیین‌شده بیشتر باشد در موزه هدایای روسای‌جمهور نگهداری می‌شود و هیچ وزیر یا رییس‌جمهوری نمی‌تواند این اموال را در تصرف خود داشته باشد مگر اینکه این مصوبه لغو شود که در این صورت هم از تاریخ لغو مصوبه به بعد تصرف این اموال قانونی است.

آیا رییس‌جمهوری «مناظره» با آقای احمدی‌نژاد را می‌پذیرد؟
 آقای روحانی و آقای احمدی‌نژاد در یک جایگاه و یک منزلت نیستند؛ در عین حال، قطعا دولتمردانی در دولت یازدهم هستند که بتوانند با ایشان مناظره کنند. البته مناظره باید کاملا قانونی و بر اساس راستی باشد. اینکه یک طرف مناظره آمار‌سازی کند یا از جاده راستگویی منحرف شود مناظره نیست. ما از شفاف‌سازی درخصوص هر ابهام یا اتهامی استقبال می‌کنیم اما مناظره تنها به شرط «راستگویی» قابل برگزاری است. آقای احمدی‌نژاد به جای اینکه نامه‌نگاری کند اگر انصاف دارد باید در پیشگاه الهی استغفار کند و در پیشگاه مردم معذرت‌خواهی. ضربه‌ای که در هشت سال گذشته به کشور وارد شده است باورکردنی نیست. عظمت خسارت‌های وارد شده به کشور به سختی قابل جبران است. این خسارت‌ها هم به لحاظ مالی و مادی است هم حیثیتی و معنوی، بنابراین چاره منصفانه‌ای جز استغفار و عذرخواهی وجود ندارد.


حسام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۳ ۱۲:۵۸
آقای روحانی در زمان انتخابات گفتند اگر در صدا وسیما برعلیه کسی صحبت شد به آن فرد اجازه داده شود در صدا وسیما ازخود دفاع کند حالا زمان اجرای این سخن است بگذاری یکبار برای همیشه مناظره برگزار شود تا حقایق برای مردم روشن شود چون مکن است این مباحث تا 4یا 8سال آینده ادامه داشته باشد از گفتن حقیقت نترسید حتی اگر به ضرر شما باشد دولت راستگویان نشان بدهد آیا واقعا راستگو است یا دولت فریب است (182211)
۱۳۹۲/۰۹/۱۳ ۱۴:۴۱
اخه احمدی نژاد با ابروی طرف بازی میکنه . مناظره کجا بود (182259)
mehrdad
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۳ ۱۵:۳۰
اولا که آقای روحانی بر علیه کسی سخن نگفته که فرد مورد نظر بخواهد از خودش دفاع کند بلکه آمار هایی اقتصادی از وضعیت کشور بوده میزان تورم بیکاری و..... مساله که شخصی نیست بعد هم حرفای آقای روحانی رو مردم با گوشت و پوستشون لمس میکنن لازم به مناظره نیست که آقای احمدی نژاد بخوای بیاد مناظره کنه که بگه نه اینطوری نبوده... کی باور میکنه....!!!! شما یه خرید کوچیک که بکونی می فهمی اصلا احتیاج به آمار نی برادر جان.. آقای احمدی نژاد تو مناظره ها مسائل شخصی رو بیان می کرد حرفش اقتصاد نبود که... مسائلی بود که باید قوه قضایی دنبال میکرد.... ولی آقای روحانی مسائل شخصی مطرح نکرده که اقتصادی بوده.....اقتصادم برا مردم قابل درکه... احتیاجی هم به مناظره نیست برادر جان..... (182280)
۱۳۹۲/۰۹/۱۳ ۲۰:۴۹
آفرین بر شما سخنی بسیار نیکو بیان کردید (182484)
۱۳۹۲/۰۹/۱۳ ۲۰:۵۶
دزدی های میلیاردی-فقرو فلاکت در کشور- رجعت چاوز -اختلاس میلیاردی برای دانشگاه واهی وهزاران مورد این چنینی در هشت سال نتیجه ی بی کفایتی بود نه مدیریت (182491)
۱۳۹۲/۰۹/۱۳ ۱۵:۵۰
دمت گرم داداش -باید حرفاتو با آب طلا بنوسند و قاب کنند (182293)
۱۳۹۲/۰۹/۱۳ ۱۶:۲۰
چرا سال 88 احمدی نژاد تو مناظره ها علیه هاشمی،ناطق و صفایی حرف زد تازه وقت اضافه هم گرفت (182316)
۱۳۹۲/۰۹/۱۳ ۲۱:۰۷
اکنون وقت محاکمه است نه مناظره (182496)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۳ ۱۳:۰۴
دهنتونو آب بکشین. از هاله نور آقا محمود خجالت نمیکشین از زنبیل های تو صف خارجیها خجالت بکشین (182212)
۱۳۹۲/۰۹/۱۳ ۱۳:۱۱
پاسخ روحانی برای مناظره:
http://www.jahannews.com/vdcb09bf8rhb5fp.uiur.html (182214)
وحید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۳ ۱۳:۱۴
حالا همه شدن رییس ترکان کیه باز؟ (182218)
۱۳۹۲/۰۹/۱۳ ۱۵:۲۳
دوست عزیز باید پرسید شما که هستید که می پرسی آقای ترکان کیه! احتمالا یا سن شما قد نمیده یا اصلا تو باغ نیستی و الکی پهنای باند اینترنتو تو سایتها اشغال می کنی آقای ترکان وزیر نفت و وزیر دفاع دولتهای گذشته بودند. کسی که وزیر نفت و وزیر دفاع سابق مملکتشو نمی شناسه چه سرو کاری با خبر سیاسی داره ؟!! (182277)
۱۳۹۲/۰۹/۱۳ ۲۱:۲۲
ایشون ابوالمشاغل هستند
تا الان 7 شغل دارند
همه شغلهاش به کنار رئیس سازمان هوا فضاش یه طرف!!!

یه موشک کاغذی بسازه که بیشتر از 4 متر بره من خودکشی میکنم (182511)
ساسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۳ ۱۳:۲۵
آقا واقعاً من از چنین موجودی به نام احمدی نژاد تعجب می کنم. ایشون واقعاً چی فکر کرده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (182228)
۱۳۹۲/۰۹/۱۳ ۱۳:۳۱
زرشک + شیشکی
شما ترسوها با رد درخواست مناظره احمدی نژاد و روحانی نشون دادین حرفاتون تو خالیه! (182231)
هم وطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۳ ۲۰:۲۴
به دلیل این که مناظره احمدی نژاد مدل همین صحبت شما فقط حاوی توهین ، سوال در جواب سوال،مهارت در فرار از حرف حق و .... است مناظره با امثال او اصلا معنی ندارد (182470)
MOJTABA
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۳ ۱۳:۵۳
احمدی نزاد کیه؟ چیه؟ دارین جوک میگین؟ قرن 21 داره تموم میشه اها فهمیدم احمدی را میگی همون که نفت را اورد سر سفره ها همون که اشتغال را دو برابر کرد اها فهمیدم همون که راه به راه می رفت نیویورک اها همون که رشد نقدینگی را..... کرد اها فهمیدم احمدی را میگی . احمدی فقط برایت یک دعا میکنم خدایا احمدی ما را به راه راست هدایت بفرما. (182240)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۳ ۱۶:۵۵
احمدی نژاد همون که وقتی رئیس جمهور شد تمام کسانی که خود را دایه دار نظام می دیدند جلوش ایستادند همونی وقتی رئیس جمهور شد طرف نامه زد به پادشاه عربستان که ما شش ماهه نابودش می کنیم همونی که آمد و جلوی بعضی از افراد را گرفت که ابروی ایران را در جامعه بین الملل بردند ( مهدی هاشمی) همونی که تا توانستند کوبیدنش همونی که موقعی که رای اورد گفتند تقلب شده درصورتی که همان دولت انتخابات را برگزار کرد و چون نماینده خودشون رای اورد گفتند انتخابات هیچ شک شبهه ای نداشت بله همون که می رفت نیویورک و می گفت همه دنیا حق مساوی دارند همونی که می رفت نیویورک و نمی گفت که هیات آمریکا با من تماس گرفته و بیاد مردم به سخره بگیره (182340)
۱۳۹۲/۰۹/۱۳ ۱۳:۵۴
آقای احمدینژاد بدنبال بر هم زدن نظم جامعه است از توافق ژنو هم مثل آقای نتانیاهو دلچرکین است . (182241)
شهروتد
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۹/۱۳ ۱۴:۵۴
توافق ژنو یا ترکمنچای 2 ؟؟ (182264)
۱۳۹۲/۰۹/۱۳ ۲۳:۴۳
يعني درك شما از رهبري بيشتر هست-ايشون از فراد مذاكره كننده تشكر كردن و قبلش گفتن اينا فرزندان انقلاب هستن باز شما ساز خودتو ميزني -با اين اوصاف شما حتي رهبري رو هم قبول نداري (182581)
۱۳۹۲/۰۹/۱۳ ۱۴:۰۰
من عاااااااشق آقای ترکانم . ادبیاتش بی نظیره . آرزوی طول عمر با برکت برای ایشان دارم
عاشقشم اصن یه وضی :) (182242)
///
United States
۱۳۹۲/۰۹/۱۳ ۱۴:۰۲
آقای احمدی‌نژاد به جای اینکه نامه‌نگاری کند اگر انصاف دارد باید در پیشگاه الهی استغفار کند و در پیشگاه مردم معذرت‌خواهی. ضربه‌ای که در هشت سال گذشته به کشور وارد شده است باورکردنی نیست. عظمت خسارت‌های وارد شده به کشور به سختی قابل جبران است. این خسارت‌ها هم به لحاظ مالی و مادی است هم حیثیتی و معنوی، بنابراین چاره منصفانه‌ای جز استغفار و عذرخواهی وجود ندارد.
....................................................................................................
حرف دل ایران
امروز داشتم مستند جزیره های جهان دوبی رو می دیدم . کارد میزدین خونم در نمیومد . . . (182243)
۱۳۹۲/۰۹/۱۳ ۱۴:۱۶
اضافه کنم در دوران ریاست جمهوری ایشان چه بسیار افرادی که به ناحق به حیثیتشان لطمه وارد شد وتقاضای مناظره داشته اند ولی ایشان نپذیرفته اند. (182248)
تانیش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۳ ۱۴:۱۸
نمیدونم چرا احمدی نژاد نمی خواد واقعیتو بپذیره (182249)
۱۳۹۲/۰۹/۱۳ ۱۴:۲۷
باسلام:بهترين منبع مركز آمارايران است كه اعلام كند چه بلائي برسر آمار آورده اند: ناگفته پيداست.برداشت هاي ميلياردي براي احداث دانشگاه .كارت هاي
هديه 500000000 (50 ميليون توماني و....)
ترا خدا بعدازاين فقط به فكر كشور ومردم باشيد. (182253)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۳ ۱۴:۲۷
به کلیه سایت های خبری عـــرض میکنم دست از شیطنت بردارید و مردم را مقابل هم قـــــــــــــــرار ندهید . بکذارید اتحاد در جامعه باشد. و هر کس خلاف این عمل کند ستون پنجم دشمن و خائن است. و از دستگاه قضایی تقاضا میشود با آنها برخورد جــــــدی کند . چون با آشـــــــوب و بلوا مشکلات مملکت حل نمیشود . (182254)
۱۳۹۲/۰۹/۱۳ ۱۴:۳۵
بجای مناظره بهتر درمحکمه عدالت حضوریابد. (182256)
۱۳۹۲/۰۹/۱۳ ۱۵:۵۷
به کسایی که منفی میدهند متاسفم . ما هنوز در قرن 15 زندگی میکنیم (182299)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۳ ۱۴:۳۸
با انصاف باید در مورد عملکرددولت های پیشین اظهار نظر کردبه طوری که توقع داریم در پایان این دولت(جناب آقای دکتر روحانی )دیگران بصورت منصفانه ای نظر دهند لازم نیست هر مطلب راستی را بگوئیم که موجب تشنج در جامعه شود،البته دروغ هم نباید گفت . بسیاری از مشکلات جامعه ما ریشه در هجمه همه جانبه کینه توزان خارجی(که توهم هم نیست)و ایادی داخلی آنان و دشمنان زیاده خواه داخلی دارد و بخشی از این مشکلات مربوط به بی تدبیری مدیران اجرایی است که در هر دولتی این افراد نفوذ و حضور دارند. با همدیگر برای همه دولتمردان دعا کنیم که بر مشکلات فائق آیند و به آنان مخلصانه کمک کنیم (182258)
ایرانی
Europe
۱۳۹۲/۰۹/۱۳ ۱۴:۵۵
مگر زمانی که اقای احمدی نژاد در جایگاه ریاست جمهوری بودند و برنامه های متعددی در صدا وسیما برای خود میگذاشت و در آنها تمامی مسئولین دولتهای قبل و هرکس را که کوچکترین مشکلی درقبل با وی داشت را درمقابل مردم با آمارهای دروغین و ازخود درآورده می کوباند به کسی اجازه دفاع از خود و برنامه هایش را میداد که صدا و سیما و این دولت باید به ایشان این اجازه را بدهد تا با ادبیات مخصوص خودش را بدهد و مردم را باز گمراه کند! (182266)
يك ايراني
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۳ ۱۴:۵۶
هنوز مواردي چون 14 ميليار رياست جمهوري - حقوق هاي نجومي براي بعضي - گرفتن مسكن با قيمت كم براي تعدادي - در مقابل قانون قرار گرفتن مجري قانون براي من كه دو بار به احمدي نژاد راي دادهام ذهنم را مي آزارد. (182267)
ماني م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۳ ۱۵:۰۲
آقاي محترم ( وحيد ) اگه در مورد جناب تركان چيزي نمي دونيد، لطفاً اظهارنظر نكنيد...
براي اضافه شدن به اطلاعات جنابعالي، ايشان سابقه چند دوره معاونت رئيس جمهور، وزارت و پست هاي خيلي حساس رو تو اين مملكت دارن و مثل خيلي از دولتمردان دوره هاي قبل از آقاي رئيس جمهور دولت نهم و دهم به صورت چكشي و كاملاً غير منصفانه از صحنه خارج شدن...
اگه بازهم مي خواهيد اظهار نظر كنيد كاملاً آزاد هستيد ولي منصف و با منطق باشيد...
عالي جناب... (182268)
ثاني ث
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۳ ۲۱:۴۹
اين چه جور آدمي است كه در همه دولت ها اعم از راست و چپ، سازندگي و اصلاحات، احمدي نژاد و روحاني و... داراي پست هاي مهم اقتصادي مي شود؟ (182528)
يك منصف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۳ ۱۵:۰۲
مراكز رسمي گزارش دهند . (182269)
۱۳۹۲/۰۹/۱۳ ۱۵:۰۳
خب یادمان هم نرفته وقتی آقای خاتمی روی کار آمد چه بلایی سر آقای هاشمی آوردن و عالیجناب سرخپوشش کردن، حالا باهم رفیق شدن (182270)
كورش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۳ ۱۵:۱۷
آقاي احمدي نژاد فردي است كه مناظرات ايشان فقط مغالطه گويي است و فقط به دنبال تخريب شخصيت است آدم عاقل 2 بار از يك سوراخ گزيده نمي شود ايشان بودند كه ارزش ريال ايراني را در مقابل ساير ارزها 300 درصد پايين آوردند قدرت خريد مردم را حداقل 4 برابر پايين آورد و قشر متوسط را هم تبديل به فقير كرد بله ايشان بزرگترين خدمت رساني را به قشر ثروتمند و مستكبر جامعه و رانت خواران و دوستان نزديك خود كه از اخبار اقتصادي اطلاع داشتند نمود دوستان ايشان محمد زنوسي مطلق با ثروت حداقل 12 هزار ميلياد نومان، صادق محصولي ميلياردر و حسين هدايتي معروف و بابك زنجاني ها بود حال چگونه ايشان مي تواند دست فقرا را بگيرد ايشان انسان متظاهري بودند كه 8 سال ملت ايران را به بازي گرفت و باعث شد ايراني وطن پرست از وطنش گريزان و دست به دامن كشوري مانند استراليا شود اين گزيده اي از دوران حكومت ايشان بود. (182272)
۱۳۹۲/۰۹/۱۳ ۱۵:۲۰
مناظره لازم نیست تشریف ببرید دادگاه بهشون بگید چکا کردید (182274)
۱۳۹۲/۰۹/۱۳ ۲۲:۳۴
محاکمه به جای مناظره کار سرهنگ هاست یا حقوق دانها؟ (182555)
۱۳۹۲/۰۹/۱۳ ۱۵:۵۵
احمدی نژاد یه شبکه خصوصی ایچاد بکنه یکم حال کنیم (182297)
۱۳۹۲/۰۹/۱۳ ۱۵:۵۶
حرف اقای ترکان کاملا منطقیه (182298)
نا شناس
United States
۱۳۹۲/۰۹/۱۳ ۲۰:۱۴
ترکان و منطق بعید می دونم بویی برده باشه به کار بردن واژه ترسو برای اون و رئیسش از منطقی بودن خیلی بهتره (182461)
Jahanghiri
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۳ ۱۶:۴۴
من فقط می خواهم بدونم کی بود می گفت تحریم ها تکه کاغذند بیاد جواب مردم را بدهد (182335)
۱۳۹۲/۰۹/۱۳ ۱۸:۰۲
اقای احمدی نژاد بهتره به دادگاه جواب بده؛کسی که خودش انتظار مناظره داره چطور در ۸سال با هیچکس مناظره نکرد؛گویا یادشون رفته دولتش به تحریم میگفت کاغذ پاره؛و همین کاغذ ها قشر متوسط و ضعیف رو نابود کرد؛البته راست میگه تحریم واسه کسی که چندمیلیارد پول از بیت المال برداشته بی معنی میشه (182367)
نریمانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۳ ۱۸:۰۳
تعجبی ندارد،رئیس جمهور قبلی نباید اعتراض نماید. اکثر مدیران از دولت قبلی بر سرکار هستند . ودولت یازدهم توان این همه کار را در100روز ندارد . هرچه دیگران کاشتند ما خوردیم. ما کاشتیم دولت یازدهم درو میکند. وقتی در اکثر وزارتخانه ها هنوز مدیران ستادی از دولت اقای احمدی نزاد هستند .پس گزارش ارائه شده صحت دارد اما این هم از سیاستهای دولت تدبیر و امید است .اقایان دولت تدبیر امید احسنت الان اگر کلیه مدیران ستاد را در کلیه وزارتخانه ها تغییر دهید کار بسیار میمون و مبارکی است در غیر اینصورت احتمال اینکه توسط مدیران قبلی دولیازدهم به چالش کشیده شود وجود دارد بخصوص در وزارتخانه های سیاسی (182368)
moghim
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۳ ۱۸:۳۲
جناب ترکان آقای احمدی نژاد باید محاکمه شود به دلیل تمام خسارت هایی که به مردم و کشور وارد کرده است این همه دزدی و غارتی که در این 8 سال اتفاق افتاد با عذرخواهی و استغفار حل میشود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (182384)
صادق رضاییی گوگانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۳ ۱۹:۴۶
به نظر من که میگن احمدی نژاد در هشت سال خسارات عظیمی به کشور زد در این مورد میخام بگم اگر واقعیت داشته بزرگترین خسارت را کسانی زدن که جلوی خسارت زدن های احمدی نژاد را نگرفتند.مگر کشور بی صاحاب بود که گذاشتن احمدی نژاد هر کاری خواست بکنه.اجمدی نژاد یک سری اشتباهات داشت بغضی ها هم به عمد بود اما خیانت نکرد وخیانت کار نیست زحمت کشیده اقایون باید کشور رو که هر طور به دست گرفتن برای پیشرفتش تلاش کنن و نباید عدم توانایی رو به گذشته ربط بدن .درود براحمدی نژاد و درود بر روحانی.اما متاسفم برای نزدیکان هر دو طرف (182439)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۳ ۲۰:۱۵
شما هم بابت اختلاس ها در عسلویه باید استغفار کنید ... (182463)
حسینی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۳ ۲۱:۱۵
حتما احمدی نژاد در مناظره با روحانی نیز عکس یک خانم را نشان می دهد و موگوید شما این زن را می شناسید بگم ! شما در زمان دانشجویی در انگلیس با این زن ارتباطی نداشتید !!!!!!!! از احمدی نژاد همه چیز بر می آید (182502)
عتیقه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۳ ۲۱:۲۴
مثلا" با این حرفها چی می خواهید ثابت کنید؟یا این ریس جمهور یا اون ریس جمهور
چی به مردم می رسه ؟ هم سرکارند به موقعش نماز جمعه را هم ان شالله چهارشنبه خواهیم خواند فقط یک مقدار صبر کنید. (182512)
پارسا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۳ ۲۱:۵۸
رو نیست بلکه سنگ پای قزوینه ... هرکس دیگری جای او بود از شرمندگی میرفت یه جایی که مردم ایران به چهره و وجود او دسترسی نداشته باشند مثلا سرزمین برادر چاوزش و اونجا هاله نور رومیدید..... (182535)
حق شناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۳ ۲۲:۲۱
درود بر احمدی نژاد و احمدی نژادها (182543)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۳ ۲۲:۲۳
احمدی نیاز به مناظره نداری فقط به پراید6میلیونی به 18 میلیون رسید با چه رویی میخواهی در سیما ظاهر شوی برو که اه مردم دنبالتن بله اگه به دادگاه بروی اونجا باید مدرک نشون بدی ترسیدی نرفتی به امید خدا پشت میله های زندان ببینمت (182544)
دوست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۳ ۲۲:۳۲
ای اقای احمدی نژاد برو خدا روزیتو یه جای دیگه حواله کنه (182553)
۱۳۹۲/۰۹/۱۳ ۲۲:۴۶
صلوات بفرستید به احمدی نژرد (182562)
رامتین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۳ ۲۳:۰۳
آیا کسی هست که دو کلام حرف اقتصادی در مناظره های قبلی احمدی نژاد پیدا کنه؟ اصلا به نظر من کسی نباید به این نامه ی احمدی نژاد کوچکترین اهمیتی بده. (182569)
سید احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۳ ۲۳:۰۵
دور از انصاف است اگر خدمات و زحمات دولت احمدی نژاد را نادیده بگیریم بالاخره هردولتی محاسن و معایبی دارد و اقای احمدی نژاد از دولتهای قبل از خود خیلی بهتر و پر تلاشتر و صادقانه خدمت کرد و نمره دولت نهم ودهم از 20نمره حداقل 15خواهد بود. (182570)