به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۲۹ ساعت ۰۰:۰۴
کد مطلب : ۲۵۲۵۲

انتقادازتداوم‌فضای‌امنیتی دربرخی‌دانشگاه‌ها

گروه سياسي: یک نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با انتقاد از فضای امنيتی برخی دانشگاه‌های کشور از جمله دانشگاه‌های تبریز گفت: برخی هنوز هم باور نکرده‌اند که دوره انحصارطلبی به پایان رسیده و دوره جدیدی آغاز شده است.
انتقادازتداوم‌فضای‌امنیتی دربرخی‌دانشگاه‌ها
اکبر اعلمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بیش از هشت سال است که دانشگاه‌های تبریز و برخی دانشگاه‌های کشور به تریبون یک‌سویه افراد یک جناح خاص تبدیل شده‌اند و تنها افراد نزدیک به جریان موسوم به اصولگرا اجازه سخنرانی در این دانشگاه‌ها را دارند. وی افزود: من چندین بار از سوی تشکل‌های دانشجویی برای مناظره با طرف‌های اصولگرا در دانشگاه‌های استان آذربایجان دعوت شدم ولی به بهانه‌های مختلف مانع از برگزاری این مناظره‌ها شدند و مطمئنم که این محدودیت برای سایر اصلاح‌طلبان هم اتفاق افتاده است. این در حالی است که شخصاً در طول هشت سال گذشته بارها در مناظره‌های دانشگاه‌های استان‌های دیگر حضور یافته‌ام و مناظره‌ها به شکل مسالمت‌آمیزی انجام شده است.

نماینده پیشین مردم تبریز در مجلس، یادآور شد: با روی کار آمدن دولت جدید انتظار می‌رفت طومار انحصارگریان برای همیشه برچیده شود ولی متأسفانه برخی هنوز هم باور نکرده‌اند که دوره انحصارطلبی به پایان رسیده و دوره جدیدی آغاز شده است. اعلمی ادامه داد: حدود 10 روز قبل تشکل اصولگرای جامعه اسلامی و انجمن علمی دانشگاه تربیت معلم آذربایجان شرقی از من و آقای قدیری‌ابیانه برای مناظره درباره سیاست خارجی دعوت کرده بودند که ابتدا این مراسم به روز دیگری موکول شد و بعد هم با وجود پذیرفتن مسئولان دانشگاه، حراست دانشگاه برگزاری این مراسم را منوط به دریافت پاسخ استعلام از اداره اطلاعات عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: در شرایطی که دولت جدید روی کار آمده است، این قبیل رفتارها زیبنده دستگاه‌های اطلاعاتی و آموزشی در این دولت نیست که در برخورد با امثال من که هشت سال افتخار نمایندگی مردم تبریز را داشته‌ام، برگزاری یک مراسم دانشجویی را امنیتی کنند و اجازه دخالت اداره اطلاعات در تصمیم‌گیری‌های دانشجویان و دانشگاهیان را بدهند.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: از مقامات مسئول انتظار می‌رود در راستای دفاع از حقوق شهروندی به این کارشکنی‌ها و تبعیض‌ها در محافل رسمی و دانشگاهی بویژه در آذربایجان و سایر نقاط کشور پایان داده شود تا کسانی که هنوز همچون هشت سال گذشته در این دانشگاه‌ها مدیریت می‌کنند، بدانند دوره جدیدی آغاز شده و شرایطی را فراهم کنند تا اصلاح‌طلبان مثل اصولگرایان از حقوق یکسانی برخوردار شوند.