به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۷ - ۲۱:۲۰
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۰۴ ساعت ۰۸:۵۲
کد مطلب : ۲۹۱۶۴
روحانی مگر در چند جبهه می‌تواند بجنگد؟

ماهیت افراطیون برای مردم روشن شده‌است

گروه سياسي: شروع اجرایی شدن توافقات مابین جمهوری اسلامی و ۱+۵ باعث شده تا گروهی که در اذهان عمومی با عنوان افراطیون شناخته می‌شوند، دست به اقداماتی بزنند تا توافق مورد نظر را زیر سئوال برده و حتی خارج از چارچوب باید‌ها و نبایدهای نظام عنوان کنند. حجت‌الاسلام محمد تقی فاضل میبدی در اين باره مي‌گويد: « آنچه اهمیت دارد، این است که ملت باید تکلیف خود با چنین گروهی را مشخص کند تا آن‌ها نتوانند رفتارهای ضرر رسان خود را تکرار کنند.» اظهارات اين روحاني و استاد حوزه علميه را با سايت نواندیش در زير بخوانيد:
ماهیت افراطیون برای مردم روشن شده‌است
با شروع زمان اجرایی شدن توافقات ژنو۳ شاهد این هستیم که گروهی اصرار به سیاه نمایی دارند. این نوع رفتار‌ها را چطور تحلیل می‌کنید؟
ببینید! گروهی که در دوره مسئولیتشان بر کشور در هشت سال گذشته، هزینه‌هایی گزاف را به تحمیل کردند و مسبب اصلی بحران‌های متعدد فعلی هستند، تحت هیچ شرایطی نمی‌توانند موفقیت رقیب سیاسی خود را بربتابند و دقیقا به همین دلیل است که کار بزرگی چون توافق هسته‌ای را ناکامی و باج دادن معرفی می‌کنند. این در شرایطی است که همه می‌دانند توافق با ۱+۵ تصمیم نظام بود که البته با تدبیر، درایت و واقع بینی دولت یازدهم به دست آمد. آنهایی که این روز‌ها اعلام عزا می‌کنند، همان‌هایی هستند که  تحریم‌ها و قطع رابطه با دنیا و در نتیجه کوهی از مشکلات را به کشور تحمیل کردند، به طوریکه «دغدغه معیشت» مهم‌ترین دغدغه این روزهای کشور شده است.

 تکلیف دولت با افراطیون و رفتارهای رادیکالشان چیست؟
مهم نیست که دولت چه کاری باید انجام بدهد. آنچه اهمیت دارد، این است که ملت باید تکلیف خود با چنین گروهی را مشخص کند تا آن‌ها نتوانند رفتارهای ضرر رسان خود را تکرار کنند.

 منظورتان انتخابات و مشخصا انتحابات مجلس است؟
صد در صد! مردم باید بدانند که افرادی که به طور آشکار مصالح سیاسی و جریاتی را به منافع ملی ترجیح می‌دهند، تخت هیچ شرایطی نباید صندلی‌های بهارستان را در اختیار خود ببینند. به همین دلیل باید با پشت کردن به آن‌ها فرصت ابراز اندام را از آن‌ها بگیرند. واقعا نمی‌دانیم درباره چنین تحرکاتی چه چیزی بگوییم و چه واکنشی نشان بدهیم. در شرایطی که کشور برهه‌ای حساس را تجربه می‌کند، همه باید دست به دست هم بدهیم تا جامعه را از وضعیت فعلی نجات بدهیم، متاسفانه شاهدیم که گروهی همه تلاششان را به کار می‌گیرند تا چوب لای چرخ دولت بگذارند، آن هم دولتی که در عمل نشان داده است قدر رای ملت را می‌داند و توانمندی لازم را برای حل مشکلات دارد. واقعا متاسفم که عده‌ای دنبال این هستند تا شرایطی به وجود بیاورند که منافع  افرادی چون بابک زنجانی با تهدید مواجه نشود. سئوال این است که آقای روحانی باید در چند جبهه مبارزه کند. با این همه مشکل داخلی و خارجی، رییس جمهوری که نمی‌تواند وقت و انرژی خود را صرف مسایل اینچنینی کند. به همین دلیل باید همه چیز را با مردم در میان بگذارد تا آن‌ها تکلیف چنین گروه‌هایی را تعیین کنند.

 به نظر شما اولویت اصلی دولت باید رسیدن به چه هدفی باشد؟
آن چیزی که مشخص است، دستگاه دیپلماسی دولت در همین مدت کوتاه نشان داده که کاربلد است و کارنامه‌ای کاملا درخشان از حود برجای گذاشته است. به همین دلیل باید گفت دولت باید به مسایل اقتصادی و فرهنگی هم توجه لازم را نشان بدهد. البته باید گفت آقای جنتی در مقام وزارت ارشاد کارهایی انجام داده که همه را به آینده فرهنگی جامعه امیدوار کرده است. خوشبختانه ماهیت افراطیون برای مردم روشن شده است.

اسعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۴ ۰۹:۰۹
افراطیون در مملکت نشان دادندکه هیچ تخصصی به جز افراط گری ندارند اما متاسفانه از پشتوانه اهنی بر خوردارند و مردم . ناموس مردم. داروی مردم. سرطان مردم. الودگی سرطانزای هوا وهزاران بدبختی دیگر مردم برایشان مهم نیست وبرای مجلس هم برنامه دارند 1-رد صلاحیت 2-برهم زدن جلسات سخنرانی وووووووو....... (200806)
سينــــــــــــ بينا ــــــــــــــــا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۴ ۰۹:۲۸
از وجود چنین افراد روشنفکر و دلسوزی در جامعه خیلی خوشحالیم. (200811)
سرباز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۴ ۱۲:۰۴
باسمه تعالی

اگر دادن امتیاز به بیگانگان تدبیر و امید است پس مهاهدان ترکمانچای و ... با تدبیر ترند .آقای عزیز مردم خواهان رفاه هستند اما نه به هر قیمتی . ما استقلال خود را به بهای ناچیز نباید بدهیم . اگر هرچه غرب بگوید و ما چشم بگوییم و نامش را تدبیر و امید بگذاریم پس شاهان ما با تدبیر ترین مردان دنیا هستند .

با کمال احترام (200828)