به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۷:۱۷
 
۲۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۱۳ ساعت ۰۸:۳۳
کد مطلب : ۶۸۳۳۸

رسايي: انفصال از خدمات دولتی نشده‌ام!

رسايي: انفصال از خدمات دولتی نشده‌ام!
گروه سياسي- رسانه ها: فائزه عباسي در گزارشي در روزنامه آرمان نوشت: با آشکار شدن برخی تخلفات در دولت گذشته که هر کدام واکنشهایی را از سوی منتقدان و حامیان دولتهای نهم و دهم برمی‌انگیخت مدتی است متخلفین دیگر سکوت را جایز ندانسته‌اند و هر کدام لب به سخن باز می‌کنند. در این رابطه پای تک وتوکی از نمایندگان هم به میان کشیده شده است که مهم‌ترین موضوع را می‌توان دریافت پول توسط 170نماینده از محمدرضا رحیمی دانست. اما این مساله با صحبت های اشرفی اصفهانی در حاشیه قرار می‌گیرد: «دو نفراز نمایندگان فعلی مجلس که یکی قبلا مدیر کل و دیگری رئیس یک سازمان بوده است تخلفات زیادی داشته‌اند که برای آنها پنج سال و 10سال محرومیت از خدمات دولتی صادر کردیم.» این را مسئول رسیدگی به تخلفات اداری در دولت می‌گوید. وی همچنین اشاره می‌کند که نماینده‌های مزبور امروز در ردیف مخالفان سرسخت دولت قرار دارند. اما سوال مهم این است که این دو نماینده متخلف چه کسانی هستند؟ سوالی که نه‌تنها ذهن خبرنگاران بلکه افکار عمومی را نیز به خود جلب کرده است.
 
 فرار از سوال با سوال!
با صحبت‌هایی که مسئول تخلفات اداری در دولت مطرح کرده است و با نگاهی به رزومه نمایندگان این حقیقت را می‌توان دریافت نمایندگانی که هم از مدیران در دولت قبل باشند و هم از مخالفین سرسخت دولت یازدهم، تنها تعداد انگشتان دست را در بر می‌گیرد. همین امر یعنی محدود بودن افراد سبب شد تا «آرمان» را به این فکر بیندازد که از نمایندگانی که به نوعی به این احتمالات نزدیک است سوال کند و نظر آنها را در مورد ابهاماتی که وجود دارد بپرسد. یکی از این افراد حمید رسایی، نماینده تهران، ری و شمیرانات بود که وقتی وارد لابی مجلس شد آرمان سوال خود را از او پرسید و او که خود را در حلقه‌ای از خبرنگاران دید سعی کرد سوال را با سوال پاسخ دهد و گفت‌وگو اینچنین انجام شد که در ادامه می‌خوانید: 
 
 انفصال از خدمات دولتی دو نماینده مطرح است، شما یکی از افرادی هستید که احتمال داده می‌شود جزء این دو نفر باشید آیا این مساله را تائید می‌کنید؟
نه چنین چیزی به ما اعلام کرده‌اند و نه چنین چیزی وجود دارد. چه کسی این موضوع را مطرح کرده است؟ 
 
 آقای اشرفی‌اصفهانی مسئول رسیدگی به تخلفات اداری در دولت به‌طور مستقیم اسمی از شما نیاورده اما بر اساس آنچه بیان شده احتمالات به شما نزدیک‌تر می‌باشد. حالا شما این مساله را تائید می‌کنید؟
چند لحظه صبر کنید می‌گویم (در حال آماده کردن گوشی موبایل برای ضبط صدا)، بار دیگر بگوید ماجرا از چه قرار است؟ (گوشی موبایل در حال ضبط کردن صدا) 
 
 مسئول رسیدگی به تخلفات اداری در دولت بیان کرده‌اند که دو نماینده به دلیل تخلفاتی که در گذشته داشته‌اند محکوم به انفصال از خدمات دولتی شده‌اند. 
چه کسی گفته است منم؟!
 
 گفته‌اند که در دولت قبل مدیریت داشته است. 
خب چه کسی به اسم من اشاره کرده است؟
 
 اسمی از شما نیاورده‌اند، بر اساس آنچه گفته شده یعنی داشتن مدیریت در دولت قبل، ما حدس زدیم که شاید شما یکی از آن دو فردی باشید که آقای اشرفی‌اصفهانی گفتند.
یعنی نگفته‌اند که منم. 
 
 ما از شما می‌پرسیم که آیا شما جزو این دو نفر هستید یا خیر؟
نه من نبوده‌ام. خیلی‌ها مدیرکل بوده‌اند. چه کسی گفته است منم؟! شما خبرنگار کجایید؟
 
 خبرنگار روزنامه آرمان. ما می‌خواهیم از شما بپرسیم که آیا شما از متخلفین بوده‌اید یا خیر؟ 
شما مگر بیکار هستید که از همه این سوال را می‌پرسید؟
 
 ما تنها از افرادی این سوال را می‌پرسیم که در دولت گذشته پست مدیریتی داشته‌اند. حال سوال روشن است شما از متخلفین بوده‌اید یا خیر؟
نه من نبوده‌ام. چه کسی گفته است منم؟!
 
 آقای اشرفی‌اصفهانی اعلام کرده‌اند دو نماینده‌ای که در دولت قبل مدیرکل بوده‌اند و از مخالفین سرسخت امروز دولت هستند. بر این اساس ما از نمایندگانی که مدیرکل بوده‌اند می‌پرسیم که آیا بوده‌اند یا خیر؟
آقای تابش هم از مدیران بوده‌اند از ایشان هم می‌پرسید؟!
 
 ما قطعا از ایشان هم سوال می‌کنیم منتها در بیانات آمده است نمایندگان مورد نظر از مخالفان جدی دولت هستند در حالی که آقای تابش از مخالفان دولت نیست. 
 
 
در نهایت حمید رسایی با نشان دادن موبایل خود به معنای آنکه او هم این گفت‌وگو را ضبط کرده است، گفت: مصاحبه خوبی بود، استفاده می‌شود.
 
 تمامی احکام غیرقانونی است
بعد از پایان گفت‌وگو، حمید رسایی که به نظرش آمده بود مصاحبه نیمه‌تمام باقی مانده [یا برخی سخنان بعد از مصاحبه به ذهنش رسیده بود] بار دیگر خواست تا مصاحبه خود را تکمیل کند که در این راستا اینچنین ادامه داد: «آقای اشرفی‌اصفهانی هرچند به ما چیزی نگفته‌اند اما به این شکل دو پهلو سخن گفتن و اطلاعات غلط به خبرنگاران دادن کار معناداری است. حال بماند که آقای اشرفی‌اصفهانی از رد صلاحیت شده‌های دور قبل است جایگاهی که او قرار دارد غیرقانونی است. چرا که طبق قانون عمر هیات رسیدگی به تخلفات قبلی سه سال بوده است از این‌رو اگر بخواهند اعضای جدیدی در این هیات مشغول به کار شوند باید اعضای قبلی استعفا کنند یا باید مدت سه سال آن تمام شود. در غیر این صورت اگر بخواهند هیات تخلفات را جا‌به‌جا کنند باید هیات عالی تخلفات این کار را انجام دهد درحالی که هیات عالی اختلافات این کار را نکرده است و اکنون یک درگیری داخلی دارند و تمام احکام صادره از این هیات تا الان از اول ریاست‌جمهوری آقای روحانی باطل و غلط است. یعنی خود آقای اشرفی‌اصفهانی و آقای وطنی که فامیل آقای روحانی است به دنبال رسیدگی به عملکرد دیگران افتاده‌اند. تمام آرا آنها تخلف است و خود آنها باید معرفی شوند به هیات تخلف.» در این حین رسایی با اشاره دست اجازه پرسیدن سوال را نداد و در ادامه بیان کرد: «در کمیسیون اصل90 این مساله در حال رسیدگی است چراکه شکایت شده است از هیات تخلفات که این هیات جایگاه قانونی ندارد. بنابراین تا زمانی که هیات دوره قبل استعفا نداده‌اند یا مدت آنها تمام نشده است آقای نهاوندیان نمی‌تواند هیات تخلفات قبلی را تعطیل نماید و هیاتی جدید بچیند.» وقتی سخن به اینجا رسید «آرمان» از او پرسید: «اگر هیات تخلفات گذشته به درستی کار خود را انجام داده بود امروز شاهد روشدن این همه تخلف نبودیم» که رسایی پاسخ داد: «این موضوع هیچ ارتباطی ندارد و این مساله مانند کمیسیون اصل90 است که پرونده‌ها به آن ارسال و رسیدگی می‌شود و با تغییر نمایندگان پرونده‌ها همچنان قابل بررسی است و در تمام دوره‌ها 99درصد هیات تخلفات به نفع کارمندان دولت رای می‌دهد.» 
 
 تا کنون حکم انفصالی نداشته‌ام 
رسایی که بار دیگر خود را در میان خبرنگاران دیده بود با سوالی دیگر مواجه شد و آن این بود که آیا پیش از این حکم انفصال از مرجعی دیگر برایتان صادر شده است؟ که او پاسخ داد خیر و البته در ادامه به موضوعی اشاره کرد که شاید چندان ارتباطی با موضوع نداشت. وی بیان کرد: وکیل آقای مهدی هاشمی مصاحبه‌ای با یک خبرگزاری انجام داد که این خبر پس از یک ساعت از خروجی آن برداشته شد. وکیل آقای مهدی هاشمی ادعا کرده بود که بنده محکومیت قطعی به دلیل توهین به مقدسات و مسائل مالی دارم که این کذب محض است. بنده به دلیل این اظهارات از وکیل آقای هاشمی شکایت کرده‌ام و به موضوع رسیدگی می‌شود. 
 
 به هاشمی، خاتمی و روحانی بگویید می‌آیم 
در میان گفت‌وگوهایی که انجام گرفت، بحث دیگری نیز مطرح شد و آن مساله کاندیدا انتخابات شدن رسایی بود. درحقیقت خبرنگار دیگری در این میان پرسید: شما را در انتخابات مجلس دهم می‌بینیم؟ که او در پاسخ گفت: از الان بگویم در انتخابات آینده هستم یا خیر؟ من آدم بی‌عقلی نیستم که هرچه شما بخواهید را بگویم. فکر می‌کنم و در موعد مقرر اگر لازم باشد حتما به‌عنوان کاندیدا شرکت می‌کنم. وقتی خبرنگار بار دیگر پرسید یعنی تا الان مشخص نشده است که مشکلی برای انتخابات دارید یا خیر؟ ببینید هم آقای هاشمی، هم آقای روحانی و هم آقای مجید انصاری و هم آقای خاتمی در جلسات مختلف خود گفته‌اند 10 - 15 نفر هستند که دور بعد نباید به مجلس راه پیدا کنند اما به همه آنها بگویید ان‌شاءا... می‌آیم و محکم هم می‌آیم.

ا ت ش ب ی گ زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۳ ۰۸:۴۷
نگاه کنید مصاحبه این اقای از خود راضی را .اقای رسایی اگر اقایان هاشمی ، خاتمی، روحانی، و مجید انصاری گفته اند شما نباید باشید منظورشان امدن شما نبوده منظورشان این است که مردم دیگر به شما و دار و دسته شما رای نخواهند داد.
این اقایان هرچی دستور دهند ما مردم نیز اجرا خواهیم کرد نمونه اش هم دستور این اقایان برای حذف رقیبان روحانی بود که مردم به نحو احسن اجرا کردند .
راستی تو هم جزو اون 170 نماینده هستی که پول گذفتی. (286771)
عرب
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۱۳ ۱۴:۲۶
اقای رسایی وطیف ایشان تمامیت خواهند وفقط انتقاد مقرضانه مکنند وتحمل انتقاد سازنده ندارند (287007)
محسن
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۱۳ ۰۹:۰۰
براي دور بعد مجلس تشريف بياوريد
البته اگر كسي بود كه به شما رأي دهد (286780)
امیر
United States
۱۳۹۳/۱۱/۱۳ ۱۵:۰۰
داداش اینا احتیاج به رای من و تو ندارن که همچین بیان که اره.................. (287025)
صادق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۳ ۰۹:۰۳
خسارات امثال رسایی و کوچک زاده و همفکرانشان بیشتر از خسارت اسراییل است. و جالب اینکه اینان مورد تایید شورای نگهبان هم هستند!!! (286784)
ازنظر ما
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۳ ۰۹:۰۴
شما در هر حال شایستگی نمایندگی و اشتغال در مشاغل عمومی را ندارید (286787)
منصف
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۱۳ ۰۹:۰۵
باش تا صبح دولتت بدمد آقای رسایی
محکم بیا ولی اگر مردم بهت رای ندادند محکم هم از سیاست برو! (286789)
روح ا...
Korea, Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۳ ۰۹:۱۱
. . . . کاش می پرسیدید شما هم از رحیمی پول گرفته اید!!!؟ (286791)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۳ ۰۹:۲۷
ازش خوشم نمیاد (286800)
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۳ ۰۹:۳۷
بیا رسایی اما دیگه کسی به تو رای نخواهد داد افراطی گری آخرش نابودی و فناست (286810)
شایان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۳ ۰۹:۵۱
خو اینا رو از اول قبول میکنن دیگه تو این موضوع هم شک دارید . . .خیلی رسایی حال داده نگفته از الان انتخاب شدم حکمم هم گرفتم یه نمه دمکراسی از خودش رها کرده! (286825)
خشایار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۳ ۱۰:۰۸
یعنی خوشم میاد تک تک دارن رسوا میشن.....
اگه اون دنیایی هم باشه مردم زجر کشیده از شما و امثال شما حقشون و طلب میکنن. (286837)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۳ ۱۰:۳۵
در پاك بودن شاگردان هيچ شكي نيست!!!!!!!!! بندگان خدا هر روز يكى از گند هاشون داره رو ميشه نميدونن چيكار كنن (286858)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۳ ۱۱:۱۱
شتر درخواب بیند پنبه دانه گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه !!!!!!!! (286887)
مهرماه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۳ ۱۱:۲۳
اخه تو چه عددی هستی که بیایی یا نیایی؟؟؟!!!
محمدرضا خاتمی با بیش از یک و نیم میلیون رای نماینده تهران شد،امثال این هم با سیصدهزار رای نماینده تهرانن!!!!! (286893)
۱۳۹۳/۱۱/۱۳ ۱۱:۲۴
شما نمی آیید می آورند شما را (286894)
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۳ ۱۱:۳۷
خب بیا کیه که رای بده بهت.
این سری هم ما اصلاح طلبها رای ندادیم تا امثال تو اومدین. (286899)
حکمت الله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۳ ۱۱:۳۹
بنده رفتار و کردار این آقا را اصلا" نمیپسندم اما بهتر است که مسئول رسیدگی به تخلفات اداری هم با صراحت بیشتری سخن گفته تا هیچ زبانی کند و تند نباشد .
اگر این آقا محکومیت قضائی دارند باید عیان و واضح مطرح شود چرا که یک شهروند معمولی نبوده و در مدیریت مملکت فعالیت داشته و دارند و مردم باید افراد متخلف را بشناسند.تا زمانیکه به گردن یک جوان جاهل آفتابه انداخته و در شهر میگردانید اما مدیر و مسئول متخلف مملکتی را بی سر و صدا توبیخ کنید و نامش را هم نبرید اعتماد عمومی را همچنان از حکومت سلب کرده اید (286902)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۳ ۱۱:۴۸
به آقای رسایی بگویید ، به همین خیال باشند. مردم امروز ، آن مردمان چهارسال قبل نیستند . موشکافانه تمام اعمال شما را زیر نظر دارند. زهی خیال باطل (286907)
بهروز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۳ ۱۲:۰۰
خدایا شکرت که دروغ گویان را چه زود رسوا می کنی باز هم شکرت (286918)
عجب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۳ ۱۲:۰۵
ها چی شد؟ اغی رسایی اسم تو هم که . . . بازم دادوهوارکن بگو اعدام باید گردد همتون. . . بودید و به پاکترین افراد این مملکت تهمت زدید ودر حصرشان کردید تا راحت . . . (286926)
على
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۳ ۱۳:۰۴
اين جماعت از يك چيزائى ميترسند كه اينقدر عصبى هستند. (286952)
جلال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۳ ۱۴:۱۹
در‌مصاحبه‌اقای‌اشرفی‌اصفهانی‌گفته‌من‌نتونستم‌کاری‌بکنم‌یعنی‌میخواستین‌واسه‌دزدها‌کاری////کاری‌بکنین،اقای‌رسایی‌هم‌که‌احوالاتشون‌مشخصه! (287004)
مهدي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۳ ۱۴:۵۱
عشق من رسايي
اگر تونستيد تو حزبتان نصفشو گير بيار يد مرديد. (287022)
مهدی2
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۳ ۱۹:۱۵
ما نمرده ایم . زنده ایم. دلواپسان جیب مدار شایسته انفصال و زندانند. (287132)
جواد..
Canada
۱۳۹۳/۱۱/۱۳ ۱۴:۵۸
متاسفانه شرایطی با هوچی گری به وجود آورده اند. در حالی که با معیار ساختگی خودشان که نه با اسلام و نه حتی با قانون اساسی سازگار است خودشان را آدم انقلابی و عین اسلام می دانند.
حرف های امام را در هر جا به نفع خودشان باشد خوبه و هر جا به نفع شان نباشد انگار نه انگار.
نمونه بارز آن این بود که امام گفت نظامی ها در سیاست دخالت نکنند آنها نه تنها دخالت کردند بلکه وارد سیاست شدند.
ا. . . (287024)
اسماعیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۳ ۱۵:۰۳
انشاالله نمایندگانی خواهند آمد که وکیل واقعی مردم باشند امیدوارم روزی کوچکف و رسایی و آن دیگر 170 نماینده . . . (287027)
انیال دانا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۳ ۱۶:۲۰
وقتی فساد اقتصادی توسط رییس ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی رخ می دهد حتمن مسئول رسیدگی به فساد فوتبال هم مشکوک میزنه. (287054)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۳ ۱۶:۵۸
یعنی وقتی کسی اسم روزنامشو میذاره 9 دی!!!!
تا دیروزشم روزنامه نداشته!!!!
یعنی این آدم فوق العاده نون به نرخ روز خوره....
مصداق بارز کاسب فتنه... (287067)
بهنام خان
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۱۳ ۱۹:۲۳
... حالا بگو مثلا شما کی باشی که یه عده بخوان بگن که شما دور بعد در انتخابات شرکت نکنی؟ با این ... حرف نزنید و کردیت اضافی بهش ندید . اوون خیلی دوس داره کسی تحویلش بگیره بنده خدا (287137)
ناشناس
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۱۳ ۱۹:۴۲
من با کارهای بعضی از نمایندگان اصول گرا یا اصلاحات مخالفم اما بعضی از نظراتی که در اینجا نوشته میشود فقط جنبه احساساتی دارد چون خیلی از افرادی که نظر میدهند سیاسی نیستند (287143)
ضیا
Europe
۱۳۹۳/۱۱/۱۳ ۲۱:۰۷
شرمنده آقای رسایی با پنجاه هزار رآی اونهم در دور دوم به مجلس راه یافت..اونهم در شرایطی که اصلاح طلبان انتخابات رو تحریم کرده بودند (287194)